Gå til innhold

Dere som har med hund på skitur

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og lar den pisse i «veikanten»

Ikke gjør det. Ta den med lenger unna. I dag så jeg ei ganske lita jente tryne i bikkjepiss. Ansiktet først. Og det er selvsagt mange som gjør det når kanten de første 3 km av skiløypene er mer gule enn hvite. Alternativt fjern snøen med piss etter hunden. Det er lite trivelig å tryne i piss om man tryner i løypene. 

Anonymkode: 33d69...d66

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. Het du hva. Litt hundetiss får man tåle. Bæsj plukkes opp. Tåler du ikke hundetiss så får du tråkke egen løype rundt huset. 

Anonymkode: 0ea7e...849

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Nei. Het du hva. Litt hundetiss får man tåle. Bæsj plukkes opp. Tåler du ikke hundetiss så får du tråkke egen løype rundt huset. 

Sj plukkes heller ikke opp. En i mitt følge fortalte at i fjor vinter traff de på barn som hadde falt i hundebæsj. Og piss i skiløyper går fint an å fjerne

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Sj plukkes heller ikke opp. En i mitt følge fortalte at i fjor vinter traff de på barn som hadde falt i hundebæsj. Og piss i skiløyper går fint an å fjerne

Men hvorfor fjerne tiss? At andre ikke plukker opp bæsj kan ikke jeg noe for. Selvsagt finnes det folk som ikke gjør det. Det er mange idioter i verden. 

Skrevet

På akkurat dette området er de fleste hunder som 1-åringer når de er utendørs, de tisser plutselig og uten å gi beskjed. Det er ikke akkurat noe man kan hindre dem i.

Anonymkode: 9bf5b...d9c

Skrevet

Tiss langs løypa tåler vi. Hundebæsj må tas opp. 
Småunger tryner i skogen også på tur….tiss der også, men det synes ikke. 

Anonymkode: 54e70...4ff

Skrevet

Jeg fjerner ALLTID hundebæsj. Enten vi er på ski eller på gåtur. Men tiss? Hallo….samme tisset er det året rundt og det er ikke sånn at «Fido, gå litt lenger opp på høyre side og tiss vær så snill»

Skrevet

Jeg sier ikke at dere skal plukke med dere tiss, men kaste det litt inn i skogen, eller legge ren snø over. Det er vel ikke et stort problem så det blir litt koselig for andre å ferdes. Og litt mindre kjipt for barn å lande med ansiktet i hundepiss?

Skrevet
Anonym bruker skrev (30 minutter siden):

Jeg sier ikke at dere skal plukke med dere tiss, men kaste det litt inn i skogen, eller legge ren snø over. Det er vel ikke et stort problem så det blir litt koselig for andre å ferdes. Og litt mindre kjipt for barn å lande med ansiktet i hundepiss?

NEI! Jeg fjerner ikke tisset til hunden min. Ferdig snakka. Får være grenser på hva andre plages av. 

Skrevet

Hvor mange fall i hundetiss skjer egentlig hvert år…?

For et bittelite miniproblem du har funnet opp der, hi.

Anonymkode: 05daa...e60

Skrevet
Anonym bruker skrev (47 minutter siden):

NEI! Jeg fjerner ikke tisset til hunden min. Ferdig snakka. Får være grenser på hva andre plages av. 

Er det vanskelig å gjøre det da? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (47 minutter siden):

Hvor mange fall i hundetiss skjer egentlig hvert år…?

For et bittelite miniproblem du har funnet opp der, hi.

Anonymkode: 05daa...e60

Det vet jeg ikke. Har ikke sett statistikk på det. Synes det er ekkelt bare

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

På akkurat dette området er de fleste hunder som 1-åringer når de er utendørs, de tisser plutselig og uten å gi beskjed. Det er ikke akkurat noe man kan hindre dem i.

Anonymkode: 9bf5b...d9c

Men å spa det vekk etterpå behøver vel ikke være umulig likevel… 🙄

Anonymkode: 4788a...5e8

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Men å spa det vekk etterpå behøver vel ikke være umulig likevel… 🙄

Anonymkode: 4788a...5e8

Spa det vekk med hva da? Skal vi gå på ski med en spade i hånden? Og hvis man legger nysnø over, så er det jo fortsatt tiss under. Det er da måte på hva folk kan plages av. Ber du skogsdyr om å ikke tisse i skogen i tilfellet barnet tryner på skogstur og faller i tiss?

Anonymkode: 55e6b...c02

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Spa det vekk med hva da? Skal vi gå på ski med en spade i hånden? Og hvis man legger nysnø over, så er det jo fortsatt tiss under. Det er da måte på hva folk kan plages av. Ber du skogsdyr om å ikke tisse i skogen i tilfellet barnet tryner på skogstur og faller i tiss?

😂😂😂 Hi er ikke helt på nett. 

Skrevet

Her vi bor er det ikke lov med hunder i løypene, og det er jeg glad for. Det er de med bikkjer som får gå andre steder.

Anonymkode: ef4ec...b3f

Skrevet

Her vi bor er det ikke lov med hunder i løypene, og det er jeg glad for. Det er de med bikkjer som får gå andre steder.

Skulle ønske det var sånn her også. Så utrolig kvalmt med den gule snøen overalt. Men som man ser av svarene, er det tydeligvis for mye for langt å dra litt ny snø over.. I tillegg til tiss overalt er det latterlig mange med null kontroll på bikkja si. Så lei av gneldrebikkjer i skiløypene. 

Anonymkode: 57dcb...023

Skrevet
Anonym bruker skrev (33 minutter siden):

Det er ikke slik allemannsretten fungerer. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (25 minutter siden):

Skulle ønske det var sånn her også. Så utrolig kvalmt med den gule snøen overalt. Men som man ser av svarene, er det tydeligvis for mye for langt å dra litt ny snø over.. I tillegg til tiss overalt er det latterlig mange med null kontroll på bikkja si. Så lei av gneldrebikkjer i skiløypene. 

Men det hjelper ikke å dra nysnø over, det er jo fortsatt tiss under, og da ser man ikke tiss en gang når det er dekket over?

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hva gjør du om sommeren? Like mye tiss da også…

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Sikkert tar med seg snø fra fryseren :) 

Skrevet

Du må ikke fortelle slike ting. Om sommeren ser man ikke tisset og da eksisterer det sikkert ikke for vedkommende du svarte 🤪

Anonymkode: f3a31...7ec

Skrevet

Dette var en morsom tråd 😄

Anonymkode: 9892a...e10

Skrevet

Dette var en morsom tråd 😄

Anonymkode: 9892a...e10

Så morsom at jeg tror det er tull😅😅

Skrevet

Poenget er at det ser utrolig udelikat ut med gul snø overalt. Det kunne vært løst ved å bare dra litt nysnø over. Jeg er glad i naturen og har null problem med at det selvsagt er tiss i busker og kratt og på en sti. Men du også skjønner vel forskjellen på noe som trekker ned i bakken og noe som lyser gult i ellers nydelige, hvite skiløyper?

Jeg har litt problemer med å forstå at det koster deg masse å dra litt nysnø over der hvor bikkja di har tisset?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...