Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 9. januar 2022 #1 Skrevet 9. januar 2022 Bruner melet først? Bruner smøret først? Bruner mel og smør sammen? Andre måter?
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2022 #2 Skrevet 9. januar 2022 Toro? 🙈 Når jeg først lager fra bunnen så bruner jeg smør og mel sammens. Anonymkode: 64147...967
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2022 #3 Skrevet 9. januar 2022 Smør i kjelen, smelter, bruser og slutter bruse Har i mel, og bruner mel og smør sammen til nøttebrunt Har i et par buljongterninger og vann Smaker til med salt og pepper Det er vanlig brun saus uten noen tilsetninger. Kan også ha i soyasaus, tyttebær, litt fløte, brunost, løk osv, litt etter hva den skal brukes til. Anonymkode: e0a44...417
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2022 #4 Skrevet 9. januar 2022 smør og mel, bruker sukkerkulør for å få den brun. Har oppi melk, krydder, gjerne en buljong terning og litt brunost. Anonymkode: 92a51...ef9
Daquiry Skrevet 9. januar 2022 #5 Skrevet 9. januar 2022 Mykner charlottløk i smør, tilsetter litt mel. Heller i buljong og farger med sukkerkulør. Tilsetter sennep, salt, pepper, grillkrydder, provencekrydder og brunost 🥰🤤. Bruker lang tid og lav varme. Blir latterlig digg ♥️
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2022 #6 Skrevet 9. januar 2022 Toro pose først. Tilsetter litt kraft fra kjøtt, eventuelt buljong. Noen ganger litt Kikkoman eller krydder. Anonymkode: 59876...a63
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2022 #7 Skrevet 9. januar 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Smør i kjelen, smelter, bruser og slutter bruse Har i mel, og bruner mel og smør sammen til nøttebrunt Har i et par buljongterninger og vann Smaker til med salt og pepper Det er vanlig brun saus uten noen tilsetninger. Kan også ha i soyasaus, tyttebær, litt fløte, brunost, løk osv, litt etter hva den skal brukes til. Anonymkode: e0a44...417 Samme her. Men liker best å ha kraft i stede for buljong. Koker opp noen ganger som jeg har i fryseboksen. Dersom jeg ikke har kraft, bruker jeg fond eller buljong. Anonymkode: 1c446...ef7
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2022 #8 Skrevet 9. januar 2022 1 hour ago, Anonym bruker said: smør og mel, bruker sukkerkulør for å få den brun. Har oppi melk, krydder, gjerne en buljong terning og litt brunost. Anonymkode: 92a51...ef9 Men da smaker det vel ikke brun saus? Om du ikke bruner den smaker det vel hvit saus 🙈 Anonymkode: afd86...9a6
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2022 #9 Skrevet 9. januar 2022 1 hour ago, Daquiry said: Mykner charlottløk i smør, tilsetter litt mel. Heller i buljong og farger med sukkerkulør. Tilsetter sennep, salt, pepper, grillkrydder, provencekrydder og brunost 🥰🤤. Bruker lang tid og lav varme. Blir latterlig digg ♥️ Høres digg ut, men det er vel ikke brun saus? Anonymkode: afd86...9a6
Himmel og hav Skrevet 9. januar 2022 #10 Skrevet 9. januar 2022 Jeg gjør det enkelt. Koker opp kraft og har på jevning og krydrer/ smaker til. Kjøttkaker f. eks. der steker jeg dem og legger dem rett i en kjele med vann og buljong, steker løk og slenger oppi og lar det trekke en stund. Så har jeg på jevning av et eller annet slag. Har ikke lagd bruning på årevis, for dette blir mye bedre enn brent smør og mel. Alle mine brune sauser starter med kraft.
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2022 #11 Skrevet 9. januar 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Smør i kjelen, smelter, bruser og slutter bruse Har i mel, og bruner mel og smør sammen til nøttebrunt Har i et par buljongterninger og vann Smaker til med salt og pepper Det er vanlig brun saus uten noen tilsetninger. Kan også ha i soyasaus, tyttebær, litt fløte, brunost, løk osv, litt etter hva den skal brukes til. Anonymkode: e0a44...417 Som denne, men hvis jeg har god kraft eller god fond, trenger jeg ikke buljong. Anonymkode: 8f4d0...586
Daquiry Skrevet 9. januar 2022 #12 Skrevet 9. januar 2022 Anonym bruker skrev (26 minutter siden): Høres digg ut, men det er vel ikke brun saus? Anonymkode: afd86...9a6 Jo? Spiste den senest på nyttårsaften 😊
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2022 #13 Skrevet 9. januar 2022 Bruner smøret, tar oppi mel, så sjy fra kjøttet, en buljongterning eller to, salt, pepper og litt sukkerkulør Anonymkode: f9c0c...5dd
Superdolly Skrevet 9. januar 2022 #14 Skrevet 9. januar 2022 Jeg bruner smøret først, før jeg tar oppi hvetemel. Så sper jeg med kraft eller vann og buljongterning, etter hva jeg har. Smaker til med krydder, justerer eventuelt fargen med litt sukkerkulør.
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2022 #15 Skrevet 9. januar 2022 2 hours ago, Daquiry said: Jo? Spiste den senest på nyttårsaften 😊 Joda, brun som i farge kanskje, men hvis ikke smøret og melet er brunet så er det vel ikke ordentlig brun saus. Anonymkode: afd86...9a6
*Miss Marple* Skrevet 9. januar 2022 #16 Skrevet 9. januar 2022 Smelter smør til det slutter å bruse, blander i mel og bruner til ønsket farge. Blander i kraft/buljong og (viktig) lar koke i minst 10 min for å fjerne melsmaken. Har i løk og/eller fløte, litt avhengig av hvilket kjøtt den skal være til.
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2022 #17 Skrevet 9. januar 2022 Jeg bruner smør og mel sammen, bruner vanligvis ikke smøret først. Det hender at jeg farger den litt ekstra med sukkerkulør for å få akkurat den fargen jeg vil ha. Anonymkode: 34bfc...cb3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå