Anonym bruker Skrevet 9. januar 2022 #1 Skrevet 9. januar 2022 Vi spiser god mat og spiller spill, f.eks uno eller ludo. Jeg og ungene, mannen er sjelden med. Gutter på 8 og 10, jente 12. Etterpå er det familieprogram på TV, f.eks mesterens mester, Lego masters etc. Guttene bryr seg ikke, de bråker, styrer, snakker høyt, ser på iPad, spiller among us midt i stua, Playstation etc. Det er egentlig ikke vits i at de er våkne utover leggetid fordi de ikke vil gjøre det samme som oss andre likevel. Får glansbilder på Snapchat av familier som gjør slike ting sammen .hvordan er dette hos dere.har eit ønske om å kunne sette frem chips på bordet, slappe av med slikt sammen. Men det går ikke. Anonymkode: c40d3...f1d
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2022 #2 Skrevet 9. januar 2022 Antakelig er det dere ser på sammen av null interesse for guttene. Finn noe som interesserer dem Anonymkode: ee2fc...64c
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2022 #3 Skrevet 9. januar 2022 Slutt med tvangskosingen, det blir ikke koselig av det. Det er heller ikke nødvendig å ha en hel kveld sammen. Her i huset er det gjerne fredagen som er familiekvelden. Fredagen som var spiste vi middag sammen kl fem, så gikk ungene ut litt med en nabounge. Klokken åtte var de inne igjen og vi så litt på tv sammen og spiste litt snop, en drøy time. Så gikk de på rommet og spilte, tøyset og lo en stund før de pusset tenne og la seg. Fornøyd med det jeg, år forvente at en 8 og 10 åring skal sitte i timevis å slappe av og spise snop er rett og slett for mye forlangt tror jeg. Så spilte vi Uno når de sto opp i dag da, trenger ikke gjøre alt på en gang. Anonymkode: 4f685...ef2
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2022 #4 Skrevet 9. januar 2022 Vi har kosekveld på fredagene, da lager vi hjemmelaget pizza, og der en film eller serie som guttene vil se. Anonymkode: 5d4d7...2a4
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2022 #5 Skrevet 9. januar 2022 Du tenker at alt er glansbilder og slik skal alle ha det. Er lørdagskveldene til for at du skal ha det kos og klemz og vil vise det frem? Eller for at man faktisk kan senke skuldrene litt, ikke bare du, men og ungene dine. "Samme som oss andre". ... Anonymkode: 231d1...62d
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2022 #6 Skrevet 9. januar 2022 Vi har alltid gjort det enkelt sånn sett. Vi bestemmer film/tv-serie og spør hvem som er interessert i å se sammen med oss, og det er forventet at de som er i stuen sitter noenlunde i ro og er noenlunde stille (to av fire har adhd, så litt uro blir det alltid). De som ikke er interessert gjør på det de har lyst til i loftstuen eller på rommene sine. Det er sjeldent alle seks er samlet, spesielt nå som de eldste er 19 og 17 år, men som regel er minst én unge interessert. Da blir det koselig 😊 Anonymkode: 50a9d...999
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2022 #7 Skrevet 9. januar 2022 Anonym bruker skrev (29 minutter siden): Vi spiser god mat og spiller spill, f.eks uno eller ludo. Jeg og ungene, mannen er sjelden med. Gutter på 8 og 10, jente 12. Etterpå er det familieprogram på TV, f.eks mesterens mester, Lego masters etc. Guttene bryr seg ikke, de bråker, styrer, snakker høyt, ser på iPad, spiller among us midt i stua, Playstation etc. Det er egentlig ikke vits i at de er våkne utover leggetid fordi de ikke vil gjøre det samme som oss andre likevel. Får glansbilder på Snapchat av familier som gjør slike ting sammen .hvordan er dette hos dere.har eit ønske om å kunne sette frem chips på bordet, slappe av med slikt sammen. Men det går ikke. Anonymkode: c40d3...f1d Jeg har en gutt på 10, han er også sånn hvis vi ser på noe han ikke er interessert i. Vi har heller funnet serier vi kan se på sammen, på netflix, disney plus osv, som fenger ham også. Da blir det mye lettere å ha det hyggelig sammen. Ting han ikke er interessert i som jeg og mannen vil se ser vi når sønnen gjør andre ting eller etter at han har lagt seg. Anonymkode: 0b905...089
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2022 #8 Skrevet 9. januar 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Vi spiser god mat og spiller spill, f.eks uno eller ludo. Jeg og ungene, mannen er sjelden med. Gutter på 8 og 10, jente 12. Etterpå er det familieprogram på TV, f.eks mesterens mester, Lego masters etc. Guttene bryr seg ikke, de bråker, styrer, snakker høyt, ser på iPad, spiller among us midt i stua, Playstation etc. Det er egentlig ikke vits i at de er våkne utover leggetid fordi de ikke vil gjøre det samme som oss andre likevel. Får glansbilder på Snapchat av familier som gjør slike ting sammen .hvordan er dette hos dere.har eit ønske om å kunne sette frem chips på bordet, slappe av med slikt sammen. Men det går ikke. Anonymkode: c40d3...f1d Det er fordi du ikke er noen god mor som klarer å oppdra ungene dine. Er kun din og fars skyld. Anonymkode: 1c788...1b3
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2022 #9 Skrevet 9. januar 2022 Anonym bruker skrev (38 minutter siden): Det er fordi du ikke er noen god mor som klarer å oppdra ungene dine. Er kun din og fars skyld. Anonymkode: 1c788...1b3 Tja. Prøv igjen? Du feiler stort her. Anonymkode: 93fe8...ac3
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2022 #10 Skrevet 9. januar 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Det er fordi du ikke er noen god mor som klarer å oppdra ungene dine. Er kun din og fars skyld. Anonymkode: 1c788...1b3 Hva meiner du? Alt er vår skyld? Anonymkode: c40d3...f1d
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2022 #11 Skrevet 9. januar 2022 Barna våre har aldri vært interessert i familieprogrammer på tv. Vi har pleid å se en film i stedet. Enten at vi ble enige om en eller at ungene fikk velge. Nå er de blitt store. Eldste har flyttet ut og de to andre er 13 og 16. Og vi får de fortsatt med på å se film av og til, men ikke hver lørdag lenger. Anonymkode: 810c4...b86
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2022 #12 Skrevet 9. januar 2022 Det tar et sekund å lage et snapchat-øyeblikk altså. Ta et bilde mens dere spiller Uno dag vel, og legg ut med en koselig tekst om familielykke. Så har du også den perfekte snapchat familien Ingen med urolige unger på 8 og 10 år har det sånn hele kvelden. De har det sånn en liten stund og setter pris på den stunden, ikke nødvendig å strebe etter å ha det sånn fra kl 17 til 22 altså. Ungene får "makk i rompa" etter en stund og m få gå litt til og fra. At dere er der og gjerne vil tilbringe tid sammen med dem mellom slagene med lek, fnising, uro og herjing er lykke for ungene. Tvangskosing i timevis blir et mareritt for ungene. Anonymkode: 4f685...ef2
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2022 #13 Skrevet 9. januar 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Vi spiser god mat og spiller spill, f.eks uno eller ludo. Jeg og ungene, mannen er sjelden med. Gutter på 8 og 10, jente 12. Etterpå er det familieprogram på TV, f.eks mesterens mester, Lego masters etc. Guttene bryr seg ikke, de bråker, styrer, snakker høyt, ser på iPad, spiller among us midt i stua, Playstation etc. Det er egentlig ikke vits i at de er våkne utover leggetid fordi de ikke vil gjøre det samme som oss andre likevel. Får glansbilder på Snapchat av familier som gjør slike ting sammen .hvordan er dette hos dere.har eit ønske om å kunne sette frem chips på bordet, slappe av med slikt sammen. Men det går ikke. Anonymkode: c40d3...f1d Hvorfor er mannen sjelden med? Hvorfor forventer du at barna skal bli med på din «jentekveld»? Hva med å høre hva mann og gutta og ønsker og ikke være så mye ute etter hva du ser på some? Anonymkode: 39971...b6a
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2022 #14 Skrevet 9. januar 2022 Få mannen din med på UNO eller andre brettspill. Hvis han sluntrer unna der, så lærer han ungene at man kan velge bort hyggen. Og dropp familieunderholdningen på NRK en stund, de er ikke gamle nok til å engasjere seg i det. Finn heller en barnefilm som er morsom for alle. Alt med Wallace and Gromit er jo genialt. Eller Tintin-filmen, den er artig for voksne også. Anonymkode: 406a0...452
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2022 #15 Skrevet 9. januar 2022 Begrens "kosetiden" om kvelden til maks 2 timer inklusive middag og gjør heller noe aktivt ammende tidligere på dagen. Anonymkode: 03d4a...0c8
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2022 #16 Skrevet 9. januar 2022 Selv har jeg ett barn på 10 år å lørdagskvelden er kjempe koselig,da koser vi oss med potetgull,godteri og brus. Men jeg tar det på hans premiss. Han får velge en film han ønsker å se,å da sitter han fint i ro sammen med meg så lenge filmen varer. Anonymkode: d3721...822
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2022 #17 Skrevet 9. januar 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Få mannen din med på UNO eller andre brettspill. Hvis han sluntrer unna der, så lærer han ungene at man kan velge bort hyggen. Og dropp familieunderholdningen på NRK en stund, de er ikke gamle nok til å engasjere seg i det. Finn heller en barnefilm som er morsom for alle. Alt med Wallace and Gromit er jo genialt. Eller Tintin-filmen, den er artig for voksne også. Anonymkode: 406a0...452 Det er altså IKKE hygge å måtte spille spill når man ikke liker det. Jeg gjør masse hyggelig med ungene mine, men UNO og de fleste brettspill og kortspill synes jeg er grusomt kjedelige. Det vet ungene, så de spiller med pappaen, så gjør jeg på andre ting med dem. Anonymkode: 50a9d...999
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2022 #18 Skrevet 9. januar 2022 7 hours ago, Anonym bruker said: Vi spiser god mat og spiller spill, f.eks uno eller ludo. Jeg og ungene, mannen er sjelden med. Gutter på 8 og 10, jente 12. Etterpå er det familieprogram på TV, f.eks mesterens mester, Lego masters etc. Guttene bryr seg ikke, de bråker, styrer, snakker høyt, ser på iPad, spiller among us midt i stua, Playstation etc. Det er egentlig ikke vits i at de er våkne utover leggetid fordi de ikke vil gjøre det samme som oss andre likevel. Får glansbilder på Snapchat av familier som gjør slike ting sammen .hvordan er dette hos dere.har eit ønske om å kunne sette frem chips på bordet, slappe av med slikt sammen. Men det går ikke. Anonymkode: c40d3...f1d kanskje finne noe som intresser guttene også? få gutter som bry seg om det du nevner Anonymkode: 303a0...def
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå