Anonym bruker Skrevet 9. januar 2022 #1 Skrevet 9. januar 2022 Hva er greia med influencerne og spørsmålsrundene de arrangerer? Hvorfor har de de? Selv tenker jeg de trenger oppmerksomhet og sitter spent og venter på hvilke spørsmål de får. Så får influenseren den etterlengtede oppmerksomhet og tiden han så sårt trenger for egoet sitt. Anonymkode: 93185...773
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2022 #2 Skrevet 9. januar 2022 Følger ikke med. Hva er en spørsmålsrunde? Anonymkode: a7369...075
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2022 #3 Skrevet 9. januar 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Følger ikke med. Hva er en spørsmålsrunde? Anonymkode: a7369...075 Influenser som ber følgerne stille han spørsmål på instagram så han svarer på og legger ut på SoMe Det kaller de spørsmålsrunde. Ser ikke poenget med det selv. 40 år gamle mannfolk holder på med dette og kaller seg influensere 🤣 Anonymkode: 93185...773
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2022 #4 Skrevet 9. januar 2022 Hvorfor ser du på det om det ikke er interessant for deg? Anonymkode: c9708...812
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2022 #5 Skrevet 9. januar 2022 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Influenser som ber følgerne stille han spørsmål på instagram så han svarer på og legger ut på SoMe Det kaller de spørsmålsrunde. Ser ikke poenget med det selv. 40 år gamle mannfolk holder på med dette og kaller seg influensere 🤣 Anonymkode: 93185...773 Jaha. Det er sikkert nok av folk som lurer på noe? De HAR jo folk som følger de så det er sikkert noen løkuer som lurer på noe. 😊👍 Anonymkode: a7369...075
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2022 #6 Skrevet 9. januar 2022 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Hvorfor ser du på det om det ikke er interessant for deg? Anonymkode: c9708...812 Jeg ser ikke på det. Jeg ser det va en som skulle ha det. Trykte meg fort ut. Svar på spm mitt heller. Hvorfor stiller du meg et spm som ikke relatert? Anonymkode: 93185...773
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2022 #7 Skrevet 9. januar 2022 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Jeg ser ikke på det. Jeg ser det va en som skulle ha det. Trykte meg fort ut. Svar på spm mitt heller. Hvorfor stiller du meg et spm som ikke relatert? Anonymkode: 93185...773 Å besvare et spørsmål med et spørsmål er ikke uvanlig. Anonymkode: c9708...812
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2022 #8 Skrevet 9. januar 2022 Fordi det er en måte å knytte bånd med følgerne sine, åpenbart. Anonymkode: bf726...607
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2022 #9 Skrevet 9. januar 2022 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Å besvare et spørsmål med et spørsmål er ikke uvanlig. Anonymkode: c9708...812 Skjønner! Du er en av de koselige kverulantene her på klikk. Du kan ikke ha det særlig godt med deg selv. Jeg har hørt trening skal gjøre godt for psyken, Du burde prøve det ut. Kanskje du vil føle deg bedre etterhvert. Anonymkode: 93185...773
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2022 #10 Skrevet 9. januar 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Fordi det er en måte å knytte bånd med følgerne sine, åpenbart. Anonymkode: bf726...607 Knytte bånd ? Det var og et uttrykk. Men ja, en måte å manipulere følgerne til å fortsette å følge, for "jeg er så grei og svarer deg på spørsmål" Kan ikke forstå at en 40 år gammel mann holder på med dette. Annet enn en sykelig oppmerksomhet trang. Anonymkode: 93185...773
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2022 #11 Skrevet 9. januar 2022 Anonym bruker skrev (35 minutter siden): Knytte bånd ? Det var og et uttrykk. Men ja, en måte å manipulere følgerne til å fortsette å følge, for "jeg er så grei og svarer deg på spørsmål" Kan ikke forstå at en 40 år gammel mann holder på med dette. Annet enn en sykelig oppmerksomhet trang. Anonymkode: 93185...773 Sorry da. Jeg prøvde bare å finne en grunn. Egentlig så driter jeg i det. Jeg følger ingen bloggere. Anonymkode: bf726...607
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2022 #12 Skrevet 9. januar 2022 Det er jo enkelt. De bedriver en bedrift. Og de driver den for å tjene penger. Hvor "vellykket" en slik bedrift er, det kommer an på hvor mange følgere de har, og ikke minst den engasjementraten, altså hvor mange som er aktive følgere ved at de klikker liker, stiller spørsmål. Jo flere følgere og jo høyere engasjementrate de har, jo større annonsører vil være interessert i dem. Jo høyere engasjement blant følgerne, jo større sjanse er det for at de skal klikke seg videre inn på annonsene for produktene som frontes, og dermed også forhåpentligvis kjøpes. Bloggere og såkalte influencere skaper sin historie, som blir deres produkt. For å få folk til å bli varige følgere så er de å skape et slags følelsesmessig bånd mellom den som eier bedriften og følgerne. En av de enkleste måtene å gjøre det på er jo å åpne for slike såkalte spørsmålsrunder, folk stiller spørsmål og får (tilsynelatende) svar fra bedriftseier selv. Det forsøkes å skape en form for "vennskap", og ved å svare på enkeltpersoners spørsmål vil bedriftseier få den enkelte til å føle seg sett og satt pris på, det skapes et bånd. I hvert fall er det tanken. I tillegg er det jo kjent at noen av disse såkalte influencerne selv både stiller spørsmål og svar, og en av de med lengst fartstid (og mannen) er jo kjent for å slenge seg inn i egne spørsmålsrunder hvor de later som om de er en annen person, ofte da en falsk person som er svært kritisk til bloggeren, og så en annen falsk som fremstiller seg som fagperson som så skal forsvare bloggeren. Da slenger gjerne vanlige brukere seg med for å forsvare bloggeren mot kritikken. Bloggeren kommer på banen og takker både (den falske) fagpersonen og alle følgerne som støtter... og hjerte, hjerte, hjerte... Slike spørsmålsrunder har én eneste hensikt - øke engasjement for slik å få mer oppmerksomhet og flere følgere og annonsører. Det handler ikke om annet enn et ønske om å tjene mer penger selv. Anonymkode: 5bc0b...1c2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå