Gå til innhold

Det er så beleilig å ha befolkningen under kontroll

Anbefalte innlegg

Er et stadig tilbakevendende argument for dem som mener at pandemien er politikerskapt. Jeg regner meg som et rimelig oppegående menneske som til tross for at jeg har støttet restriksjonene skjønner at folk setter spørsmålstegn ved enkelte av myndighetenes håndteringer. Men hvorfor regjeringen skulle ha en fordel av å stenge arbeidsplasser, be oss holde meteren og bruke munnbind, betale ut kompensasjon til bedrifter som sliter, håndtere folk som får forverret psykisk helse av nedstengningen, holde barn og unge på rødt og gult nivå klarer jeg ikke å se. Akkurat HVA er det myndighetene ønsker å kontrollere med restriksjonene? Kan noen forklare? 

Anonymkode: c67b8...a21

Fortsetter under...

Nei, det kan de ikke, jeg har prøvd å etterspørre forklaring på det i noen tråder her inne, men det svarer de ikke på. For dette er jo for det første ikke lønnsomt for myndighetene, og at vi skal gjøres «lydige» er litt rart i et land som i utgangspunktet har verdens mest lydige og autoritetstillitsfulle befolkning. 

Anonymkode: 79e4c...17e

Jeg har ikke tid til å gå veldig inngående inn i det nå, men jeg har en dårlig magefølelse på følgende. 
En direktør for et legemiddelselskap uttalte for noen år siden; «Vi tjener ikke penger på syke folk. Vi må få friske mennesker til å ta medisinene vi tilbyr dem. Det er der pengene ligger.» 

Nå er saken den at vi har et virus vi til å begynne med ikke ante noe om. Bildene vi fikk presentert fra Kina viste mennesker falt om på gaten. Det var likhauger, og det var massegraver i New York. Så kom nyheten om en vaksine mot dette. Siden har vi blitt fortalt, om igjen, og om igjen, og om igjen, at vaksinen er veien ut. Først én dose, så muligens to. Nå er det nr tre, og straks nr fire. 
Pfizer, Biontech, Moderna og de andre produsentene har tjent seg søkkrike. Norge har siden pandemien startet tjent 2000 milliarder. 2000 milliarder! Oljefondet eier 8% av aksjene i Pfizer. 
Jeg mistenker at det er dette som er sakens kjerne. Tjene penger på vaksiner. Det forklarer også hvorfor friske, unge mennesker i den vestlige verden må ta de for å opprettholde rettighetene sine, mens mennesker i de fattige landene ikke får. Det dreier seg ikke om sykdommen, det dreier seg om penger.

Anonymkode: f218f...2af

Anonym bruker skrev (27 minutter siden):

Jeg har ikke tid til å gå veldig inngående inn i det nå, men jeg har en dårlig magefølelse på følgende. 
En direktør for et legemiddelselskap uttalte for noen år siden; «Vi tjener ikke penger på syke folk. Vi må få friske mennesker til å ta medisinene vi tilbyr dem. Det er der pengene ligger.» 

Nå er saken den at vi har et virus vi til å begynne med ikke ante noe om. Bildene vi fikk presentert fra Kina viste mennesker falt om på gaten. Det var likhauger, og det var massegraver i New York. Så kom nyheten om en vaksine mot dette. Siden har vi blitt fortalt, om igjen, og om igjen, og om igjen, at vaksinen er veien ut. Først én dose, så muligens to. Nå er det nr tre, og straks nr fire. 
Pfizer, Biontech, Moderna og de andre produsentene har tjent seg søkkrike. Norge har siden pandemien startet tjent 2000 milliarder. 2000 milliarder! Oljefondet eier 8% av aksjene i Pfizer. 
Jeg mistenker at det er dette som er sakens kjerne. Tjene penger på vaksiner. Det forklarer også hvorfor friske, unge mennesker i den vestlige verden må ta de for å opprettholde rettighetene sine, mens mennesker i de fattige landene ikke får. Det dreier seg ikke om sykdommen, det dreier seg om penger.

Og medisiner er det lite av. Tjener dårlig på det da de kun gis til de som er syke.

Anonymkode: c8b65...3b6

Anonym bruker skrev (28 minutter siden):

Men du svarer ikke på mitt spørsmål i det hele tatt. Hva tjener myndighetene på å få befolkningen under kontroll? 

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Og medisiner er det lite av. Tjener dårlig på det da de kun gis til de som er syke.

Anonymkode: c8b65...3b6

Nå er det vel ikke mangel på syke mennesker generelt på jordkloden? 

Annonse

Anonym bruker skrev (29 minutter siden):

Det er skremmende å se hvor konspiratoriske mennesker kan bli, og du er en av de som drar ting til det ekstreme.

Anonymkode: 0dcf8...475

Men du svarer ikke på mitt spørsmål i det hele tatt. Hva tjener myndighetene på å få befolkningen under kontroll? 

Jo, jeg gjør jo det indirekte. Det dreier seg om penger. Jeg tror de høye herrer i de vestlige landene er kjøpt og betalt, evt. sitter på aksjer eller andre verdipapirer som gjør dem søkkrike. Se på Ursula von der Leyen for eksempel, leder i Europarådet, som er gift med en av sjefene i Biontech. Tyskland vurderer vaksinepåbud nå. https://live.tv2.no/koronaviruset?innlegg=1207455810 

Det dreier seg om penger.

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Det er skremmende å se hvor konspiratoriske mennesker kan bli, og du er en av de som drar ting til det ekstreme.

Anonymkode: 0dcf8...475

Ikke sant. Derfor pleier jeg ikke å gidde å svare her inne, jeg får bare slengt ut, uten noen motargumenter, at jeg er konspirasjonsteoretiker. Nok et eksempel. Jeg vedder på at når dette trollet sprekker om en liten sendt, og jeg tar frem denne tråden som et eksempel på en konspirasjonsteori som ble sann, kommer bortforklaringene på løpende bånd. Hva med å lytte i stedet for å slenge ut konspirasjonsteori-kortet? Evt argumenter mot? Hvorfor tror DU at det ikke er sånn?

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Jo, jeg gjør jo det indirekte. Det dreier seg om penger. Jeg tror de høye herrer i de vestlige landene er kjøpt og betalt, evt. sitter på aksjer eller andre verdipapirer som gjør dem søkkrike. Se på Ursula von der Leyen for eksempel, leder i Europarådet, som er gift med en av sjefene i Biontech. Tyskland vurderer vaksinepåbud nå. https://live.tv2.no/koronaviruset?innlegg=1207455810 

Så Norges regjering er bare nyttige idioter for big pharma? Det er din forklaring?

hi

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Så Norges regjering er bare nyttige idioter for big pharma? Det er din forklaring?

hi

Hvorfor sørger de ikke for vaksiner til den tredje verden, da, men i stedet pumper oss fulle med dose tre og fire? Hvorfor bygger de ikke opp sykehusene, all den tid de påstår at det er sykehuskapasieteten de stenger ned for? Hvorfor skal vi ta dose tre, enda den er bygget på alfa-varianten og ikke omikron som er dominerende nå? Hvorfor skal barn vaksineres (ikke i Norge enda, men i mange andre vestlige land) enda barn beviselig ikke blir særlig syke?

Hvorfor sørger de ikke for vaksiner til den tredje verden, da, men i stedet pumper oss fulle med dose tre og fire? Hvorfor bygger de ikke opp sykehusene, all den tid de påstår at det er sykehuskapasieteten de stenger ned for? Hvorfor skal vi ta dose tre, enda den er bygget på alfa-varianten og ikke omikron som er dominerende nå? Hvorfor skal barn vaksineres (ikke i Norge enda, men i mange andre vestlige land) enda barn beviselig ikke blir særlig syke?

Kan du svare på mitt spørsmål uten å komme med en haug motspørsmål?

Hva har den manglende opprustningen av helsevesenet med kontroll av befolkningen å gjøre? 

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Kan du svare på mitt spørsmål uten å komme med en haug motspørsmål?

Hva har den manglende opprustningen av helsevesenet med kontroll av befolkningen å gjøre? 

Jeg har jo svart to ganger. Penger og makt. Det er da ikke noe nytt? Eller mener du det er en konspirasjonsteori og?

Nå kan du svare på mine spørsmål.

Annonse

Jeg har jo svart to ganger. Penger og makt. Det er da ikke noe nytt? Eller mener du det er en konspirasjonsteori og?

Nå kan du svare på mine spørsmål.

Så den norske regjering tjener penger på å stenge ned samfunnet? Det skjønner jeg ikke. 

Jeg har ikke svar på spørsmålene dine, men jeg har tro på at helsemyndighetene har befolkningens beste i mente. og det fører meg tilbake til spørsmålet i hi, hva vil myndighetene har igjen for å kontrollere befolkningen? Og kontrollere til hva? 

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hvor mye penger har Norge betalt for vaksinen? Og hvor mye har de tjent på akkurat pfeizer aksjene?? Man må se utgift ifht inntekt. Nav har utbetalt enorme summer til permiterte, og Oljefondet har utbetalt enorme summer til bedrifter. Ser gjerne oppstillingen der du viser til at inntekten for aksjene i pfeizer er lønnsomme.

Anonymkode: a3405...a7e

Måtte Google det med Ursula von der Leyen nå, og dette er jo feil? Mannen hennes jobber ikke i Biontech. Han jobber i et firma som heter Orgenesis.

Er det forøvrig Europarådet som bestemmer over Tysklands vaksinelovgivning? Hvorfor endrer ikke for eksempel Sverige eller Finland sin vaksinelovgivning om det er Europarådet som bestemmer?

Anonymkode: 37e03...393

Måtte Google det med Ursula von der Leyen nå, og dette er jo feil? Mannen hennes jobber ikke i Biontech. Han jobber i et firma som heter Orgenesis.

Er det forøvrig Europarådet som bestemmer over Tysklands vaksinelovgivning? Hvorfor endrer ikke for eksempel Sverige eller Finland sin vaksinelovgivning om det er Europarådet som bestemmer?

Vet du. Det er borte fra google, jeg finner det heller ikke igjen. Leste om det rett før jul, det sto til og med på nrk.no. Merkelig. 

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Vet du. Det er borte fra google, jeg finner det heller ikke igjen. Leste om det rett før jul, det sto til og med på nrk.no. Merkelig. 

Ja. Merkelig 😉

Så den norske regjering tjener penger på å stenge ned samfunnet? Det skjønner jeg ikke. 

Jeg har ikke svar på spørsmålene dine, men jeg har tro på at helsemyndighetene har befolkningens beste i mente. og det fører meg tilbake til spørsmålet i hi, hva vil myndighetene har igjen for å kontrollere befolkningen? Og kontrollere til hva? 

2000 milliarder har Oljefondet tjent siden pandemien startet. https://e24.no/norsk-oekonomi/i/a7G885/oljefondet-har-tjent-over-2000-milliarder-i-krisen
Til og med innen helse har de tjent penger. Hvorfor brukes ikke disse til å ruste opp? De rike er blitt rikere og de fattige er blitt fattigere. 

2000 milliarder har Oljefondet tjent siden pandemien startet. https://e24.no/norsk-oekonomi/i/a7G885/oljefondet-har-tjent-over-2000-milliarder-i-krisen
Til og med innen helse har de tjent penger. Hvorfor brukes ikke disse til å ruste opp? De rike er blitt rikere og de fattige er blitt fattigere. 

Og dette er måte å kontrollere befolkningen på? Hvis Oljefondet øker så kommer det jo alle i landet til gode? 

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Og hvor mye har staten brukt på permiterte og til bedrifter? Hvor mye har staten brukt på vaksiner? Og hvor stor andel av de 2000 milliardene kommer fra pfeizer?

Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Veldig merkelig. Jeg tenker at sjansen for at du har lest eller husker feil (han jobber i «biotech», som ikke er det samme som «Biontech») er hakket større enn sjansen for at Google og NRK konspirerer. Men det er bare meg.

Jeg googla litt til og fant ut at firmaet han jobber i også driver med vaksineutvikling, men de har ikke kommet så langt med det ennå. https://www.manufacturingchemist.com/news/article_page/Orgenesis_launches_cell-based_vaccine_platform_targeting_SARS-CoV-2/165088

Jeg har annet å gjøre enn å overbevise dere om at verden muligens er korrupt. Skulle gjerne fortsatt å servere dere linker, men dere er uansett ikke interessert i å lese dem, så jeg gidder ikke. Lev i den tro at verdens ledere ikke er ute etter makt og penger og kun vil sine innbyggere alt godt. Det er helt i orden for meg. 
Ha en god dag. 

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Jeg har annet å gjøre enn å overbevise dere om at verden muligens er korrupt. Skulle gjerne fortsatt å servere dere linker, men dere er uansett ikke interessert i å lese dem, så jeg gidder ikke. Lev i den tro at verdens ledere ikke er ute etter makt og penger og kun vil sine innbyggere alt godt. Det er helt i orden for meg. 
Ha en god dag. 

Tipper min dag er bedre enn din. Men ønsker deg en god dag også. 

hi

Anonym bruker skrev (51 minutter siden):

Ha en god dag. 

Jeg benekter ikke tall om du klarer å vise til dem. Men om du ikke klarer å finne tallene, så blir det jo vanskelig

• Opprett ny...