Anonym bruker Skrevet 8. januar 2022 #26 Del Skrevet 8. januar 2022 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Nei, jeg synes ikke det er greit, men vi må legge aktuelle restriksjoner etter kapasiteten som virkelig foreligger, ikke den vi ønsker oss. Anonymkode: 580fa...854 Jepp…Og når tenker du at vi, som tross alt betaler for helsevesenet i dette landet gjennom skatt, kan begynne å ‘ønske oss’ sykehuskapasitet i samsvar med dagens behov (med eller uten pandemi)? Nå er det gått allerede 2 år av pandemien. Kan jeg begynne å ‘ønske meg’ bedre kapasitet neste år? Eller etter pandemien? Hvilket år snakker vi da, 2035 eller noe? Anonymkode: 3e5a5...63d Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144425285-40-000-mennesker-i-gatene-i-wien-for-%C3%A5-protestere-mot-obligatorisk-vaksinering/page/2/#findComment-149673362 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2022 #27 Del Skrevet 9. januar 2022 Nå melder nrk.no i en notis at 100 000 mennesker har protestert mot tvangsvaksinering/ta fra uvaksinerte mulighet til å ferdes fritt i samfunnet. Jeg begynner å bli redd for at nordmenn er som frosker man ønsker å koke. Legg dem i behagelig temperert vann og økt varmen så gradvis at frosken ikke forstår før det er for sent at den blir kokt... Vi lever i et rikt land, og folk tar det for gitt. De tar demokratiet for gitt. Men hva skjer hvis koronasertifikat så lett innføres? Et sertifikat som det pr. i dag ikke finnes noen gode faglige grunner eller erfaringer fra andre land, som tilsier at det har en smittereduserende effekt. Danmark, f.eks. opplevde vel mer eller mindre det motsatte etter innføring av koronasertifikat - smitten økte, tross at de hadde forholdsvis høy vaksinedekning da og lett tilgang til koronatesting. I Norge vil en stor del av befolkningen ikke ha tilgang på slik testing for koronasertifikat. På kort sikt kan man si at det er ulempe for de uvaksinerte. Så kan man mene hva man vil om hvor ok akkurat det er. Men hva skjer i landet vårt, og i den vestlige verden ellers, som stort sett har hatt gode demokratier - hvis lederne så lett kan innføre ordninger som ikke er bygget på faglig begrunnelse, selv når erfaringene tilsier at ordningen ikke har tilsiktet effekt? Det mange synes å ha gått inn i en kollektiv glemsel om, det er at hver gang vi innfører ulike tiltak, så påvirker dette også lovene våre, praktiseringen av lovene. Det betyr at neste gang politikere ønsker å dele befolkningen i grupper, gi noen fordeler, ta fra andre rettigheter... hva skjer da? Det vi ser nå er at demokratier i en hel rekke land får flere og flere mangler og beveger seg bort fra demokrati og mot mer autoritære styrer. De som kan sin historie vet at det er noe vi ikke bør ønske oss... For endringene kan komme raskere enn de fleste forestiller seg. I tillegg råtner nasjonen fra innsiden, spiser opp seg selv fra innsiden, fordi man begynner å sette stempler på grupper, de som fortjener goder og de som ikke gjør det, de som har akseptabel helse eller meninger, og de som ikke har det - og de som ikke har det skal straffes. Vern om demokratiet! Våkne opp! Anonymkode: 6f6ca...427 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144425285-40-000-mennesker-i-gatene-i-wien-for-%C3%A5-protestere-mot-obligatorisk-vaksinering/page/2/#findComment-149673374 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2022 #28 Del Skrevet 9. januar 2022 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Jepp…Og når tenker du at vi, som tross alt betaler for helsevesenet i dette landet gjennom skatt, kan begynne å ‘ønske oss’ sykehuskapasitet i samsvar med dagens behov (med eller uten pandemi)? Nå er det gått allerede 2 år av pandemien. Kan jeg begynne å ‘ønske meg’ bedre kapasitet neste år? Eller etter pandemien? Hvilket år snakker vi da, 2035 eller noe? Anonymkode: 3e5a5...63d Personlig skulle jeg ønske at det hadde vært utbygd for lenge siden, men det har ingenting med saken å gjøre. Anonymkode: 580fa...854 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144425285-40-000-mennesker-i-gatene-i-wien-for-%C3%A5-protestere-mot-obligatorisk-vaksinering/page/2/#findComment-149673382 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2022 #29 Del Skrevet 9. januar 2022 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Det er litt overraskende at noen ennå ikke har fått med seg dette, nesten to år inn i pandemien og over et år etter at vaksinen kom. Det ligger en uforholdsmessig stor andel uvaksinerte på norske sykehus. Presset på helsevesenet er grunnen til de strenge restriksjonene vi har. Bortsett fra kreft- og barnepasienter blir det meste av behandling som ikke er akutt og livsviktig utsatt fordi kapasiteten er oppbrukt på covid-pasienter. De uvaksinerte er sykere, yngre og langt flere (prosentvis). Man kan mene hva man vil om kapasiteten i helsevesenet, men vi må ta utgangspunkt i situasjonen i dag. Anonymkode: 580fa...854 Litt overraskende at noen ennå ikke har fått med seg dette, nesten to år inn i pandemien, at det ikke er den uforholdsmessige andelen uvaksinerte som ene og alene er årsaken til tiltakene nå. – Hele helsetjenesten er utfordret Helseministeren opplyser om at fastleger og legevakter i kommunene har høy belastning og at kommunene bruker mye ressurser på testing, smittesporing og vaksinering. – Raymond Johansen peker på intensivkapasiteten, men det er kapasiteten i hele helsetjenesten som er utfordret. Hun legger til: – Høy smitte og sykdom i befolkningen vil føre til høyt sykefravær blant ansatte i helsetjenesten, men også i andre sektorer. Det kan ramme flere samfunnskritiske funksjoner. Anonymkode: 8cc07...e1b Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144425285-40-000-mennesker-i-gatene-i-wien-for-%C3%A5-protestere-mot-obligatorisk-vaksinering/page/2/#findComment-149673383 Del på andre sider Flere delingsvalg…
prekæs Skrevet 9. januar 2022 #30 Del Skrevet 9. januar 2022 (endret) Anonym bruker skrev (12 timer siden): Mindre friheter er greit, men tvungen vaksinering som myndighetene legger opp til er at uvaksinerte mister jobben og kan ikke bevege seg utenfor boligen sin. Det er ikke mindre friheter - det er fullstendig fravær av noen som helst form for frihet Anonymkode: 3e5a5...63d Du får si det til gruppene med yrkesforbud her i landet. De forstår sikkert hva de mener. Endret 9. januar 2022 av prekæs Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144425285-40-000-mennesker-i-gatene-i-wien-for-%C3%A5-protestere-mot-obligatorisk-vaksinering/page/2/#findComment-149673384 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2022 #31 Del Skrevet 9. januar 2022 Anonym bruker skrev (59 minutter siden): Litt overraskende at noen ennå ikke har fått med seg dette, nesten to år inn i pandemien, at det ikke er den uforholdsmessige andelen uvaksinerte som ene og alene er årsaken til tiltakene nå. – Hele helsetjenesten er utfordret Helseministeren opplyser om at fastleger og legevakter i kommunene har høy belastning og at kommunene bruker mye ressurser på testing, smittesporing og vaksinering. – Raymond Johansen peker på intensivkapasiteten, men det er kapasiteten i hele helsetjenesten som er utfordret. Hun legger til: – Høy smitte og sykdom i befolkningen vil føre til høyt sykefravær blant ansatte i helsetjenesten, men også i andre sektorer. Det kan ramme flere samfunnskritiske funksjoner. Anonymkode: 8cc07...e1b Ja, og da hjelper det ikke å legge stein til byrden i et allerede sterkt presset system. Anonymkode: 580fa...854 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144425285-40-000-mennesker-i-gatene-i-wien-for-%C3%A5-protestere-mot-obligatorisk-vaksinering/page/2/#findComment-149673387 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2022 #32 Del Skrevet 9. januar 2022 Uavhengig av sak er 40.000 bare en bitte liten andel av landets befolkning. Det sier egentlig ikke så mye om hva folk flest mener. Anonymkode: 40a7a...171 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144425285-40-000-mennesker-i-gatene-i-wien-for-%C3%A5-protestere-mot-obligatorisk-vaksinering/page/2/#findComment-149673388 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 9. januar 2022 #33 Del Skrevet 9. januar 2022 Dersom vaksinen hadde hatt en betydelig effekt på smitte ville man kunne dra nytte av koronapass. Vaksinen har ikke det, og koronapass vil derfor føre til økt smitte, siden smittebærende vaksinerte flyr rundt med smitten sin. Om man bare hadde lagt negativ test til grunn kunne det også funket, men med mangelen på hurtigtester ville det ført til uheldige konsekvenser i de tilfellene man faktisk ikke bør smitte. Ved å slutte å fokusere på smitte og åpne landet igjen vil færre ellers friske mennesker måtte sitte i karantene i tide og utide, og man vil ikke oppleve de samme utfordringene med sykefravær og lav bemanning. Hyppig hurtigtesting av samtlige som jobber med svake grupper vil beskytte disse mot smitte, i motsetning til nå, hvor de står i fare for å bli smittet av vaksinerte med lite eller ingen symptomer. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144425285-40-000-mennesker-i-gatene-i-wien-for-%C3%A5-protestere-mot-obligatorisk-vaksinering/page/2/#findComment-149673393 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2022 #34 Del Skrevet 9. januar 2022 Anonym bruker skrev (14 timer siden): Omtrent det samme i Tyskland…blir ikke folk hørt av myndighetene nå, så kan vi offisielt slutte å omtale europeiske land som demokratier… det er nesten at jeg må klype meg selv i armen for å sjekke at dette ikke er en drøm, men det som faktisk skjer. Anonymkode: 3e5a5...63d 40 000 er er ingenting, det bor over 4 000 000 mennesker i Wien og delstaten rundt Anonymkode: 80d21...7e1 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144425285-40-000-mennesker-i-gatene-i-wien-for-%C3%A5-protestere-mot-obligatorisk-vaksinering/page/2/#findComment-149673405 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lessismore Skrevet 9. januar 2022 #35 Del Skrevet 9. januar 2022 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Nå melder nrk.no i en notis at 100 000 mennesker har protestert mot tvangsvaksinering/ta fra uvaksinerte mulighet til å ferdes fritt i samfunnet. Jeg begynner å bli redd for at nordmenn er som frosker man ønsker å koke. Legg dem i behagelig temperert vann og økt varmen så gradvis at frosken ikke forstår før det er for sent at den blir kokt... Vi lever i et rikt land, og folk tar det for gitt. De tar demokratiet for gitt. Men hva skjer hvis koronasertifikat så lett innføres? Et sertifikat som det pr. i dag ikke finnes noen gode faglige grunner eller erfaringer fra andre land, som tilsier at det har en smittereduserende effekt. Danmark, f.eks. opplevde vel mer eller mindre det motsatte etter innføring av koronasertifikat - smitten økte, tross at de hadde forholdsvis høy vaksinedekning da og lett tilgang til koronatesting. I Norge vil en stor del av befolkningen ikke ha tilgang på slik testing for koronasertifikat. På kort sikt kan man si at det er ulempe for de uvaksinerte. Så kan man mene hva man vil om hvor ok akkurat det er. Men hva skjer i landet vårt, og i den vestlige verden ellers, som stort sett har hatt gode demokratier - hvis lederne så lett kan innføre ordninger som ikke er bygget på faglig begrunnelse, selv når erfaringene tilsier at ordningen ikke har tilsiktet effekt? Det mange synes å ha gått inn i en kollektiv glemsel om, det er at hver gang vi innfører ulike tiltak, så påvirker dette også lovene våre, praktiseringen av lovene. Det betyr at neste gang politikere ønsker å dele befolkningen i grupper, gi noen fordeler, ta fra andre rettigheter... hva skjer da? Det vi ser nå er at demokratier i en hel rekke land får flere og flere mangler og beveger seg bort fra demokrati og mot mer autoritære styrer. De som kan sin historie vet at det er noe vi ikke bør ønske oss... For endringene kan komme raskere enn de fleste forestiller seg. I tillegg råtner nasjonen fra innsiden, spiser opp seg selv fra innsiden, fordi man begynner å sette stempler på grupper, de som fortjener goder og de som ikke gjør det, de som har akseptabel helse eller meninger, og de som ikke har det - og de som ikke har det skal straffes. Vern om demokratiet! Våkne opp! Anonymkode: 6f6ca...427 Et av de viktigste og riktigste innleggene jeg noen gang har lest på dette forumet. 👏 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144425285-40-000-mennesker-i-gatene-i-wien-for-%C3%A5-protestere-mot-obligatorisk-vaksinering/page/2/#findComment-149673411 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2022 #36 Del Skrevet 9. januar 2022 Anonym bruker skrev (27 minutter siden): 40 000 er er ingenting, det bor over 4 000 000 mennesker i Wien og delstaten rundt Anonymkode: 80d21...7e1 Hæ? For en tåpelig kommentar. Største fredelig demonstrasjon i Østerrikes historie - ingenting? Har du nylig lært et nytt hersketeknikk for å devaluere et utsagn, og øver deg på å ta den i bruk? Anonymkode: 3e5a5...63d Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144425285-40-000-mennesker-i-gatene-i-wien-for-%C3%A5-protestere-mot-obligatorisk-vaksinering/page/2/#findComment-149673428 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2022 #37 Del Skrevet 9. januar 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Ja, og da hjelper det ikke å legge stein til byrden i et allerede sterkt presset system. Anonymkode: 580fa...854 Aftenposten skrev en artikkel her nylig, blant de innlagte som var uvaksinert fra desember 2020-desember 2021, var det totalt 30 uvaksinerte innlagt definert som friske, uten underliggende sykdom. De 3 som døde var over 65 år. Verdt å merke seg at mange ikke ble vaksinert før sommeren 2021. Dette løses da ved å nekte flere tusen ansatte å gå på jobb, samt holde videregående på rødt nivå, på tross at de fleste her er fullvaksinert for kort tid siden. Hva koster det? Her er det mange friske, unge mennesker. Hvor mange over 65 finner du på en videregående? Kanskje en og annen lærer som snart skal gå av, men denne læreren har fått tilbud om dose 3. Nylig var det en sykepleier som gikk ut og påpekte en rimelig absurd arbeidssituasjon. Hun brukte store deler av dagen på å vaske ned. Det må da gå an å få tak i renholdere og sette opp vakter etter klokka 15? Anonymkode: 8cc07...e1b Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144425285-40-000-mennesker-i-gatene-i-wien-for-%C3%A5-protestere-mot-obligatorisk-vaksinering/page/2/#findComment-149673457 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2022 #38 Del Skrevet 9. januar 2022 Anonym bruker skrev (49 minutter siden): Hæ? For en tåpelig kommentar. Største fredelig demonstrasjon i Østerrikes historie - ingenting? Har du nylig lært et nytt hersketeknikk for å devaluere et utsagn, og øver deg på å ta den i bruk? Anonymkode: 3e5a5...63d Det er jo bare tull https://metropole.at/vienna-50000-demonstrated-blacklivesmatter/ Anonymkode: 80d21...7e1 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144425285-40-000-mennesker-i-gatene-i-wien-for-%C3%A5-protestere-mot-obligatorisk-vaksinering/page/2/#findComment-149673467 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2022 #39 Del Skrevet 9. januar 2022 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Det er jo bare tull https://metropole.at/vienna-50000-demonstrated-blacklivesmatter/ Anonymkode: 80d21...7e1 Seff..som om noen står og teller folk…dette er estimater, og det var demonstrasjoner i flere byer https://amp.france24.com/en/europe/20211212-tens-of-thousands-protest-in-austria-against-tightening-covid-19-restrictions Og skal myndighetene være interessert i å gi reelle tall på demonstrasjoner som er i grunn protest mot dem selv? Det er 2022, ikke vær naiv .. Anonymkode: 3e5a5...63d Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144425285-40-000-mennesker-i-gatene-i-wien-for-%C3%A5-protestere-mot-obligatorisk-vaksinering/page/2/#findComment-149673473 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2022 #40 Del Skrevet 9. januar 2022 Anonym bruker skrev (15 timer siden): Min kropp, mitt valg. Og ingen, absolutt ingen - selv om de er utdannet herfra og til månen - vet noe som helst om potensielle langtidsbivirkninger. Hva skjer om to år, fem år? Sju? Vaksinen er skyld i at mange flere unge er lagt inn på sykehus, ikke korona. Vaksinen. Hvorfor skal unge, friske mennesker tvinges til å ta en eksperimentell vaksine de ikke behøver for å beholde rettighetene sine? Det er galskap! Heia demonstrantene! Stå på rettighetene! Anonymkode: 508be...756 Kan jeg be deg ta to regnestykker og så sammenligne dem? det er satt snart 11 000 000 vaksinedoser. Av disse er det meldt fra ca 5000 om bivirkninger, av disse anses 50% som alvorlige. Av de 50% igjen er det ca 20% som ender med innleggelse. Av disse dør 1%. Hvor stor er faren for å dø av vaksinen? I Norge er 400 000 smittet av korona, av disse (gjennom hele pandemien) har 12 000 vært innlagt, 50% av disse med covid som eneste årsak. 1400 er døde av korona. kan du nå sammenligne resultatene og finne ut hvilket alternativ som er tryggest? Prosentmessig altså. Nå skal ikke jeg si noe selv, for jeg er ikke vaksinert, men jeg klarer selvsagt å se fordelen med vaksineringen, og at risikoen for både sykdom og død er lavere med vaksine enn uten Anonymkode: 59742...c9a Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144425285-40-000-mennesker-i-gatene-i-wien-for-%C3%A5-protestere-mot-obligatorisk-vaksinering/page/2/#findComment-149673523 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2022 #41 Del Skrevet 9. januar 2022 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Uavhengig av sak er 40.000 bare en bitte liten andel av landets befolkning. Det sier egentlig ikke så mye om hva folk flest mener. Anonymkode: 40a7a...171 I meningsmålinger og spørreundersøkelser representerer en person meningene til 1000. Selvfølgelig er ikke 40.000 mye men når man ser det i lys av at få vil gå ut i gatene selv om de gjerne er imot så er faktisk 40.000 veldig mange. Anonymkode: 0cf9d...d17 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144425285-40-000-mennesker-i-gatene-i-wien-for-%C3%A5-protestere-mot-obligatorisk-vaksinering/page/2/#findComment-149673529 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2022 #42 Del Skrevet 9. januar 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Kan jeg be deg ta to regnestykker og så sammenligne dem? det er satt snart 11 000 000 vaksinedoser. Av disse er det meldt fra ca 5000 om bivirkninger, av disse anses 50% som alvorlige. Av de 50% igjen er det ca 20% som ender med innleggelse. Av disse dør 1%. Hvor stor er faren for å dø av vaksinen? I Norge er 400 000 smittet av korona, av disse (gjennom hele pandemien) har 12 000 vært innlagt, 50% av disse med covid som eneste årsak. 1400 er døde av korona. kan du nå sammenligne resultatene og finne ut hvilket alternativ som er tryggest? Prosentmessig altså. Nå skal ikke jeg si noe selv, for jeg er ikke vaksinert, men jeg klarer selvsagt å se fordelen med vaksineringen, og at risikoen for både sykdom og død er lavere med vaksine enn uten Anonymkode: 59742...c9a Ok, hvor skal jeg begynne. Først. Jeg har tidligere reagert på vaksiner, så sjansen for at jeg gjør det igjen, er definitivt til stede. Jeg ønsker den ikke, og det skal respekteres. Så til tallene. Mer enn 46.000 bivirkninger er meldt inn. Meldt inn. Det anslås at ca 10% meldes inn, resten fjasets bort i «det er sikkert ikke vaksinen, jeg skjønner ikke hvordan jeg melder inn osv, osv.» Dvs at det antagelig er godt over en halv million som har opplevd bivirkninger som burde vært meldt inn. Deretter er det estimert at ca 2200 har eller er innlagt på norske sykehus siden vaksinering startet for alvor våren 2021. 236 er døde av vaksinen siden våren 2021. Merk at pandemien har vart siden vinteren 2020, altså et år lenger enn vi har hatt vaksiner, så tallene på vaksinebivirkninger og skader er antagelig dobbelt så store. Du nevner 12000 innlagte på norske sykehus siden pandemien startet. Disse har vært innlagt MED korona, ergo er flere av dem vært innlagt av andre årsaker, og så er korona oppdaget etterpå. Ci manipuleres med tall og statistikker daglig. Let litt i tallene til fhi og hdir, ikke bare les hva avisene skriver for å få klikk. Alle disse tallene er tilgjengelige, men man må altså lete litt. Kilde her er fhi og legemiddelverket. Anonymkode: 508be...756 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144425285-40-000-mennesker-i-gatene-i-wien-for-%C3%A5-protestere-mot-obligatorisk-vaksinering/page/2/#findComment-149673545 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2022 #43 Del Skrevet 9. januar 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Ok, hvor skal jeg begynne. Først. Jeg har tidligere reagert på vaksiner, så sjansen for at jeg gjør det igjen, er definitivt til stede. Jeg ønsker den ikke, og det skal respekteres. Så til tallene. Mer enn 46.000 bivirkninger er meldt inn. Meldt inn. Det anslås at ca 10% meldes inn, resten fjasets bort i «det er sikkert ikke vaksinen, jeg skjønner ikke hvordan jeg melder inn osv, osv.» Dvs at det antagelig er godt over en halv million som har opplevd bivirkninger som burde vært meldt inn. Deretter er det estimert at ca 2200 har eller er innlagt på norske sykehus siden vaksinering startet for alvor våren 2021. 236 er døde av vaksinen siden våren 2021. Merk at pandemien har vart siden vinteren 2020, altså et år lenger enn vi har hatt vaksiner, så tallene på vaksinebivirkninger og skader er antagelig dobbelt så store. Du nevner 12000 innlagte på norske sykehus siden pandemien startet. Disse har vært innlagt MED korona, ergo er flere av dem vært innlagt av andre årsaker, og så er korona oppdaget etterpå. Ci manipuleres med tall og statistikker daglig. Let litt i tallene til fhi og hdir, ikke bare les hva avisene skriver for å få klikk. Alle disse tallene er tilgjengelige, men man må altså lete litt. Kilde her er fhi og legemiddelverket. Anonymkode: 508be...756 En annen ting du glemmer å ta hensyn til, er alder. Gjennomsnittsalderen på de døde med korona er mer enn den generelle gjennomsnittsalderen for død i resten av samfunnet. Hvor farlig er egentlig korona da, for en normalvektig dame i midten av tredveårene slik jeg er, uten underliggende sykdommer? Anonymkode: 508be...756 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144425285-40-000-mennesker-i-gatene-i-wien-for-%C3%A5-protestere-mot-obligatorisk-vaksinering/page/2/#findComment-149673546 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2022 #44 Del Skrevet 9. januar 2022 Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Ok, hvor skal jeg begynne. Først. Jeg har tidligere reagert på vaksiner, så sjansen for at jeg gjør det igjen, er definitivt til stede. Jeg ønsker den ikke, og det skal respekteres. Så til tallene. Mer enn 46.000 bivirkninger er meldt inn. Meldt inn. Det anslås at ca 10% meldes inn, resten fjasets bort i «det er sikkert ikke vaksinen, jeg skjønner ikke hvordan jeg melder inn osv, osv.» Dvs at det antagelig er godt over en halv million som har opplevd bivirkninger som burde vært meldt inn. Deretter er det estimert at ca 2200 har eller er innlagt på norske sykehus siden vaksinering startet for alvor våren 2021. 236 er døde av vaksinen siden våren 2021. Merk at pandemien har vart siden vinteren 2020, altså et år lenger enn vi har hatt vaksiner, så tallene på vaksinebivirkninger og skader er antagelig dobbelt så store. Du nevner 12000 innlagte på norske sykehus siden pandemien startet. Disse har vært innlagt MED korona, ergo er flere av dem vært innlagt av andre årsaker, og så er korona oppdaget etterpå. Ci manipuleres med tall og statistikker daglig. Let litt i tallene til fhi og hdir, ikke bare les hva avisene skriver for å få klikk. Alle disse tallene er tilgjengelige, men man må altså lete litt. Kilde her er fhi og legemiddelverket. Anonymkode: 508be...756 Hvilket tall har flest døde? Selv med dine beregninger vil det være høyere risiko for død med korona. Anonym bruker skrev (10 minutter siden): En annen ting du glemmer å ta hensyn til, er alder. Gjennomsnittsalderen på de døde med korona er mer enn den generelle gjennomsnittsalderen for død i resten av samfunnet. Hvor farlig er egentlig korona da, for en normalvektig dame i midten av tredveårene slik jeg er, uten underliggende sykdommer? Anonymkode: 508be...756 En gjennomsnittsalder er ikke det samme som «helt ufarlig for yngre. Og så glemmer du at mange av de eldre døde er døde MED korona, ikke av. De som er døde AV korona har lavere alder Anonymkode: 59742...c9a Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144425285-40-000-mennesker-i-gatene-i-wien-for-%C3%A5-protestere-mot-obligatorisk-vaksinering/page/2/#findComment-149673560 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2022 #45 Del Skrevet 9. januar 2022 Anonym bruker skrev (29 minutter siden): Hvilket tall har flest døde? Selv med dine beregninger vil det være høyere risiko for død med korona. En gjennomsnittsalder er ikke det samme som «helt ufarlig for yngre. Og så glemmer du at mange av de eldre døde er døde MED korona, ikke av. De som er døde AV korona har lavere alder Anonymkode: 59742...c9a Er det det? Man leter med lupe for å finne koronasmittede og koronadøde. Absolutt alle med koronasmitte i kroppen registreres som koronadøde, selv om de primært hadde andre livstruende sykdommer. Pårørende til de som potensielt dør av vaksinen får beskjed om at det høyst sannsynlig ikke har noe med vaksinen å gjøre. Plutselig hjertesvikt på en frisk 30-åring som tok vaksinen forrige uke? Næh, det kunne skjedd uansett. Naboen min krasjet to dager etter dose tre, hjertestans. De pårørende fikk beskjed om at det ikke hadde noe som helst med vaksinen å gjøre. Legene meldte det ikke en gang, de nektet. Jeg sier ikke at vaksinen ikke virker. På de eldste og de med underliggende sykdommer er den sikkert nyttig. Men for alle oss andre…? At vi nå skal presses til å ta den, til og med miste jobben slik som i Østerrike og flere andre land, er for meg helt feil. Det rokker ved demokratiet, og særlig når vaksinen ikke er ufeilbar. Anonymkode: 508be...756 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144425285-40-000-mennesker-i-gatene-i-wien-for-%C3%A5-protestere-mot-obligatorisk-vaksinering/page/2/#findComment-149673581 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 9. januar 2022 #46 Del Skrevet 9. januar 2022 Anonym bruker skrev (23 minutter siden): Er det det? Man leter med lupe for å finne koronasmittede og koronadøde. Absolutt alle med koronasmitte i kroppen registreres som koronadøde, selv om de primært hadde andre livstruende sykdommer. Pårørende til de som potensielt dør av vaksinen får beskjed om at det høyst sannsynlig ikke har noe med vaksinen å gjøre. Plutselig hjertesvikt på en frisk 30-åring som tok vaksinen forrige uke? Næh, det kunne skjedd uansett. Naboen min krasjet to dager etter dose tre, hjertestans. De pårørende fikk beskjed om at det ikke hadde noe som helst med vaksinen å gjøre. Legene meldte det ikke en gang, de nektet. Jeg sier ikke at vaksinen ikke virker. På de eldste og de med underliggende sykdommer er den sikkert nyttig. Men for alle oss andre…? At vi nå skal presses til å ta den, til og med miste jobben slik som i Østerrike og flere andre land, er for meg helt feil. Det rokker ved demokratiet, og særlig når vaksinen ikke er ufeilbar. Anonymkode: 508be...756 Jeg undrer meg også over praksisen som sier at alle dødsfall innen 30 dager etter påvist smitte registreres som koronadødsfall, mens meldte bivirkninger av vaksinen i første omgang alltid avvises som bivirkning. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144425285-40-000-mennesker-i-gatene-i-wien-for-%C3%A5-protestere-mot-obligatorisk-vaksinering/page/2/#findComment-149673588 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2022 #47 Del Skrevet 9. januar 2022 Den perfekte mor, påan igjen skrev (1 time siden): Jeg undrer meg også over praksisen som sier at alle dødsfall innen 30 dager etter påvist smitte registreres som koronadødsfall, mens meldte bivirkninger av vaksinen i første omgang alltid avvises som bivirkning. Det er jo beleilig med en vaksine som man fremdeles ikke vet noe om ev. langtidsbivirkninger om, rett og slett fordi det ikke har gått lang nok tid. Veldig beleilig er det også at f.eks. Pfizer selv innrømmer at det nå begynner å bli vanskelig å finne kontrollgrupper i studier rundt vaksinen, fordi så mange er vaksinerte. Hvis en stor andel av befolkningen få en bivirkning så vil det jo anses som "normalt", og ikke kunne bevises at det ev. er fra vaksinen. Det er jo også beleilig. Men særlig seriøst mtp. forskning på vaksinene, det er det ikke. Anonymkode: 6f6ca...427 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144425285-40-000-mennesker-i-gatene-i-wien-for-%C3%A5-protestere-mot-obligatorisk-vaksinering/page/2/#findComment-149673621 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ostepop123 Skrevet 9. januar 2022 #48 Del Skrevet 9. januar 2022 Den perfekte mor, påan igjen skrev (1 time siden): Jeg undrer meg også over praksisen som sier at alle dødsfall innen 30 dager etter påvist smitte registreres som koronadødsfall, mens meldte bivirkninger av vaksinen i første omgang alltid avvises som bivirkning. Men når det settes 11 millioner doser er det jo slik at det, sånn rent statistisk, vil forekomme hjertesvikt og blodpropp og blødningsforstyrrelser og alt mulig - ting som ville skjedd uansett. Slike hendelser skal meldes inn, og så må man ettergå hver enkelt sak, og dessuten undersøke om det er økt forekomst i befolkningen, før man kan si om noe sannsynligvis henger sammen med vaksinen eller ikke. Samtidig er det ikke sånn at det er så fryktelig mange som dør med covid. Ifjor var andelen omtrent 10%. Jeg har heller ikke hørt om eksempler på at folk bare faller om og er døde med covid her i landet. De aller fleste er syke fra før, og dør på sykehus eller institusjon. Da er det ganske enkelt å fastslå hva det er som er utslagsgivende. https://www.fhi.no/hn/helseregistre-og-registre/dodsarsaksregisteret/tall-for-covid-19-assosierte-dodsfall-i-dodsarsaksregisteret-i-2020/ Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144425285-40-000-mennesker-i-gatene-i-wien-for-%C3%A5-protestere-mot-obligatorisk-vaksinering/page/2/#findComment-149673623 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ostepop123 Skrevet 9. januar 2022 #49 Del Skrevet 9. januar 2022 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Det er jo beleilig med en vaksine som man fremdeles ikke vet noe om ev. langtidsbivirkninger om, rett og slett fordi det ikke har gått lang nok tid. Veldig beleilig er det også at f.eks. Pfizer selv innrømmer at det nå begynner å bli vanskelig å finne kontrollgrupper i studier rundt vaksinen, fordi så mange er vaksinerte. Hvis en stor andel av befolkningen få en bivirkning så vil det jo anses som "normalt", og ikke kunne bevises at det ev. er fra vaksinen. Det er jo også beleilig. Men særlig seriøst mtp. forskning på vaksinene, det er det ikke. Anonymkode: 6f6ca...427 Hvor «beleilig» hadde det vært om Pfizer ba om at en gruppe mennesker ikke skulle vaksineres sånn for å ha en kontrollgruppe tilgjengelig da? I hvor mange år skulle man testet vaksiner mot en sykdom man vet kan ha alvorlige komplikasjoner før du anså at Pfizer ikke bare opererte på en «beleilig» måte? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144425285-40-000-mennesker-i-gatene-i-wien-for-%C3%A5-protestere-mot-obligatorisk-vaksinering/page/2/#findComment-149673626 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 9. januar 2022 #50 Del Skrevet 9. januar 2022 ostepop123 skrev (2 timer siden): Men når det settes 11 millioner doser er det jo slik at det, sånn rent statistisk, vil forekomme hjertesvikt og blodpropp og blødningsforstyrrelser og alt mulig - ting som ville skjedd uansett. Slike hendelser skal meldes inn, og så må man ettergå hver enkelt sak, og dessuten undersøke om det er økt forekomst i befolkningen, før man kan si om noe sannsynligvis henger sammen med vaksinen eller ikke. Samtidig er det ikke sånn at det er så fryktelig mange som dør med covid. Ifjor var andelen omtrent 10%. Jeg har heller ikke hørt om eksempler på at folk bare faller om og er døde med covid her i landet. De aller fleste er syke fra før, og dør på sykehus eller institusjon. Da er det ganske enkelt å fastslå hva det er som er utslagsgivende. https://www.fhi.no/hn/helseregistre-og-registre/dodsarsaksregisteret/tall-for-covid-19-assosierte-dodsfall-i-dodsarsaksregisteret-i-2020/ Selvsagt vil noen meldte bivirkninger være tilfeldige. Men akkurat det samme gjelder koronarelaterte dødsfall. Man slutter ikke å dø selv om man får korona. Hvordan kan du tenke at det er logisk at mennesker som er syke fra før dør av covid og ikke med? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144425285-40-000-mennesker-i-gatene-i-wien-for-%C3%A5-protestere-mot-obligatorisk-vaksinering/page/2/#findComment-149673712 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg