Gå til innhold

Støl etter snømåking

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sånn. Nå skal jeg klage til dere og få mange «ok» og «hva er det egentlig du lurer på» av kommentarer.

Brøytebilen kom ikke i går, jeg ble lei av å vente, måtte ut med bilen. Begynte å måke gårdsplassen. Det tar vanligvis bare en halvtime. Men måtte jo også måke stikkveien til hovedveien. Den er lang. Og det var selvsagt tung og kompakt brøytekant i krysset, for hovedveien var brøytet. Da jeg var ferdig med å måke i 3 timer, hadde jeg så vondt i ryggen at jeg ikke orket å reise ut likevel. Og en time etter jeg var ferdig kom brøytebilen (21.30). I natt har det snødd mer, jeg kommer meg igjen ikke ut med bilen, klarer ikke måke, ryggen er støl og jeg forbereder nå både sønnen og meg til å ta på oss ryggsekk og gå 45 min hver vei til butikken. Lykke til!

Anonymkode: 5e803...d7e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Godt gjort! Da har du gjort et skikkelig arbeidsslag. Støl er vondt, men sjelden farlig, og litt gåing kan løse opp litt. 

Skrevet
Himmel og hav skrev (1 minutt siden):

Godt gjort! Da har du gjort et skikkelig arbeidsslag. Støl er vondt, men sjelden farlig, og litt gåing kan løse opp litt. 

Jeg satser på at gåingen skal hjelpe litt ja. I alle fall med sekk på ryggen. Kjenner jeg er litt irritert på skritteller som påstår at jeg bare tok 1600 skritt mens det stod på

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg satser på at gåingen skal hjelpe litt ja. I alle fall med sekk på ryggen. Kjenner jeg er litt irritert på skritteller som påstår at jeg bare tok 1600 skritt mens det stod på

Det er direkte dårlig gjort av skrittelleren!

Skrevet
Himmel og hav skrev (1 minutt siden):

Det er direkte dårlig gjort av skrittelleren!

Jeg skal ta en alvorsprat med den

Skrevet

Snømåking er faktisk god trim, men som med all annen trim så må en begynne rolig. Høres ut som du bruker ryggen istede for beina når du måker, da får en vondt i ryggen. Ryggen skal være rak og du skal bøye i beina når du måker, det er en tilvenning som må til for at kroppen ikke skal få vondt. Støl her og der er helt normalt, det er jo ett år siden sist en har brukt mange av disse musklene, men støl og vondt er det en stor forskjell på. 

Og om en vet brøytebilen kommer sent og du må ut tidligere er det lurt å heller måke to ganger enn en, for med mindre snø hver gang så går det raskere og du får mindre vondt. 

Anonymkode: 8fa93...f77

Skrevet

Du får snakke med mannen min. Han blir fryktelig støl av snømåking. Han syter og klager i mange dager. Heldighvis er det ikke ofte det er snø her. 

Anonymkode: ee731...a35

Skrevet

Er ikke farlig å være støl 😉 

Og det er hvertfall ingen unnskyldning for å la være å måke. Stølhet løsner best ved å bruke kroppen og bli varm, da mykner den opp. Det er ikke behagelig i starten, men det før seg til. 

Det har jaggu snødd mye hvis man ikke kommer ut med bilen altså. Jeg har ofte bare kjørt opp spor jeg, pressa bilen gjennom 🤷‍♀️

Anonymkode: be1bc...64b

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Sånn. Nå skal jeg klage til dere og få mange «ok» og «hva er det egentlig du lurer på» av kommentarer.

Brøytebilen kom ikke i går, jeg ble lei av å vente, måtte ut med bilen. Begynte å måke gårdsplassen. Det tar vanligvis bare en halvtime. Men måtte jo også måke stikkveien til hovedveien. Den er lang. Og det var selvsagt tung og kompakt brøytekant i krysset, for hovedveien var brøytet. Da jeg var ferdig med å måke i 3 timer, hadde jeg så vondt i ryggen at jeg ikke orket å reise ut likevel. Og en time etter jeg var ferdig kom brøytebilen (21.30). I natt har det snødd mer, jeg kommer meg igjen ikke ut med bilen, klarer ikke måke, ryggen er støl og jeg forbereder nå både sønnen og meg til å ta på oss ryggsekk og gå 45 min hver vei til butikken. Lykke til!

Du beveger deg for lite. Det er derfor du er støl. 

Anonymkode: 9020f...574

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...