Anonym bruker Skrevet 8. januar 2022 #1 Del Skrevet 8. januar 2022 Dette leser jeg mange steder. Her inne, i sosiale media, i aviser. Men hva er en god grunn da? Er det kun helsemessig? Og inkluderer helsemessig psykisk sykdom? Er det god grunn å være skeptisk til langtidsbivirkninger? Og hvorfor bestemmer de sinte vaksinerte hva som er en akseptabel grunn? Jeg selv regnes som uvaksinert. Jeg fikk dose en, men da med kraftige bivirkninger som gjør at jeg har takket nei til flere doser. Jeg merker at for vaksineforkjemperene er ikke dette god nok grunn. Jeg må fortelle om hvilke bivirkninger jeg fikk og hva alvorlighetsgraden var for at det skal være bra nok for dem. Frykt for nok en innleggelse er ikke nok. Å ikke ville utlevere helseopplysninger til bekjente eller ukjente er visst ensbetydende med at jeg lyver. At det var en traumatisk opplevelse er irrelevant. Hva med de som har nålskrekk? Skal de bare ta seg sammen? Skal de betale for flere psykologtimer for å manne seg opp til å ta vaksinen? Hvorfor må de som velger å take nei til vaksinen måtte begrunne valget sitt overfor de som er vaksineforkjempere? Skal ta med at de aller fleste vaksinerte er ålreite mennesker, men det er blitt litt sånn at hvis de ikke mener det er god grunn, så er det ikke det. Og så har man at man må fortelle om sin egen helse for at andre skal akseptere et valg noen har tatt. At jeg ble innlagt etter vaksine er ikke godt nok. Jeg må utdype. Fortelle hvordan jeg reagerte, hvor lenge jeg var innlagt, hva legen sa, kan jeg reagere annerledes på neste dose, har barna mine tatt vaksine? Hvis ja, hvordan reagerte de på den? Hvorfor er min helse allemannseie? Hvorfor er uvaksinertes helseopplysninger allemannseie? Og hvorfor bestemmer alle andre enn en selv hva som er god grunn? Anonymkode: 6bd2a...09d Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144425263-%C2%ABdet-er-greit-%C3%A5-v%C3%A6re-uvaksinert-hvis-de-har-en-god-grunn%C2%BB/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2022 #2 Del Skrevet 8. januar 2022 Så rare dere er som går rundt og diskuterer vaksinen deres med så mange? Jeg har nettopp tatt dose tre, men går da ikke rundt og snakker om det? Og ingen har spurt meg heller. Og nei, å være skeptisk er ikke en god nok grunn til å ikke ta vaksinen. Anonymkode: b3ea1...abd Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144425263-%C2%ABdet-er-greit-%C3%A5-v%C3%A6re-uvaksinert-hvis-de-har-en-god-grunn%C2%BB/#findComment-149672830 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2022 #3 Del Skrevet 8. januar 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Så rare dere er som går rundt og diskuterer vaksinen deres med så mange? Jeg har nettopp tatt dose tre, men går da ikke rundt og snakker om det? Og ingen har spurt meg heller. Og nei, å være skeptisk er ikke en god nok grunn til å ikke ta vaksinen. Anonymkode: b3ea1...abd Det er ikke noe man går rundt og snakker om, men noe vaksineforkjepere tror de har rett til å vite om alle og derfor spør om. Hvem bestemmer at skepsis ikke er god nok grunn? Anonymkode: 6bd2a...09d Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144425263-%C2%ABdet-er-greit-%C3%A5-v%C3%A6re-uvaksinert-hvis-de-har-en-god-grunn%C2%BB/#findComment-149672832 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2022 #4 Del Skrevet 8. januar 2022 Anonym bruker skrev (15 minutter siden): Det er ikke noe man går rundt og snakker om, men noe vaksineforkjepere tror de har rett til å vite om alle og derfor spør om. Hvem bestemmer at skepsis ikke er god nok grunn? Anonymkode: 6bd2a...09d Hvem er det som spør deg om alle de her tingeneda, venner, familie, bekjente, kollegaer? Anonymkode: fbd67...34e Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144425263-%C2%ABdet-er-greit-%C3%A5-v%C3%A6re-uvaksinert-hvis-de-har-en-god-grunn%C2%BB/#findComment-149672841 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2022 #5 Del Skrevet 8. januar 2022 Anonym bruker skrev (21 minutter siden): Det er ikke noe man går rundt og snakker om, men noe vaksineforkjepere tror de har rett til å vite om alle og derfor spør om. Hvem bestemmer at skepsis ikke er god nok grunn? Anonymkode: 6bd2a...09d Da svarer du at du ikke diskuterer helseopplysningene dine. Anonymkode: b3ea1...abd Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144425263-%C2%ABdet-er-greit-%C3%A5-v%C3%A6re-uvaksinert-hvis-de-har-en-god-grunn%C2%BB/#findComment-149672847 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2022 #6 Del Skrevet 8. januar 2022 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Hvem er det som spør deg om alle de her tingeneda, venner, familie, bekjente, kollegaer? Anonymkode: fbd67...34e Bekjente og ukjente som er vaksineforkjempere. Altså de som mener at alle skal vaksineres uansett. Og at alle de som ikke gjør det skal nektes helsehjelp, nektes inngang mange steder ute koronapass, her inne. Nevner man at man er uvaksinert her inne fordi man ikke kan, så er det garantert minst en som spør «hvorfor kan du ikke ta den da?» og maks ingen som beskytter den uvaksinertes rett til å ikke opplyse om det. Det er blir helt ok å stille mange spørsmål om en person med bakgrunn i at de ikke har vaksinert seg. De aller fleste har opplevd å bli spurt om vaksinestatus Anonymkode: 6bd2a...09d Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144425263-%C2%ABdet-er-greit-%C3%A5-v%C3%A6re-uvaksinert-hvis-de-har-en-god-grunn%C2%BB/#findComment-149672855 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2022 #7 Del Skrevet 8. januar 2022 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Da svarer du at du ikke diskuterer helseopplysningene dine. Anonymkode: b3ea1...abd Selvsagt sier jeg det, men da luver du skjønner du. Da vil du ikke svare fordi du ikke KAN svare. Jeg påpeker igjen at dette gjelder verstingene blant vaksineforkjempere, ikke folk flest som har tatt vaksinen. Anonymkode: 6bd2a...09d Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144425263-%C2%ABdet-er-greit-%C3%A5-v%C3%A6re-uvaksinert-hvis-de-har-en-god-grunn%C2%BB/#findComment-149672858 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2022 #8 Del Skrevet 8. januar 2022 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Bekjente og ukjente som er vaksineforkjempere. Altså de som mener at alle skal vaksineres uansett. Og at alle de som ikke gjør det skal nektes helsehjelp, nektes inngang mange steder ute koronapass, her inne. Nevner man at man er uvaksinert her inne fordi man ikke kan, så er det garantert minst en som spør «hvorfor kan du ikke ta den da?» og maks ingen som beskytter den uvaksinertes rett til å ikke opplyse om det. Det er blir helt ok å stille mange spørsmål om en person med bakgrunn i at de ikke har vaksinert seg. De aller fleste har opplevd å bli spurt om vaksinestatus Anonymkode: 6bd2a...09d Spør noen her inne, så er det jo bare å la være å svare hvis du ikke ønsker å svare på det. Anonymkode: fbd67...34e Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144425263-%C2%ABdet-er-greit-%C3%A5-v%C3%A6re-uvaksinert-hvis-de-har-en-god-grunn%C2%BB/#findComment-149672862 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2022 #9 Del Skrevet 8. januar 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Spør noen her inne, så er det jo bare å la være å svare hvis du ikke ønsker å svare på det. Anonymkode: fbd67...34e Det har ikke noe med å svare eller ikke, det har noe med at folk flest ikke reagerer på at det blir stilt spørsmål om personlig helse og at folk flest synes det er legitimt å stille slike spørsmål. Anonymkode: 6bd2a...09d Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144425263-%C2%ABdet-er-greit-%C3%A5-v%C3%A6re-uvaksinert-hvis-de-har-en-god-grunn%C2%BB/#findComment-149672865 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2022 #10 Del Skrevet 8. januar 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Det har ikke noe med å svare eller ikke, det har noe med at folk flest ikke reagerer på at det blir stilt spørsmål om personlig helse og at folk flest synes det er legitimt å stille slike spørsmål. Anonymkode: 6bd2a...09d Det er et anonymforum, folk spør om alt mulig her inne, ikke bare ang vaksine og helse. Man står fritt til å både delta og svare. Reagerer du når folk blir spurt om andre personlige ting her inne og? Anonymkode: fbd67...34e Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144425263-%C2%ABdet-er-greit-%C3%A5-v%C3%A6re-uvaksinert-hvis-de-har-en-god-grunn%C2%BB/#findComment-149672868 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2022 #11 Del Skrevet 8. januar 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Det er et anonymforum, folk spør om alt mulig her inne, ikke bare ang vaksine og helse. Man står fritt til å både delta og svare. Reagerer du når folk blir spurt om andre personlige ting her inne og? Anonymkode: fbd67...34e Ja, jeg reagerer når man blir spurt om opplysninger som er irrelevante for spørsmålet som stilles. Men det gjelder ikke bare her inne, det gjelder generelt. Facebook er ikke et anonymt forum. Ikke venninnekvelder heller. Ikke jobb. Ikke på butikken der man møter en bekjent. Anonymkode: 6bd2a...09d Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144425263-%C2%ABdet-er-greit-%C3%A5-v%C3%A6re-uvaksinert-hvis-de-har-en-god-grunn%C2%BB/#findComment-149672872 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2022 #12 Del Skrevet 8. januar 2022 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Det har ikke noe med å svare eller ikke, det har noe med at folk flest ikke reagerer på at det blir stilt spørsmål om personlig helse og at folk flest synes det er legitimt å stille slike spørsmål. Anonymkode: 6bd2a...09d Hvorfor skal man reagere på det? Hvis noen her inne spør om noe som har med helse å gjøre, velger man da virkelig selv om man vil svare eller ikke. Anonymkode: cea3b...4fd Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144425263-%C2%ABdet-er-greit-%C3%A5-v%C3%A6re-uvaksinert-hvis-de-har-en-god-grunn%C2%BB/#findComment-149672873 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2022 #13 Del Skrevet 8. januar 2022 Sånn som media med nrk i spissen har oppført seg de siste månedene, er folk helt besatt av de uvaksinerte. Det er ikke noe rart når det er det eneste man får presentert som nyheter. Vi er blitt fortalt at det nærmest ikke finnes noen legitim grunn til å ikke ta den, og hvis man likevel ikke har gjort det, er man en sviker og egoist. Vi er bare flokkdyr. Anonymkode: 3d32b...857 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144425263-%C2%ABdet-er-greit-%C3%A5-v%C3%A6re-uvaksinert-hvis-de-har-en-god-grunn%C2%BB/#findComment-149672875 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2022 #14 Del Skrevet 8. januar 2022 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Sånn som media med nrk i spissen har oppført seg de siste månedene, er folk helt besatt av de uvaksinerte. Det er ikke noe rart når det er det eneste man får presentert som nyheter. Vi er blitt fortalt at det nærmest ikke finnes noen legitim grunn til å ikke ta den, og hvis man likevel ikke har gjort det, er man en sviker og egoist. Vi er bare flokkdyr. Anonymkode: 3d32b...857 Det har aldri media sagt. Det er de de ekstreme vaksineforkjempere som ønsker å bestemme hva som er de legitime grunnene. De aller fleste, både vaksinerte og uvaksinerte, er normale mennesker som ikke spør og graver, som leser, men ikke blir opphengt. De aller fleste tenker selv. Men så har man de ekstreme på hver av sidene. Noen trassige tenåringer med foliehatt og noen belærende prester med en finger på andre og 3 mot seg selv. Anonymkode: 6bd2a...09d Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144425263-%C2%ABdet-er-greit-%C3%A5-v%C3%A6re-uvaksinert-hvis-de-har-en-god-grunn%C2%BB/#findComment-149672888 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2022 #15 Del Skrevet 8. januar 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Det har aldri media sagt. Det er de de ekstreme vaksineforkjempere som ønsker å bestemme hva som er de legitime grunnene. De aller fleste, både vaksinerte og uvaksinerte, er normale mennesker som ikke spør og graver, som leser, men ikke blir opphengt. De aller fleste tenker selv. Men så har man de ekstreme på hver av sidene. Noen trassige tenåringer med foliehatt og noen belærende prester med en finger på andre og 3 mot seg selv. Anonymkode: 6bd2a...09d Må bare si at jeg er enig i at media setter lyset på uvaksinerte. FHI sier så å si ingen har en grunn til å ikke ta den, og at de antar at det kun er 10.000 stk som ikke kan ta den av helsemessige grunner. Dette sier de UTEN å ha undersøkt hvem disse menneskene er eller hvorfor både ikke vaksinerer seg. Det er ganske hårreisende at FHI ikke legger bedre grunnlag for sine påstander. De har bare sett på sykdommer i sine systemer som kan gi helsemessige grunner for ikke å vaksinere seg men det finner andre grunner som ikke er sykdommer eller som står i deres systemer. Det er feks. endel personer som er kritiske til at det ikke aspireres før vaksinen settes. Selv om det er svært sjeldent at vaksinen settes i blodbanen (1-2 av 1000) så blir det temmelig mange tilfeller når så mange får vaksinen på en og samme tid. Dette er noe man bør kunne be om når noe skal sprøytes inn i kroppen din men det kan du ikke. Danmark aspirerer, det gjør også flere land med god grunn. Forsøk med mus viser til at faren for bivirkninger er mye større om man får vaksinen i blodet. Og myndighetenes konklusjon at det skjer så sjeldent er helt bak mål, det betyr faktisk noe for dem det gjelder som får vaksinen i blodet og alvorlige bivirkninger pga.det. Man bør selv velge men det kan man ikke. Mannen spurte kommunen (gjaldt flere venner av mannen som ikke vil ta den pga.at vaksinen blir satt uten aspirasjon) han fikk til svar at de følger retningslinjer fra myndighetene. Så kommunen her er iallefall ikke overivrig for å få flere til å vaksinere seg 😂 Anonymkode: d03c7...5cb Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144425263-%C2%ABdet-er-greit-%C3%A5-v%C3%A6re-uvaksinert-hvis-de-har-en-god-grunn%C2%BB/#findComment-149672907 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2022 #16 Del Skrevet 8. januar 2022 Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Må bare si at jeg er enig i at media setter lyset på uvaksinerte. FHI sier så å si ingen har en grunn til å ikke ta den, og at de antar at det kun er 10.000 stk som ikke kan ta den av helsemessige grunner. Dette sier de UTEN å ha undersøkt hvem disse menneskene er eller hvorfor både ikke vaksinerer seg. Det er ganske hårreisende at FHI ikke legger bedre grunnlag for sine påstander. De har bare sett på sykdommer i sine systemer som kan gi helsemessige grunner for ikke å vaksinere seg men det finner andre grunner som ikke er sykdommer eller som står i deres systemer. Det er feks. endel personer som er kritiske til at det ikke aspireres før vaksinen settes. Selv om det er svært sjeldent at vaksinen settes i blodbanen (1-2 av 1000) så blir det temmelig mange tilfeller når så mange får vaksinen på en og samme tid. Dette er noe man bør kunne be om når noe skal sprøytes inn i kroppen din men det kan du ikke. Danmark aspirerer, det gjør også flere land med god grunn. Forsøk med mus viser til at faren for bivirkninger er mye større om man får vaksinen i blodet. Og myndighetenes konklusjon at det skjer så sjeldent er helt bak mål, det betyr faktisk noe for dem det gjelder som får vaksinen i blodet og alvorlige bivirkninger pga.det. Man bør selv velge men det kan man ikke. Mannen spurte kommunen (gjaldt flere venner av mannen som ikke vil ta den pga.at vaksinen blir satt uten aspirasjon) han fikk til svar at de følger retningslinjer fra myndighetene. Så kommunen her er iallefall ikke overivrig for å få flere til å vaksinere seg 😂 Anonymkode: d03c7...5cb Nå har jeg aldri brukt YouTube som kilde på noe som helst, og det kommer jeg til å fortsette med. FHI kan bare melde om de hvor det er en fysisk medisinsk grunn til å ikke ta vaksinen. De som har angst, psykiske årsaker osv, vil de aldri få tak i antallet på. Det er menneskene rundt- de som er vaksineforkjempere og mener de tenker selv som setter dette som endelig tall, ikke flesteparten av mennesker. Anonymkode: 6bd2a...09d Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144425263-%C2%ABdet-er-greit-%C3%A5-v%C3%A6re-uvaksinert-hvis-de-har-en-god-grunn%C2%BB/#findComment-149672916 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2022 #17 Del Skrevet 8. januar 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Nå har jeg aldri brukt YouTube som kilde på noe som helst, og det kommer jeg til å fortsette med. FHI kan bare melde om de hvor det er en fysisk medisinsk grunn til å ikke ta vaksinen. De som har angst, psykiske årsaker osv, vil de aldri få tak i antallet på. Det er menneskene rundt- de som er vaksineforkjempere og mener de tenker selv som setter dette som endelig tall, ikke flesteparten av mennesker. Anonymkode: 6bd2a...09d Det var da ingen kilde til det jeg skrev. Jeg la ved en video med en som fortalte sin mening om hetsingen av uvaksinerte. Dessuten, å si YouTube ikke er en kilde til noe som helst er som å si at en bøker ikke er kilde til noe som helst. ALT finnes på YouTube og av og til er det fint å legge ved en video med en ytring for å gi perspektiv i en diskusjon. Anonymkode: d03c7...5cb Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144425263-%C2%ABdet-er-greit-%C3%A5-v%C3%A6re-uvaksinert-hvis-de-har-en-god-grunn%C2%BB/#findComment-149672974 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2022 #18 Del Skrevet 8. januar 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Det var da ingen kilde til det jeg skrev. Jeg la ved en video med en som fortalte sin mening om hetsingen av uvaksinerte. Dessuten, å si YouTube ikke er en kilde til noe som helst er som å si at en bøker ikke er kilde til noe som helst. ALT finnes på YouTube og av og til er det fint å legge ved en video med en ytring for å gi perspektiv i en diskusjon. Anonymkode: d03c7...5cb Det er ikke det samme. På YouTube kan hvem som helst poste videoer uten at noen faktasjekket dem. Faktabøker er faktasjekket og publisert av andre enn en selv. De aller fleste mener at hetsing av uvaksinerte er galt og støtter ikke handlingene til de ekstreme. Men her er det snakk om hvem som definerer «god grunn» til å la være å vaksinere seg annet enn en selv Anonymkode: 6bd2a...09d Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144425263-%C2%ABdet-er-greit-%C3%A5-v%C3%A6re-uvaksinert-hvis-de-har-en-god-grunn%C2%BB/#findComment-149672978 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2022 #19 Del Skrevet 8. januar 2022 Hvilke folk er det dere uvaksinerte omgås? Jeg har aldri fått spørsmål om min vaksinestatus av noen. Og hadde noen spurt så hadde jeg først kontret med hvorfor de spør. Jeg er vaksinert men han ikke se at noen har noe med dette å gjøre. Jeg har dog truffet på noen uvaksinerte som stolt forteller de har stått mot presset. Så uvaksinerte lager ofte mye ut av ingenting rundt vaksiner. Når det er sagt så tenker jeg det finnes særdeles få gode grunner til å ikke være vaksinert, men det er likevel ikke min jobb å mene noe om enkelttilfeller. Anonymkode: 603b6...790 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144425263-%C2%ABdet-er-greit-%C3%A5-v%C3%A6re-uvaksinert-hvis-de-har-en-god-grunn%C2%BB/#findComment-149672985 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2022 #20 Del Skrevet 8. januar 2022 Din kropp, ditt valg, din avgjørelse hva som er god grunn til å ta vaksinen eller ikke. Det er ikke opp til meg å vurdere hvorfor eller hvorfor ikke, akkurat som du ikke har noe med hvorfor jeg gjør eller ikke. En uvaksinert har langt større sjans for å bli syk, selvfølgelig variasjoner etter alder, men selv for de mellom 18-44 langt høyere. Totalt sett er risikoen lav for begge grupper i den alderen. De eneste som har noe med det å gjøre er sykepleiere som behandler deg hvis du uheldigvis er blant de få som blir syke, samt deg selv som må innfinne deg i å bli syk. For meg er det riv ruskende likegyldig. Hvorfor skal jeg mene noe om grunnen? Anonymkode: ddb3e...d27 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144425263-%C2%ABdet-er-greit-%C3%A5-v%C3%A6re-uvaksinert-hvis-de-har-en-god-grunn%C2%BB/#findComment-149672996 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2022 #21 Del Skrevet 8. januar 2022 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Hvilke folk er det dere uvaksinerte omgås? Jeg har aldri fått spørsmål om min vaksinestatus av noen. Og hadde noen spurt så hadde jeg først kontret med hvorfor de spør. Jeg er vaksinert men han ikke se at noen har noe med dette å gjøre. Jeg har dog truffet på noen uvaksinerte som stolt forteller de har stått mot presset. Så uvaksinerte lager ofte mye ut av ingenting rundt vaksiner. Når det er sagt så tenker jeg det finnes særdeles få gode grunner til å ikke være vaksinert, men det er likevel ikke min jobb å mene noe om enkelttilfeller. Anonymkode: 603b6...790 Hvilke folk er det du omgås? De du omgås er jo ikke noe bedre enn de som spør etter vaksinestatus? De som er mine nærmeste spør ikke, men møtte på ei venninne og ei hun kjenner, og venninnen min sa hun var blitt litt svimmel etter dose 3. jeg svarte at det ikke var bra, og at hun burde følge med på det utover kvelden. Hennes venn spurte da meg «har du fått dose 3 enda?» og venninnen min sa da at jeg ble innlagt etter dose 1 og dermed ikke kunne få flere doser. Og da var vi i gang med 1000 spørsmål. Ville jeg ikke svare, løy jeg, svarte jeg, tok jeg feil. Jeg omgås ikke denne personen, men hun dukker av og til opp på samme sted som denne venninnen Anonymkode: 6bd2a...09d Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144425263-%C2%ABdet-er-greit-%C3%A5-v%C3%A6re-uvaksinert-hvis-de-har-en-god-grunn%C2%BB/#findComment-149673000 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2022 #22 Del Skrevet 8. januar 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): De du omgås er jo ikke noe bedre enn de som spør etter vaksinestatus? Det var en merkelig konklusjon. Anonymkode: fbd67...34e Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144425263-%C2%ABdet-er-greit-%C3%A5-v%C3%A6re-uvaksinert-hvis-de-har-en-god-grunn%C2%BB/#findComment-149673004 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2022 #23 Del Skrevet 8. januar 2022 Anonym bruker skrev (29 minutter siden): Det er ikke det samme. På YouTube kan hvem som helst poste videoer uten at noen faktasjekket dem. Faktabøker er faktasjekket og publisert av andre enn en selv. De aller fleste mener at hetsing av uvaksinerte er galt og støtter ikke handlingene til de ekstreme. Men her er det snakk om hvem som definerer «god grunn» til å la være å vaksinere seg annet enn en selv Anonymkode: 6bd2a...09d På YouTube finnes alt, lydbøker, filmer, faktavideo med kilder under videoen, sinnsykt konspirasjonsteorier, historie, vlogs osv psv Du kan finne bøker med feilinformasjon også. Men dette var heller ikke en faktasak i videoen men det var personens egen mening så da er vel kilden personen selv 😂 Anonymkode: d03c7...5cb Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144425263-%C2%ABdet-er-greit-%C3%A5-v%C3%A6re-uvaksinert-hvis-de-har-en-god-grunn%C2%BB/#findComment-149673012 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2022 #24 Del Skrevet 8. januar 2022 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Det var en merkelig konklusjon. Anonymkode: fbd67...34e Absolutt ikke. Hun spør hva slags mennesker «dere uvaksinerte» omgås, og i en annen setning skriver hun «jeg har dog møtt på uvaksinerte som stolt forteller at de har stått i mot presset» Da omgås vel begge de ekstreme? Anonymkode: 6bd2a...09d Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144425263-%C2%ABdet-er-greit-%C3%A5-v%C3%A6re-uvaksinert-hvis-de-har-en-god-grunn%C2%BB/#findComment-149673013 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2022 #25 Del Skrevet 8. januar 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Det har aldri media sagt. Det er de de ekstreme vaksineforkjempere som ønsker å bestemme hva som er de legitime grunnene. De aller fleste, både vaksinerte og uvaksinerte, er normale mennesker som ikke spør og graver, som leser, men ikke blir opphengt. De aller fleste tenker selv. Men så har man de ekstreme på hver av sidene. Noen trassige tenåringer med foliehatt og noen belærende prester med en finger på andre og 3 mot seg selv. Anonymkode: 6bd2a...09d https://www.nrk.no/ytring/livsfarlig-vaksinemotstand-1.15771698 https://www.nrk.no/norge/fhi_-25-prosent-okning-i-registrert-koronasmitte-i-forrige-uke-1.15773235 https://www.nrk.no/norge/1-av-3-sykehjem-i-stand-til-a-omplassere-alt-uvaksinert-helsepersonell-1.15772858 https://www.nrk.no/rogaland/fleire-vil-ta-forste-dose-koronavaksine-_-bjorn-_71_-var-lenge-skeptisk-1.15774433 https://www.nrk.no/ytring/ansvarlig-og-uvaksinert-1.15772782 https://www.nrk.no/vestfoldogtelemark/klinikksjef-gir-rad-om-a-unnga-uvaksinerte-personer-av-hensyn-til-de-mest-utsatte-1.15772991 https://www.nrk.no/ytring/ansvarlig-og-vaksinert-1.15776518 https://www.nrk.no/vestland/disse-gruppene-har-ikke-vaksinert-seg_-flest-mellom-18-og-44-ar-1.15776899 Bare et lite knippe av mas og propaganda mot de uvaksinerte som nrk har liret av seg i løpet av desember. Det holder nå. Liten kommentar til fhis påstand om at det bare er 10 000 som har gyldig grunn til ikke å ta vaksinen. Hvordan vet de det? Jeg f.eks fikk heftige reaksjoner etter vaksiner jeg tok for fem år siden. Jeg lå sjuk i en uke. Det ble aldri notert i min legejournal at jeg fikk disse reaksjonene, ergo er jeg en av de fhi mener ikke har god nok grunn. Det bryr meg ikke, jeg tar den ikke uansett. Anonymkode: 3d32b...857 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144425263-%C2%ABdet-er-greit-%C3%A5-v%C3%A6re-uvaksinert-hvis-de-har-en-god-grunn%C2%BB/#findComment-149673015 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg