Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det varierer. Her jeg bor anbefales dose tre uansett. Man får enten halv dose moderna eller pfizer. Min venninne har fått beskjed hun kan vente 6 måneder med dose tre. 
Veldig frustrerende at man ikke praktiserer likt i alle kommuner. 

Anonymkode: 7101e...a89

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Det varierer. Her jeg bor anbefales dose tre uansett. Man får enten halv dose moderna eller pfizer. Min venninne har fått beskjed hun kan vente 6 måneder med dose tre. 
Veldig frustrerende at man ikke praktiserer likt i alle kommuner. 

Ja, det er jo litt håpløst at ikke alle praktiserer likt. 
fikk nemlig time til dose 3 - neste uke.  Kommer ut av isolasjon imorgen😂 kan ikke forstå at jeg skal ta den så snart iallfall.. 

Anonymkode: 045de...eaa

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Ja, det er jo litt håpløst at ikke alle praktiserer likt. 
fikk nemlig time til dose 3 - neste uke.  Kommer ut av isolasjon imorgen😂 kan ikke forstå at jeg skal ta den så snart iallfall.. 

Du kan jo ringe nasjonal koronatelefon? Jeg har ikke gjort det. Ringt lokal. Kan jo være en idé?

Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Det anbefales at det går 3 måneder fra covid sykdom til vaksine. Så jeg hade ringt vaksinesentret og sagt fra og avbestilt timen.

Anonymkode: 0d45e...786

Takk for info! Da gjør jeg det 

Annonse

Hehe, ja hvor skal vi starte. Du er unntatt karantene de tre første mnd etter gjennomgått infeksjon. Etter det likestilles du med kun to doser. Dvs at du må i karantene hvis nærkontakt. Skal du reise i Europa, må du fylle på en 3. dose innen 9 mnd etter dose 2 for å beholde grønt pass. Her teller ikke gjennomgått infeksjon, forstå det den som kan. 

Personlig tar jeg ikke en vaksine for å beskytte mot en sykdom jeg allerede har hatt uten å bli spesielt syk. Hva er logikken i det? 

Anonymkode: 1f0c5...665

Det må gå 3 mnd fra du hadde korona til du får dose 3. I Norge har det lite å si om du har fått tre doser eller to og en runde covid, men som nevnt over her, mange land godtar ikke sykdom om erstatning for vaksine.

Anonymkode: 40a69...21e

Helsemyndighetene snakker om at gjennomgått covid-19 gir god immunitet. Gjennomgått sykdom og en vaksinedose gir visstnok superimmunitet. Og likevel skal de har folk med to doser og gjennomgått sykdom til å ta flere vaksinedoser allerede etter tre måneder. Ikke spesielt logisk.

Anonymkode: a1dad...8a8

• Opprett ny...