Gå til innhold

Å ha bursdag som voksen er antiklimaks

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hatt bursdag i dag, dvs, det var vel strengt tatt i går. Jeg har ikke noen konkrete forventninger til dagen, men føler meg nesten litt skuffet nå når dagen er over, og jeg ikke har følt så veldig på bursdagen min. Altså at det ikke har skjedd noe spesielt. Og hva det skulle ha vært vet jeg heller ikke. Jeg har jo fått gratulasjoner, både av de jeg bor med, og av andre på telefon, sms og sosiale medier, så det går ikke på det heller. Noen andre som har det slik?

Anonymkode: 14e2e...dee

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men feirer dere ikke dagen i hjemmet? Når jeg har bursdag så lager samboeren min favorittmaten min med god drikke til,å kake og gave litt senare. Jeg gjør selvsagt det samme for han når han har bursdag.

Anonymkode: 6a1c3...644

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Men feirer dere ikke dagen i hjemmet? Når jeg har bursdag så lager samboeren min favorittmaten min med god drikke til,å kake og gave litt senare. Jeg gjør selvsagt det samme for han når han har bursdag.

Tydligvis gjør de ikke det?

Jeg lager til min egen feiring. Baker kake og inviterer min mor. 

Anonymkode: a31de...6a9

Skrevet

Hvis du vil den skal være spesiell så må du invitere noen da. Eller forventer du overraskelsesfest, syngende telegram på døra og pakker i postkassa? Som voksen må man ta ansvar for egen hygge. 

Anonymkode: 1fe7b...73d

Skrevet
Anonym bruker skrev (41 minutter siden):

Vi feirer hjemme, men jeg får gaver av mann og barn. Resten må jeg ordne selv.

Ble litt skuffet da jeg i sommer hadde runddag og han hadde ikke planlagt noe. Ikke barnevakt slik at vi kunne ut å spise, bare oss to.... (det er lenge siden) 

Anonymkode: 33fa3...b71

Skrevet

Vi feirer hjemme, men jeg får gaver av mann og barn. Resten må jeg ordne selv.

Ble litt skuffet da jeg i sommer hadde runddag og han hadde ikke planlagt noe. Ikke barnevakt slik at vi kunne ut å spise, bare oss to.... (det er lenge siden) 

Anonymkode: 33fa3...b71

Er du hi?

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Er du hi?

Nei det er hun ikke. Se på kodene.

Skrevet

London første del av påsken og resten på hytta. Sommerferien tenker vi på Italia eller Portugal, leie hus kanskje, eller reise litt rundt

Anonymkode: 2b3c3...708

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

London første del av påsken og resten på hytta. Sommerferien tenker vi på Italia eller Portugal, leie hus kanskje, eller reise litt rundt

Anonymkode: 2b3c3...708

Nå svarer du ikke feil tråd. Denne handler om bursdag.

Skrevet
Anonym bruker skrev (39 minutter siden):

Nei det er hun ikke. Se på kodene.

Anonym bruker skrev (33 minutter siden):

Nå svarer du ikke feil tråd. Denne handler om bursdag.

Er du trådens vokter?

Skrevet

Er du trådens vokter?

😂😂😂 I disse koronatider er det fint å finne en mening med livet da. 

Skrevet

Jeg hopper glatt over bursdagene mine og satser på at det fører til at jeg ikke blir eldre

Anonymkode: 41d0f...7dd

Skrevet

Tvert i mot, bursdager som voksen er helt vidunderlige på alle vis, og jeg gleder meg allerede. Minst to selskap, masse gode mennesker som er glad i meg, god mat og pakker og jeg bestemmer alt - hva skulle være problemet her?

Skrevet
sug lut skrev (2 minutter siden):

Tvert i mot, bursdager som voksen er helt vidunderlige på alle vis, og jeg gleder meg allerede. Minst to selskap, masse gode mennesker som er glad i meg, god mat og pakker og jeg bestemmer alt - hva skulle være problemet her?

He he 😃 

Anonymkode: a0253...198

Skrevet

Du har ingen konkrete forventninger, men du er skuffet over feiringen?

Jeg synes bursdag er koselig jeg da, baker kake og inviterer nærmeste familie. Ønsker ikke å gjøre noe mer ut av det enn som så.

Anonymkode: 66e8e...842

Skrevet

Ingen konkrete forventninger som ikke er innfridd. Jeg er glad jeg er voksen så jeg slipper selskap, for det liker jeg ikke. Men som barn hadde jeg så mye forventninger, jeg gledet meg og dagen kjenner mer annerledes ut enn nå, det savner jeg.

Hadde jeg ønsket meg selskap hadde jeg selvsagt bare laget det, og hadde jeg ønsket noe spesielt av samboeren så hadde jeg fortalt det. Akkurat i år er jeg høygravid og utslitt på toppen  av det hele.

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Ingen konkrete forventninger som ikke er innfridd. Jeg er glad jeg er voksen så jeg slipper selskap, for det liker jeg ikke. Men som barn hadde jeg så mye forventninger, jeg gledet meg og dagen kjenner mer annerledes ut enn nå, det savner jeg.

Hadde jeg ønsket meg selskap hadde jeg selvsagt bare laget det, og hadde jeg ønsket noe spesielt av samboeren så hadde jeg fortalt det. Akkurat i år er jeg høygravid og utslitt på toppen  av det hele.

Da er det egentlig den kriblende, forventningsfulle følelsen som hørte med bursdagen som barn du savner? Den savner jeg å kjenne på også. Det samme gjelder den varme gode følelsen man fikk når adventstjernene kom opp i husene i barndommen. Nå gleder jeg meg fortsatt til jul, men akkurat den følelsen klarer jeg ikke å få fram igjen.

Anonymkode: 70d05...ec4

Skrevet

Da er det egentlig den kriblende, forventningsfulle følelsen som hørte med bursdagen som barn du savner? Den savner jeg å kjenne på også. Det samme gjelder den varme gode følelsen man fikk når adventstjernene kom opp i husene i barndommen. Nå gleder jeg meg fortsatt til jul, men akkurat den følelsen klarer jeg ikke å få fram igjen.

Anonymkode: 70d05...ec4

Ja, den ja. Og selve dagen, som liksom var en mer spesiell dag, bare i egenskap av å være bursdagen😅

Skrevet

Jeg har vel blitt skuffet på rundt 90% av mine bursdager. Så jeg har ikke så godt forhold til bursdagen min, og vil helst bare glemme den. Det eneste er at jeg har startet en tradisjon, på at jeg skal reise på alle mine runde dager, og da ut og feire meg. Har bare gjort det en gang, og da reiste jeg med min søster og niese, hadde det veldig koselig.

Anonymkode: 56aba...5f9

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Jeg hopper glatt over bursdagene mine og satser på at det fører til at jeg ikke blir eldre

Anonymkode: 41d0f...7dd

Samme her 😅

Anonymkode: 938a3...a29

Skrevet

Mannen bryr seg 0 om bursdagen sin, men blir for noe greier barna og jeg snekrer sammen. Henger opp flagg og ballonger. Baker noe. Synger bursdagssangen. 

Når jeg har bursdag er det gjerne barna som fikser. Hermer etter meg. 

Jeg baker og pynter selv. Hadde vært koselig hvis mannen hadde giddi. Men jeg pleier å få en flott blomsterbukett hvert år, så er fornøyd med det. 

Man får lage fest selv. 😁🎉🎉

Anonymkode: e7a94...25e

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 8.1.2022 den 1.09):

Jeg har hatt bursdag i dag, dvs, det var vel strengt tatt i går. Jeg har ikke noen konkrete forventninger til dagen, men føler meg nesten litt skuffet nå når dagen er over, og jeg ikke har følt så veldig på bursdagen min. Altså at det ikke har skjedd noe spesielt. Og hva det skulle ha vært vet jeg heller ikke. Jeg har jo fått gratulasjoner, både av de jeg bor med, og av andre på telefon, sms og sosiale medier, så det går ikke på det heller. Noen andre som har det slik?

Nei, jeg er takknemlig bare jeg får noen gratulasjoner. Hvis jeg ville ha gaver og oppmerksomhet, så hadde jeg bedt inn gjester. 

Anonymkode: e2dc7...8de

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 1/8/2022 den 8.53):

Hvis du vil den skal være spesiell så må du invitere noen da. Eller forventer du overraskelsesfest, syngende telegram på døra og pakker i postkassa? Som voksen må man ta ansvar for egen hygge. 

Skal man også kjøpe sine egne bursdags- og julegaver? 

Anonymkode: 1326c...e49

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 1/8/2022 den 12.59):

Jeg har vel blitt skuffet på rundt 90% av mine bursdager. Så jeg har ikke så godt forhold til bursdagen min, og vil helst bare glemme den. Det eneste er at jeg har startet en tradisjon, på at jeg skal reise på alle mine runde dager, og da ut og feire meg. Har bare gjort det en gang, og da reiste jeg med min søster og niese, hadde det veldig koselig.

Anonymkode: 56aba...5f9

Samme her. Mannen vil gjerne feire bursdag og forstår ikke helt hvorfor jeg vil la dagen passere i stillhet. Litt for mye dritt som har skjedd i bursdagene mine opp igjennom årene. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Skal man også kjøpe sine egne bursdags- og julegaver? 

Gaver tar vel gjestene med, hvis man ikke er så kjip at man nekter å be inn folk?!

Anonymkode: e2dc7...8de

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...