Anonym bruker Skrevet 7. januar 2022 #1 Skrevet 7. januar 2022 Er det manipulert? «Dette bildet viser helsepersonell som jobber med å koble en coronapasient til ECMO-maskin på Rikshospitalet i desember,» står det i teksten under. Hvorfor mangler det en bit av hodet til mannen foran? Er det virkelig slik det ser ut når en pasient kobles til pustemaskin? Hvorfor er det en pasient i bakgrunnen? Og hvorfor har ikke intensivsykepleierne og de andre skikkelig verneutstyr? Noe skurrer. Anonymkode: f754e...031
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2022 #4 Skrevet 7. januar 2022 Jeg også reagerte på at hodene så helt vridd ut osv. Anonymkode: 090e1...f2c
HvittHus Skrevet 7. januar 2022 #5 Skrevet 7. januar 2022 En ECMO-behandling er noe helt annet enn å bli koblet til respirator. En veldig mye større prosedyre. Hvorfor bildet er manipulert vet jeg ikke, men de har trolig en god grunn for det. Men dette bildet er nok ikke av en coronapasient, men en "ordinær" pasient som skal kobles på ECMO.
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2022 #6 Skrevet 7. januar 2022 Jeg vet hvilket bilde du sikter til, og jeg har lest om hvorfor de ansatte ikke bruker verneutstyr. Det er visst fordi pasienten ikke er smittsom lenger. Anonymkode: fad28...61a
Frida_22 Skrevet 7. januar 2022 #7 Skrevet 7. januar 2022 Nå fant jeg det. Her kan du lese litt mer, så får du svar på spørsmålene dine. https://instagram.com/generell_intensiv1?utm_medium=copy_link
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2022 #8 Skrevet 7. januar 2022 Frida_22 skrev (12 minutter siden): Nå fant jeg det. Her kan du lese litt mer, så får du svar på spørsmålene dine. https://instagram.com/generell_intensiv1?utm_medium=copy_link Takk, men jeg har ikke Instagram… Anonymkode: f754e...031
Mrs Remington Skrevet 7. januar 2022 #9 Skrevet 7. januar 2022 Frida_22 skrev (47 minutter siden): ???? På tide å skru igjen vinflaska? 🙄 Mister respekt for slike kommentarer.
Frida_22 Skrevet 7. januar 2022 #10 Skrevet 7. januar 2022 1 minute ago, Anonym bruker said: Takk, men jeg har ikke Instagram… Anonymkode: f754e...031 Du trenger ikke å ha konto på instgram for å se profilen, bare åpne lenka i nettleseren. Bildet er lagt ut av ansatte ved rikshospitalet, og de forklarer hvorfor de ikke har smittevernutstyr og hvorfor det er så mange tilstede.
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2022 #11 Skrevet 7. januar 2022 Frida_22 skrev (Akkurat nå): Du trenger ikke å ha konto på instgram for å se profilen, bare åpne lenka i nettleseren. Bildet er lagt ut av ansatte ved rikshospitalet, og de forklarer hvorfor de ikke har smittevernutstyr og hvorfor det er så mange tilstede. Hvilket av bildene var det? Jeg fant ikke ut av hvilket bilde hi mener. Anonymkode: 3dffc...08c
Frida_22 Skrevet 7. januar 2022 #12 Skrevet 7. januar 2022 1 minute ago, Anonym bruker said: Hvilket av bildene var det? Jeg fant ikke ut av hvilket bilde hi mener. Anonymkode: 3dffc...08c Tipper det er bilde nr tre i post fra 18. Desember. Det er gjengitt i flere medier, og sist nå i en kommentar i vg av Tone Aglen https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/XqpEng/norge-paa-bristepunktet Men det kan hende jeg tar feil, HI har egentlig ikke spesifisert hvilket bilde det er snakk om.
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2022 #13 Skrevet 8. januar 2022 Det står vel at bildet er av en operasjon? Det er ikke en koronapasient Anonymkode: 3fe33...571
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2022 #14 Skrevet 8. januar 2022 Pasientkonfidensialitet. ECMO er ikke en pustemaskin. Anonymkode: a156c...3bd
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2022 #15 Skrevet 8. januar 2022 Anonym bruker skrev (12 timer siden): Det står vel at bildet er av en operasjon? Det er ikke en koronapasient Anonymkode: 3fe33...571 Drammens tidene brukte bildet med en kommentar der det sto at pasienten var en uvaksinert koronapasient som ble påkoblet ecmo. HI Anonymkode: f754e...031
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2022 #16 Skrevet 8. januar 2022 Anonym bruker skrev (15 timer siden): Er det manipulert? «Dette bildet viser helsepersonell som jobber med å koble en coronapasient til ECMO-maskin på Rikshospitalet i desember,» står det i teksten under. Hvorfor mangler det en bit av hodet til mannen foran? Er det virkelig slik det ser ut når en pasient kobles til pustemaskin? Hvorfor er det en pasient i bakgrunnen? Og hvorfor har ikke intensivsykepleierne og de andre skikkelig verneutstyr? Noe skurrer. Anonymkode: f754e...031 Vet ikke hvorfor bildet forsvant, men her er det. Anonymkode: f754e...031
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2022 #17 Skrevet 8. januar 2022 Frida_22 skrev (14 timer siden): Du trenger ikke å ha konto på instgram for å se profilen, bare åpne lenka i nettleseren. Bildet er lagt ut av ansatte ved rikshospitalet, og de forklarer hvorfor de ikke har smittevernutstyr og hvorfor det er så mange tilstede. Nei, jeg får beskjed om å logge inn. HI Anonymkode: f754e...031
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2022 #18 Skrevet 8. januar 2022 Anonym bruker skrev (13 minutter siden): Drammens tidene brukte bildet med en kommentar der det sto at pasienten var en uvaksinert koronapasient som ble påkoblet ecmo. HI Anonymkode: f754e...031 Da ville jeg sendt en Mail til DT om at dette er feil. Dette var opprinnelig et illustrasjonsbilde i en artikkel der en sykepleier tryglet folk om å vaksinere seg. Så ble det spredd feil Anonymkode: 3fe33...571
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2022 #19 Skrevet 8. januar 2022 Anonym bruker skrev (16 timer siden): Er det manipulert? «Dette bildet viser helsepersonell som jobber med å koble en coronapasient til ECMO-maskin på Rikshospitalet i desember,» står det i teksten under. Hvorfor mangler det en bit av hodet til mannen foran? Er det virkelig slik det ser ut når en pasient kobles til pustemaskin? Hvorfor er det en pasient i bakgrunnen? Og hvorfor har ikke intensivsykepleierne og de andre skikkelig verneutstyr? Noe skurrer. Anonymkode: f754e...031 Pasienten er ikke smittsom lenger. Derfor trenger de ikke smittevernsutstyr. Det er en pasient i bakgrunnen fordi bildet er tatt fra intensivavdelingen. Bildet er tatt med panoramafunksjon. Derfor er hodet fremme skeivt. Anonymkode: e5156...f81
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2022 #20 Skrevet 8. januar 2022 Mange av våre syke blir alvorlig syke etter smitteførende fase. Da bruker vi kun hansker, munnbind og eventuelt briller om pasienten slimer og hoster veldig. Anonymkode: 387b6...119
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2022 #21 Skrevet 8. januar 2022 Anonym bruker skrev (16 timer siden): Er det manipulert? «Dette bildet viser helsepersonell som jobber med å koble en coronapasient til ECMO-maskin på Rikshospitalet i desember,» står det i teksten under. Hvorfor mangler det en bit av hodet til mannen foran? Er det virkelig slik det ser ut når en pasient kobles til pustemaskin? Hvorfor er det en pasient i bakgrunnen? Og hvorfor har ikke intensivsykepleierne og de andre skikkelig verneutstyr? Noe skurrer. Anonymkode: f754e...031 Pasient i bakgrunnen er det vel fordi det er fra en intensivavdeling? Jeg har ligget på intensiven to ganger, og der er det bare i beste fall forheng mellom sengene, ofte ingenting. En gang måtte jeg dra i snora fordi pasienten i nabosenga lå på ryggen og kastet opp... En sykepleier kom til min seng og jeg sa at "Hun der trenger hjelp" Vrengte hodet er det vel fordi bildet er tatt med et kamera med sånn "rund" linse så du får vidvinkel. Du er vel bare smitteførende første uka med korona, etterpå er du lunge/pustesyk, men ikke smitteførende lenger. Resten av det du spør om har jeg ingen kunnskap om.. Anonymkode: 1766e...0cf
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2022 #22 Skrevet 8. januar 2022 Får litt svenskevitse vibber av dette bildet Hvor mange helsearbeidere trenger man.. Når tre stk bare står der, er det ikke rart man hyler om for lite folk. (Jeg skjønner at noen er anestesi- personell, men fremdeles virker det som flere kokker jo mer søl..) Leste nettopp at Sverige trenger halvparten så mange intensivsykepleiere pr pasient som i Norge. Likevel står de og gråter i Dagsrevyen fordi de er utslitt. Hva gjør vi galt i norsk helsevesen?? Anonymkode: fbf9d...a75
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2022 #23 Skrevet 8. januar 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Får litt svenskevitse vibber av dette bildet Hvor mange helsearbeidere trenger man.. Når tre stk bare står der, er det ikke rart man hyler om for lite folk. (Jeg skjønner at noen er anestesi- personell, men fremdeles virker det som flere kokker jo mer søl..) Leste nettopp at Sverige trenger halvparten så mange intensivsykepleiere pr pasient som i Norge. Likevel står de og gråter i Dagsrevyen fordi de er utslitt. Hva gjør vi galt i norsk helsevesen?? Anonymkode: fbf9d...a75 Ignorance is bliss. Anonymkode: aa7ab...0af
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2022 #24 Skrevet 8. januar 2022 Anonym bruker skrev (16 minutter siden): Får litt svenskevitse vibber av dette bildet Hvor mange helsearbeidere trenger man.. Når tre stk bare står der, er det ikke rart man hyler om for lite folk. (Jeg skjønner at noen er anestesi- personell, men fremdeles virker det som flere kokker jo mer søl..) Leste nettopp at Sverige trenger halvparten så mange intensivsykepleiere pr pasient som i Norge. Likevel står de og gråter i Dagsrevyen fordi de er utslitt. Hva gjør vi galt i norsk helsevesen?? Anonymkode: fbf9d...a75 Fordi i Sverige gjør annet personell mye av oppgavene. I Norge vasker sykepleiere senger og smører brødskiver i tillegg. Anonymkode: ce858...be9
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2022 #25 Skrevet 8. januar 2022 Anonym bruker skrev (35 minutter siden): Ignorance is bliss. Anonymkode: aa7ab...0af Det må da være lov å spørre? Anonymkode: f754e...031
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå