Anonym bruker Skrevet 7. januar 2022 #1 Skrevet 7. januar 2022 Først, jeg er ikke fjortis og er vanligvis ikke så opphengt i hva folk skriver og ikke skriver på sosiale medier. Men likevel... Jeg har en venninne på Facebook som er litt "skrytete" av seg, både når det gjelder jobb, trening og diverse annet. Selv kommer hun av og til med diverse motivasjonsprat om at det er viktig å tørre å vise fram hva man får til og sånt. Jeg har tenkt at det er bevisst og ikke egentlig for å hevde seg over andre, og det må jo være lov. Men nå begynner jeg å lure. En kveld her om dagen la hun ut et spørsmål om hva folk gjør på om kvelden, etter at barn er lagt. Mange svarte, de fleste skrev noe om husarbeid, noen sa de var for trøtte til å gjøre noe som helst og noen nevnte TV-programmer, bøker eller diverse hobbygreier, eller trening. (Ingen nevnte vinglass eller hæla i taket.) Jeg var inne på tanken om å svare at jeg jobber, ettersom jeg tenkte at det er det hun ville ha svart på et slikt spørsmål fra andre, men jeg gjorde det ikke. Det ble en lang, ganske artig tråd. Morgenen etter så jeg at hun faktisk hadde lagt inn svar selv på sitt eget innlegg et stykke ut på kvelden. "Jeg jobber," skrev hun, "og forsøker å legge meg tidlig". Så, spørsmålet mitt blir, er det ikke hele tatt mulig å legge ut noe slikt uten at hensikten er at de som har svart tidligere skal føle seg dumme og uproduktive? Hvis de har svart at de ser på TV eller sovner på sofaen eller bare gjør noe hyggelig men lite nyttig? For jeg kan ikke tenke meg noe annet enn at det vil bli virkningen på ganske mange. Er det tonedøvt eller gjort med vilje? Eller er jeg urimelig hårsår? (Ja, dette er gjenkjennelig, men jeg kan aldri tenke meg at hun er her.) Anonymkode: f938e...52b
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2022 #2 Skrevet 7. januar 2022 De fleste andre gjør ting de liker, hun jobber og du tror hun forsøker å fortelle andre at de er lite produktive og late? Dette må jo være noe av det mest ekstreme hårsåre jeg har lest noen gang Anonymkode: f5faf...656
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2022 #3 Skrevet 7. januar 2022 ja, du er hårsår. Anonymkode: f114f...4d8
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2022 #4 Skrevet 7. januar 2022 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): De fleste andre gjør ting de liker, hun jobber og du tror hun forsøker å fortelle andre at de er lite produktive og late? Dette må jo være noe av det mest ekstreme hårsåre jeg har lest noen gang Anonymkode: f5faf...656 Haha, jeg tåler å høre det. Men jeg fikk på en måte inntrykk av at hun opprettet hele tråden kun for å kunne skrive at hun jobbet mens andre slappet av og koste seg. Hvis dere andre ikke oppfatter det slik er det jo bra. Anonymkode: f938e...52b
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2022 #5 Skrevet 7. januar 2022 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Haha, jeg tåler å høre det. Men jeg fikk på en måte inntrykk av at hun opprettet hele tråden kun for å kunne skrive at hun jobbet mens andre slappet av og koste seg. Hvis dere andre ikke oppfatter det slik er det jo bra. Anonymkode: f938e...52b Å sånn ja. Nei, da er du ikke hårsår. Da er du dømmende Anonymkode: f5faf...656
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2022 #6 Skrevet 7. januar 2022 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Å sånn ja. Nei, da er du ikke hårsår. Da er du dømmende Anonymkode: f5faf...656 😄 Så da er det altså mulig å svare på sitt eget innlegg på denne måten uten å gjøre det for å trykke andre ned. Da skal jeg la tvilen komme henne til gode neste gang. Anonymkode: f938e...52b
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2022 #7 Skrevet 7. januar 2022 Jeg har kjent et par slike, en mann og en dame, som stadig måtte få frem hvor mye de selv jobbet. Det ble ganske ekstremt etterhvert. Om det var bevisst eller ikke, det vet jeg ikke, men det var veldig tydelig at disse hadde behov for å heve seg over andre på et vis. Så jeg forstår at du reagerer, HI. Når et slikt spørsmål ble lagt ut hadde jeg ikke reagert. Men når mange svarer og man så kommer tilbake selv med "jeg jobber", da er jeg enig i at det er merkelig. Men kanskje er det fordi jeg skiller helt mellom jobb og privatliv, bruker heller ikke pauser i jobbing på sosiale medier... noe som jeg forstår er blitt merkelig, for mange Anonymkode: 1c51e...258
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå