Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Men tror du virkelig at du bidrar til mer positivt fokus hos andre ved å angripe dem? 

Anonymkode: 068f8...3e3

Man sitter temmelig dypt nede i gørra når man leser innlegg fra folk som forteller hvordan de velger å takle tiltakene og tolker det som angrep. Tror du folk som smiler når du er sur er ute etter å ta deg også? 

Anonymkode: ab1b5...f57

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (27 minutter siden):

Noen blir mye hardere rammet av restriksjonene enn andre. Det er sant at det hjelper å være positiv og løsningsorientert, men det er mye enklere for dem med god økonomi, store hus, familie å bo sammen med, venner og familie man kan treffe innimellom, god helse osv enn for dem som mangler flere av disse tingene.

Vi som klarer oss greit bør legge en ekstra innsats i å hjelpe og støtte dem som ikke har det like enkelt der vi kan.

Anonymkode: faf49...56a

Selvsagt er noe alltid lettere for noen, poenget her er at alle kan finne NOE positivt de kan fokusere på.

Anonym bruker skrev (32 minutter siden):

Så poenget med koronaforumet er at alle skal være enige og at alle skal ha det samme negative fokuset? 

Hvorfor skal man ikke prøve å ha gode dager når ting er som de er? Bare prøve å trekke frem noe som som gir litt glede, istedenfor å hele tiden fokusere på at det er så masse negativt? Selv blir jeg ufattelig sliten av det negative fokuset, derfor må jeg prøve, hver dag, å la fokuset mitt være på det jeg synes er hyggelig. Det jeg får til, ikke det jeg hadde mest lyst til som er umulig. 

Anonymkode: 2c511...aac

Nei, på ingen måte. Men det er jo ikke diskusjon når noen skriver: «hvorfor gnåle om tiltakene?» «blir du aldri lei?» Eller: «vær positiv, alt blir bra🌈».

Halvparten av alle innlegg her inne blir ødelagt av evig gnål om å tenke positivt, eller at folk er idioter som ønsker å diskutere tiltakene. Har man ikke noen faktisk mening den ene eller andre veier, så forstår jeg virkelig ikke hvorfor man gidder å lese hva andre skriver? 

Anonymkode: 337aa...961

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Nei, på ingen måte. Men det er jo ikke diskusjon når noen skriver: «hvorfor gnåle om tiltakene?» «blir du aldri lei?» Eller: «vær positiv, alt blir bra🌈».

Halvparten av alle innlegg her inne blir ødelagt av evig gnål om å tenke positivt, eller at folk er idioter som ønsker å diskutere tiltakene. Har man ikke noen faktisk mening den ene eller andre veier, så forstår jeg virkelig ikke hvorfor man gidder å lese hva andre skriver? 

Anonymkode: 337aa...961

Eller hun som alltid spør «blir du aldri lei?» 

Anonymkode: c8550...afa

Til dere som sporer av diskusjonen - det er fullt mulig å vise forståelse for de som forteller om at de rammes hardt av pandemien, og også å gi oppmuntring og gode råd, uten å bli belærende. Noen ganger trenger folk bare å få en følelse av at de blir sett og forstått, for å lettere gå videre igjen.

Til His tema - jeg synes det er merkelig at politikerne ikke tar en større diskusjon rundt dette temaet. Men jeg tror de unngår det i det lengste i håp om at folk etter pandemien skal glemme den store mangelen i helsevesenet og annen beredskap som er blitt avslørt av denne pandemien. Da kan de vri om på litt mer populistisk politikk, finne noen andre syndebukker, og forsøke å få oss til å glemme at det er politikernes dårlige beslutninger siste 40 år når det kommer til helsevesenet, som gjør at vi i dag må stenge ned pga. det som tross alt er få alvorlig syke med covid-19.

Anonymkode: 279f9...d44

Anonym bruker skrev (12 timer siden):

Noen blir mye hardere rammet av restriksjonene enn andre. Det er sant at det hjelper å være positiv og løsningsorientert, men det er mye enklere for dem med god økonomi, store hus, familie å bo sammen med, venner og familie man kan treffe innimellom, god helse osv enn for dem som mangler flere av disse tingene.

Vi som klarer oss greit bør legge en ekstra innsats i å hjelpe og støtte dem som ikke har det like enkelt der vi kan.

Anonymkode: faf49...56a

Dette 👆🏻 

Folk sitter på hjemmekontor med en sikker inntekt og familien rundt seg, vi har i snart to år nytt godt av lave renter og roligere dager, babler om å tenke positivt. Det er ikke vi som bærer byrden. Eneste fellestrekket med dugnad her er at de som deltok en time og malte en vegg sammenligner sin egen deltakelse med den som var der fra morgen til kveld og ryddet opp etter alle de andre, som dro hjem for å rekke gullrekka og rødvin. 

Anonymkode: bdccd...afe

Annonse

Anonym bruker skrev (38 minutter siden):

Dette 👆🏻 

Folk sitter på hjemmekontor med en sikker inntekt og familien rundt seg, vi har i snart to år nytt godt av lave renter og roligere dager, babler om å tenke positivt. Det er ikke vi som bærer byrden. Eneste fellestrekket med dugnad her er at de som deltok en time og malte en vegg sammenligner sin egen deltakelse med den som var der fra morgen til kveld og ryddet opp etter alle de andre, som dro hjem for å rekke gullrekka og rødvin. 

Anonymkode: bdccd...afe

What?

Anonymkode: 1006e...0f0

• Opprett ny...