Gå til innhold

Hvor fort etter utsatt for smitte fikk dere positiv hjemmetest?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har fire barn.

Vi vet nøyaktig når de ble smittet for testet hver dag fra eksponering.

Første som fikk det i hus, testet positivt 5 dager etter eksponering. Vi testet hver dag fra nærkontakten hennes fikk positiv test. Nr 2 fikk det 5 dager etter første fikk det i hus. Nestemann fikk det etter 8 dager. De ble testet hver dag fra førstemann fikk det. Sistemann ble ikke smittet. Han ble smittet av en i klassen noen uker senere. Han fikk påvist smitte 1,5 dager etter han var eksponert. De tre første hadde delta. Han siste hadde omikron.

Du må nok belage deg på å teste mer enn en gang. Mitt barnehagebarn tester jeg når han sover :) 

Anonymkode: 150e9...e28

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Nærkontakt i bhg med to smitta, eksponert på tirsdag og i går. Lurer på når jeg bør ta test, da hun vegrer seg veldig vil jeg nødig ta flere…

Anonymkode: a8d10...146

Kvelden dag 4

Anonymkode: 9edb3...a41

Annonse

ma(G)ma med to små :) skrev (Akkurat nå):

Litt over to dager.

Nærkontakt fredag ettermiddag/kveld, svakt positiv test og litt sår hals mandag morgen.

Ble raskt dårligere i løpet av mandag formiddag.

Det var forresten omikron.

ma(G)ma med to små :) skrev (2 timer siden):

Det var forresten omikron.

Hvordan vet du det? Det stod ikke på prøvesvaret til barnet mitt hvilken variant han har fått. Kan man ringe noe sted for å få vite det?

Anonymkode: df56f...140

Her testet datteren min positivt på hjemmetest etter 3 dager. Siden jeg og sønnen min uansett måtte i karantene, så tok ikke vi hjemmetest, men vanlig test 2 dager etterpå, og begge var positive.

Vi fikk heller ikke vite om det er omikron. Men regner nesten med at det er det.

Anonymkode: e071d...174

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Hvordan vet du det? Det stod ikke på prøvesvaret til barnet mitt hvilken variant han har fått. Kan man ringe noe sted for å få vite det?

Vi ble oppringt. Vi bor i et område med stor andel. Tror de plukker ut enkelte av testene for videre analyser. 

Anonymkode: 9c1e5...b30

Annonse

Anonym bruker skrev (19 timer siden):

Jeg vet det fordi vi vet hvor smitten kom fra, og de sa at de hadde fått bekreftet at det var omikron. Så dessverre får jeg ikke til å hjelpe deg. Kanskje ringe smittesporingen i kommunen din?😊

• Opprett ny...