Gå til innhold

Hvor fort etter utsatt for smitte fikk dere positiv hjemmetest?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nærkontakt i bhg med to smitta, eksponert på tirsdag og i går. Lurer på når jeg bør ta test, da hun vegrer seg veldig vil jeg nødig ta flere…

Anonymkode: a8d10...146

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har fire barn.

Vi vet nøyaktig når de ble smittet for testet hver dag fra eksponering.

Første som fikk det i hus, testet positivt 5 dager etter eksponering. Vi testet hver dag fra nærkontakten hennes fikk positiv test. Nr 2 fikk det 5 dager etter første fikk det i hus. Nestemann fikk det etter 8 dager. De ble testet hver dag fra førstemann fikk det. Sistemann ble ikke smittet. Han ble smittet av en i klassen noen uker senere. Han fikk påvist smitte 1,5 dager etter han var eksponert. De tre første hadde delta. Han siste hadde omikron.

Du må nok belage deg på å teste mer enn en gang. Mitt barnehagebarn tester jeg når han sover :) 

Anonymkode: 150e9...e28

Skrevet

5 og 6 dager etter eksponering

Anonymkode: e9960...b13

Skrevet

4 dager

Anonymkode: df56f...140

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Nærkontakt i bhg med to smitta, eksponert på tirsdag og i går. Lurer på når jeg bør ta test, da hun vegrer seg veldig vil jeg nødig ta flere…

Anonymkode: a8d10...146

Kvelden dag 4

Anonymkode: 9edb3...a41

Skrevet

...vi testet dag 3 og formiddag dag 4

Anonymkode: 9edb3...a41

Skrevet

Dag 6 (min datter ), dag 4 (datter nr 2), dag 4 (meg selv)

Anonymkode: 8387f...6ab

Skrevet

Litt over to dager.

Nærkontakt fredag ettermiddag/kveld, svakt positiv test og litt sår hals mandag morgen.

Ble raskt dårligere i løpet av mandag formiddag.

Skrevet
ma(G)ma med to små :) skrev (Akkurat nå):

Litt over to dager.

Nærkontakt fredag ettermiddag/kveld, svakt positiv test og litt sår hals mandag morgen.

Ble raskt dårligere i løpet av mandag formiddag.

Det var forresten omikron.

Skrevet
ma(G)ma med to små :) skrev (2 timer siden):

Det var forresten omikron.

Hvordan vet du det? Det stod ikke på prøvesvaret til barnet mitt hvilken variant han har fått. Kan man ringe noe sted for å få vite det?

Skrevet

Her testet datteren min positivt på hjemmetest etter 3 dager. Siden jeg og sønnen min uansett måtte i karantene, så tok ikke vi hjemmetest, men vanlig test 2 dager etterpå, og begge var positive.

Vi fikk heller ikke vite om det er omikron. Men regner nesten med at det er det.

Anonymkode: e071d...174

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Hvordan vet du det? Det stod ikke på prøvesvaret til barnet mitt hvilken variant han har fått. Kan man ringe noe sted for å få vite det?

Vi ble oppringt. Vi bor i et område med stor andel. Tror de plukker ut enkelte av testene for videre analyser. 

Anonymkode: 9c1e5...b30

Skrevet

Gjennomsnittet er 5 dager står det på fhi sine sider, men alt fra 2 til 8 dager er vanlig.

Anonymkode: 81a24...9a8

Skrevet
Anonym bruker skrev (19 timer siden):

Jeg vet det fordi vi vet hvor smitten kom fra, og de sa at de hadde fått bekreftet at det var omikron. Så dessverre får jeg ikke til å hjelpe deg. Kanskje ringe smittesporingen i kommunen din?😊

• Opprett ny...