Gå til innhold

Tenker på navngivningen av 20-åringen som ble bortført i Tolga...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Resten av hans liv vil alle som googler han få opp denne saken, og det er ikke en positiv sak.

Ser noen medier har fjernet navnet hans fra gamle oppslag, men mange har det ikke. Nå er det jo klart at dette har med dop, gjeld og kriminelle miljøer å gjøre.

Skjønner at foreldrene hans ble livredd, men var frislippet av navn og bilde egentlig så veldig gjennomtenkt? 

20 år, du er ikke gammel da altså, og du kan fint få stablet livet ditt på beina, tatt en utdanning osv. Og fremtidige arbeidsgivere som googler navnet ditt får opp denne saken...

Anonymkode: 903dd...9b5

Skrevet

Ok. Ønsket du bare å sladre litt om dette eller hva vil du diskutere? 

Anonymkode: 93ccf...79f

Skrevet

Da han var savnet var det jo viktig å få ut bilde og navn. Men enhver publikasjon med respekt for seg selv og andre burde avindeksert han etter at han kom til rette.

Anonymkode: 69816...c24

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Resten av hans liv vil alle som googler han få opp denne saken, og det er ikke en positiv sak.

Ser noen medier har fjernet navnet hans fra gamle oppslag, men mange har det ikke. Nå er det jo klart at dette har med dop, gjeld og kriminelle miljøer å gjøre.

Skjønner at foreldrene hans ble livredd, men var frislippet av navn og bilde egentlig så veldig gjennomtenkt? 

20 år, du er ikke gammel da altså, og du kan fint få stablet livet ditt på beina, tatt en utdanning osv. Og fremtidige arbeidsgivere som googler navnet ditt får opp denne saken...

Så da tenkte du det var lurt å lage en tråd om det her inne?

Anonymkode: cc1dd...4cf

Skrevet
2 minutes ago, Anonym bruker said:

Så da tenkte du det var lurt å lage en tråd om det her inne?

Enig.. Jeg hadde ikke lest noe om han etter at han ble funnet. 

Tror heller ikke det er fremtidige arbeidsgivere som står fremerst i bevisstheten hvis man strever med rus.. 

Anonymkode: 544ec...f3e

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Ok. Ønsket du bare å sladre litt om dette eller hva vil du diskutere? 

Jeg lurte på hva slags veiledning man får i slike saker, hva politiet anbefaler osv.

Jeg sladrer ikke, jeg har ikke skrevet navnet hans noe sted, jeg lurer på hva media og politi tenker...

Media vil ha klikk, skjønner det, men pga vær varsom plakaten kan de ikke gjøre hva som helst for å få det. Hvem bestemmer at det beste er å gå ut med navn på den måten de gjorde?

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Jeg lurte på hva slags veiledning man får i slike saker, hva politiet anbefaler osv.

Jeg sladrer ikke, jeg har ikke skrevet navnet hans noe sted, jeg lurer på hva media og politi tenker...

Media vil ha klikk, skjønner det, men pga vær varsom plakaten kan de ikke gjøre hva som helst for å få det. Hvem bestemmer at det beste er å gå ut med navn på den måten de gjorde?

Søndag ettermiddag ble en 20 år gammel mann meldt savnet, og politiet etterforsket saken som frihetsberøvelse. Politiet gikk også ut med navn og bilde i samråd med de pårørende’

Trenger du å vite noe mer? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Søndag ettermiddag ble en 20 år gammel mann meldt savnet, og politiet etterforsket saken som frihetsberøvelse. Politiet gikk også ut med navn og bilde i samråd med de pårørende’

Trenger du å vite noe mer? 

Nei, for all del, trenger ingenting jeg.

Det jeg tenkte på og ville diskutere var om det er riktig å gå ut med navn i slike saker. En ung voksen som det kan skade mer enn hjelpe å gjøre det.

Men om dere mener det er så feil å snakke om så legger vi den død....

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Det jeg tenkte på og ville diskutere var om det er riktig å gå ut med navn i slike saker. En ung voksen som det kan skade mer enn hjelpe å gjøre det.

Der og da ønsket de selvføgelig å få sønnen tilbake i live, det var det viktigste.

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Det som er feil med sånne tråder er at de som ikke kjenner til saken fra før nå googler. 

Skrevet

Dette kommer til å henge ved han ja. Og det dreier seg om dop og kriminalitet. Det skjønner jo alle. Han kan få så gode skussmål som bare det, likevel er det jo klart at hans omgangsmiljø er et dårlig valg. Da sitter man og funderer på hva han har gjort. Dette skjedde ikke uprovosert. Så hva er han skyldig i? Ingen fortjener å bortføres, men disse valgene som har ført til denne situasjonen har han tatt selv. Åpenbart dårlige valg. 

Anonymkode: 31330...93f

Skrevet

Han kan bytte navn.

Anonymkode: 13b87...9b0

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Politien MÅ jo prøve å finne ham. Da er faktisk navn og bilde essensielt. 
Media kan så klart fjerne etterlysningen så fort det går. Men katta er ute av sekken. 

Anonymkode: f2898...3e9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...