Gå til innhold

Hvor lenge bør vi holde henne inne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min lille psykopatiske kjøtteter, katten vår, holdes nå inne i forbindelse med flytting. Hun er ett lite prakteksemplar av en katt med mye energi og er nå veldig urolig og utidig. 

Hvor lenge MÅ man egentlig holde de inne? Hva gjorde dere andre som har flyttet med katt. Hører alt fra 6 uker til 6 mnd. Hun flyr i beina på meg hele dagen og maser, litt skummelt når jeg bærer ved opp trappa kan du si. 

Anonymkode: bff0e...dec

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En del uker, og vær ute sammen med henne i starten, hvis hun godtar sele, kan det være lurt å la henne gå med dere i den, og «snuse» seg opp på området rundt huset, i hagen osv. Regner med det er en voksen katt som ikke er så skvetten. Kan gå begge veier, vi har flyttet med voksne katter, den ene mente at hjemme var der maten var (altså der jeg var og kunne tigges mat av), mens den andre aldri godtok det, og troppet opp hver dag ved gamle huset (flyttet 5 km). Han fikk lov å flytte «hjem» til de som kjøpte heldigvis, det ble katt med på kjøpet…

Anonymkode: 4fc51...3a8

Skrevet

Har flyttet tre ganger siden vi fikk katt og sluppet den ut fra dag !. Gjett hva? Den er her fremdeles ❤️ Veldig bundet til oss og holder seg rundt dørene.

Anonymkode: fb31f...4df

Skrevet

Jeg hadde lært 4 uker, så vi gjorde det. Men i ettertid har jeg funnet ut at det vare var halvparten av det anbefalte

Anonymkode: fe298...fe6

Skrevet

Nå er sikkert jeg kjempedum, men hvorfor skal voksne katter holdes inne så lenge? De lærer jo ikke uteområdet å kjenne hvis de aldri får lufte seg? Greit at de skjønner at det er her man bor nå, men i uker og måneder? 

Anonymkode: bd5b3...1d9

Skrevet
Anonym bruker skrev (26 minutter siden):

Nå er sikkert jeg kjempedum, men hvorfor skal voksne katter holdes inne så lenge? De lærer jo ikke uteområdet å kjenne hvis de aldri får lufte seg? Greit at de skjønner at det er her man bor nå, men i uker og måneder? 

Anonymkode: bd5b3...1d9

Det er for å «slette» hukommelsen deres. Katter vil søke tilbake til der de bodde før om de slippes ut for tidlig. Og katter husker ikke spesielt lenge

Anonymkode: fe298...fe6

Skrevet

Jeg holdt min inne i 14 dager før jeg åpna døra for ho, men da ville hun ikke ut. Det var på sommeren, så hun bare lå i døråpningen og kikka ut,, tok flere dager før hun luska seg ut der jeg satt og enda flere dager før hun gikk lenger vekk og ut alene.

Anonymkode: ece02...5aa

Skrevet

Om været er kaldt så venter jeg til det er slik temperatur at de klarer seg om de går seg bort. På sommeren har jeg sluppet de ut rimelig raskt. På vinteren har jeg holdt de inne, tatt med ut i sele i starten. 

Anonymkode: e1015...759

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 timer siden):

Min lille psykopatiske kjøtteter, katten vår, holdes nå inne i forbindelse med flytting. Hun er ett lite prakteksemplar av en katt med mye energi og er nå veldig urolig og utidig. 

Hvor lenge MÅ man egentlig holde de inne? Hva gjorde dere andre som har flyttet med katt. Hører alt fra 6 uker til 6 mnd. Hun flyr i beina på meg hele dagen og maser, litt skummelt når jeg bærer ved opp trappa kan du si. 

Anonymkode: bff0e...dec

Til hun dør. Psykopatiske kjøttetere bør ikke komme ut og myrde fugl.

Anonymkode: 8a603...c3b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...