Gå til innhold

Må teste meg 1 dag før avreise til USA…men da rekker jeg jo ikke få svar før avreise?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Ergo får jeg ikke komme ombord i flyet.

Anonymkode: c3a6c...0b1

Privat de svarer på få timer med express pcr. Koster ca 2500 kr.

Anonymkode: 8c56b...146

Du må gå på feks Volvat og få test med bekreftelse på negativ. Den valige lokale teststasjonen har hverken kapasitet til å ta i mot folk som skal reise, og ventetiden på svar er lang. Koster litt, men da er du i alle fall trygg på å få kommet med. God tur!

Anonymkode: e548e...acd

Du må kanskje ha RT-PCR 72 timer? Sikkert flere flyselskaper som krever det, jeg måtte ta den for reise med Turkish Airlines. Den billigste jeg fant var koster 1850kr privat

Anonymkode: 4368f...914

Annonse

Private aktører gir svar innen en 24 timers frist. Men det koster forholdsvis mye. Hva kreves det for at du får komme inn i landet. Full CPR eller hurtigtest?

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Åneiånei

Anonymkode: 72ee7...35c

Hvis det var ment som spydighet så kan jeg fortelle at jeg skal over til min mamma som ligger for døden

HI

Du kan ta privat, de gir garanti for svartid. Volvat hadde (vet ikke om de fremdeles er der) teststasjoner på de største flyplassene i Norge, og de tilbyr hurtig/ekspress - pcr test.

Anonymkode: 62a5b...501

Anonym bruker skrev (30 minutter siden):

Hvis det var ment som spydighet så kan jeg fortelle at jeg skal over til min mamma som ligger for døden

HI

Dette får du ordnet på Gardermoen . De har test senter der. Privat altså. 

Det er ikke meningen man skal bruke de gratis offentlige testene når man skal reise, da betaler man selv hos private som garanterer raskt svar.

Anonymkode: 6e2f9...a3c

mamma til adhd gutt<3 skrev (6 minutter siden):

Dette får du ordnet på Gardermoen . De har test senter der. Privat altså. 

Pcr testing eller mer den ytterst i nesa testing?

Du må gå til ett privat testsenter for dette for du må nemlig ha med deg ett bevis som viser negtivt svar. Et negtivt svar i helsenorge blir avvist i de fleste landene.

Anonymkode: 8a446...8d1

Annonse

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Det er ikke meningen man skal bruke de gratis offentlige testene når man skal reise, da betaler man selv hos private som garanterer raskt svar.

Det har du bestemt?

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Du må gå til ett privat testsenter for dette for du må nemlig ha med deg ett bevis som viser negtivt svar. Et negtivt svar i helsenorge blir avvist i de fleste landene.

Anonymkode: 8a446...8d1

Det er riktig. Den skal også være på engelsk i en spesielt format/skjema

Anonymkode: 4368f...914

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Det har du bestemt?

Nei, det har selvfølgelig ikke hun bestemt. Informasjonen hun gir er riktig.

Anonymkode: 6c44d...d13

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Nei, det har selvfølgelig ikke hun bestemt. Informasjonen hun gir er riktig.

Anonymkode: 6c44d...d13

Nei, man kan teste seg gjennom det offentlige, uansett grunn - akkurat som man tester seg på vei inn i landet. Ulempen ved å benytte seg av kommunens test-opplegg er at det går saktere (eller man har ingen garanti!), og man får ikke attest (om man trenger det).

Anonymkode: fd887...48b

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Ergo får jeg ikke komme ombord i flyet.

Det står at de godkjenner hurtigtest som ikke analyseres som PCR. Du må kun få dokumentasjon på testresultatene. Det får du enkelt hos private tilbydere. 

https://www.cdc.gov/coronavirus/2019-ncov/travelers/testing-international-air-travelers.html

Anonymkode: 6fcb1...6a3

Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Nei, man kan teste seg gjennom det offentlige, uansett grunn - akkurat som man tester seg på vei inn i landet. Ulempen ved å benytte seg av kommunens test-opplegg er at det går saktere (eller man har ingen garanti!), og man får ikke attest (om man trenger det).

Ergo, det er ikke lagt opp til at man skal bruke det offentlige testopplegget for å reise...

Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Ergo, det er ikke lagt opp til at man skal bruke det offentlige testopplegget for å reise...

Haha. Det er ikke spesialinnrettet mot det, nei, men man kan fint gjøre det. Jeg har besøkt familie i utlandet to ganger under pandemien, og har reist med negativ PCR-test fra kommunens testsenter. 

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Haha. Det er ikke spesialinnrettet mot det, nei, men man kan fint gjøre det. Jeg har besøkt familie i utlandet to ganger under pandemien, og har reist med negativ PCR-test fra kommunens testsenter. 

Hvis testen skal være tatt i løpet av siste 24 timer og man må ha dokumentasjon på dette . Type fit to fly ( på engelsk ) lar det seg vanskelig gjøre i det offentlige .

mamma til adhd gutt<3 skrev (4 minutter siden):

Hvis testen skal være tatt i løpet av siste 24 timer og man må ha dokumentasjon på dette . Type fit to fly ( på engelsk ) lar det seg vanskelig gjøre i det offentlige .

Mange land krever 48 eller 72 timer.

Anonymkode: 53dec...386

Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Her er det snakk om USA . Det står hva som kreves i hi. 

Anonym bruker skrev (42 minutter siden):

Det hjelper da ikke hi?

Anonymkode: fe134...e22

• Opprett ny...