Gå til innhold

På kino med en annen dame

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ville du reagert hvis det var en kompis? Man kan ha venner av motsatt kjønn… 

Hvordan jeg ville reagert, er det noe å reagere på? Mannen min er en egen person, ikke min eiendel, han kan selvfølgelig gå på kino med hvem han vil. 

Anonymkode: 1dd76...71e

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Ja, men det var gjerne før du møtte mannen din?

Anonymkode: 1a142...d35

Jeg hadde kjærester i ungdommen også. Og jeg har fått nye mannlige venner mens jeg var gift. Alt dette kommer jo an på hva man er vant til og hvordan man ser på det motsatte kjønn. Noen mener de kan være bare venner, andre ikke. Min nærmeste har jeg til og med overnattet hos flere ganger mens jeg har hatt kjæreste og vært samboer og gift

Anonymkode: c7cb5...cd9

Skrevet
Anonym bruker skrev (50 minutter siden):

Jeg hadde kjærester i ungdommen også. Og jeg har fått nye mannlige venner mens jeg var gift. Alt dette kommer jo an på hva man er vant til og hvordan man ser på det motsatte kjønn. Noen mener de kan være bare venner, andre ikke. Min nærmeste har jeg til og med overnattet hos flere ganger mens jeg har hatt kjæreste og vært samboer og gift

Dere som har masse kontakt med mannlige venner - har ikke dere mann og barn? Jobb? Fritidsaktiviteter? Hvordan får man tid til å prioritere perifere venner som HI snakker om midt i alt det andre?

Anonymkode: 4b9c5...904

Skrevet
Anonym bruker skrev (50 minutter siden):

Dere som har masse kontakt med mannlige venner - har ikke dere mann og barn? Jobb? Fritidsaktiviteter? Hvordan får man tid til å prioritere perifere venner som HI snakker om midt i alt det andre?

Jeg har 150% (føles det som) jobb. Har ikke mann lenger, har 3 barn. Da jeg hadde mann, hadde jeg bedre tid til å treffe venner. Da kunne han ta barna mens jeg var ute en kveld. Ikke så ofte, men av og til. Med kolleger eller venner ellers. Jobbtest, teamfest, eller bare en tur ut for å ta et glass vin med kolleger skjer 3-4 ganger i året. Før kunne jeg være med da mannen var hjemme med barna, nå har jeg ikke den muligheten lenger. Barna har treninger og kamper og slikt alle dager i uken bortsett fra fredager, så uten mann som kan ta barna blir det vanskeligere.

Skrevet

Jeg synes det kommer litt an på jeg, hva som er vanlig i deres forhold. Hvis man har venner av begge kjønn og har pleid å omgås sosialt så er det ikke så unaturlig å gå på kino med en venninne. Men hvis det er et nytt bekjentskap og det er tegn til litt 💕 i luften så er det jo litt rart. 

Anonymkode: 2ae47...1ee

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Huff dette var trist og gammeldags lesing synes jeg. Vi var gode venner fra vi var 14, og det har aldri vært noen som helst romantikk mellom oss. Skal man ikke kunne ha venner av motsatt kjønn når man er gift/kjæreste altså?!

Anonymkode: 6b6b0...744

For meg hadde det vært showstop om jeg hadde møtt en mann med nære venninner, eller som var mye med kvinnelige kolleger på fritiden ect. Jeg vet at jeg hadde taklet det veldig dårlig, så da er heller ikke han den rette for meg. Som sagt, jeg er glad jeg har den mannen jeg har som tenker likt om det. Hver sin smak tenker jeg da.

Anonymkode: aea54...ce5

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 6.1.2022 den 8.10):

Å ha venner er jo en del av fritidsaktivitetene. 
Hvis ditt eneste nettverk er jobb og familie, da lever du marginalt. 

Anonymkode: 5e0cc...403

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Å ha venner er jo en del av fritidsaktivitetene. 
Hvis ditt eneste nettverk er jobb og familie, da lever du marginalt. 

Anonymkode: 5e0cc...403

Jeg sier ikke at mitt eneste nettverk er jobb og familie. Men prioriteter er: barna, kvalitetstid med mannen for å vedlikeholde forholdet, jobb, venner. Ikke i omvendt rekkefølge.

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Jeg sier ikke at mitt eneste nettverk er jobb og familie. Men prioriteter er: barna, kvalitetstid med mannen for å vedlikeholde forholdet, jobb, venner. Ikke i omvendt rekkefølge.

Man nedprioriterer ikke barn, jobb og partner om man treffer venner her og der?

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Man nedprioriterer ikke barn, jobb og partner om man treffer venner her og der?

Nå snakket jeg om tidsklemma som mange småbarnsfamilier har. Jeg må ofte prioritere kvalitetstid med mannen eller være ute med venner.

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Nå snakket jeg om tidsklemma som mange småbarnsfamilier har. Jeg må ofte prioritere kvalitetstid med mannen eller være ute med venner.

Og da må alle andre gjøre det også? Mange klarer begge deler.

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 6.1.2022 den 3.00):

Ja, men det var gjerne før du møtte mannen din?

Anonymkode: 1a142...d35

Ikke i mitt tilfelle, i hvert fall. Både han og jeg har venner av motsatt kjønn som vi har fått etter  vi ble et par, og som vi går ut med.

Anonymkode: 9e439...cb0

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 6.1.2022 den 8.10):

Hvorfor må mannlige venner være perifere? Og selvsagt prioriterer mannen og jeg også å ha kontakt med venner. Begge to. Selv om vi har barn, hund, hus og jobber. Jeg skjønner ikke helt hva du skal fram til? Vennskap er viktig for oss, og vi pleier våre vennskap.

Anonymkode: 9e439...cb0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...