Anonym bruker Skrevet 5. januar 2022 #1 Skrevet 5. januar 2022 Hva hadde du tenkt hvis kjæresten/mannen din takket ja til å bli med på kino med en annen dame? En tidligere kollega. I dette tilfellet har de tidligere noen ganger gått flere kolleger sammen og sett film etter jobb, men dette sluttet de med for noen år siden pga småbarn, hverdag, korona osv. Men nå var det bare snakk om de to. Hadde du brydd deg? Anonymkode: 91733...124
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2022 #2 Skrevet 5. januar 2022 Det kommer litt an på filmen 🙂 Er det en jeg vil se, så hadde jeg ikke likt at han hadde gått med en annen dame. Er det en film jeg absolutt ikke vil se, så kan han gå med hvem han. Anonymkode: b16a7...110
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2022 #3 Skrevet 5. januar 2022 Det kommer helt an på. Hadde det vært en film jeg også hadde lyst til å se, og vi hadde hatt mulighet for barnevakt hadde jeg blitt litt såret. Hadde det vært en film jeg i utgangspunktet ikke hadde lyst til å se, vi ikke hadde mulighet til å se den sammen og han ikke hadde reagert om jeg dro på kino med en kamerat hadde jeg ikke hatt noe problem med det Anonymkode: dee8e...b20
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2022 #4 Skrevet 5. januar 2022 Det er en film jeg også vil se. Vi liker begge godt å gå på kino, og er alltid "klar" til å se film sammen så fort vi får mulighet. Ikke alle filmer vi får til å se, men vi prøver, og det er noe vi gjør sammen og alltid forsøker å priorotere. hi Anonymkode: 91733...124
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2022 #5 Skrevet 5. januar 2022 Anonym bruker skrev (14 minutter siden): Det er en film jeg også vil se. Vi liker begge godt å gå på kino, og er alltid "klar" til å se film sammen så fort vi får mulighet. Ikke alle filmer vi får til å se, men vi prøver, og det er noe vi gjør sammen og alltid forsøker å priorotere. hi Anonymkode: 91733...124 Da hadde jeg blitt ganske snurt hvis jeg ikke hadde vært invitert med. Jeg og mannen har noe tilsvarende vi liker å gjøre sammen, og det hender ofte at en av oss inviterer med en eller flere andre. Men hvis han plutselig skulle gjøre det sammen med en annen uten at jeg fikk bli med, så hadde jeg nok blitt både såret og forvirret. Egentlig uavhengig av hvilket kjønn den andre var. Det vet jeg mannen hadde blitt også om jeg hadde gjort det samme. Anonymkode: 189b6...156
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2022 #6 Skrevet 5. januar 2022 Sur, men fordi han aldri vil gå på kino med meg. Anonymkode: 9708c...1cf
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2022 #7 Skrevet 5. januar 2022 Hadde vært helt uaktuelt for meg å akseptere slik uten videre i hvert fall… Å være aleine med en kollega/venn av annet kjønn på slike ting som er såpass intimt hadde jeg ikke synes noe om.. Og jeg vet med sikkerhet at min mann hadde blitt rimelig mutt om jeg hadde gjort det samme. Så det går begge veier her i huset. Heldigvis for det! Anonymkode: aea54...ce5
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2022 #8 Skrevet 5. januar 2022 Hmm vet ikke helt jeg. Jeg har selv en kamerat jeg har hatt siden ungdomsskolen som jeg av og til går ut og spiser med, bare vi to. Synes dere det er feil også? Vi er jo bare venner. Anonymkode: 6b6b0...744
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2022 #9 Skrevet 5. januar 2022 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Hmm vet ikke helt jeg. Jeg har selv en kamerat jeg har hatt siden ungdomsskolen som jeg av og til går ut og spiser med, bare vi to. Synes dere det er feil også? Vi er jo bare venner. Anonymkode: 6b6b0...744 Jeg hadde synes det var feil ja.. Både ovenfor min mann om jeg hadde gjort det, og ovenfor meg selv om han hadde gjort det. Jeg kunne nok ikke vært sammen med en mann som hadde hatt nære kvinnelige venner i livet sitt, så enkelt og banalt. Jeg hadde ikke nektet mannen min det, men så hadde vi heller ikke vært sammen lenge når det kom for en dag. Showstopper delux. Anonymkode: aea54...ce5
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2022 #10 Skrevet 5. januar 2022 Nei, det likner for mye på en date, spør du meg. Er det et årelangt og solid vennskap - ja - er det er tidligere kollega mener jeg nei - ikke ok. Min mann ville aldri finne på å få på kino med andre kvinner, så problemstillingen er ganske hypotetisk for min del. Anonymkode: 4b064...71f
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2022 #11 Skrevet 5. januar 2022 Eneste jeg hadde brydd meg om var om han sjekket at det passet han dro på kino. For i familien as så må ting planlegges litt. Jeg har venner av motsatt kjønn og for meg er det helt noralt å gjøre ting med de, bla kino. Hadde jeg vært sjeldent på kino, så kunne det blitt feil å reist på kino med en venn uansett om det er amme kjønn eller motsatt kjønn. Men i familien as så må vi prioritere hva vi kan gjøre sammen grunnet barnevakt, da kan det bety at vi ikke alltid kan dra på kino sammen selv om vi begge ønsker å se filmen. Hadde vi vært ofte på kino, kan jeg ikke si at det skulle vært ett problem heller. Da hadde vi reist sammen på en annen begge ville. Men alle familier er ulike, men jeg syns vi damer må komme forbi det stedet der vi mener menn og damer bare skal ha venner av samme kjønn. Venner er venner, uavhengi av kjønn. Menn tenker ikke sex bare de ser en dame heller. Anonymkode: 2eec4...b6b
Voilà Skrevet 5. januar 2022 #12 Skrevet 5. januar 2022 Det hadde jeg ikke brydd meg om. Mannen her har mange jentevenner, så jeg er vant til at han finner på ting med dem. Sånn jeg kjenner han, så hadde han invitert meg med, men jeg har null problem med at han finner på ting med andre damer.
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2022 #13 Skrevet 5. januar 2022 Anonym bruker skrev (36 minutter siden): Hmm vet ikke helt jeg. Jeg har selv en kamerat jeg har hatt siden ungdomsskolen som jeg av og til går ut og spiser med, bare vi to. Synes dere det er feil også? Vi er jo bare venner. Anonymkode: 6b6b0...744 Jeg ville ikke blitt snurt om kjæresten min spiser kjapt måltid på maccern eller nå sånt, men derimot om han hadde dratt på finere restaurant og koste seg med dyr mat og vin i tre timer hadde jeg blitt veeeeldig lei meg. Ellers for å svare til hi: jeg og min kjæreste har et sånt forhold der vi ikke gjør slike ting med venner av ulik kjønn. Blander vi kjønn er vi med begge to sånn at det er vennedate istedet, for venner av ulik kjønn har vi jo, men prioriterer ikke å ut med slike alene. Men dette er jo opp til ethvert par å finne ut av. Det finnes like mange meninger som det finnes folk om dette og jeg bryr meg overhodet ikke om at andre ikke mener det samme som meg, bare kjæresten er enig. I akkurat ditt tilfelle hi så synes jeg personlig at dette ikke er nødvendig å gjøre med en kvinnelig eks kollega, uten de andre kollegaene de bruke å gjøre dette med. Inni meg ville jeg stusset på hvorfor, er dama ute etter å gjøre ham interesser eller noe 😬🤔 Men jeg er kanskje hakket mer sjalu enn andre, så sier ikke hva du skal mene. Anonymkode: 3dd8a...57f
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2022 #14 Skrevet 5. januar 2022 Jeg hadde ikke sett det som en «date», hvis det er det du mener. Anonymkode: 5e0cc...403
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2022 #15 Skrevet 5. januar 2022 Han er så sjelden ute med andre at jeg hadde syntes det var hyggelig. Anonymkode: 38d7e...454
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2022 #16 Skrevet 5. januar 2022 Når jeg først leser innlegget ditt, tenker jeg at "ikke på vilkår at det der hadde vært greit". Men så tenker jeg litt.....Jeg har et par mannlige kollegaer, som etterhvert er blitt gode jobbvenner, som jeg hadde syns det ville vært helt naturlig å gå på kino med. Faktisk så snakka jeg og han ene litt i høst at vi skulle gått å sett en spesiell film. Mellom oss er det absolutt null "spenning", men vi er gode venner, slik jeg er med mange av mine kvinnelige kollegaer. Men mannen min hadde nok ikke likt det, selv om det ville vært totalt "ufarlig" fra min og min kollega sin side. Anonymkode: c57cb...b5c
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2022 #17 Skrevet 5. januar 2022 Det er da helt normalt, det skjer flere ganger i året for oss begge. Anonymkode: 9e439...cb0
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2022 #18 Skrevet 5. januar 2022 8 hours ago, Anonym bruker said: Hva hadde du tenkt hvis kjæresten/mannen din takket ja til å bli med på kino med en annen dame? En tidligere kollega. I dette tilfellet har de tidligere noen ganger gått flere kolleger sammen og sett film etter jobb, men dette sluttet de med for noen år siden pga småbarn, hverdag, korona osv. Men nå var det bare snakk om de to. Hadde du brydd deg? Anonymkode: 91733...124 helt okey Anonymkode: c55e8...738
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2022 #19 Skrevet 5. januar 2022 Hm. Jeg har en god mannlig venn (tidligere kollega). Jeg har flere ganger gått ut og spist middag med ham, bare vi to, og vi gjør flere andre ting sammen. Vi er nære venner, på en sånn måte at vi snakker om alt, inkludert kjærlighetsliv, drømmer, interesser. I det tilfellet er det helt uproblematisk, både for meg og mannen min, men det er nok fordi det er så åpenbart at det aldri kan bli noe romantisk mellom oss. Vi er virkelig ikke hverandres type, og det er ikke snev av attraksjon eller flørt mellom oss. Mannen min har null problemer med det, men han ville nok ikke likt det særlig hvis det hadde vært potensial for noe romantisk i relasjonen. Og vice versa. Så jeg skal ikke si at en sånn relasjon uten videre er uproblematisk. Bare det at du bekymrer deg kan jo tyde på at du er redd for at det kan oppstå noe romantisk. Anonymkode: afdf4...5fa
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2022 #20 Skrevet 5. januar 2022 Anonym bruker skrev (8 timer siden): Jeg hadde synes det var feil ja.. Både ovenfor min mann om jeg hadde gjort det, og ovenfor meg selv om han hadde gjort det. Jeg kunne nok ikke vært sammen med en mann som hadde hatt nære kvinnelige venner i livet sitt, så enkelt og banalt. Jeg hadde ikke nektet mannen min det, men så hadde vi heller ikke vært sammen lenge når det kom for en dag. Showstopper delux. Anonymkode: aea54...ce5 Huff dette var trist og gammeldags lesing synes jeg. Vi var gode venner fra vi var 14, og det har aldri vært noen som helst romantikk mellom oss. Skal man ikke kunne ha venner av motsatt kjønn når man er gift/kjæreste altså?! Anonymkode: 6b6b0...744
frk Nilsen Skrevet 5. januar 2022 #21 Skrevet 5. januar 2022 Null stress, spesielt hvis det er en film jeg ikke har så veldig lyst å se 😁
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2022 #22 Skrevet 5. januar 2022 Ser ikke noe problem i det. Min nærmeste venn har jeg hatt i snart 30 år. Det er en mann. Hadde vi ville vært sammen, så hadde vi jo vært det. Men vi er mer som lillesøster og storebror. Vi er ute sammen «hele tiden». Anonymkode: c7cb5...cd9
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2022 #23 Skrevet 5. januar 2022 Dere som skriver dere har venner som har vart i mange år, det kan ikke sammenlignes med hi sitt tilfelle. For der er det ikke snakk om at han skal på kino med en venninne han har hatt i mange år, men en kollega han har hatt tidligere. Det blir helt annerledes fordi her er det mulighet for at kollegaen har et øye til ham. Godt mulig er det ikke sånn interesse, men det KAN være det. Man vet det ikke slik man vet når det gjelder gamle venner. Anonymkode: 3dd8a...57f
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2022 #24 Skrevet 6. januar 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Dere som skriver dere har venner som har vart i mange år, det kan ikke sammenlignes med hi sitt tilfelle. For der er det ikke snakk om at han skal på kino med en venninne han har hatt i mange år, men en kollega han har hatt tidligere. Det blir helt annerledes fordi her er det mulighet for at kollegaen har et øye til ham. Godt mulig er det ikke sånn interesse, men det KAN være det. Man vet det ikke slik man vet når det gjelder gamle venner. Anonymkode: 3dd8a...57f Vi har ikke alltid vært venner i mange år. En gang hadde vi nettopp møtt hverandre Anonymkode: c7cb5...cd9
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2022 #25 Skrevet 6. januar 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Vi har ikke alltid vært venner i mange år. En gang hadde vi nettopp møtt hverandre Anonymkode: c7cb5...cd9 Ja, men det var gjerne før du møtte mannen din? Anonymkode: 1a142...d35
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå