Gå til innhold

Er det mulig!

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (25 minutter siden):

Det kan jo hende, man da er læreren temmelig dum om hun lyver på seg to fraværsdager for noe som ikke gir rett til fravær i ztedenfor å skylde på for eksempel sykt barn. Jeg vet jo også at det var planleggingsdager.

Anonymkode: dac15...dfe

Men du velger og å tro at læreren bare har valgt å bli hjemme uten at det er greit for skoleledelsen.

Anonymkode: 53ac3...748

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (23 minutter siden):

Men du velger og å tro at læreren bare har valgt å bli hjemme uten at det er greit for skoleledelsen.

Nei, hovedsaklig at rektor er en svak leder som lar seg utnytte av en sleip lærer som synes det er enklere å jobbe hjemmefra enn å organisere barnepass.

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Nei, hovedsaklig at rektor er en svak leder som lar seg utnytte av en sleip lærer som synes det er enklere å jobbe hjemmefra enn å organisere barnepass.

Du tror du vet alt, ikke riktig så lite dømmende er du.

Skrevet

Altså - lærere kan bli syke, og barn og lærere kan bli syke. 
Tipp topp for alle som ordner barnevakt til planleggingsdager - men ikke alle har nettverk til dette. Det kan i tillegg være forhold du ikke har oversikt over hos barna til lærer. Da spiller det liten rolle om læreren «bør» være på skolen.

Det JEG reagerer på, er at ikke ledelsen har satt inn vikar! 

Anonymkode: 09f59...890

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Du tror du vet alt, ikke riktig så lite dømmende er du.

Først og fremst irritert.

Skrevet

Slik har det vært siden mars 2020 for ene barnet mitt på vgs. Endelig har de klart å få det litt stabilt, og med stabilt mener jeg: de må logge seg på kl 6 for å se om de skal på skolen eller om de må være hjemme. Dette har de kranglet seg til etter lang tid med at lærere ikke dukket opp, dårlig eller ingen internett på skolen. For de som bor nære skolen går det helt greit å kunne dra hjem for å ha hjemmeskole istede, men for de som tar buss i 1,5 time så går ikke dette. 

Som min datter sier så er det helt greit med hjemmeskole, ha vanlig skole og ha dette annen hver dag, men å ikke vite før like før er slitsomt i lengden. Hun har ikke tall på hvor mange ganger de har fått beskjed om å møte opp på skolen og der er ikke en eneste lærer eller noe info om hva som skjer. De syns heller ikke det er så gøy å ta bussen som er fullstappet og få beskjed at de skal ha hjemmeskole istede siden smittetrykket er for stort og lærer må være hjemme. Så etter lang tid med diskusjon med skoleledelsen har de nå fått innført at de sjekker hver dag kl 6 for å se hva de skal den dagen. Siden flere har lang reisevei, blir det kl 6. kvelden før er vist ikke mulig sier skolen. 

Anonymkode: fb7ef...e7e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...