Anonym bruker Skrevet 5. januar 2022 #1 Skrevet 5. januar 2022 Hvordan arter det seg for deg? Hvordan håndterer du det? Og hva gjør du for å bedre det? Jeg blir helt tiltaksløs og aner ikke hvor jet skal begynne. Gikk til psykolog, men ble så mye verre av det, alt jeg gjorde var i hennes øyne "feil" og noe som forsterket angsten. Alle råd hun kom med var ikke mulige å gjennomføre i mitt liv så hun mente jeg ikke var interessert i å prøve. Og når jeg følte jeg gadde gjort noe bra for meg som gjorde at jeg følte det litt bedre, var det feil og. Nå er jeg helt rådvill og synes det er helt håpløst å komme ut av det her. Anonymkode: 444b6...666
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2022 #2 Skrevet 5. januar 2022 Jeg har mørketidsdepresjon hvert år, som har blitt forverret på grunn av isolasjon på hjemmekontor. Jeg sliter med søvnen, har konsentrasjonsvansker og er generelt nedstemt. Det er lange køer til psykolog, så jeg prøver bare å se de positive tingene i livet og vente til det går over. Anonymkode: 7b3a6...065
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2022 #3 Skrevet 5. januar 2022 Jeg har vært deprimert mer eller mindre hele livet nesten. Jeg kan i alle fall ikke huske at jeg ikke har vært deprimert. Har også en angst, men den inngår i PTSD kompleks. Det arter seg ikke på noen spesiell måte. I de verste periodene isolerer jeg meg. Snakker ikke med noen. Derfor har jeg mistet nesten alle venner. De forstår ikke at jeg ikke orker kontakt i noen uker. Har vært av og på hos psykolog i alle år. Når man er deprimert uten at det er en spesiell årsak, blir man ofte satt ut av mange ting. Trang økonomi, høy strømregning osv, men man orker ikke å gjøre så mye med det. Jeg prøver å komme meg ut for å få det bedre. Men det er en ting man gjør alene, så det fungerer dårlig. Men snakke i tlf med de jeg fortsatt har gjør jeg ofte, og i de samtalene får jeg «piffen» til å vaske hele huset. Komme seg ut av sengen og opp i stuen er det viktigste. Da har jeg gjort 50% for å gjøre dagen bedre i alle fall. For blir man liggende, går det galt. Jeg har vært hos mange psykologer. Alle kvinner fordi jeg må ha en kvinnelig psykolog, og de fleste har ikke fungert. Sist nå var jeg hos ei som kunne hjelpe. Hun forklarte meg at alt det jeg følte og alt det jeg tenkte var normalt, og at henne jobb var å gjøre det med utholdelig å leve med. Det fungerte. Det er et år siden behandlingen ble avsluttet nå, og nå er jeg på vei nedover igjen. Føler meg dømt til liv i ensomhet og tunge tanker egentlig Anonymkode: eb53f...4e2
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2022 #4 Skrevet 5. januar 2022 Her kom det helt ut av det blå,både angsten og depresjonen. Jeg gikk først til psykolog men nå tar angsten mer og mer overhånd så ringer å avbestiller timen hver gang. Så nå har gjort det så mange ganger at jeg ikke lenger står som pasient hos de. Fikk beskjed om at hvis jeg ikke kom til timen sist gang så ville det skje. Går på antidepressiv som gjør at jeg har det mye bedre enn før. Jeg er ikke lenger deprimert,jeg klarer å glede meg over ting,matlysten er tilbake og har ikke kraftige angstanfall. Litt angst har jeg forsatt for å møte folk,å det blir nok verre av at jeg avlyser alt av timer. Anonymkode: 35d2a...598
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2022 #5 Skrevet 5. januar 2022 Har du mulighet til å skifte psykolog? Jeg har vært hos to helt forskjellige. Siste var en ung mann og jeg var litt skeptisk, men han hjalp meg mye. Jeg har fortsatt både angst og depresjon, men er ikke så tynget av skyldfølelse lengre og det er lettere å leve med. Anonymkode: 80b98...d35
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2022 #6 Skrevet 5. januar 2022 Anonym bruker skrev (33 minutter siden): Har du mulighet til å skifte psykolog? Jeg har vært hos to helt forskjellige. Siste var en ung mann og jeg var litt skeptisk, men han hjalp meg mye. Jeg har fortsatt både angst og depresjon, men er ikke så tynget av skyldfølelse lengre og det er lettere å leve med. Anonymkode: 80b98...d35 Jeg vet ikke om jeg kan skifte. Dette er ikke privat og jeg synes det er så vanskelig å skulle si at jeg ønsker mer behandling men annen psykolog. Anonymkode: 444b6...666
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2022 #7 Skrevet 5. januar 2022 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Hvordan arter det seg for deg? Hvordan håndterer du det? Og hva gjør du for å bedre det? Jeg blir helt tiltaksløs og aner ikke hvor jet skal begynne. Gikk til psykolog, men ble så mye verre av det, alt jeg gjorde var i hennes øyne "feil" og noe som forsterket angsten. Alle råd hun kom med var ikke mulige å gjennomføre i mitt liv så hun mente jeg ikke var interessert i å prøve. Og når jeg følte jeg gadde gjort noe bra for meg som gjorde at jeg følte det litt bedre, var det feil og. Nå er jeg helt rådvill og synes det er helt håpløst å komme ut av det her. Anonymkode: 444b6...666 Kan du gi noen eksempler på hva som var «feil», da? Anonymkode: 71c02...d52
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2022 #8 Skrevet 5. januar 2022 Hadde nok prøvd å bytte psykolog. Jeg har selv PTSD, spiseforstyrrelse, angst for litt, og depresjon som stort sett er i mild grad. Har gått til psykolog og fått traumebehandling. Og nå går jeg i behandling for min tannlegeskrekk. Eller er ikke tannlegen jeg er redd for, men sliter veldig med at andre skal putte noe inn i munnen min. Jeg prøver å leve et mest mulig, rolig og stabilt liv. Og gjøre ting som gir meg glede. Jeg er og kronisk fysisk syk, så har noen hindringer der. Men har hobby jeg liker, og elsker å trene, men blir mest gå turer eller yoga. Håper virkelig jeg skal bli bedre fysisk, så jeg kan trene mer. For det hjelper mye. I morgen skal jeg ta min første korona test, og er livredd. For jeg må regne med angstanfall og flashbacks. Ikke så gøy å må kjøre bil etterpå heller. Anonymkode: e7392...0b8
Bergen_by Skrevet 5. januar 2022 #9 Skrevet 5. januar 2022 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Jeg vet ikke om jeg kan skifte. Dette er ikke privat og jeg synes det er så vanskelig å skulle si at jeg ønsker mer behandling men annen psykolog. Anonymkode: 444b6...666 Skjønner at det kan være vanskelig;men ville absolutt anbefalt deg å prøve det likevel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå