Anonym bruker Skrevet 5. januar 2022 #1 Del Skrevet 5. januar 2022 Blir så oppgitt. Bestilte noe fra en butikk 10 min unna (er i karantene.) Har fulgt med på posten sin app og får første beskjed om at sendingen er innlevert og så sortert og videresendt. Dagen etter, i dag, er pakken nå altså på andre siden av landet. Hva i alle dager er poenget med det? Hvorfor må den det for så å bli sendt tilbake igjen? Det haster ikke for min del, men hjelpes så frustrerende og ikke minst meningsløst. Anonymkode: 26196...475 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144425136-posten-alts%C3%A5-dette-kan-umulig-v%C3%A6re-kostnadsbesparende/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2022 #2 Del Skrevet 5. januar 2022 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Blir så oppgitt. Bestilte noe fra en butikk 10 min unna (er i karantene.) Har fulgt med på posten sin app og får første beskjed om at sendingen er innlevert og så sortert og videresendt. Dagen etter, i dag, er pakken nå altså på andre siden av landet. Hva i alle dager er poenget med det? Hvorfor må den det for så å bli sendt tilbake igjen? Det haster ikke for min del, men hjelpes så frustrerende og ikke minst meningsløst. Anonymkode: 26196...475 De blåblå...blå...blå gjorde om på posten. Det kalles "effektivisering". Men det blir ikke mer effektivt. Tilbake på 70- og 80-tallet kom posten fra andre siden landet (fra nord til sør) hit på en dag. Da ble både post og en rekke varer sendt med toget. Toget var den gang da raskt, trass at det var langt mer trafikk på skinnene enn det er i dag. I dag sendes alt med lastebiler og bruker dager på å komme frem. Hvordan det er billigere enn tog aner jeg ikke. Hvordan det er mer effektivt enn tog aner jeg heller ikke. Jeg har inntrykk av at de aller fleste politikerne ikke bryr seg om vanlige folk. Mange av de som kommer med idiotiske forslag, som dette, bor i gryta i Oslo og får alt på dagen eller timen. Det er bare noen få politikere igjen som jeg har respekt for. Anonymkode: cc13f...82d Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144425136-posten-alts%C3%A5-dette-kan-umulig-v%C3%A6re-kostnadsbesparende/#findComment-149670613 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2022 #3 Del Skrevet 5. januar 2022 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): De blåblå...blå...blå gjorde om på posten. Det kalles "effektivisering". Men det blir ikke mer effektivt. Tilbake på 70- og 80-tallet kom posten fra andre siden landet (fra nord til sør) hit på en dag. Da ble både post og en rekke varer sendt med toget. Toget var den gang da raskt, trass at det var langt mer trafikk på skinnene enn det er i dag. I dag sendes alt med lastebiler og bruker dager på å komme frem. Hvordan det er billigere enn tog aner jeg ikke. Hvordan det er mer effektivt enn tog aner jeg heller ikke. Jeg har inntrykk av at de aller fleste politikerne ikke bryr seg om vanlige folk. Mange av de som kommer med idiotiske forslag, som dette, bor i gryta i Oslo og får alt på dagen eller timen. Det er bare noen få politikere igjen som jeg har respekt for. Anonymkode: cc13f...82d Det var i hvert fall en svært lite effektiv måte å frakte en pakke potensielt ti minutter. Tror nok du har rett i det du sier, «vanlige folks tur» er også bare en vits. Anonymkode: 26196...475 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144425136-posten-alts%C3%A5-dette-kan-umulig-v%C3%A6re-kostnadsbesparende/#findComment-149670617 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2022 #4 Del Skrevet 5. januar 2022 Oh, yes... Inntil i fjor hadde vi fremdeles sortering her jeg bor. Usikker på hvor stort område den postsorteringen da dekket. Går jeg i dag og poster et brev eller pakke som skal sendes til noen i samme by (liten/mellomstor by), så sender Posten nå brevet eller pakken 50 mil til Oslo med lastebil/trailer. Nesten halvparten av veien er dårlige veier. I Oslo sorteres alt. Og så sender de brevet eller pakken tilbake til byen jeg bor i. Altså, brev og pakker innenbys fraktes 100 mil før de leveres i samme by som de ble postet! Det er splitter pine galskap! Og så snakkes det om for stor trafikk på veiene, forurensning fra tunge dieselbilder, få gods over på jernbane (den jernbanen hvor også nattoget ble stoppet... og forresten, også godstrafikk ble det slutt på med toget da). For ikke å snakke om miljøvern... Enda en plass som politikerne viser at de ikke forstår følgene av de vedtakene de gjør. Se på første paragraf i postloven: (uthevelser gjort av meg) § 1.Formål Lovens formål er å legge til rette for at brukere over hele landet skal få tilgang til gode og fremtidsrettede posttjenester, og et likeverdig tilbud av leveringspliktige tjenester til overkommelig pris, gjennom effektiv bruk av samfunnets ressurser. https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2015-09-04-91 Pr. i dag er det ingen tvil om at det ikke kan være effektiv bruk av samfunnets ressurser å organisere postsortering og -transport på denne måten. Det bidrar til forurensning, forsinkelser av posten, sjeldnere postutlevering, færre arbeidsplasser i distriktet, dyrer tjenester og flere forsendelser som forsvinner. Før posten begynte å sende brev og pakker 50 mil en vei for sortering og så tilbake samme vei, forsvant så godt som ingen brev eller pakker lokalt. Nå opplever stadig folk at brev ikke kommer frem, og pussig nok opplever stadig flere at pakker man ikke har betalt for sporing på forsvinner. Det begynner å bli så mange som snakker om det at pakker uten sporing forsvinner at det ikke er tvil om at posten begynner å få et enormt tillitsproblem, det er tydelig at de nå har åpnet for muligheter for ulojale ansatte som nå tydeligvis lett kan forsyne seg. Vi har fått flere leverandører, noe som ikke har gjort posttjenester billigere, heller tvert imot. Ikke er de andre noe bedre heller. Jeg har bodd ulike steder, bestiller sjelden noe på nett, kun når jeg ikke har annet valg. De gangene Postnord har vært ansvarlig for forsendelsene, så har jeg valgt pakke rett hjem. Uten unntak har pakkene aldri blitt levert hjemme, selv når jeg har vært hjemme for å vente på leveringen. Derimot er pakkene alltid levert på "nærmeste utleveringssted". Der jeg bodde før kunne jeg gå til nærmeste butikk som hadde post for Postnord. Men leveringsbutikken som var nærmest i deres systemer, den lå tre busser unna der jeg bodde. Jeg ba om å få pakken utlevert til mitt nærmeste Postnord-utleveringssted, noe de nektet, for i deres systemer var det stedet tre bussruter unna det nærmeste og ingen kunne endre det, det kunne bare gjøres fra Sverige. Jeg ringte kontoret i Sverige, men de mente jeg ikke visste hva jeg snakket om, for dit de sendte pakkene var alltid nærmeste utleveringssted, påstod de. Fikk dem til å bruke google map for å sjekke selv, men da viste det seg at de da ikke hadde mulighet til å endre utleveringsstedet en vei var bestemt å høre inn under. I fjor fikk jeg plutselig beskjed på sms fra Postnord at pakken jeg hadde bestilt var sendt fra utleveringssted sånn og sånn og ville levert i postkassen min innen så og så lang tid (et par timer, tror jeg det var). Jeg hadde ikke bestilt noe. Forsøkte å ringe dem, men de hevdet at det var jeg som hadde bestilt. Så fikk jeg ny sms om at pakken kunne hentes ved postulevering i butikk langt, langt oppi nord, type Kirkenes. Jeg ringte Postnord igjen, lurte på hva de holdt på med. Nei, de hadde levert pakken der det var avtalt siden jeg ikke var hjemme da de skulle levere den. Jaha, sa jeg, og lurte på hvordan de kunne kjøre over 100 mil på en time eller to. De mente det var jeg som rotet og var vanskelig. Så ringte jeg butikken pakken visstnok var levert til av Postnord, for jeg tenkte butikken ikke ønsket å brenne inne med en pakke, i tillegg til at jeg ville bli ferdig med hele greia så jeg ikke fikk noen krav etterpå. Butikkleder lo høyt, sa at dette var noe som stadig skjedde. Han sa at han kunne garantere at Postnord ikke hadde hverken kjørt noe fra butikk xx den dagen, fordi det stedet ikke hadde hentedag den dagen. Og han kunne garantere at Postnord ikke hadde hentet pakke hos dem samme dag og forsøkt å levere til meg, for heller ikke butikken hans hadde hverken mottak eller utsendelse av pakke den dagen. Jeg lurte på hva Postnord holdt på med, han sa at det lurte han også på, for de fikk pakker levert til dem som hadde mottaker på Sørlandet og Østlandet stadig vekk. Dette er følgene av å åpne for konkurranse på tjenester som fungerer (post, jernbane m.fl.). Det blir dårligere tilbud til bruker, det blir ofte dyrere, og det blir langt mindre effektivt, og ofte koster det miljøet langt mer også. Og fortjenesten går ut av landet fordi store firma utkonkurrerer de norske på anbud. Nav-systemet har jo også "effektivisert", slik at de også må benytte seg av Postens "effektivisering". Alle dokumenter brukere må levere til Nav, sendes til scanningsentral før den sendes tilbake til lokalt Nav-kontor. Dette gjøres med Posten. Dokumentene inneholder for svært mange av disse brukerne sensitive opplysninger. Det forsvinner et utall av slike dokumenter i denne transporten hvert eneste år. Har hørt et tall fra en Nav-ansatt en gang, og det var skremmende. Offisielt vet de ikke hvor mange slike forsendelser som forsvinner hvert år av Nav-brukeres sensitive opplysninger. Det er mange tusen. Før, da hver lokalkontor tok ansvar for dette selv, da forsvant lite eller ingenting. Brukerne bor jo som regel i nærheten av Nav-kontoret, så det er meningsløst, både miljømessig, tidsmessig og sikkerhetsmessig å unødvendig sende så mye sensitive opplysninger land og strand rundt! I mange tilfeller forsinker det også saksbehandlingsprosessen unødvendig. Anonymkode: 23a52...030 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144425136-posten-alts%C3%A5-dette-kan-umulig-v%C3%A6re-kostnadsbesparende/#findComment-149670620 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2022 #5 Del Skrevet 5. januar 2022 Oj mye tekst Anonymkode: 8952b...efe Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144425136-posten-alts%C3%A5-dette-kan-umulig-v%C3%A6re-kostnadsbesparende/#findComment-149670622 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2022 #6 Del Skrevet 5. januar 2022 Fordi de fleste sorteringsanleggene er lagt ned. De som er igjen er i stor grad digitaliserte. Da jeg jobbet i posten på 90-tallet var det sortering i «hver by». Og vi sorterte og pakket manuelt. Dette krevde mye folk, og vi jobbet enten to-skift eller tre-skift. I tillegg sorterte de en dog del på de lokale postkontorene. I min lille by var det ikke mindre enn 4 postkontor i 1995….. Anonymkode: 13e59...69b Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144425136-posten-alts%C3%A5-dette-kan-umulig-v%C3%A6re-kostnadsbesparende/#findComment-149670627 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2022 #7 Del Skrevet 5. januar 2022 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Oh, yes... Inntil i fjor hadde vi fremdeles sortering her jeg bor. Usikker på hvor stort område den postsorteringen da dekket. Går jeg i dag og poster et brev eller pakke som skal sendes til noen i samme by (liten/mellomstor by), så sender Posten nå brevet eller pakken 50 mil til Oslo med lastebil/trailer. Nesten halvparten av veien er dårlige veier. I Oslo sorteres alt. Og så sender de brevet eller pakken tilbake til byen jeg bor i. Altså, brev og pakker innenbys fraktes 100 mil før de leveres i samme by som de ble postet! Det er splitter pine galskap! Og så snakkes det om for stor trafikk på veiene, forurensning fra tunge dieselbilder, få gods over på jernbane (den jernbanen hvor også nattoget ble stoppet... og forresten, også godstrafikk ble det slutt på med toget da). For ikke å snakke om miljøvern... Enda en plass som politikerne viser at de ikke forstår følgene av de vedtakene de gjør. Se på første paragraf i postloven: (uthevelser gjort av meg) § 1.Formål Lovens formål er å legge til rette for at brukere over hele landet skal få tilgang til gode og fremtidsrettede posttjenester, og et likeverdig tilbud av leveringspliktige tjenester til overkommelig pris, gjennom effektiv bruk av samfunnets ressurser. https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2015-09-04-91 Pr. i dag er det ingen tvil om at det ikke kan være effektiv bruk av samfunnets ressurser å organisere postsortering og -transport på denne måten. Det bidrar til forurensning, forsinkelser av posten, sjeldnere postutlevering, færre arbeidsplasser i distriktet, dyrer tjenester og flere forsendelser som forsvinner. Før posten begynte å sende brev og pakker 50 mil en vei for sortering og så tilbake samme vei, forsvant så godt som ingen brev eller pakker lokalt. Nå opplever stadig folk at brev ikke kommer frem, og pussig nok opplever stadig flere at pakker man ikke har betalt for sporing på forsvinner. Det begynner å bli så mange som snakker om det at pakker uten sporing forsvinner at det ikke er tvil om at posten begynner å få et enormt tillitsproblem, det er tydelig at de nå har åpnet for muligheter for ulojale ansatte som nå tydeligvis lett kan forsyne seg. Vi har fått flere leverandører, noe som ikke har gjort posttjenester billigere, heller tvert imot. Ikke er de andre noe bedre heller. Jeg har bodd ulike steder, bestiller sjelden noe på nett, kun når jeg ikke har annet valg. De gangene Postnord har vært ansvarlig for forsendelsene, så har jeg valgt pakke rett hjem. Uten unntak har pakkene aldri blitt levert hjemme, selv når jeg har vært hjemme for å vente på leveringen. Derimot er pakkene alltid levert på "nærmeste utleveringssted". Der jeg bodde før kunne jeg gå til nærmeste butikk som hadde post for Postnord. Men leveringsbutikken som var nærmest i deres systemer, den lå tre busser unna der jeg bodde. Jeg ba om å få pakken utlevert til mitt nærmeste Postnord-utleveringssted, noe de nektet, for i deres systemer var det stedet tre bussruter unna det nærmeste og ingen kunne endre det, det kunne bare gjøres fra Sverige. Jeg ringte kontoret i Sverige, men de mente jeg ikke visste hva jeg snakket om, for dit de sendte pakkene var alltid nærmeste utleveringssted, påstod de. Fikk dem til å bruke google map for å sjekke selv, men da viste det seg at de da ikke hadde mulighet til å endre utleveringsstedet en vei var bestemt å høre inn under. I fjor fikk jeg plutselig beskjed på sms fra Postnord at pakken jeg hadde bestilt var sendt fra utleveringssted sånn og sånn og ville levert i postkassen min innen så og så lang tid (et par timer, tror jeg det var). Jeg hadde ikke bestilt noe. Forsøkte å ringe dem, men de hevdet at det var jeg som hadde bestilt. Så fikk jeg ny sms om at pakken kunne hentes ved postulevering i butikk langt, langt oppi nord, type Kirkenes. Jeg ringte Postnord igjen, lurte på hva de holdt på med. Nei, de hadde levert pakken der det var avtalt siden jeg ikke var hjemme da de skulle levere den. Jaha, sa jeg, og lurte på hvordan de kunne kjøre over 100 mil på en time eller to. De mente det var jeg som rotet og var vanskelig. Så ringte jeg butikken pakken visstnok var levert til av Postnord, for jeg tenkte butikken ikke ønsket å brenne inne med en pakke, i tillegg til at jeg ville bli ferdig med hele greia så jeg ikke fikk noen krav etterpå. Butikkleder lo høyt, sa at dette var noe som stadig skjedde. Han sa at han kunne garantere at Postnord ikke hadde hverken kjørt noe fra butikk xx den dagen, fordi det stedet ikke hadde hentedag den dagen. Og han kunne garantere at Postnord ikke hadde hentet pakke hos dem samme dag og forsøkt å levere til meg, for heller ikke butikken hans hadde hverken mottak eller utsendelse av pakke den dagen. Jeg lurte på hva Postnord holdt på med, han sa at det lurte han også på, for de fikk pakker levert til dem som hadde mottaker på Sørlandet og Østlandet stadig vekk. Dette er følgene av å åpne for konkurranse på tjenester som fungerer (post, jernbane m.fl.). Det blir dårligere tilbud til bruker, det blir ofte dyrere, og det blir langt mindre effektivt, og ofte koster det miljøet langt mer også. Og fortjenesten går ut av landet fordi store firma utkonkurrerer de norske på anbud. Nav-systemet har jo også "effektivisert", slik at de også må benytte seg av Postens "effektivisering". Alle dokumenter brukere må levere til Nav, sendes til scanningsentral før den sendes tilbake til lokalt Nav-kontor. Dette gjøres med Posten. Dokumentene inneholder for svært mange av disse brukerne sensitive opplysninger. Det forsvinner et utall av slike dokumenter i denne transporten hvert eneste år. Har hørt et tall fra en Nav-ansatt en gang, og det var skremmende. Offisielt vet de ikke hvor mange slike forsendelser som forsvinner hvert år av Nav-brukeres sensitive opplysninger. Det er mange tusen. Før, da hver lokalkontor tok ansvar for dette selv, da forsvant lite eller ingenting. Brukerne bor jo som regel i nærheten av Nav-kontoret, så det er meningsløst, både miljømessig, tidsmessig og sikkerhetsmessig å unødvendig sende så mye sensitive opplysninger land og strand rundt! I mange tilfeller forsinker det også saksbehandlingsprosessen unødvendig. Anonymkode: 23a52...030 Sjokkert, men ikke overrasket, dessverre. Dette er høyrebølgens resultater i praksis. På lik linje med strømprisene og sykehuskaoset: når livsviktige tjenester og offentlig infrastruktur skal driftes etter kommersielle metoder, ender vi med at kvaliteten går ned. Den som tilbyr tjenestene driter da i hvordan kvaliteten er eller hvordan brukerne opplever tjenesten - de er jo kun opptatt av å få utbyttet. Anonymkode: bcd46...ff1 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144425136-posten-alts%C3%A5-dette-kan-umulig-v%C3%A6re-kostnadsbesparende/#findComment-149670814 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2022 #8 Del Skrevet 5. januar 2022 Det er jo eneste måten å gjøre det på når postsorteringene er lagt ned lokalt. Her jeg bor, mellom 40 og 50.000 innbyggere er det ikke noe posthus lenger, bare post i butikk. Så når noe sendes her må det til nærmeste sortering er for å bli sortert til riktig postkode og sendes tilbake om det skal til samme by. Da jeg var tenåring jobbet jeg på posten, vi satt lokalt og sorterte til postmenn her i byen og hva som skulle ut av byen. Alle disse stillingene er jo borte. Bestiller jeg noe fra Oslo går det på lastebil rett forbi her jeg bor, ned til Kristiansand, sorteres og pakkes om før det sendes opp igjen hit. Det er effektivisering Anonymkode: 0f2de...c47 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144425136-posten-alts%C3%A5-dette-kan-umulig-v%C3%A6re-kostnadsbesparende/#findComment-149670849 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2022 #9 Del Skrevet 5. januar 2022 Men posten har jo vært et pengesluk da, mindre og mindre post blir sendt så man kunne jo ikke opprettholde posten som den var for 20-30 år siden. Anonymkode: 0f2de...c47 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144425136-posten-alts%C3%A5-dette-kan-umulig-v%C3%A6re-kostnadsbesparende/#findComment-149670850 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2022 #10 Del Skrevet 5. januar 2022 Anonym bruker skrev (49 minutter siden): Men posten har jo vært et pengesluk da, mindre og mindre post blir sendt så man kunne jo ikke opprettholde posten som den var for 20-30 år siden. Anonymkode: 0f2de...c47 Det var fullt mulig å bruke den struktur, som Posten var, til andre samfunnsnyttige tilleggstjenester, slik SV foreslo. SV laget et budsjett der de hadde flere forslag om hva Posten kunne gjøre for å opprettholde bedriften og samtidig skape noe viktig for lokalsamfunnene. https://www.nationen.no/nyhet/sv-vil-gi-posten-nye-oppgaver-for-a-sikre-postombaering/ Anonymkode: cc13f...82d Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144425136-posten-alts%C3%A5-dette-kan-umulig-v%C3%A6re-kostnadsbesparende/#findComment-149670877 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2022 #11 Del Skrevet 5. januar 2022 Anonym bruker skrev (8 timer siden): Oj mye tekst Anonymkode: 8952b...efe Det er sånn voksne mennesker vanligvis klarer å forholde seg til. Anonymkode: 6ac4d...f07 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144425136-posten-alts%C3%A5-dette-kan-umulig-v%C3%A6re-kostnadsbesparende/#findComment-149670887 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2022 #12 Del Skrevet 5. januar 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Det er jo eneste måten å gjøre det på når postsorteringene er lagt ned lokalt. Her jeg bor, mellom 40 og 50.000 innbyggere er det ikke noe posthus lenger, bare post i butikk. Så når noe sendes her må det til nærmeste sortering er for å bli sortert til riktig postkode og sendes tilbake om det skal til samme by. Da jeg var tenåring jobbet jeg på posten, vi satt lokalt og sorterte til postmenn her i byen og hva som skulle ut av byen. Alle disse stillingene er jo borte. Bestiller jeg noe fra Oslo går det på lastebil rett forbi her jeg bor, ned til Kristiansand, sorteres og pakkes om før det sendes opp igjen hit. Det er effektivisering Anonymkode: 0f2de...c47 Det er kun Oslo og Svalbard som har egne postkontor. Resten av landet har post i butikk. Anonymkode: d5737...727 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144425136-posten-alts%C3%A5-dette-kan-umulig-v%C3%A6re-kostnadsbesparende/#findComment-149670895 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2022 #13 Del Skrevet 5. januar 2022 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Men posten har jo vært et pengesluk da, mindre og mindre post blir sendt så man kunne jo ikke opprettholde posten som den var for 20-30 år siden. Anonymkode: 0f2de...c47 Posten har potensial for å tjene masse penger, slik at den kan dekke egne utgifter. Bl a har nordmenn økt sin netthandel helt enormt de siste åra, og det trengs pakkeombringing som aldri før. Men å konkurrere i et helkommersielt marked er noe annet. Da skal marginene presses og presses. Anonymkode: bcd46...ff1 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144425136-posten-alts%C3%A5-dette-kan-umulig-v%C3%A6re-kostnadsbesparende/#findComment-149671052 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2022 #14 Del Skrevet 5. januar 2022 Bor 20 min sør for Oslo og her bruker brev opptil to uker i posten. Har opplevd å få innkalling til tannlegetime i posten etter at timen skulle vært. Heldigvis sender de sms også slik at jeg fikk endret på timen. Anonymkode: d04b6...26a Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144425136-posten-alts%C3%A5-dette-kan-umulig-v%C3%A6re-kostnadsbesparende/#findComment-149671194 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2022 #15 Del Skrevet 5. januar 2022 Sentalisering skal vistnok være mer effektivt, men i relaliteten er det ikke det. Siden det nå også bare er post i postkassenene annen hver dag blir det også lengre tid der. Jeg bestilte en bukse fra butikken nedi gata her, de har bare nettbutikk. Den blir hentet av posten, blir kjørt til terminalen som ligger i kommunen her. Der blir den omsortert og sendt til Lørenskog som all post i hele landet skal bli sendt til. Så ble den kjørt tilbake til terminalen i kommunen her. Så ble den lagt på bil til å kjøre ut til postkassen, jeg hadde valgt å hente den i post i butikk men posten klarte å prøve å levere den i postkassen. Den vsr for stor for postkassen og da skal den egentlig i bli levert til post i butikk samme dag, men her gidder ikke postbudene å kjøre innom butikkene så da blir den kjørt til bedriftsenteret. Dagen etter kjører bedriftsenteret pakkene til butikkene. 9 dager tok ekspressendingen før ejg kunne hente den. Før denne sentraliseringen ble pakkene sendt til terminlalen i kommunen her og levert på riktig bil til butikk i løpet av ett døgn. Siden deg nå kun er maskiner som tar i pakkene, så blir det så mye feil og kluss. Noen ganger så går det overraskende fort, men det tørr jeg ikke ta sjangsen på når det er noe jeg trenger til en viss tid. Ungene har nettshoppet mye nå, de sitter og er helt oppgitt over norgesturen pakkene deres får. Den ene pakken ble sendt i fra østlandet og har vært innom vestlandet før den har kommet tilbake til østlandet, men den har fortsatt ikke kommet til nest siste ledd her. Nå har den vel vært i posten en uke. Ene pakken de bestilte igår kom ista, da fikk de nesten sjokk, men det andre er på norgesferie virker det som. Anonymkode: 58acd...d41 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144425136-posten-alts%C3%A5-dette-kan-umulig-v%C3%A6re-kostnadsbesparende/#findComment-149671240 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2022 #16 Del Skrevet 6. januar 2022 Anonym bruker skrev (22 timer siden): Sentalisering skal vistnok være mer effektivt, men i relaliteten er det ikke det. Siden det nå også bare er post i postkassenene annen hver dag blir det også lengre tid der. Jeg bestilte en bukse fra butikken nedi gata her, de har bare nettbutikk. Den blir hentet av posten, blir kjørt til terminalen som ligger i kommunen her. Der blir den omsortert og sendt til Lørenskog som all post i hele landet skal bli sendt til. Så ble den kjørt tilbake til terminalen i kommunen her. Så ble den lagt på bil til å kjøre ut til postkassen, jeg hadde valgt å hente den i post i butikk men posten klarte å prøve å levere den i postkassen. Den vsr for stor for postkassen og da skal den egentlig i bli levert til post i butikk samme dag, men her gidder ikke postbudene å kjøre innom butikkene så da blir den kjørt til bedriftsenteret. Dagen etter kjører bedriftsenteret pakkene til butikkene. 9 dager tok ekspressendingen før ejg kunne hente den. Før denne sentraliseringen ble pakkene sendt til terminlalen i kommunen her og levert på riktig bil til butikk i løpet av ett døgn. Siden deg nå kun er maskiner som tar i pakkene, så blir det så mye feil og kluss. Noen ganger så går det overraskende fort, men det tørr jeg ikke ta sjangsen på når det er noe jeg trenger til en viss tid. Ungene har nettshoppet mye nå, de sitter og er helt oppgitt over norgesturen pakkene deres får. Den ene pakken ble sendt i fra østlandet og har vært innom vestlandet før den har kommet tilbake til østlandet, men den har fortsatt ikke kommet til nest siste ledd her. Nå har den vel vært i posten en uke. Ene pakken de bestilte igår kom ista, da fikk de nesten sjokk, men det andre er på norgesferie virker det som. Anonymkode: 58acd...d41 Helt sjukt! Anonymkode: bcd46...ff1 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144425136-posten-alts%C3%A5-dette-kan-umulig-v%C3%A6re-kostnadsbesparende/#findComment-149671924 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2022 #17 Del Skrevet 6. januar 2022 Anonym bruker skrev (På 5.1.2022 den 3.59): Oj mye tekst Anonymkode: 8952b...efe Hva var mye tekst? Innlegget over? Jeg håper du tuller. Enhver person som kan lese skummer gjennom en så kort tekst på to minutter eller mindre. Anonymkode: ad4c6...76f Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144425136-posten-alts%C3%A5-dette-kan-umulig-v%C3%A6re-kostnadsbesparende/#findComment-149671940 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå