Anonym bruker Skrevet 4. januar 2022 #1 Skrevet 4. januar 2022 Er det vanlig å selge merkeklær som er 4-5 år gamle for 70-80% av nyprisen? Ser etter et spesielt merke, og ser at de selges for veldig høye priser. Noen av modellene finnes fortsatt i butikk, og der en koster 6000 ny, selges den brukt i 3 år for 4500. Er dette vanlig? Anonymkode: 5b575...77b
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2022 #2 Skrevet 4. januar 2022 Klart, dersom det er et marked for dem så er det høye priser. Anonymkode: 7aa33...bf9
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2022 #3 Skrevet 4. januar 2022 Anonym bruker skrev (18 minutter siden): Klart, dersom det er et marked for dem så er det høye priser. Anonymkode: 7aa33...bf9 Ser ikke ut til at det er et marked for det når annonsene har ligget ute i flere måneder Anonymkode: 5b575...77b
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2022 #4 Skrevet 4. januar 2022 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Ser ikke ut til at det er et marked for det når annonsene har ligget ute i flere måneder Anonymkode: 5b575...77b Det er det selger vil ha for å selge plagget. Får ikke selger solgt så beholder de annonsen for å se om det før bedre senere, reduserer prisen eller gir opp salget og trekker produktet. Hva hver enkelt selger gjøre kommer an på hvor viktig salget er for dem. Ettersom annonsen har lagt ute en stund har de tydeligvis tid til å vente Anonymkode: f1bea...ca0
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2022 #5 Skrevet 4. januar 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Er det vanlig å selge merkeklær som er 4-5 år gamle for 70-80% av nyprisen? Ser etter et spesielt merke, og ser at de selges for veldig høye priser. Noen av modellene finnes fortsatt i butikk, og der en koster 6000 ny, selges den brukt i 3 år for 4500. Er dette vanlig? Anonymkode: 5b575...77b Jeg synes maks halv pris og gjerne litt under det. Anonymkode: 54ebf...667
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2022 #6 Skrevet 5. januar 2022 Anonym bruker skrev (41 minutter siden): Jeg synes maks halv pris og gjerne litt under det. Anonymkode: 54ebf...667 Hva du synes har da ingen betydning, vi har heldigvis et fritt marked (selv om vi har sosialistregjering..). Anonymkode: b08d3...685
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2022 #7 Skrevet 5. januar 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Hva du synes har da ingen betydning, vi har heldigvis et fritt marked (selv om vi har sosialistregjering..). Anonymkode: b08d3...685 Folk får jo selge til hva de vil. Men de må jo ta høyde til hva et produkt faktisk er verdt, hvis de ønsker å få solgt det. Er det ikke litt viktig å tenke miljø og gjenbruk også? Det ender jo med at folk heller kjøper det på salg. Hvis produktet er tilnærmet ny pris, så kjøper jeg heller nytt. Anonymkode: 54ebf...667
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2022 #8 Skrevet 5. januar 2022 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Folk får jo selge til hva de vil. Men de må jo ta høyde til hva et produkt faktisk er verdt, hvis de ønsker å få solgt det. Er det ikke litt viktig å tenke miljø og gjenbruk også? Det ender jo med at folk heller kjøper det på salg. Hvis produktet er tilnærmet ny pris, så kjøper jeg heller nytt. Anonymkode: 54ebf...667 Hvorfor skal folk ta høyde for hva DU mener plagget er verdt eller om DU mener det er bedre å kjøpe produktet på salg? Jeg selger en god del på Finn. Jeg bestemmer hva jeg er villig til å selge varene for. Hvis noen vil kjøpe tilsvarende produkter til fullpris eller på salg så gjerne det😀 Men for meg er det ikke et argument for å selge ting billigere. Anonymkode: 50e79...3c6
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2022 #9 Skrevet 5. januar 2022 Anonym bruker skrev (27 minutter siden): Hvorfor skal folk ta høyde for hva DU mener plagget er verdt eller om DU mener det er bedre å kjøpe produktet på salg? Jeg selger en god del på Finn. Jeg bestemmer hva jeg er villig til å selge varene for. Hvis noen vil kjøpe tilsvarende produkter til fullpris eller på salg så gjerne det😀 Men for meg er det ikke et argument for å selge ting billigere. Anonymkode: 50e79...3c6 Jeg skrev hva jeg gjør. Orker ikke diskutere det. Anonymkode: 54ebf...667
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2022 #10 Skrevet 5. januar 2022 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Folk får jo selge til hva de vil. Men de må jo ta høyde til hva et produkt faktisk er verdt, hvis de ønsker å få solgt det. Er det ikke litt viktig å tenke miljø og gjenbruk også? Det ender jo med at folk heller kjøper det på salg. Hvis produktet er tilnærmet ny pris, så kjøper jeg heller nytt. Anonymkode: 54ebf...667 Er enig med deg og det er nok de fleste andre, de aller fleste har også gode/greie priser. Men om noen har litt problemer med å kvitte seg med noe så har de kanskje satt en minimumspris for hva de er villige til å selge for. Det kan også være dumt for dem for om noe ligger ute for lenge med for høy pris så kan det bli vanskeligere å selge selv om man setter ned prisen en hel del. Man kan da ende opp med å få lengt mindre for produktet enn hvis man satt en grei pris i utgangspunktet. Kjøper selv brukt på finn da jeg har sluttet å kjøpe nytt (miljø) men noen ganger må jeg jo kjøpe nytt pga. tilgang til produktet. Anonymkode: dcb0d...bb5
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2022 #11 Skrevet 5. januar 2022 Jeg beholder heller tingene selv enn å selge til gi-bort pris. Eventuelt gir jeg de faktisk bort til mennesker jeg vet setter pris på det. Anonymkode: 3c0e8...784
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2022 #12 Skrevet 5. januar 2022 Anonym bruker skrev (9 timer siden): Folk får jo selge til hva de vil. Men de må jo ta høyde til hva et produkt faktisk er verdt, hvis de ønsker å få solgt det. Er det ikke litt viktig å tenke miljø og gjenbruk også? Det ender jo med at folk heller kjøper det på salg. Hvis produktet er tilnærmet ny pris, så kjøper jeg heller nytt. Anonymkode: 54ebf...667 Det er da virkelig ikke for deg, eller for miljøet, at jeg lar mine varer bli liggende ute til den prisen de faktisk er verd. Jeg vet det finnes kjøpere, jeg vet hva de er verd, og jeg har ikke hastverk. Anonymkode: 7aa33...bf9
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2022 #13 Skrevet 5. januar 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Det er da virkelig ikke for deg, eller for miljøet, at jeg lar mine varer bli liggende ute til den prisen de faktisk er verd. Jeg vet det finnes kjøpere, jeg vet hva de er verd, og jeg har ikke hastverk. Anonymkode: 7aa33...bf9 Kjøperen bestemmer hva det er verdt. Anonymkode: 54ebf...667
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2022 #14 Skrevet 5. januar 2022 Jeg skjønner det overhodet ikke, men noe plagg blir en slags samleobjekter og da spiller det ingen rolle om de er gamle eller brukt. Hvis man skal bruke plagget, bør man jo prøve det før man kjøper, og det går heller ikke på tise og finn. Jeg skjønner ærlig talt ikke hvordan de plattformene kan fungere. (Jeg har kjøpt klær i bruktbutikker og noe barneklær på Finn, så det er ikke det at jeg har noe imot bruktkjøp i seg selv.) Anonymkode: a91a8...eb0
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2022 #15 Skrevet 5. januar 2022 Det er da ingenting i veien for å prøve seg, får de solgt til den prisen så er jo det flott for de. Du som kjøper kan velge hva du er villig til å gi, du kan legge inn et lavere tilbud men kan ikke forvente å få varen til den prisen. Anonymkode: d9929...8cc
Nyttårs barn Skrevet 5. januar 2022 #16 Skrevet 5. januar 2022 Jeg selger barneklær (merkeklær) på finn og opplever at det ikke er så lett å få noe særlig for det. Noen merker som Reima selger seg selv.
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2022 #17 Skrevet 5. januar 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Kjøperen bestemmer hva det er verdt. Anonymkode: 54ebf...667 Ikke alene. Anonymkode: 7aa33...bf9
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2022 #18 Skrevet 5. januar 2022 Anonym bruker skrev (11 timer siden): Folk får jo selge til hva de vil. Men de må jo ta høyde til hva et produkt faktisk er verdt, hvis de ønsker å få solgt det. Er det ikke litt viktig å tenke miljø og gjenbruk også? Det ender jo med at folk heller kjøper det på salg. Hvis produktet er tilnærmet ny pris, så kjøper jeg heller nytt. Anonymkode: 54ebf...667 Men det er jo du som velger å heller kjøpe nytt da, fordi du ikke får det brukt til prisen du vil ha det. Du kan ikke legge ansvaret for ditt valg over på selgerene. Anonymkode: fcb29...7fa
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2022 #19 Skrevet 5. januar 2022 Anonym bruker skrev (9 timer siden): Jeg skrev hva jeg gjør. Orker ikke diskutere det. Anonymkode: 54ebf...667 Nei, utfra det du skriver mener du selgeren skal legge seg på den prisen DU synes er grei nok. "Men de må jo ta høyde til hva et produkt faktisk er verdt, hvis de ønsker å få solgt det. Er det ikke litt viktig å tenke miljø og gjenbruk også? Det ender jo med at folk heller kjøper det på salg" Hvis du mener miljø og gjenbruk er viktig så bør jo DU kjøpe brukt framfor å kjøpe samme produktet nytt. Uavhengig av om salgsprisen er det samme som bruktkprisen. Anonymkode: 50e79...3c6
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2022 #20 Skrevet 5. januar 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Nei, utfra det du skriver mener du selgeren skal legge seg på den prisen DU synes er grei nok. "Men de må jo ta høyde til hva et produkt faktisk er verdt, hvis de ønsker å få solgt det. Er det ikke litt viktig å tenke miljø og gjenbruk også? Det ender jo med at folk heller kjøper det på salg" Hvis du mener miljø og gjenbruk er viktig så bør jo DU kjøpe brukt framfor å kjøpe samme produktet nytt. Uavhengig av om salgsprisen er det samme som bruktkprisen. Anonymkode: 50e79...3c6 Det var ikke slik jeg leste det. Noen selgere tar for høye priser og får da ikke solgt, hva riktig salgspris skal være er nok mer sammensatt enn hva selgeren vil ha. Det kommer ann på populariteten, tilgjengeligheten og om det er et merke som ofte selges på salg til sterkt reduserte priser. Mange merker har sine "klassikere" som sjelden er på noe ordentlig salg men man kan kanskje få 20% ved kampanje. Disse merkene eller plaggene er ofte dyrere brukt da tilgjengeligheten for billigere produkter er mindre. Anonymkode: dcb0d...bb5
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2022 #21 Skrevet 6. januar 2022 Anonym bruker skrev (13 timer siden): Nei, utfra det du skriver mener du selgeren skal legge seg på den prisen DU synes er grei nok. "Men de må jo ta høyde til hva et produkt faktisk er verdt, hvis de ønsker å få solgt det. Er det ikke litt viktig å tenke miljø og gjenbruk også? Det ender jo med at folk heller kjøper det på salg" Hvis du mener miljø og gjenbruk er viktig så bør jo DU kjøpe brukt framfor å kjøpe samme produktet nytt. Uavhengig av om salgsprisen er det samme som bruktkprisen. Anonymkode: 50e79...3c6 Har ikke økonomi til det. Her går det i HM, Lindex og Kappahl. Helst på salg. Men jeg tar i mot brukte klær og kan kjøpe brukt, men rimelig. Jeg gir tøyet videre til venner og familiemedlemmer. Tar også i mot arv fra familiemedlem til meg selv og gir bort det jeg ikke bruker. I tillegg synes jeg merkeklær er oppskrytt. Jeg er opptatt av gjenbruk og miljø, men ikke miljøaktivist på nivå med Thunberg. Vi har også hatt mye brukte møbler. Anonymkode: 54ebf...667
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2022 #22 Skrevet 6. januar 2022 Anonym bruker skrev (13 timer siden): Det var ikke slik jeg leste det. Noen selgere tar for høye priser og får da ikke solgt, hva riktig salgspris skal være er nok mer sammensatt enn hva selgeren vil ha. Det kommer ann på populariteten, tilgjengeligheten og om det er et merke som ofte selges på salg til sterkt reduserte priser. Mange merker har sine "klassikere" som sjelden er på noe ordentlig salg men man kan kanskje få 20% ved kampanje. Disse merkene eller plaggene er ofte dyrere brukt da tilgjengeligheten for billigere produkter er mindre. Anonymkode: dcb0d...bb5 Ja, der er dette jeg mente. Anonymkode: 54ebf...667
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå