Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (12 timer siden):

Nå snakker jeg om 17 mai og den saken hi linker til, ikke paranoiaen din.

Anonymkode: 0b669...0f8

Kjør på med hersketeknikker istedet for å legge kritikken der den bør legges. Det er elendig ledelse i helsenorge som gjør at vi har de tiltakene vi har idag. Likevel klappes disse menneskene frem som guder. Visste fra før at skremmende mange nordmenn er dumme som brød, men at så mange var blottet for kritisk sans, det visste jeg faktisk ikke. 

Anonymkode: 8f1f0...2dc

Fortsetter under...

prekæs skrev (13 timer siden):

Jeg tenker det er altfor tidlig å si. I dette tilfelle tipper jeg avisen er ute etter klikk.

Men Guldvog er vel ikke ute etter klikk? Jeg synes det er utidig å begynne året med negativitet og skremselsprognoser. Hvorfor snakke om 17. mai i januar?

Anonymkode: aa64e...21c

holahopp skrev (12 timer siden):

Det er ikke 17.mai i seg selv. Selv om det kanskje ikke er 5.5 mnd så er det likevel mnd med dette fremover ifølge Støre og Nakstad. Og vi har en tøff vinter i møte. 

For min del går det på psyken løs nå og må si dere er heldige som ikke har det sånn. 

Det går på psyken løs her også. Jeg klarer ikke hjemmekontor lenger, men jeg må jo jobbe og forsørge familien. Det er skikkelig brakkesykefølelse nå, fordi man sitter mutters alene i sitt eget hus og ikke kommer seg ut. Det er heller ikke så mye tid å omgås andre voksne på fritiden fordi barna skal følges opp, husarbeidet skal gjøres, bikkja luftes og så videre.

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Kjør på med hersketeknikker istedet for å legge kritikken der den bør legges. Det er elendig ledelse i helsenorge som gjør at vi har de tiltakene vi har idag. Likevel klappes disse menneskene frem som guder. Visste fra før at skremmende mange nordmenn er dumme som brød, men at så mange var blottet for kritisk sans, det visste jeg faktisk ikke. 

Anonymkode: 8f1f0...2dc

Dette. På to år med pandemi er det ikke opprettet en eneste ny intensivplass, nye sykehus bygges for små for pasientgrunnlaget i regionen, sykehuskapasiteten har faktisk blitt DÅRLIGERE i 2021 enn det den var i 2020. Men av en eller annen grunn blir dette pratet bort med en gang man nevner det. 

Anonym bruker skrev (13 timer siden):

Stay strong. Dette er psykologisk krigføring. De vil knuse oss, ta fra oss menneskerettigheter og mørne oss slik at vi blir lydige. Slutt å lese aviser og nettsider ned «nyhetsformidling.» Det er propaganda. Uansett endrer de seg fra dag til dag, time til time. Vi kan ikke tro på de lenger. Stay strong. 

Anonymkode: d278d...0b2

"De", faktisk. "Psykologisk krigføring". Da blir jeg veldig nysgjerrig. Hva er det du tenker "de" har som mål, etter "de" har "mørnet" oss og knust oss og alt sånt - hva skal "de" da?

PS Folk havner på lukka avdeling for denne typen vrangforestillinger, altså.

Anonymkode: e7def...d09

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Det går på psyken løs her også. Jeg klarer ikke hjemmekontor lenger, men jeg må jo jobbe og forsørge familien. Det er skikkelig brakkesykefølelse nå, fordi man sitter mutters alene i sitt eget hus og ikke kommer seg ut. Det er heller ikke så mye tid å omgås andre voksne på fritiden fordi barna skal følges opp, husarbeidet skal gjøres, bikkja luftes og så videre.

Dette fokuset lar deg komfortablet drukne i egen mental kloakk, ja. Jeg har derimot kontakt med andre voksne for eksempel mens vi venter på barn på fritidsaktiviteter, mens vi går på ski med alle ungene, vi avtaler å gå bikkjeturene sammen enten vi har hun eller ei, og sånn går det nå, når man vil og man må finner man måter. Men når man helst ikke vil og helst bare vil ned i gørra så finner man måter å komme dit på også.

Annonse

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Dette fokuset lar deg komfortablet drukne i egen mental kloakk, ja. Jeg har derimot kontakt med andre voksne for eksempel mens vi venter på barn på fritidsaktiviteter, mens vi går på ski med alle ungene, vi avtaler å gå bikkjeturene sammen enten vi har hun eller ei, og sånn går det nå, når man vil og man må finner man måter. Men når man helst ikke vil og helst bare vil ned i gørra så finner man måter å komme dit på også.

Jeg vil absolutt ikke ned i gørra og har ikke noe negativt fokus, men jeg er nyinnflyttet og har ingen omgangskrets her foreløpig, bortsett fra naboen som har vært på jobb så å si hele tiden de siste ukene (helsepersonell). Det tar tid å skape kontakter og omgangskrets, særlig i en tid der myndigheter oppfordrer til å begrense antall nærkontakter. Jeg vil nok komme dit at jeg vil omgås mange på fritiden, men jeg er ikke der enda. 

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Jeg vil absolutt ikke ned i gørra og har ikke noe negativt fokus, men jeg er nyinnflyttet og har ingen omgangskrets her foreløpig, bortsett fra naboen som har vært på jobb så å si hele tiden de siste ukene (helsepersonell). Det tar tid å skape kontakter og omgangskrets, særlig i en tid der myndigheter oppfordrer til å begrense antall nærkontakter. Jeg vil nok komme dit at jeg vil omgås mange på fritiden, men jeg er ikke der enda. 

Men da er jo ikke korona noe annerledes enn resten av livet, så du klager bare for å klage.

Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Men da er jo ikke korona noe annerledes enn resten av livet, så du klager bare for å klage.

Jo, det er annerledes. Jeg har meldt meg inn i et idrettslag og en forening før jeg flyttet hit, men det har nesten ikke vært aktivitet der på grunn av restriksjonene. Voksentreningen er fortsatt stengt, og det før jeg i det hele tatt ble kjent med de andre på laget. Vi får ikke lov å møtes fordi det er snakk om kontaktidrett (kampsport). Jeg klager heller ikke, jeg forteller at det er psykisk utfordrende med vedvarende restriksjoner. 

Anonym bruker skrev (48 minutter siden):

Jeg skjønner deg veldig godt. Hjemmekontor tar på. I begynnelsen var det helt greit, men nå er jeg ikke fan selv om det letter logistikken. 
Det som er litt kjipt at klassen til min sønn ikke er spesielt sosiale av seg. Veldig rart miljø egentlig. Flere av vennene mine har barn på andre skoler og da holder de seg til den kohorten. 

mye alenetid vil jeg si. Og jeg er veldig sosialt vesen av meg 

Anonym bruker skrev (1 time siden):

"De", faktisk. "Psykologisk krigføring". Da blir jeg veldig nysgjerrig. Hva er det du tenker "de" har som mål, etter "de" har "mørnet" oss og knust oss og alt sånt - hva skal "de" da?

PS Folk havner på lukka avdeling for denne typen vrangforestillinger, altså.

Hadde du et argument, eller var du kun ute etter å drite meg ut? Slenge litt dritt og tro du er bedre enn meg? 
Follow the money, så ser du hvem jeg mener.

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hadde du et argument, eller var du kun ute etter å drite meg ut? Slenge litt dritt og tro du er bedre enn meg? 
Follow the money, så ser du hvem jeg mener.

Mulig jeg ikke er bedre enn deg, da, siden jeg ikke er i stand til å se hvor det fører og hvordan dette henger sammen med nasjonale myndigheter. Drite deg ut klarer du selv.

Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Mulig jeg ikke er bedre enn deg, da, siden jeg ikke er i stand til å se hvor det fører og hvordan dette henger sammen med nasjonale myndigheter. Drite deg ut klarer du selv.

Tror det er du som driter deg ut, jeg. 

Annonse

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Men Guldvog er vel ikke ute etter klikk? Jeg synes det er utidig å begynne året med negativitet og skremselsprognoser. Hvorfor snakke om 17. mai i januar?

Som du ser over her, har han ikke sagt det. 

• Opprett ny...