Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Tenkte på nyttårsaften i 2020 at et år til med korona skal gå fint. Denne nyttårsaften hadde jeg litt håp om at vi snart skulle leve normalt. Etter å ha lest hva Guldvåg idag om at vi mulig ikke kan ha normal 17.mai merket jeg at lufta gikk litt ut av meg. Ikke fordi jeg er glad i 17.mai, men det er lenge til. 

jeg er heldig at jeg har en jobb, familie osv - men nå kjente jeg virkelig at dette sliter ekstremt på psyken min. Minimum 5.5 mnd til med strenge tiltak. 

Jeg har vel egentlig kommet dit at jeg bryr meg ikke om jeg blir smittet eller ei - har bare lyst til å leve igjen. 

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144425096-ikke-vanlig-17mai-i-%C3%A5r-heller/
Del på andre sider

Fortsetter under...

holahopp skrev (5 minutter siden):

Tenkte på nyttårsaften i 2020 at et år til med korona skal gå fint. Denne nyttårsaften hadde jeg litt håp om at vi snart skulle leve normalt. Etter å ha lest hva Guldvåg idag om at vi mulig ikke kan ha normal 17.mai merket jeg at lufta gikk litt ut av meg. Ikke fordi jeg er glad i 17.mai, men det er lenge til. 

jeg er heldig at jeg har en jobb, familie osv - men nå kjente jeg virkelig at dette sliter ekstremt på psyken min. Minimum 5.5 mnd til med strenge tiltak. 

Jeg har vel egentlig kommet dit at jeg bryr meg ikke om jeg blir smittet eller ei - har bare lyst til å leve igjen. 

Stay strong. Dette er psykologisk krigføring. De vil knuse oss, ta fra oss menneskerettigheter og mørne oss slik at vi blir lydige. Slutt å lese aviser og nettsider ned «nyhetsformidling.» Det er propaganda. Uansett endrer de seg fra dag til dag, time til time. Vi kan ikke tro på de lenger. Stay strong. 

Anonymkode: d278d...0b2

prekæs skrev (5 minutter siden):

Jeg tenker det er altfor tidlig å si. I dette tilfelle tipper jeg avisen er ute etter klikk.

Helt enig. Folk som er irriterte eller sinte "klikker" (som i museklikk) mer. Klarer mediene å vinkle en artikkel slik at folk blir sinte så får de flere klikk. Flere klikk betyr større reklameinntekter.

Anonymkode: e8f3c...3d4

Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Stay strong. Dette er psykologisk krigføring. De vil knuse oss, ta fra oss menneskerettigheter og mørne oss slik at vi blir lydige. Slutt å lese aviser og nettsider ned «nyhetsformidling.» Det er propaganda. Uansett endrer de seg fra dag til dag, time til time. Vi kan ikke tro på de lenger. Stay strong. 

Og det de vil oppnå med dette sludderet ditt er? Hva mener du er målsettingen med å gjøre verdens mest lydige befolkning «lydige»? Hva mener du de vil gjøre? 

Anonymkode: 77d2f...eef

Annonse

prekæs skrev (8 minutter siden):

Jeg tenker det er altfor tidlig å si. I dette tilfelle tipper jeg avisen er ute etter klikk.

Helt enig. Jeg gidder i alle fall ikke å ta sorgen på forskudd og det er typisk sånne overskrifter som selger om dagen. 

holahopp skrev (28 minutter siden):

Hvis du hører på lydklippet, så er det ikke akkurat det han sa.

Anonymkode: 0b669...0f8

prekæs skrev (12 minutter siden):

Jeg er forsåvidt helt enig med deg og vet jo det. Men allikavel kjenner jeg ekstremt på det. Ting endres fra dag til dag. 

det jeg til tider undres over er at studier i andre land ikke har så stor betydning for oss her. Vi må ha egne studier som sier hva vi kan gjøre. Kan godt være jeg har misforstått…bare ekstremt lei idag. Kanskje sett litt for mye familie og ikke nok andre folk på mange uker.  

Hvorfor kan ikke Guldvog begynne å gjøre jobben sin istedet for å spy ut skremsel i media? Han kan begynne med å gjøre noe med kapasiteten på sykehusene. At denne mannen fremdeles ikke er sparket fra sin stilling er totalt uforståelig. Aldri sett maken til inkompetent besservisser. 

Anonymkode: 8f1f0...2dc

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor kan ikke Guldvog begynne å gjøre jobben sin istedet for å spy ut skremsel i media? Han kan begynne med å gjøre noe med kapasiteten på sykehusene. At denne mannen fremdeles ikke er sparket fra sin stilling er totalt uforståelig. Aldri sett maken til inkompetent besservisser. 

Det er ikke Guldog som sprer skremsel

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Det er ikke Guldog som sprer skremsel

Nakstad er enda verre. Men jo, Guldvog snakker som om dommedag er nær jævla dag uten å gjøre noe med problemet: kapasiteten på sykehus. Dette viruset er ufarlig for 99,9% av befolkningen. Likevel holdes vi som gisler i eget land fordi vi har inkompetente helsemyndigheter som ikke klarer å øke kapasiteten. De synes åpenbart det er mer moro å leke diktator enn å gjøre jobben sin. 

Annonse

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Nakstad er enda verre. Men jo, Guldvog snakker som om dommedag er nær jævla dag uten å gjøre noe med problemet: kapasiteten på sykehus. Dette viruset er ufarlig for 99,9% av befolkningen. Likevel holdes vi som gisler i eget land fordi vi har inkompetente helsemyndigheter som ikke klarer å øke kapasiteten. De synes åpenbart det er mer moro å leke diktator enn å gjøre jobben sin. 

Nå snakker jeg om 17 mai og den saken hi linker til, ikke paranoiaen din.

- Guldvog har ikke avlyst 17.mai

13 minutter siden - 20:13
Amanda Walnum

På sin nettside informerer Helsedirektoratet at helsedirektør Bjørn Guldvog ikke har avlyst 17. mai.

Dette kommer etter at helsedirektøren ble feilsitert av P4 etter et intervju som ble gjort før jul. P4 publiserte en nettsak mandag 3. januar der de siterte Guldvog på følgende:

- Vi kan få enda et år uten barnetog og store selskaper på 17. mai.

Det har oppstått flere pressesaker og henvendelser til Helsedirektoratet på grunn av saken fra P4, opplyser direktoratet.

P4 har i ettertid oppdaget at dette ikke var noe Guldvog hadde sagt i intervjuet. Dette sitatet skal ha blitt lagt inn i saken som hans sitat ved en feil.

P4 har beklaget feilen, opplyser Helsedirektoratet.

https://www.dagbladet.no/studio/nyhetsstudio/5?post=81800

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

- Guldvog har ikke avlyst 17.mai

13 minutter siden - 20:13
Amanda Walnum

På sin nettside informerer Helsedirektoratet at helsedirektør Bjørn Guldvog ikke har avlyst 17. mai.

Dette kommer etter at helsedirektøren ble feilsitert av P4 etter et intervju som ble gjort før jul. P4 publiserte en nettsak mandag 3. januar der de siterte Guldvog på følgende:

- Vi kan få enda et år uten barnetog og store selskaper på 17. mai.

Det har oppstått flere pressesaker og henvendelser til Helsedirektoratet på grunn av saken fra P4, opplyser direktoratet.

P4 har i ettertid oppdaget at dette ikke var noe Guldvog hadde sagt i intervjuet. Dette sitatet skal ha blitt lagt inn i saken som hans sitat ved en feil.

P4 har beklaget feilen, opplyser Helsedirektoratet.

https://www.dagbladet.no/studio/nyhetsstudio/5?post=81800

Se der ja! Krisen avverget 😊😊

mamma til adhd gutt<3 skrev (2 minutter siden):

Se der ja! Krisen avverget 😊😊

Det er ikke 17.mai i seg selv. Selv om det kanskje ikke er 5.5 mnd så er det likevel mnd med dette fremover ifølge Støre og Nakstad. Og vi har en tøff vinter i møte. 

For min del går det på psyken løs nå og må si dere er heldige som ikke har det sånn. 

holahopp skrev (2 minutter siden):

Det er ikke 17.mai i seg selv. Selv om det kanskje ikke er 5.5 mnd så er det likevel mnd med dette fremover ifølge Støre og Nakstad. Og vi har en tøff vinter i møte. 

For min del går det på psyken løs nå og må si dere er heldige som ikke har det sånn. 

Er nok mange som har det som deg, dessverre. Sender en klem.

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hvem er de og hva vil de oppnå med dette? 

Anonymkode: d925a...fa6

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Det er trolling bare. Slapp av, overse det, reaksjoner gir bare vedkommende det den personen er ute etter.

Anonymkode: e8f3c...3d4

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Myndighetene. Se hva som skjer i Nederland for eksempel. Les denne tråden. 

Meeeen, det er vel bare en konspirasjonsteori. 

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Myndighetene. Se hva som skjer i Nederland for eksempel. Les denne tråden. 

Meeeen, det er vel bare en konspirasjonsteori. 

Men hva vil myndighetene oppnå? Korona er så langt et pengesluk. Hvorfor vil myndighetene betale så mye penger som de hadde sluppet uten pandemien?

• Opprett ny...