Gå til innhold

Hva med en koronaavgift for uvaksinerte?

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (12 timer siden):

Nei, tenkte mer at dersom man er uvaksinert og blir smittet er det like godt som å ta vaksinen og da blir man beskyttet.
Ja, det vil bli mer press på sykehusene en stund, men det vil gå over når de som er uvaksinerte har vært smittet samtidig som man får beskyttet de som ikke kan ta vaksinen

Anonymkode: 958a5...fce

Dette burde du ha skrevet i første omgang, for det er noe helt annet enn hva du faktisk skrev om å "bli kvitt dem".

Det du skriver her er mer nyansert. Men det er likevel for tidlig, fordi vi vet for lite om omikron til å vite at det går bra. Mer press på sykehusene hvis vi slipper opp for tidlig kan føre til at helsevesenet kneler.

Om omikron viser seg å være såpass mye mindre farlig enn de tidligere variantene, så tror jeg det vil fungere. Men nå har vi jo også en helt ny variant oppdaget i Frankrike, som kom fra Kamerun (tror jeg det var), og den vet vi jo lite om foreløpig. Så det vil være et sjansespill.

Anonymkode: 9654c...68e

Fortsetter under...

Jeg blir litt matt av vaksinemotstandere.

Er en vaksinert er en mye mer beskyttet mot alvorlig sykdomsforløp. 
De uvaksinerte som fyller sykehusene gjør at vi nå på lang vei har stengt ned landet.

Alle som jobber i utelivs- og restaurantbransjen er i en veldig vanskelig situasjon.

Mange sliter psykisk på grunn av ensomhet.

Det er så mange personlige tragedier.

Tenk på hva du som er motstander av vaksinen kunne bidra med hadde du blitt med på dugnaden..

Anonymkode: f4ba1...740

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Er en vaksinert er en mye mer beskyttet mot alvorlig sykdomsforløp. 
De uvaksinerte som fyller sykehusene gjør at vi nå på lang vei har stengt ned landet.

Alle som jobber i utelivs- og restaurantbransjen er i en veldig vanskelig situasjon.

Mange sliter psykisk på grunn av ensomhet.

Det er så mange personlige tragedier.

Tenk på hva du som er motstander av vaksinen kunne bidra med hadde du blitt med på dugnaden..

Når dere slutter å kalle det for "dugnad", vil nok flere ta det på alvor og vaksinere seg. Jeg er selv fullvaksinert, men ser ikke at det har gjort nytten i det hele tatt. Det eneste jeg har oppnådd, er masse bivirkninger. Det har gått ut over min arbeidsgiver og familien min. Likevel har alle fått de vaksinene som vi ble tilbudt. Jeg kan ikke se at det har endret noe - alt er like forbanna stengt. 

Anonymkode: 6ebf7...9c6

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

De fleste som kalles "vaksinemotstandere" er ikke motstandere mot vaksinen, men har fått alvorlige bivirkninger noe som gjør at de ikke kan ta en tredje dose.

At du blir matt av de får vi ikke gjort stort med, beklager. Det er bare du som kan gjøre noe med dine egne tanker og følelser.

Anonymkode: 81e83...49a

Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

Dette burde du ha skrevet i første omgang, for det er noe helt annet enn hva du faktisk skrev om å "bli kvitt dem".

Det du skriver her er mer nyansert. Men det er likevel for tidlig, fordi vi vet for lite om omikron til å vite at det går bra. Mer press på sykehusene hvis vi slipper opp for tidlig kan føre til at helsevesenet kneler.

Om omikron viser seg å være såpass mye mindre farlig enn de tidligere variantene, så tror jeg det vil fungere. Men nå har vi jo også en helt ny variant oppdaget i Frankrike, som kom fra Kamerun (tror jeg det var), og den vet vi jo lite om foreløpig. Så det vil være et sjansespill.

Anonymkode: 9654c...68e

Det vil være et sjansespill i uendelig mange år framover, når Europa og Vesten vaksinerer sin befolkning og later som andre verdensdeler ikke eksisterer, og folk som bor der ikke er mottakelig for korona virus…selvfølgelig blir det stadig vekk nye mutasjoner 

Anonymkode: a0eba...61b

• Opprett ny...