Anonym bruker Skrevet 4. januar 2022 #76 Skrevet 4. januar 2022 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Du kan jo ikke si at du stoler på han når det kun gjelder når du ser han eller har full kontroll på han. Uansett hva han har gjort eller ikke så er dette forholdet svært usunt for deg. Du må ta et valg om å enten velge å bli og slutte å forfølge han og snoke i hans sosiale medier, eller gå. Slik du driver på kommer du i hvert fall til å drepe alle følelsene han måtte ha for deg. Anonymkode: be44e...570 Dersom de følelsene blir døde, er det han selv som har drept dem. Anonymkode: e740a...0fc
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2022 #77 Skrevet 4. januar 2022 Anonym bruker skrev (10 timer siden): Han føler han har gjort veldig mye for å endre seg og forstår ikke problemet med å ha ho på Face og Insta, når han uansett ikke prater med ho, annet enn å si hei på jobb. Han blir frustrert over hvorfor vi ikke kan bare se film og ha det hyggelig. Kanskje må vi ta det med Fvk. Anonymkode: 3a4c0...78e Hva han selv «føler» han har gjort er jo irrelevant, så lenge det aldri var nok til å gjøre deg trygg. Det er ikke den utro parten som har definisjonsmakten på hvor mye som «bør» være nok. Han har gått over grensene. Dermed har han mistet den makten nå. Anonymkode: e740a...0fc
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2022 #78 Skrevet 4. januar 2022 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Hva han selv «føler» han har gjort er jo irrelevant, så lenge det aldri var nok til å gjøre deg trygg. Det er ikke den utro parten som har definisjonsmakten på hvor mye som «bør» være nok. Han har gått over grensene. Dermed har han mistet den makten nå. Anonymkode: e740a...0fc Dette. Det er ikke den som har svin på skogen som skal bestemme hva som er nok, det er den bedratte parten. Og ja, jeg anser snakk om å gå fra kona for å prøve med en annen, innrømmelse av at han er forelsket og utstrakt kontakt privat hjemme hos vedkommende som utroskap. Utroskap trenger ikke å innebære sex. Ja, man kan bli forelsket i andre, men man kan jo holde kjeft i stedet for å fortelle om forelskelsen til den man er forelsket i og gi næring til følelsene ved å tilbringe masse tid med denne personen. Forelskelse er et innfall man ikke kan kontrollere, det andre er bevisst handling. Anonymkode: 7535d...4fa
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2022 #79 Skrevet 4. januar 2022 Anonym bruker skrev (56 minutter siden): Dette. Det er ikke den som har svin på skogen som skal bestemme hva som er nok, det er den bedratte parten. Og ja, jeg anser snakk om å gå fra kona for å prøve med en annen, innrømmelse av at han er forelsket og utstrakt kontakt privat hjemme hos vedkommende som utroskap. Utroskap trenger ikke å innebære sex. Ja, man kan bli forelsket i andre, men man kan jo holde kjeft i stedet for å fortelle om forelskelsen til den man er forelsket i og gi næring til følelsene ved å tilbringe masse tid med denne personen. Forelskelse er et innfall man ikke kan kontrollere, det andre er bevisst handling. Anonymkode: 7535d...4fa Historiene om at han vi flytte, innrømmelse av forelskelse har jo HI bare fra den andre dama. Det er jo ikke sikkert at hun snakker sant. Kanskje hun legger på litt for å øke sin sjanse til å få han? Anonymkode: cc8da...324
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2022 #80 Skrevet 4. januar 2022 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Historiene om at han vi flytte, innrømmelse av forelskelse har jo HI bare fra den andre dama. Det er jo ikke sikkert at hun snakker sant. Kanskje hun legger på litt for å øke sin sjanse til å få han? Anonymkode: cc8da...324 Men hvis dama lyver så det renner, hvorfor ønsker mannen til HI så sterkt å beholde henne på sosiale medier at han truer med å gå fra HI hvis hun tvinger ham til å slette dama? Anonymkode: 7535d...4fa
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2022 #81 Skrevet 4. januar 2022 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Ikke hør på dem som sier at det er heeelt normalt å forelske seg i andre når man er gift, og dyrke denne forelskelsen. Ja, man kan få følelser for andre, men hvis man er et ordentlig menneske så gjør man alt for å ikke gi disse følelsene næring. Hvis man har tenkt til å bli hos partneren, altså. Jeg har heller ikke noe til overs for folk som truer med å flytte fra partneren for å oppnå noe. Nei, de har ingen planer om å flytte, men de bruker det som trussel for å oppnå bestemt oppførsel fra partneren. Eksmannen har truet med skilsmisse mange ganger for å få meg til å gjøre hva han ville. Men da jeg endelig fikk nok av hans utroskap og tok ut skilsmissen, var det panikk, kjeft og utallige forsøk på å få meg til å bli. Altså, hadde denne trusselen ikke noe bak seg, og de fleste slike trusler er tomme. Jeg forstår ikke hvorfor det er viktig for ham å ha henne som venn på Facebook, når interaksjonen med henne var det som slo sprekker i forholdet i utgangspunktet. Enda så viktig at han heller flytter fra sin kone og mor til sine barn enn å trykke på en knapp på datamaskinen. Bare smak på denne - han kommuniserer altså at han kommer til å forlate sin kone og gjøre barna sine til skilsmissebarn på grunn av HENNE. HUN er viktig, det er ikke dere, hvis man skal følge denne logikken. Eller, egentlig er det ikke hun som er viktig, men "friheten" hans. En del menn oppfører seg som trassige femåringer hvis de mistenker at konemor vil ha en mening om hvordan deres forhold skal være og sette grenser for seg selv. Og da bør man behandle slike menn som trassige femåringer. Anonymkode: 7535d...4fa SÅÅ enig i dette! Anonymkode: e755f...e6b
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2022 #82 Skrevet 4. januar 2022 Anonym bruker skrev (52 minutter siden): Historiene om at han vi flytte, innrømmelse av forelskelse har jo HI bare fra den andre dama. Det er jo ikke sikkert at hun snakker sant. Kanskje hun legger på litt for å øke sin sjanse til å få han? Anonymkode: cc8da...324 Dersom han ikke er med på den tankegangen, bør han jo være den første til å ønske å avkrefte det. Han kan starte med å kutte henne ut av nettverket sitt, også på sosiale medier. Ellers er han jo idiot. Anonymkode: e740a...0fc
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2022 #83 Skrevet 4. januar 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Historiene om at han vi flytte, innrømmelse av forelskelse har jo HI bare fra den andre dama. Det er jo ikke sikkert at hun snakker sant. Kanskje hun legger på litt for å øke sin sjanse til å få han? Anonymkode: cc8da...324 Dessto større grunn for ham å markere overfor sin kollega at han ikke godtar slike løgner og derfor kutte all kontakt med henne privat og på sosiale medier. Denne mannen gjør det stikk motsatte - han truer samboeren sin med å flytte fra henne og felles barn hvis han ikke kan fortsette å ha kontakt med denne andre dama privat. Og med det bekrefter han bare at det kollegaen sa stemmer. Anonymkode: 5d80e...088
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2022 #84 Skrevet 4. januar 2022 Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Dessto større grunn for ham å markere overfor sin kollega at han ikke godtar slike løgner og derfor kutte all kontakt med henne privat og på sosiale medier. Denne mannen gjør det stikk motsatte - han truer samboeren sin med å flytte fra henne og felles barn hvis han ikke kan fortsette å ha kontakt med denne andre dama privat. Og med det bekrefter han bare at det kollegaen sa stemmer. Anonymkode: 5d80e...088 Dette. Jeg forstår ikke hvilken verdi en får av å ha venner som lyver om en og prøver å ødelegge ens ekteskap. Anonymkode: 7535d...4fa
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2022 #85 Skrevet 4. januar 2022 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Dette. Jeg forstår ikke hvilken verdi en får av å ha venner som lyver om en og prøver å ødelegge ens ekteskap. Anonymkode: 7535d...4fa Jeg er enig. Derfor er jeg stygt redd for at hun snakket sant. Men jeg tok et valg om å bli med ham, uavhengig av om det var sant eller ikke. Han bagatelliserer situasjonen og sier det var en misforståelse. Vil jeg egentlig vite om det var sant eller vil det bare føles vondere hvis han sa det? Han har ihvertfall bevist i fysisk forstand at det er her han vil være. Uansett om han hadde slettet ho på insta og Face, så kunne de fortsatt skrevet på messenger, mld og snap. Han har en stilling på jobb, som gjør at hun må ha tilgang på å få tak i han i jobbsammenheng. Anonymkode: 3a4c0...78e
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2022 #86 Skrevet 4. januar 2022 Anonym bruker skrev (22 minutter siden): Jeg er enig. Derfor er jeg stygt redd for at hun snakket sant. Men jeg tok et valg om å bli med ham, uavhengig av om det var sant eller ikke. Han bagatelliserer situasjonen og sier det var en misforståelse. Vil jeg egentlig vite om det var sant eller vil det bare føles vondere hvis han sa det? Han har ihvertfall bevist i fysisk forstand at det er her han vil være. Uansett om han hadde slettet ho på insta og Face, så kunne de fortsatt skrevet på messenger, mld og snap. Han har en stilling på jobb, som gjør at hun må ha tilgang på å få tak i han i jobbsammenheng. Anonymkode: 3a4c0...78e Hvis du virkelig følte dette så hadde det ikke vært et problem. Men han har bevist fysisk at han nekter å kutte kontakten på sosiale medier med en person som han selv sier lyver om ham, og det kan da umulig ha hatt en annen hensikt enn å ødelegge hans og ditt forhold, hvis han hadde hatt rett i det. Ikke bare nekter han å kutte kontakten med henne privat og på sosiale medier, han forteller deg klart og tydelig at den kontakten er mer verdt for ham enn det å bo sammen med deg og barna. For hvis du ikke slutter å "mase", som han kaller det, da vil han flytte fra deg og barna. Da har han ikke bevist noenting, annet enn at du og barna egentlig ikke er så viktige for ham, hvis valget hans står mellom deg/barna og kontakt med den kollegaen. Han kan fint være tilgjengelig for ansatte via vanlig telefon. Men han vil ha den private forbindelsen til henne - fordi hun tydeligvis betyr mye for ham, så mye at han er villig til å flytte fra deg hvis han ikke får holde på den kontakten. Det er helt meningsløst at han sier dette, og tviholder på kontakt med henne, når han samtidig sier hun lyver til deg. Du tok et valg om å bli med ham, selv om du mener du ikke kjenner sannheten. Det er helt greit å forsøke å redde forholdet, dere har tross alt barn sammen og har en fortid sammen. Men det er han som har rotet dette til, og da er det også han som bør være den som er ydmyk mtp. å ordne opp igjen. Han er det stikk motsatte, han truer deg med å flytte fra deg og barna hvis du ikke aksepterer at han fortsetter å ha kontakt med hun som selv sier han hadde planlagt å flytte fra deg til henne, at han har sagt han var forelsket i henne. Selv om hun løy til deg så er det ingen fornuft eller logikk i at han da truer deg hvis han ikke får beholde privat kontakt med henne. Eneste logiske da er at det er han som lyver til deg. Og da hjelper det ikke om han fysisk er mer hjemme, for det er ikke der han har prioritetene sine følelsesmessig. Har du spurt ham om å bli med i parterapi nå? Hva sier han til det? Er han i det hele tatt villig til det? Er han villig til å bli med i parterapi så lenge du føler dere trenger det, da tror jeg dere kan ha en sjanse. Om han ikke vil det, da tror jeg ikke dere greier det, for han respekterer deg ikke i praksis når han tviholder på en kontakt med en han har vært utro med (emosjonelt og mulig fysisk), eller som har løyet grovt til deg i hensikt om å ødelegge forholdet deres. Ser du ikke det selv, at det ikke er logikk mellom det han sier og det han gjør når han truer deg med å flytte fra deg hvis han ikke får fortsette kontakten med denne dama? Anonymkode: 5d80e...088
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2022 #87 Skrevet 4. januar 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Hvis du virkelig følte dette så hadde det ikke vært et problem. Men han har bevist fysisk at han nekter å kutte kontakten på sosiale medier med en person som han selv sier lyver om ham, og det kan da umulig ha hatt en annen hensikt enn å ødelegge hans og ditt forhold, hvis han hadde hatt rett i det. Ikke bare nekter han å kutte kontakten med henne privat og på sosiale medier, han forteller deg klart og tydelig at den kontakten er mer verdt for ham enn det å bo sammen med deg og barna. For hvis du ikke slutter å "mase", som han kaller det, da vil han flytte fra deg og barna. Da har han ikke bevist noenting, annet enn at du og barna egentlig ikke er så viktige for ham, hvis valget hans står mellom deg/barna og kontakt med den kollegaen. Han kan fint være tilgjengelig for ansatte via vanlig telefon. Men han vil ha den private forbindelsen til henne - fordi hun tydeligvis betyr mye for ham, så mye at han er villig til å flytte fra deg hvis han ikke får holde på den kontakten. Det er helt meningsløst at han sier dette, og tviholder på kontakt med henne, når han samtidig sier hun lyver til deg. Du tok et valg om å bli med ham, selv om du mener du ikke kjenner sannheten. Det er helt greit å forsøke å redde forholdet, dere har tross alt barn sammen og har en fortid sammen. Men det er han som har rotet dette til, og da er det også han som bør være den som er ydmyk mtp. å ordne opp igjen. Han er det stikk motsatte, han truer deg med å flytte fra deg og barna hvis du ikke aksepterer at han fortsetter å ha kontakt med hun som selv sier han hadde planlagt å flytte fra deg til henne, at han har sagt han var forelsket i henne. Selv om hun løy til deg så er det ingen fornuft eller logikk i at han da truer deg hvis han ikke får beholde privat kontakt med henne. Eneste logiske da er at det er han som lyver til deg. Og da hjelper det ikke om han fysisk er mer hjemme, for det er ikke der han har prioritetene sine følelsesmessig. Har du spurt ham om å bli med i parterapi nå? Hva sier han til det? Er han i det hele tatt villig til det? Er han villig til å bli med i parterapi så lenge du føler dere trenger det, da tror jeg dere kan ha en sjanse. Om han ikke vil det, da tror jeg ikke dere greier det, for han respekterer deg ikke i praksis når han tviholder på en kontakt med en han har vært utro med (emosjonelt og mulig fysisk), eller som har løyet grovt til deg i hensikt om å ødelegge forholdet deres. Ser du ikke det selv, at det ikke er logikk mellom det han sier og det han gjør når han truer deg med å flytte fra deg hvis han ikke får fortsette kontakten med denne dama? Anonymkode: 5d80e...088 Bortsett fra å ha henne på Face og Insta, så er jeg ganske sikker på at han ikke har hatt stort annet kontakt med henne enn det han har måtte i jobbsammenheng det siste året. Han er stort sett hjemme, når han ikke er på jobb og de jobber ikke sammen hver dag. Messenger samtaler med folk går stort sett i hobbylidenskap eller jobb. Ellers går det stort sett i spilling, når han er på tlf. Vil ikke tro at hun hadde giddet å gå på vent på han i et år etter minimalt med kontakt? Anonymkode: 3a4c0...78e
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2022 #88 Skrevet 4. januar 2022 Anonym bruker skrev (39 minutter siden): Bortsett fra å ha henne på Face og Insta, så er jeg ganske sikker på at han ikke har hatt stort annet kontakt med henne enn det han har måtte i jobbsammenheng det siste året. Han er stort sett hjemme, når han ikke er på jobb og de jobber ikke sammen hver dag. Messenger samtaler med folk går stort sett i hobbylidenskap eller jobb. Ellers går det stort sett i spilling, når han er på tlf. Vil ikke tro at hun hadde giddet å gå på vent på han i et år etter minimalt med kontakt? Anonymkode: 3a4c0...78e Og likevel stusser du ikke på at han mener at det å ha henne på facebook er mer viktig for ham enn forholdet til deg og barna deres? Hva sier han til parterapi? Anonymkode: 5d80e...088
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2022 #89 Skrevet 4. januar 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Og likevel stusser du ikke på at han mener at det å ha henne på facebook er mer viktig for ham enn forholdet til deg og barna deres? Hva sier han til parterapi? Anonymkode: 5d80e...088 Det er fordi han ikke ser noe galt i det, så lenge han uansett nesten ikke har noe kontakt. Og mener han ikke har gjort noe galt. Han føler at jeg skal kontrollere og eie han. Så klart har ikke jeg det som intensjon. Så hvis jeg pusher han til det, så vil han føler jeg tvang han til det og ikke så noe galt i det. Har hatt mye sykdom nå i Desember. Så har ikke fått spurt om parterapi. Anonymkode: 3a4c0...78e
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2022 #90 Skrevet 4. januar 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Og likevel stusser du ikke på at han mener at det å ha henne på facebook er mer viktig for ham enn forholdet til deg og barna deres? Hva sier han til parterapi? Anonymkode: 5d80e...088 Det er jo derfor jeg startet tråden. Han ser på det som behov for kontroll, men jeg synes det er rart at han ikke ser selv at han burde slette ho. Anonymkode: 3a4c0...78e
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2022 #91 Skrevet 4. januar 2022 Og han ville hatt barna mest mulig. Bare orker ikke meg mer, som maser mer om det. Anonymkode: 3a4c0...78e
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2022 #92 Skrevet 5. januar 2022 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Det er fordi han ikke ser noe galt i det, så lenge han uansett nesten ikke har noe kontakt. Og mener han ikke har gjort noe galt. Han føler at jeg skal kontrollere og eie han. Så klart har ikke jeg det som intensjon. Så hvis jeg pusher han til det, så vil han føler jeg tvang han til det og ikke så noe galt i det. Har hatt mye sykdom nå i Desember. Så har ikke fått spurt om parterapi. Anonymkode: 3a4c0...78e Han har gjort noe galt, men han trenger hjelp til å se det. Et veldig bra sitat fra en terapeut som driver med tilhelingsarbeid etter utroskap, sier «if you don’t pay attention to her pain, she will». Det er det som har skjedd hos dere. Mannen bagatelliserer og avfeier, og vil bare slå en strek over det hele uten å gjøre det nødvendige tilhelingsarbeidet. Hvis han fortsetter sånn, vil du bruke mer og mer tid på dette. Han kan for det selv! Anonymkode: e740a...0fc
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2022 #93 Skrevet 5. januar 2022 Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Han har gjort noe galt, men han trenger hjelp til å se det. Et veldig bra sitat fra en terapeut som driver med tilhelingsarbeid etter utroskap, sier «if you don’t pay attention to her pain, she will». Det er det som har skjedd hos dere. Mannen bagatelliserer og avfeier, og vil bare slå en strek over det hele uten å gjøre det nødvendige tilhelingsarbeidet. Hvis han fortsetter sånn, vil du bruke mer og mer tid på dette. Han kan for det selv! Anonymkode: e740a...0fc Takk for det. Du har helt rett. Anonymkode: 3a4c0...78e
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2022 #94 Skrevet 5. januar 2022 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Det er fordi han ikke ser noe galt i det, så lenge han uansett nesten ikke har noe kontakt. Og mener han ikke har gjort noe galt. Han føler at jeg skal kontrollere og eie han. Så klart har ikke jeg det som intensjon. Så hvis jeg pusher han til det, så vil han føler jeg tvang han til det og ikke så noe galt i det. Har hatt mye sykdom nå i Desember. Så har ikke fått spurt om parterapi. Anonymkode: 3a4c0...78e Ser du ikke hvordan han krever at alt skal være kun slik han vil ha det? Han mener han ikke har gjort noe galt. Neivel, men hvis det er slik at han faktisk ikke har gjort det og at hans kollega bare er en ustabil løgner - hvorfor er det da så viktig for ham å ha henne som fb-venn, hvor han kan følge hva hun gjør i privatlivet sitt? Hvorfor later han som om han er singel på fb og konsekvent fremstiller seg der som om han ikke har samboer? Han sier han ikke ser noe galt i å ha henne som fb-venn, siden han "nesten ikke" har kontakt med henne. Hvis han nesten ikke har kontakt med henne mer, da burde det også vært en filleting å fjerne henne som venn på fb. Men det vil han ikke, for hun betyr tydeligvis noe for ham, det betyr i hvert fall mye for ham å ha muligheten til å følge henne og hennes liv på fb. Så mye at han heller vil flytte fra deg enn å slette henne. Hvorfor er det viktigere for ham å ha henne - som han mener lyver til deg for å skade hans og ditt forhold - som fb-venn, enn å fortsette å bo sammen med deg og barna? Det han forteller deg henger ikke på greip. Den som kontrollerer den andre, det er han. Han manipulerer deg, han truer deg, han legger skyld på deg og manipulerer deg til å ta på deg skyldfølelse. Jeg nekter å tro at dette forholdet er spesielt godt på andre områder heller, for han høres ut som en som har manipulerert og psyke deg ned over tid. Jeg synes du bør snakke med en fagperson alene, om hvordan forholdet egentlig fungerer, for argumentasjonen din utover i tråden gir inntrykk av at du er blitt manipulert over tid av ham, hvor du stadig forsøker å bortforklare og forklare og forsvare det du selv føler er helt feil for deg. Det høres ikke ut som et sunt forhold. Jeg synes det er bra at du har reagert på dette, for det er viktig at du setter grenser for deg selv. Gjør du ikke det så kan dere aldri få et sunt forhold. Hans forklaringer er ikke logiske, det er derfor du reagerer så mye som du gjør på dette. Og det bør du gjøre, for en mann som ikke er ærlig med deg, han kan du heller ikke føle tillit til. Og da vil du ikke ha det godt i forholdet. Han har allerede truet deg med at han går hvis han ikke får beholde denne påstått løgnaktige kollegaen som fb-venn. Da kan du henvise til det at han truer med å flytte, og at det uansett tyder på at forholdet deres ikke er bra, og at hvis dere skal fikse det, da vil du at dere skal gå i parterapi så lenge det trengs. Vil han ikke det så er det han som velger bort forholdet, noe han uansett synes å ha gjort følelsesmessig for lenge siden. Stå opp for deg selv og krev å bli behandlet med respektert og omtanke - og at dere går sammen i parterapi. Anonymkode: 5d80e...088
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2022 #95 Skrevet 5. januar 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Ser du ikke hvordan han krever at alt skal være kun slik han vil ha det? Han mener han ikke har gjort noe galt. Neivel, men hvis det er slik at han faktisk ikke har gjort det og at hans kollega bare er en ustabil løgner - hvorfor er det da så viktig for ham å ha henne som fb-venn, hvor han kan følge hva hun gjør i privatlivet sitt? Hvorfor later han som om han er singel på fb og konsekvent fremstiller seg der som om han ikke har samboer? Han sier han ikke ser noe galt i å ha henne som fb-venn, siden han "nesten ikke" har kontakt med henne. Hvis han nesten ikke har kontakt med henne mer, da burde det også vært en filleting å fjerne henne som venn på fb. Men det vil han ikke, for hun betyr tydeligvis noe for ham, det betyr i hvert fall mye for ham å ha muligheten til å følge henne og hennes liv på fb. Så mye at han heller vil flytte fra deg enn å slette henne. Hvorfor er det viktigere for ham å ha henne - som han mener lyver til deg for å skade hans og ditt forhold - som fb-venn, enn å fortsette å bo sammen med deg og barna? Det han forteller deg henger ikke på greip. Den som kontrollerer den andre, det er han. Han manipulerer deg, han truer deg, han legger skyld på deg og manipulerer deg til å ta på deg skyldfølelse. Jeg nekter å tro at dette forholdet er spesielt godt på andre områder heller, for han høres ut som en som har manipulerert og psyke deg ned over tid. Jeg synes du bør snakke med en fagperson alene, om hvordan forholdet egentlig fungerer, for argumentasjonen din utover i tråden gir inntrykk av at du er blitt manipulert over tid av ham, hvor du stadig forsøker å bortforklare og forklare og forsvare det du selv føler er helt feil for deg. Det høres ikke ut som et sunt forhold. Jeg synes det er bra at du har reagert på dette, for det er viktig at du setter grenser for deg selv. Gjør du ikke det så kan dere aldri få et sunt forhold. Hans forklaringer er ikke logiske, det er derfor du reagerer så mye som du gjør på dette. Og det bør du gjøre, for en mann som ikke er ærlig med deg, han kan du heller ikke føle tillit til. Og da vil du ikke ha det godt i forholdet. Han har allerede truet deg med at han går hvis han ikke får beholde denne påstått løgnaktige kollegaen som fb-venn. Da kan du henvise til det at han truer med å flytte, og at det uansett tyder på at forholdet deres ikke er bra, og at hvis dere skal fikse det, da vil du at dere skal gå i parterapi så lenge det trengs. Vil han ikke det så er det han som velger bort forholdet, noe han uansett synes å ha gjort følelsesmessig for lenge siden. Stå opp for deg selv og krev å bli behandlet med respektert og omtanke - og at dere går sammen i parterapi. Anonymkode: 5d80e...088 Mulig du har rett altså. Jeg tenker meg ihjel den ene og andre veien, for å prøve å forstå logikken. Takk for et velformulert innlegg. ❤ Anonymkode: 3a4c0...78e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå