Anonym bruker Skrevet 3. januar 2022 #51 Skrevet 3. januar 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Det er vel du som misforstår. Anonymkode: e740a...0fc Samtidig som hun sier at de aldri har hatt sex og at han aldri ville gjort noe fysisk med noen andre. Anonymkode: 1d1ad...826
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2022 #52 Skrevet 3. januar 2022 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Enig. Han er ikke i posisjon til å kalle dette for «mas». Anonymkode: e740a...0fc Jeg kommer til å slutte å mase om at han skal slette ho. Han burde forstått det selv. Jeg skulle ønske han slettet ho på eget initiativ, fordi hvis jeg får han til å gjøre det, så blir det jo at han har gjort det fordi jeg har bedt han om det og ikke fordi han forstår det er galt selv. Merker at folk har litt ulike synspunkt på denne saken. Jeg stoler på han hvis han er hjemme eller jeg vet hvor han er. Men hvis han er borte lenger enn avtalt, så kommer usikkerheten. Anonymkode: 3a4c0...78e
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2022 #53 Skrevet 3. januar 2022 Anonym bruker skrev (22 minutter siden): Samtidig som hun sier at de aldri har hatt sex og at han aldri ville gjort noe fysisk med noen andre. Anonymkode: 1d1ad...826 Et forhold er mer enn sex. Jeg, f eks, er akkurat nå i et forhold med en jeg ikke har ligget med. Anonymkode: e740a...0fc
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2022 #54 Skrevet 3. januar 2022 Anonym bruker skrev (17 minutter siden): Jeg kommer til å slutte å mase om at han skal slette ho. Han burde forstått det selv. Jeg skulle ønske han slettet ho på eget initiativ, fordi hvis jeg får han til å gjøre det, så blir det jo at han har gjort det fordi jeg har bedt han om det og ikke fordi han forstår det er galt selv. Merker at folk har litt ulike synspunkt på denne saken. Jeg stoler på han hvis han er hjemme eller jeg vet hvor han er. Men hvis han er borte lenger enn avtalt, så kommer usikkerheten. Anonymkode: 3a4c0...78e Har du det godt i det forholdet, egentlig? Han gjør jo virkelig NULL for å gjenoppbygge den tilliten han ødela. Anonymkode: e740a...0fc
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2022 #55 Skrevet 3. januar 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Har du det godt i det forholdet, egentlig? Han gjør jo virkelig NULL for å gjenoppbygge den tilliten han ødela. Anonymkode: e740a...0fc Vi har det stort sett hyggelig sammen. Han har droppet mange ting han har pleid å dra på tidligere og er mye mer hjemme. Anonymkode: 3a4c0...78e
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2022 #56 Skrevet 3. januar 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Vi har det stort sett hyggelig sammen. Han har droppet mange ting han har pleid å dra på tidligere og er mye mer hjemme. Anonymkode: 3a4c0...78e Men dersom du fortsatt føler på usikkerhet, og han tillater seg å kalle din mening for «mas», da er det en ubalanse. Anonymkode: e740a...0fc
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2022 #57 Skrevet 3. januar 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg så "Let's have sex" dukket opp på Facebook på åpen pc mens jeg var vekk og tok ta tlf når hun ringte han på messenger. Spurte om de holdt på. Og fikk svar om at de hadde tilbringt mye tid sammen, at han skulle flytte og se om de kunne bygge på noe. I tillegg hadde han hadde sagt han var forelska I ho. Det er lov å bli betatt av en annen, men det er når man "pleier" det en gjør noe galt. Jeg fant ut etter dette på Google mars at han hadde kjørt ho hjem og vært der 2-3 timer mange ganger. Han er glad i å skravle, så han trenger ikke å ha gjort noe galt for det. Det er 10-15 år siden jeg slettet han i forhold. Blitt litt mer moden siden den gang da. Etter vi fikk barn ihvertfall. Anonymkode: 3a4c0...78e Det er jo helt klart at han har gjort mer enn snakket platonisk med kollegaen. Han har brukt mye tid sammen med henne på og etter jobb, og han har også fortalt henne at han skulle flytte fra deg og ungene slik at han og hun kunne se om de kunne bygge på noe, i tillegg til at han hadde fortalt henne at han var forelsket i henne. Dette er utroskap, hverken mer eller mindre. Mulig han har fått kalde føtter. Men jeg tror ikke det. For da ville han ha kuttet kontakten med henne, inkl. facebook. Jeg skrev tidligere at jeg tror han sier og gjør det han nå sier/gjør fordi han ønsker at du, Hi, skal gå ut av forholdet. Hvis han går fra deg og barna fordi han har vært utro, da vil han ikke få særlig sympati fra andre. Hvis derimot du går fra ham, så kan han felle noen krokodilletårer over hvor fæl og kontrollerende og sykelig sjalu du har vært, hvor knust han er - og så får han all sympati samt lykkeønskninger når han overraskende fort finner kjærligheten igjen med en annen. Klassisk utro mann! Den eneste forklaringen han har er at hun har misforstått. Tror ikke det. I så fall ville mannen ha kuttet kontakten med henne for å unngå at hennes "misforståelser" kunne ødelegge enda mer for dere i fremtiden. Det gjør han ikke. Tvert om sier han overtydelig at han prioriterer kontakt med henne fremfor deg og barna. Han har allerede tatt sitt valg. Har du spurt ham om å bli med i parterapi? Hva svarte han? Anonymkode: 5d80e...088
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2022 #58 Skrevet 3. januar 2022 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Men dersom du fortsatt føler på usikkerhet, og han tillater seg å kalle din mening for «mas», da er det en ubalanse. Anonymkode: e740a...0fc Ja, det er jeg enig i. Men han klarer ikke å se at det er noe galt i å ha på Face eller Insta, når han i følge han selv aldri prater med ho. Så om jeg er sykelig sjalu eller om det er naturlig reaksjon vet jeg ikke. Han tagger heller aldri meg i noe som helst på Face, for eks når han legger ut bilder av barna. Fremstår som en annen i sosiale medier, enn på hjemmebane. Han deler sjeldent noe. Anonymkode: 3a4c0...78e
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2022 #59 Skrevet 3. januar 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Ja, det er jeg enig i. Men han klarer ikke å se at det er noe galt i å ha på Face eller Insta, når han i følge han selv aldri prater med ho. Så om jeg er sykelig sjalu eller om det er naturlig reaksjon vet jeg ikke. Han tagger heller aldri meg i noe som helst på Face, for eks når han legger ut bilder av barna. Fremstår som en annen i sosiale medier, enn på hjemmebane. Han deler sjeldent noe. Anonymkode: 3a4c0...78e Spørsmålet er ikke om HAN ser noe feil i ditten eller datten av enkeltelementer. Spørsmålet er jo om han har gjort tilstrekkelig for å reparere det som ble ødelagt. Noen ville trenge mer, andre mindre. Her er det åpenbart at du trenger mer. Ring FVK! Anonymkode: e740a...0fc
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2022 #60 Skrevet 3. januar 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Det er jo helt klart at han har gjort mer enn snakket platonisk med kollegaen. Han har brukt mye tid sammen med henne på og etter jobb, og han har også fortalt henne at han skulle flytte fra deg og ungene slik at han og hun kunne se om de kunne bygge på noe, i tillegg til at han hadde fortalt henne at han var forelsket i henne. Dette er utroskap, hverken mer eller mindre. Mulig han har fått kalde føtter. Men jeg tror ikke det. For da ville han ha kuttet kontakten med henne, inkl. facebook. Jeg skrev tidligere at jeg tror han sier og gjør det han nå sier/gjør fordi han ønsker at du, Hi, skal gå ut av forholdet. Hvis han går fra deg og barna fordi han har vært utro, da vil han ikke få særlig sympati fra andre. Hvis derimot du går fra ham, så kan han felle noen krokodilletårer over hvor fæl og kontrollerende og sykelig sjalu du har vært, hvor knust han er - og så får han all sympati samt lykkeønskninger når han overraskende fort finner kjærligheten igjen med en annen. Klassisk utro mann! Den eneste forklaringen han har er at hun har misforstått. Tror ikke det. I så fall ville mannen ha kuttet kontakten med henne for å unngå at hennes "misforståelser" kunne ødelegge enda mer for dere i fremtiden. Det gjør han ikke. Tvert om sier han overtydelig at han prioriterer kontakt med henne fremfor deg og barna. Han har allerede tatt sitt valg. Har du spurt ham om å bli med i parterapi? Hva svarte han? Anonymkode: 5d80e...088 Vi begynte med parterapi kort tid etter. Men stoppet da jeg ble syk. Han sier ho har fått ny type, men jeg vet ikke. Kort tid etter jeg fant ut om kollegaen og en periode fremover, så sendte han meg alltid snap eller mld for å dokumentere hvor han er. Han har hatt lite muligheter for å se ho det siste året. Han har vært sykemeldt fra den delen han jobber mest med andre. Ville han ikke pushet på tidligere for å få meg til å hive han ut og ikke ventet over 1 år? Han har også gått i terapi delvis for min skyld, for et problem han har hatt. Ser hvorfor jeg selv blir forvirra med hva jeg skal tro, for det er lett å tenke å tolke det ene og andre veien. Men takk for at du tar deg tid😊 Anonymkode: 3a4c0...78e
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2022 #61 Skrevet 3. januar 2022 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Spørsmålet er ikke om HAN ser noe feil i ditten eller datten av enkeltelementer. Spørsmålet er jo om han har gjort tilstrekkelig for å reparere det som ble ødelagt. Noen ville trenge mer, andre mindre. Her er det åpenbart at du trenger mer. Ring FVK! Anonymkode: e740a...0fc Han prøver og har prøvd å endre seg på hjemmebane, men så blir jeg litt opptatt av sosialmedier og hva han sier til kollegaer. Anonymkode: 3a4c0...78e
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2022 #62 Skrevet 3. januar 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Han prøver og har prøvd å endre seg på hjemmebane, men så blir jeg litt opptatt av sosialmedier og hva han sier til kollegaer. Anonymkode: 3a4c0...78e Ja, da er dere jo ikke ferdige med jobben. Anonymkode: e740a...0fc
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2022 #63 Skrevet 3. januar 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Ja, da er dere jo ikke ferdige med jobben. Anonymkode: e740a...0fc Han føler han har gjort veldig mye for å endre seg og forstår ikke problemet med å ha ho på Face og Insta, når han uansett ikke prater med ho, annet enn å si hei på jobb. Han blir frustrert over hvorfor vi ikke kan bare se film og ha det hyggelig. Kanskje må vi ta det med Fvk. Anonymkode: 3a4c0...78e
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2022 #64 Skrevet 3. januar 2022 Anonym bruker skrev (30 minutter siden): Vi begynte med parterapi kort tid etter. Men stoppet da jeg ble syk. Han sier ho har fått ny type, men jeg vet ikke. Kort tid etter jeg fant ut om kollegaen og en periode fremover, så sendte han meg alltid snap eller mld for å dokumentere hvor han er. Han har hatt lite muligheter for å se ho det siste året. Han har vært sykemeldt fra den delen han jobber mest med andre. Ville han ikke pushet på tidligere for å få meg til å hive han ut og ikke ventet over 1 år? Han har også gått i terapi delvis for min skyld, for et problem han har hatt. Ser hvorfor jeg selv blir forvirra med hva jeg skal tro, for det er lett å tenke å tolke det ene og andre veien. Men takk for at du tar deg tid😊 Anonymkode: 3a4c0...78e Høres ut som om dere avsluttet parterapi altfor tidlig. Jeg ville fått ham med tilbake, for det hjelper ikke om han synes dere har det bra nå, hvis du ikke også har det bra. Han forstår tydeligvis ikke at det var han som brøt tilliten og da tar det tid å bygge opp. Tilbake til parterapien! Og der, spør ham rett ut: hvis du hadde tilbrakt like mye tid med en mannlig kollega som han gjorde med sin kvinnelige kollega, at du hadde fortalt din kollega at du var forelsket i ham, ville flytte fra samboer for å se om det kunne bli noe mer mellom deg og kollega - ville han synes det var ok for forholdet deres? ville han hatt tillit til deg videre? ville han ha vært komfortabel at du nektet å kutte kontakten på fb med denne kollegaen du var forelsket i og hadde planer om å forlate familien for? Spør om dette i parterapi, ikke før. Og hør hva han og terapeuten sier til dette. Spør også terapeuten om hva denne mener må til for at dere skal bygge opp igjen tilliten i forholdet deres. Anonymkode: 5d80e...088
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2022 #65 Skrevet 3. januar 2022 Du er gærn. Det er verre enn storm i vannglass. Uæh. Anonymkode: c43e0...723
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2022 #66 Skrevet 3. januar 2022 Anonym bruker skrev (31 minutter siden): Høres ut som om dere avsluttet parterapi altfor tidlig. Jeg ville fått ham med tilbake, for det hjelper ikke om han synes dere har det bra nå, hvis du ikke også har det bra. Han forstår tydeligvis ikke at det var han som brøt tilliten og da tar det tid å bygge opp. Tilbake til parterapien! Og der, spør ham rett ut: hvis du hadde tilbrakt like mye tid med en mannlig kollega som han gjorde med sin kvinnelige kollega, at du hadde fortalt din kollega at du var forelsket i ham, ville flytte fra samboer for å se om det kunne bli noe mer mellom deg og kollega - ville han synes det var ok for forholdet deres? ville han hatt tillit til deg videre? ville han ha vært komfortabel at du nektet å kutte kontakten på fb med denne kollegaen du var forelsket i og hadde planer om å forlate familien for? Spør om dette i parterapi, ikke før. Og hør hva han og terapeuten sier til dette. Spør også terapeuten om hva denne mener må til for at dere skal bygge opp igjen tilliten i forholdet deres. Anonymkode: 5d80e...088 Takk for råd. Anonymkode: 3a4c0...78e
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2022 #67 Skrevet 4. januar 2022 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Jeg kommer til å slutte å mase om at han skal slette ho. Han burde forstått det selv. Jeg skulle ønske han slettet ho på eget initiativ, fordi hvis jeg får han til å gjøre det, så blir det jo at han har gjort det fordi jeg har bedt han om det og ikke fordi han forstår det er galt selv. Merker at folk har litt ulike synspunkt på denne saken. Jeg stoler på han hvis han er hjemme eller jeg vet hvor han er. Men hvis han er borte lenger enn avtalt, så kommer usikkerheten. Anonymkode: 3a4c0...78e Du kan jo ikke si at du stoler på han når det kun gjelder når du ser han eller har full kontroll på han. Uansett hva han har gjort eller ikke så er dette forholdet svært usunt for deg. Du må ta et valg om å enten velge å bli og slutte å forfølge han og snoke i hans sosiale medier, eller gå. Slik du driver på kommer du i hvert fall til å drepe alle følelsene han måtte ha for deg. Anonymkode: be44e...570
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2022 #68 Skrevet 4. januar 2022 Takk for alle råd. Det hjalp så jeg fikk tenkt litt igjennom ting og prøve å finne en bedre måte å kommunisere med han på. Anonymkode: 3a4c0...78e
KellyTaylor Skrevet 4. januar 2022 #69 Skrevet 4. januar 2022 Har ikke lest igjennom alle svarene du har fått HI, men det at han truer med å flytte fra deg fordi du "maser" er mer urovekkende enn noe annet. Han leter etter en grunn for å flytte virker det som og når man trusler om slikt, så ligger det noe mer bak.
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2022 #70 Skrevet 4. januar 2022 Ikke hør på dem som sier at det er heeelt normalt å forelske seg i andre når man er gift, og dyrke denne forelskelsen. Ja, man kan få følelser for andre, men hvis man er et ordentlig menneske så gjør man alt for å ikke gi disse følelsene næring. Hvis man har tenkt til å bli hos partneren, altså. Jeg har heller ikke noe til overs for folk som truer med å flytte fra partneren for å oppnå noe. Nei, de har ingen planer om å flytte, men de bruker det som trussel for å oppnå bestemt oppførsel fra partneren. Eksmannen har truet med skilsmisse mange ganger for å få meg til å gjøre hva han ville. Men da jeg endelig fikk nok av hans utroskap og tok ut skilsmissen, var det panikk, kjeft og utallige forsøk på å få meg til å bli. Altså, hadde denne trusselen ikke noe bak seg, og de fleste slike trusler er tomme. Jeg forstår ikke hvorfor det er viktig for ham å ha henne som venn på Facebook, når interaksjonen med henne var det som slo sprekker i forholdet i utgangspunktet. Enda så viktig at han heller flytter fra sin kone og mor til sine barn enn å trykke på en knapp på datamaskinen. Bare smak på denne - han kommuniserer altså at han kommer til å forlate sin kone og gjøre barna sine til skilsmissebarn på grunn av HENNE. HUN er viktig, det er ikke dere, hvis man skal følge denne logikken. Eller, egentlig er det ikke hun som er viktig, men "friheten" hans. En del menn oppfører seg som trassige femåringer hvis de mistenker at konemor vil ha en mening om hvordan deres forhold skal være og sette grenser for seg selv. Og da bør man behandle slike menn som trassige femåringer. Anonymkode: 7535d...4fa
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2022 #71 Skrevet 4. januar 2022 KellyTaylor skrev (31 minutter siden): Har ikke lest igjennom alle svarene du har fått HI, men det at han truer med å flytte fra deg fordi du "maser" er mer urovekkende enn noe annet. Han leter etter en grunn for å flytte virker det som og når man trusler om slikt, så ligger det noe mer bak. Eller så er det tomme trusler for å få henne til å gjøre det han vil. Anonymkode: 7535d...4fa
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2022 #72 Skrevet 4. januar 2022 Dere er litt ute på villspor, uten tvil. Hva mannen din gjør eller ikke gjør, er umulig å si noe om. Jeg tror du må finne balanse hos deg selv. Bygge deg selv opp. Vær stolt og sterk i hvem du er, ingen er attraktive når de krever den andre. Ingen eier hverandre og det er ikke partnerens oppgave å gjøre deg lykkelig. Det er din. Det du kan kreve er ærlighet. Skal du investere i forholdet, må han også være redelig. Gjør det klinkende klart at dette er hans valg, men også han plikt ovenfor deg å slippe deg fri hvis han ikke ønsker å prioritere deg. Hvis han ønsker å forfølge flingen han har med andre damer, forventer du at han er ærlig om det. Vær en mann, ta ett valg og stå for det! Anonymkode: 1ce1a...6bf
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2022 #73 Skrevet 4. januar 2022 Anonym bruker skrev (12 timer siden): Hun hadde sendt han GIF emoji med "let's have sex". Er det vanlig å gjøre det på tull til en venn? Det var da jeg tik tlf, når hun ringte han på messenger og fant ut hvorfor han var så mye vekk. Nå er det over 1 år siden og jeg vet han ikke har hatt mye med ho å gjøre. Anonymkode: 3a4c0...78e Det skrev du ingenting om i hovedinnlegget. Anonymkode: 2ec23...f1d
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2022 #74 Skrevet 4. januar 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Det skrev du ingenting om i hovedinnlegget. Anonymkode: 2ec23...f1d Og det ble visst altfor slitsomt å lese tråden. DUH. Anonymkode: e740a...0fc
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2022 #75 Skrevet 4. januar 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Jeg forstår ikke hvorfor det er viktig for ham å ha henne som venn på Facebook, når interaksjonen med henne var det som slo sprekker i forholdet i utgangspunktet. Enda så viktig at han heller flytter fra sin kone og mor til sine barn enn å trykke på en knapp på datamaskinen. Bare smak på denne - han kommuniserer altså at han kommer til å forlate sin kone og gjøre barna sine til skilsmissebarn på grunn av HENNE. HUN er viktig, det er ikke dere, hvis man skal følge denne logikken. Dette! Anonymkode: e740a...0fc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå