Gå til innhold

Lager jeg storm i vannglass?

Anbefalte innlegg

Skrevet

For ca 1 år siden fant jeg ut at samboeren min hadde brukt mye tid med en kvinnelig kollega, uten å fortelle det til meg. Hun fortalte meg at han hadde sagt han var forelska I ho. Nå bruker han mesteparten av tiden med meg og barna. Han har ho som venn på Face på Instagram, men nekter å slette ho fra Face. Da dette er vondt og sårt for meg. Sagt at han flytter, om jeg maser mer om det. Lager jeg storm i vannglass?

Anonymkode: 3a4c0...78e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja. Å være venner på Facebook er vel ganske uproblematisk?

Anonymkode: 1d1ad...826

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Mulig. Allikevel piner jeg meg med det hver dag. Jeg ville slettet for hans skyld, om det var meg. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

Å være venner på Facebook er uproblematisk, men å være venner åå Facebook etter å hatt en periode hvor han har brukt mesteparten av tiden på henne og innrømmet at han er forelsket i henne er noe annerledes synes jeg.

Anonymkode: e1ede...018

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Mulig. Allikevel piner jeg meg med det hver dag. Jeg ville slettet for hans skyld, om det var meg. 

Men han er ikke deg. Så må du finne metoder for å unngå å pine deg selv. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Å være venner på Facebook er uproblematisk, men å være venner åå Facebook etter å hatt en periode hvor han har brukt mesteparten av tiden på henne og innrømmet at han er forelsket i henne er noe annerledes synes jeg.

Det synes ikke jeg. Jeg har flere ekser som Facebook-venner. Jeg har vært forelsket i alle dem også

Skrevet

Det synes ikke jeg. Jeg har flere ekser som Facebook-venner. Jeg har vært forelsket i alle dem også

Det er jo noe helt annet.

Anonymkode: 16e6f...4b2

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Det er mennesker jeg har vært forelsket i, og ikke er det lenger. Men jeg har fortsatt følelser for dem selv om det ikke er forelskelse. Hvis ikke hadde jeg ikke hatt dem på Facebook. Jeg ser seriøst ikke et problem med å ha en tidligere flamme som venn på Facebook. Det betyr jo ingen ting

Skrevet
Anonym bruker skrev (30 minutter siden):

Det er mennesker jeg har vært forelsket i, og ikke er det lenger. Men jeg har fortsatt følelser for dem selv om det ikke er forelskelse. Hvis ikke hadde jeg ikke hatt dem på Facebook. Jeg ser seriøst ikke et problem med å ha en tidligere flamme som venn på Facebook. Det betyr jo ingen ting

Men her er det ikke snakk om en tidligere flamme. Her er det snakk om et potensielt utroskap!

Anonymkode: 1f67e...0fa

Skrevet

Men her er det ikke snakk om en tidligere flamme. Her er det snakk om et potensielt utroskap!

Anonymkode: 1f67e...0fa

Tror du det kan unngås ved å slette den andre på Facebook når de jobber sammen?

Skrevet

Han nekter for å ha sagt han er forelska i ho, men at han liker ho som en venn. Mener ho har missforstått. Mener litt at det er enda litt større grunn til å slette ho, hvis han i teorien mener ho har løyet. Nå har han ikke hatt stort mulighet for å treffe ho og ikke valgt det heller. 

HI

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg hadde ikke brydd meg om han hadde eksen sin der. 

Hi

Skrevet

Jeg mener det er respektløst av ham å ikke slette henne fra sosiale medier.

Selv om hun liksom skulle ha misforstått det han har sagt til henne (tviler på at hun har misforstått noe så klart), så tenker jeg han har oppført seg på en måte som ikke er ok så lenge han er i et forhold. Og hvis han mener hun lyver om han i tillegg, så er det jo merkelig å opprettholde en sosial relasjon til henne privat, når det i tillegg skaper problemer for forholdet hans. Det er ille nok at han fortsatt jobber med henne.

Jeg synes det høres ut som en mann som ikke tar ansvar for sine handlinger, og som kanskje egentlig er av typen som heller vil at du skal avslutte forholdet, slik at han kan være den som blir forlatt og får sympati av andre av den grunn.

Jeg hadde bedt ham bli med i parterapi om han ønsker å bevare forholdet.

Anonymkode: 5d80e...088

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Selv om hun liksom skulle ha misforstått det han har sagt til henne (tviler på at hun har misforstått noe så klart), så tenker jeg han har oppført seg på en måte som ikke er ok så lenge han er i et forhold. Og hvis han mener hun lyver om han i tillegg, så er det jo merkelig å opprettholde en sosial relasjon til henne privat, når det i tillegg skaper problemer for forholdet hans. Det er ille nok at han fortsatt jobber med henne.

Jeg synes det høres ut som en mann som ikke tar ansvar for sine handlinger, og som kanskje egentlig er av typen som heller vil at du skal avslutte forholdet, slik at han kan være den som blir forlatt og får sympati av andre av den grunn. Det at han truer med å flytte om du ikke "slutter å mase", mener jeg bekrefter dette.

Postet litt fort. Tilføyelse over 👆

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Jeg synes det høres ut som en mann som ikke tar ansvar for sine handlinger, og som kanskje egentlig er av typen som heller vil at du skal avslutte forholdet, slik at han kan være den som blir forlatt og får sympati av andre av den grunn.

Takk for svar❤ Enig i tankegangen din. Men er litt usikker på om han egentlig ønsker det. Da vi spleiset på nye møbler for ca 1 mnd siden. 

Skrevet

Å være fb-venn tenker jeg at er uproblematisk i utgangspunktet.

Men når han heller vil flytte fra deg enn å slette henne derfra, det er absolutt problematisk.

Skrevet
Den perfekte mor, påan igjen skrev (1 minutt siden):

Å være fb-venn tenker jeg at er uproblematisk i utgangspunktet.

Men når han heller vil flytte fra deg enn å slette henne derfra, det er absolutt problematisk.

Han orker ikke mas om det mer sier han. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Og den enkleste måten er da å flytte på? Ville vel kanskje ha ansett det som hakket mindre tiltak å slette henne, men det er jo meg🤷🏼‍♀️

Skrevet
Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Takk for svar❤ Enig i tankegangen din. Men er litt usikker på om han egentlig ønsker det. Da vi spleiset på nye møbler for ca 1 mnd siden. 

Det er jo det han forteller deg. Som Den Perfekte Mor over her også sier, han forteller deg rett ut at han heller vil flytte fra deg enn å slette henne på facebook. Da forteller han også veldig tydelig hva som er viktigst for ham - ikke nødvendigvis at hun er viktigere enn deg, men at han skal få gjøre alt han vil i forholdet, selv det som sårer deg og skaper utrygghet og mistillit i forholdet.

Selv om han var med på å spleise på nye møbler trenger ikke det bety så mye annet enn at han trodde at han ikke skulle bli avslørt. Og nå som han er det, viser han mer hvor han faktisk står. Mitt inntrykk er fremdeles at han provoserer til at du skal bryte med ham.

Jeg ville rolig og saklig fortalt ham at du i morgen bestiller time hos familievernkontoret til parterapi, og hvis han ønsker å fortsette forholdet, så blir han med dit, fordi dere nå er kommet så skjevt ut på egen hånd at dere trenger en nøytral tredjeperson i en fagperson til å hjelpe dere videre.

Og vil han ikke det, så er jo også det bare en bekreftelse på hva han vil og ikke vil.

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Men det er vel en forskjell på ekser, altså forhold som allerede var slutt da du ble sammen med nåværende kjæreste og det HI beskriver her.

Skrevet

Ja du lager storm i et vannglass om det kun er vennskap. 
har de derimot hatt et forhold til hun er jeg enig med deg. 

Anonymkode: 2ec23...f1d

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Ja du lager storm i et vannglass om det kun er vennskap. 
har de derimot hatt et forhold til hun er jeg enig med deg. 

Anonymkode: 2ec23...f1d

Hun hadde sendt han GIF emoji med "let's have sex". Er det vanlig å gjøre det på tull til en venn? Det var da jeg tik tlf, når hun ringte han på messenger og fant ut hvorfor han var så mye vekk. Nå er det over 1 år siden og jeg vet han ikke har hatt mye med ho å gjøre. 

Skrevet

Glemte også å nevne at jeg har snoket på Facebook hans. (Bare på ting om henne). Fordi jeg fortsatt sliter med å stole fullt og helt på ham. Jeg har ikke funnet noe tegn på at han gjør noe galt. Så det er en kombinasjon av snoking og at jeg maser om at han skal slette ho. Han sier at han blir sliten av det, når han har vært mye hjemme. Men han tagger eller deler aldri noe om oss utad, så føler han spiller skuespill utad. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (42 minutter siden):

Ville du ha sluttet å mase om henne om han slettet henne på Facebook da? Det kan være en samlet sum av maset han ikke orker og som gjør det vanskelig? Det er helt vanlig å forelske seg i andre selv om man er gift. Leser ofte om det her inne. Kvinner som er forelsket i kollega. Forskjellen her er at han ble «tatt» i forelskelsen. Men han gjorde ikke noe med det, gjorde han? Du må jo enten stole på han eller forlate han

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Ville du ha sluttet å mase om henne om han slettet henne på Facebook da? Det kan være en samlet sum av maset han ikke orker og som gjør det vanskelig? Det er helt vanlig å forelske seg i andre selv om man er gift. Leser ofte om det her inne. Kvinner som er forelsket i kollega. Forskjellen her er at han ble «tatt» i forelskelsen. Men han gjorde ikke noe med det, gjorde han? Du må jo enten stole på han eller forlate han

Nei, ikke som jeg vet. Kan nok hende jeg hadde blitt fristet til å sjekke messenger hans. Jeg bare vet ikke om han spiller "singel" utad. Han vil ikke dele noe med meg på Face. Og ikke ha meg i forhold på Face, fordi jeg for 10-15 år siden sletta han, når jeg ble sur på han. Han mener jeg vil "eie" han, mens jeg føler han spiller skuespill på sosialemedier og muligens med kollegaer. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...