Gå til innhold

Europa reiser seg mot restriksjoner og lockdown

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (27 minutter siden):

Neida, for da syter man og klager. Hva het det igjen? Brønnpissere! Vi er brønnpissere :D 

Anonymkode: 6c2e6...938

Det ble jeg faktisk kalt i en tråd her 😅

Anonymkode: 7ef87...6c0

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Sant. Men de kan trene sammen i gymsalen på den samme skolen etter skoletid sammen med tre andre barneskoler. 🙈

Anonymkode: 722fe...5a7

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Selvfølgelig. Og de kan henge med hvem de vil på fritiden. Men på skolen skal søsken splittes, for de kan jo smitte hverandre ved kontakt, mens hjemme kan de ikke gjøre det... eller vent...

Fortell nå hvordan dere ville organisert dette. Dere, som skoleledere, får et pålegg om å dele inn i kohorter for å minske smittespredning, minske risiko for at mange av de ansatte blir syke på en gang osv. Hvordan ville dere løst kabalen? Oda i 1b har en bror, Ole i 3b. De vil gjerne være på samme kohort, for de er jo søsken. De har ikke samme fag eller samme lærer, dessuten er det viktig for Oda å ha med bestevenninnen sin, Ada. Ada har ei søster i 2c. De vil også gjerne være på samme kohort. Dessuten kjører Else og Einar med Ada sine foreldre til og fra skolen. De bør også være i kohorten. De går i 2a. Ole spiller håndball på kvelden med fire andre gutter fra hhv 3a og 3c. De bør derfor også være med i kohorten, og selvfølgelig må også søsteren til han ene håndballgutten med. Hun går i spesialklassen for de med multifunksjonsnedsettelser. Kom nå endelig med deres glimrende løsning.  Jeg er sikker på at både myndigheter og skoleledere er lutter øre. 

Anonymkode: 6a144...e86

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Fortell nå hvordan dere ville organisert dette. Dere, som skoleledere, får et pålegg om å dele inn i kohorter for å minske smittespredning, minske risiko for at mange av de ansatte blir syke på en gang osv. Hvordan ville dere løst kabalen? Oda i 1b har en bror, Ole i 3b. De vil gjerne være på samme kohort, for de er jo søsken. De har ikke samme fag eller samme lærer, dessuten er det viktig for Oda å ha med bestevenninnen sin, Ada. Ada har ei søster i 2c. De vil også gjerne være på samme kohort. Dessuten kjører Else og Einar med Ada sine foreldre til og fra skolen. De bør også være i kohorten. De går i 2a. Ole spiller håndball på kvelden med fire andre gutter fra hhv 3a og 3c. De bør derfor også være med i kohorten, og selvfølgelig må også søsteren til han ene håndballgutten med. Hun går i spesialklassen for de med multifunksjonsnedsettelser. Kom nå endelig med deres glimrende løsning.  Jeg er sikker på at både myndigheter og skoleledere er lutter øre. 

Nå snakker jeg ikke om skole, men SFO/AKS. På slutten av dagen er det svært få barn der, og da sitter ofte gutten alene fordi han ikke kan være der søsteren er.

Anonym bruker skrev (58 minutter siden):

Ser du ikke selv hvor idiotisk det er da? Skoleledelsene rundt om i Norge må si stopp, dette er bare tull! Noen må reise seg å våge å si imot! 

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Ser du ikke selv hvor idiotisk det er da? Skoleledelsene rundt om i Norge må si stopp, dette er bare tull! Noen må reise seg å våge å si imot! 

Nei, jeg synes ikke det er idiotisk. Jeg er veldig glad for at disse avgjørelsene tas av kompetente fagfolk og ikke overlates til den enkelte rektor eller den enkelte forelder.

Anonymkode: 35edf...448

Annonse

• Opprett ny...