Gå til innhold

Vet dere om noen som har skaffet seg hytte og angret?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Virker som det er like naturlig å skaffe seg hytte som det er å få barn her til lands.

Anonymkode: 84113...fde

Skrevet

Kanskje ikke angrer…. 

men vet om flere som ikke helt har satt seg inn kostnadene; renovasjon, brøyting, forsikring, vedlikehold, oppvarming osv. De trodde de kjøpte noensinne skulle gi billige ferier, og så ender det opp med å bli ganske så dyrt. 

Anonymkode: b57ff...4b7

Skrevet

Kjenner ikke noen som angrer, men som etterhvert innser at de ikke får brukt hytta så mye som de hadde ønsket og tenkt. Fordi det jobbes turnus, barn som spiller kamper i helger, tenåringer som ikke vil være med lengre, etc etc. 

Anonymkode: 9d63a...d4a

Skrevet

Ja, i et selskap var vi 3 stykker.

Anonymkode: ced48...23c

Skrevet

Ja. Men det var fordi det var flere timer å kjøre hver vei,så den ble altfor lite brukt. De hadde campingvogn itellegg da. De endte med å selge hytten igjen.

Anonymkode: cd384...e94

Skrevet

Ja, ved lite bruk blir det dyre liggedøgn

Anonymkode: 5ef00...900

Skrevet

Det er vel i tilfelle ikke verre enn å selge den igjen🤷🏼‍♀️
Jeg kjenner ingen som har sagt rett ut at de angrer på kjøpet, men flere som sier de ønsker at de fikk brukt hytta mer. 

Det hender jeg kjenner et lite blaff av anger når hytta skal beises eller torvtaket må pleies (vanning, såing, klipping, fjerning av trær som har selvsådd seg på taket). 
Det har vi løst med å godta at taket på hytta får være mest mulig naturlig, og å kjøpe tjenester når det skal gjøres større oppgaver, som beising og renovering, selv om vi fint er i stand til å gjøre det selv. 

Alt i alt er hytta et stort pluss for familien vår💛

Anonymkode: 95c3f...cfc

Skrevet

Når begynner ungdommen å synes det er kjedelig å være med? 

Anonymkode: 015c6...380

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

15-16 år.

Skrevet
Anonym bruker skrev (55 minutter siden):

15-16 år.

Ikke enig, her er det femtenåringen som trives best på hytta. Henger i bakken og trikseparken med jevnaldrede fra andre hytter så lenge bakken er åpen. 

Utenom skisesong går det i fjellklatring.

Så lenge man velger hytte på et sted som tilfredsstiller barnas friluftsinteresser så dabber ikke interessen av.

Skrevet

Sjalu much ?

Anonymkode: d6fdb...958

Skrevet

Kjenner folk som har kjøpt den og seinere solgt den. Hvor vanskelig kan det egentlig være? 

Anonymkode: 16403...de1

Skrevet

Kjenner flere som har solgt igjen ja, særlig når ungene ikke gidder være med lenger 

Anonymkode: d9d2a...545

Skrevet

Ja, vi angrer. Vi har ikke kjøpt, men fått overført som del av fremtidig arv mot at den som eide den har bruksrett på livstid. Før vi takket ja var det ikke måte på hvor greit det skulle bli. Den som eide skulle dekke og sørge for alminnelig stell og vedlikehold og vi skal stå for ev. store utgifter eller investeringer som nye vinduer eller reparasjon av tak. Vi skulle selvfølgelig få bruke hytta ofte, og vi skulle dele antall uker likt. Det har ikke blitt slik, selv om avtalen er skriftlig og signert av alle. Vedkommende bruker hytta fra påske og hele sommeren til september og mener at vi kan ha den på høsten og vinteren. Lite interessant i og med at det er ved ei badestrand og ikke vinterisolert.  Om vedkommende ikke skal være der en uke så lyver hen og sier at hen kommer på mandag, så på onsdag osv så vi ikke kan være der. Vi blir ringt etter for alt fra hekkeklipp til beising og får handlelister på ting som trengs, som Zalo, fillerye, kjøkkenkluter osv, og det blir en konflikt hver gang vi må minne vedkommende på at dette er arbeid og utgifter hen skal ta selv. Er det noen som vet hvordan vi kommer ut av en slik avtale igjen? Det frister å selge hele hytta. Den står jo i vårt navn. Kan man selge hytter der det er noen som har bruksrett?

Anonymkode: c56e4...cfa

Skrevet
Anonym bruker skrev (20 timer siden):

Sjalu much ?

Anonymkode: d6fdb...958

Jeg er ikke HI, men har tenkt samme tanke selv flere ganger. Selv ville jeg ikke hatt hytte om jeg så hadde fått en (ville solgt) fordi jeg overhodet ikke trives med en slik livsstil der man må holde rede på to boliger. Jeg blir faktisk helt uvel av tanken. Det høres jo fint ut med hytte, og jeg kan forstå at andre liker det, men jeg tror også mange tror det er annerledes enn de så for seg før de kjøpte, og angrer. Min ene svigerinne har brukt mye tid og penger på en hytte som de brukte en del i et par år, men nå er de der sjeldent. Barna, ungdommer nå, vil ikke dit, og min svigerinne har latt det glippe noen ganger at hun blir stresset over å tenke på at de burde vært mer på hytten. Jeg tror ærlig talt at hun angrer, men kvier seg for å selge nettopp fordi de har lagt mye tid og penger i den, mer enn de vil få tilbake ved et eventuelt salg.

Anonymkode: 17889...e2a

Skrevet
Anonym bruker skrev (50 minutter siden):

Ja, vi angrer. Vi har ikke kjøpt, men fått overført som del av fremtidig arv mot at den som eide den har bruksrett på livstid. Før vi takket ja var det ikke måte på hvor greit det skulle bli. Den som eide skulle dekke og sørge for alminnelig stell og vedlikehold og vi skal stå for ev. store utgifter eller investeringer som nye vinduer eller reparasjon av tak. Vi skulle selvfølgelig få bruke hytta ofte, og vi skulle dele antall uker likt. Det har ikke blitt slik, selv om avtalen er skriftlig og signert av alle. Vedkommende bruker hytta fra påske og hele sommeren til september og mener at vi kan ha den på høsten og vinteren. Lite interessant i og med at det er ved ei badestrand og ikke vinterisolert.  Om vedkommende ikke skal være der en uke så lyver hen og sier at hen kommer på mandag, så på onsdag osv så vi ikke kan være der. Vi blir ringt etter for alt fra hekkeklipp til beising og får handlelister på ting som trengs, som Zalo, fillerye, kjøkkenkluter osv, og det blir en konflikt hver gang vi må minne vedkommende på at dette er arbeid og utgifter hen skal ta selv. Er det noen som vet hvordan vi kommer ut av en slik avtale igjen? Det frister å selge hele hytta. Den står jo i vårt navn. Kan man selge hytter der det er noen som har bruksrett?

Er bruksretten tinglyst?

Anonymkode: efc70...ea0

Skrevet

Nei, jeg kjenner ingen som angrer. Kjenner flere som tilpasser hytten etter familiens skiftende behov. Får inn nett når barna blir store, boblebad som frister både voksne og barn, setter opp volleyballbane om sønnen liker det osv. Tilpasser etter egne og barnas interesser. Godt å ha et eget fristed å dra til for de som ikke bor landlig ellers.

Anonymkode: 4d1b1...6e4

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 3.1.2022 den 15.40):

Kjenner ikke noen som angrer, men som etterhvert innser at de ikke får brukt hytta så mye som de hadde ønsket og tenkt. Fordi det jobbes turnus, barn som spiller kamper i helger, tenåringer som ikke vil være med lengre, etc etc. 

Anonymkode: 9d63a...d4a

Ja, dessverre...

Anonymkode: a7867...a72

Skrevet
Anonym bruker skrev (23 timer siden):

De vil gjerne bruke hytta igjen etter fylte 18 år, så er ikke bortkastet. 

Anonymkode: 2af2d...556

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Er bruksretten tinglyst?

Anonymkode: efc70...ea0

Ja. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Ja. 

Dette høres helt vilt ut. Kan dere ikke spandere en time eller to hos en advokat og søke råd? 

Personen dere har avtale med høres ikke helt oppegående ut. Hvis jeg var i den situasjonen ville jeg nok bare informert om at fra nå og fremover disponerer vi hytta annenhver mnd. Neste år bytter vi, slik at den som hadde mai og juli får juni og august. 
Zalo og annet forbruksmateriell sørger vi for hver for oss. 

Skrevet

Vi kjøpte hytte, og jeg angret. Vi kjøpte ved havet, ca 40 min hjemmefra. Jeg kjedet meg! Og vi fant ut at vi likte å gjøre litt mer forskjellig. Det var nydelig på flotte sommerdager, men at de klaffet med at du hadde fri eller ferie, så ble det ikke så mange flotte dager. Vi var der mye selv i dårlig vær, og det ble kjedelig. Dårlig samvittighet hvis vi ikke dro ut osv. 

Ville heller hatt leilighet på fjellet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...