Gå til innhold

Datteren min er av og til «blond»

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg husker godt (og det gjør familien min å 😂) når jeg spurte om jeg måtte ha vann i kjelen når jeg skulle koke poteter 🙈 Var nok litt yngre, men ikke mye. Tror jeg er ganske oppegående nå altså, og egentlig da å. Men hendte det kom noen dumme spørsmål gitt 🙈 

Anonymkode: be7a9...ca0

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Jeg husker godt (og det gjør familien min å 😂) når jeg spurte om jeg måtte ha vann i kjelen når jeg skulle koke poteter 🙈 Var nok litt yngre, men ikke mye. Tror jeg er ganske oppegående nå altså, og egentlig da å. Men hendte det kom noen dumme spørsmål gitt 🙈 

Anonymkode: be7a9...ca0

😅😅 Litt samme historie her.. 

Ei venninne og jeg skulle lage middag og hun skulle sette på poteter. Hadde ikke vann i kjelen, det luktet jeg ganske fort 😅 Så jeg fortalte at hun måtte ha vann oppi og slå ned plata når det har begynt å koke. Hun lurte da på hvordan hun visste når det kokte 🤣 "Når det bobler", svarte jeg. 

Anonymkode: bff87...de1

Skrevet

Hjelpe meg. Hjernen er ikke fullt utviklet.

Anonymkode: bb6e8...f57

Skrevet

Det er helt normalt at tenåringer har sine "blonde" øyeblikk altså. De snakker før de har tenkt gjennom, og noen ganger ser de ikke det helt åpenbare når de tenker gjennom heller.

Anonymkode: 694b7...efd

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Synes det var du som var litt fjern her jeg. Du har bestilt bord, ikke pizza. Jenta er 14 år, det er normalt at de kommenterer slikt. 

Anonymkode: 403d6...421

Hæ? Bestilt bord?

Anonymkode: a3ad2...8bb

Skrevet

Og jeg spurte faren min om hvilken dato "17 mai" var på da jeg var yngre🤣

Jeg vet ikke om det "preller" av. Men alle mennesker har sine "svake" og sterke sider. 😊

Anonymkode: 24dfb...eea

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 4.1.2022 den 16.44):

Sånn er 14 åringen her også...Oj, er tante søstra di pappa, lurte hun på i jula 🙈 

Anonymkode: 5dfdb...041

He he, jeg glemte hva bestemor het og måtte spørre henne. Ganske sløvt siden vi begge heter Kari...

Anonymkode: 13421...7ed

Skrevet

Min sønn ringte og lurte på hvor lenge vannet skulle koke før han la oppi pastaen. 

Anonymkode: 0391f...4f2

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Min sønn ringte og lurte på hvor lenge vannet skulle koke før han la oppi pastaen. 

😂nydelig. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 4.1.2022 den 10.21):

Hjernen er jo «midlertidig stengt for ombygging».

Anonymkode: 841cf...473

Hahaha, det var i grunn en ganske fin og treffende beskrivelse 😃

Anonymkode: ca569...232

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 timer siden):

He he, jeg glemte hva bestemor het og måtte spørre henne. Ganske sløvt siden vi begge heter Kari...

Hehe, den der er jeg også skyldig i 😅 

Tror alle har noen øyeblikk man ikke er helt stolt over. Da jeg var 18 år og jobbet i butikk, kom en eldre herremann innom for å kjøpe verdens gang. Ringte ingen bjelle, så jeg spurte en kollega, han kikket selvfølgelig bare rart på meg og spurte om jeg noen gang hadde lurt på hva VG stod for 😅 Jeg fikk høre det noen ganger etterpå for å si det sånn. 

Anonymkode: ca569...232

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 4.1.2022 den 14.53):

Min sønn som straks er tenåring presterte å si at han ikke visste hva som var før eller etter jul. Prøvde å forklare men han skjønte ikke hva jeg mente. 😄 Og han er til vanlig en veldig smart gutt. Skal sies at han er litt "susete" inne i mellom,og ikke alt han får med seg. 

Anonymkode: 95e14...21e

Haha, denne måtte jeg le høyt av. Herlig 😊

Skrevet

Mannen min er av og til blond føler jeg. Vi har en slik pinne til å oppbevare ekstra doruller på på badet oppe. (Rund metallplate nederst med stang opp som et er plass til 5-6 ruller på). Når den er tom tas den med ned for påfylling (settes ved trappa og tas med av den som går forbi typ).

Jeg setter alltid på en ekstra rull på toppen fordi vi er mange i huset så det går fort unna. Og da stikker ikke lenger toppen av stanga opp så du bare kan ta tak i den å bære den opp. Og da skjønte han ikke hvordan han skulle få den med seg opp..  han løftet i den øverste rullen som da bare løsnet, og syntes det var pes å skulle måtte løfte i plata nederst ved gulvet, for han fikk ikke tak innunder der. Jeg så dumt på ham og måtte vise ham at han bare tar den øverste rullen av og så bærer i stanga som da stikker opp, og tar med siste rull løst i andre hånda eller under armen. Han har flere slike ting hvor han ikke greier se en løsning på enkle praktiske "problemer".

Anonymkode: dd26f...903

Skrevet

Når jeg leser her inne på forumet så får jeg bekrefta at ikke bare tenåringer er «blonde»…

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 timer siden):

Den var søt da 😂

Anonymkode: 1404e...52d

Skrevet

Hvorfor bruke «blond» i denne sammenhengen? Det reagerer jeg på.

Anonymkode: a07f5...ce4

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Blondinevitsene spiller på at blekede blondiner ikke er så glupe. 
Det går helt tilbake til Romerriket, da midlene som ble brukt for å bleke hår var så giftige at brukerne etter hvert fikk hjerneskade og ble sløve og «dumme». 
På samme måte som de i England sier «mad as a hatter» - hattemakerne ble hjerneskadet av kvikksølvdamp på jobb og kunne få avvikende atferd.

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Fordi det er et velkjent begrep. 

Anonymkode: 9ee5f...6dd

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 4.1.2022 den 17.40):

😅😅 Litt samme historie her.. 

Ei venninne og jeg skulle lage middag og hun skulle sette på poteter. Hadde ikke vann i kjelen, det luktet jeg ganske fort 😅 Så jeg fortalte at hun måtte ha vann oppi og slå ned plata når det har begynt å koke. Hun lurte da på hvordan hun visste når det kokte 🤣 "Når det bobler", svarte jeg. 

Anonymkode: bff87...de1

Slenger på en i samme sjanger. Vi var vel rundt 14 år å jeg å noen venninner skulle lage vafler hjemme hos meg. Jeg drev å rydda litt, og ene venninna skulle blande sammen røra. Jeg gav henne oppskrifta muntlig, etter en stund ropte hun å kunne ikke forstå hvordan hun skulle få rørt ut klumpene. Når jeg gikk å sjekka hadde hun ikke smelta smøret før hun hadde det i. Vi lo godt da, og ler enda godt sammen med henne av det :) 

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 5.1.2022 den 22.44):

Same her;

«Hæ, er ikke tante Kari og onkel Per søsken?»

«eh… nei, da hadde de ikke vært gift»

«Å, ja! Det er sant»

😂😂😂😂😂😂😂

Anonymkode: 87a4c...020

Skrevet

Det der tenker jeg er helt vanlig tenåringsoppførsel 😁 Når noe preller av betyr det at man ikke tar det til seg, i konkret forstand betyr det at væske ikke trekker inn i noe som har en vannavstøtende barriere. Vann på gåsa, f.eks. Dette vil altså aldri prelle av henne, men du kan jo la det prelle av på deg. Det går over. 

Skrevet

Tenker at du selv er blond - som lager en sak av et helt berettiget spørsmål!

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 1/3/2022 den 15.23):

Akkurat det med pizzaen hadde jeg latt gå. Det er jo noe man faktisk ikke kan vite automatisk,at man faktisk kan bestille på forhånd :)

MIn eldste (gutt) 17 år,er ekstremt smart. Type 6 i alt av realfag. Men praktiske ting er han helt blond på. 

Anonymkode: 48230...6eb

Min gutt også 😀  i 9 trinn skulle de brodere. Han fikk utsatt fristen flere ganger. Klarte det bare ikke. Men å regne ut vanskelige matteoppgaver på økonomi studiet han går på nå, er ikke noe problem. 

Anonymkode: 8b043...9b1

Skrevet

Aaah.. når jeg leser disse innleggene kjenner jeg at jeg gruer meg til barna blir tenåringer.... 😅😅😅😅

Anonymkode: da448...8cb

Skrevet

I går kom det en blond til. Hun fikk melding av mormor der det stod «skal vi gå en skitur i morgen?» hun fortalte det til meg, og jeg spurte henne om hun hadde svart at det ikke passet. Hun sa da «nei. Det kan jo ikke jeg svare på. Hun skrev VI, ikke jeg. Jeg vet jo ikke om dere (søsknene og jeg) skal være med!»

Anonymkode: a3ad2...8bb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...