Gå til innhold

Datteren min er av og til «blond»

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun er helt gjennomsnittelig på skolen. Litt over i enkelte fag. Men i samtaler er hun litt «blond». 
Feks fortalte vi at vi har bestilt pizza til helgen for å feire rund dag for et familiemedlem. Hun så på oss og sa «har dere bestilt den nå?» vi svarte at ja, det er jo smart å bestille i god tid. Hun så fortsatt på oss som om vi var dumme og sa «den blir jo kald før helgen» 

Det finnes flere sånne eksempler, hun er 14 år. Jeg anser henne ikke som dum generelt, men enkelte ting forstår hun rett og slett ikke og kommer da med «blonde kommentarer».

Noen som har hatt sånne ungdommer? Har det prellet av?

Anonymkode: a3ad2...8bb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spesielt innlegg. Jeg hadde også reagert hvis du hadde sagt en mandag at du hadde bestilt pizza til helgen da det stort sett er rundt en times levering. Meget merkelig. Jeg er ikke «blond» av den grunn og jeg finner det faktisk urovekkende at du velger å omtale din datter på den måten.

Anonymkode: ca930...62a

Skrevet

Jeg har en sånn, og nei, det har ikke prellet av. Jeg har brukt halvannen uke på å forklare at nissene på låven og nissene i bingen er en parodi på andre realityshow, og at det bare er fabrikkert med manus... "ja, men det er jo manus på paradise hotel og?"
Og hun kunne helt oppriktig ikke skjønne hvorfor ikke hun kunne dusje 2 ganger om dagen når strømprisen var på 8 kr kwh.....

Anonymkode: eba1e...987

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Spesielt innlegg. Jeg hadde også reagert hvis du hadde sagt en mandag at du hadde bestilt pizza til helgen da det stort sett er rundt en times levering. Meget merkelig. Jeg er ikke «blond» av den grunn og jeg finner det faktisk urovekkende at du velger å omtale din datter på den måten.

Hvis man bor i byen der de leverer på døren ja. Men det er ikke sånn alle steder. Her vi bor er det ingen som leverer på døra. Og det er bestilt 7 pizza. Greit å avtale med restauranten da

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har en sånn, og nei, det har ikke prellet av. Jeg har brukt halvannen uke på å forklare at nissene på låven og nissene i bingen er en parodi på andre realityshow, og at det bare er fabrikkert med manus... "ja, men det er jo manus på paradise hotel og?"
Og hun kunne helt oppriktig ikke skjønne hvorfor ikke hun kunne dusje 2 ganger om dagen når strømprisen var på 8 kr kwh.....

Det forstår min heldigvis😂 men hun synes også det var vanskelig å forstå at vi kjøpte juletre 18. desember når vi ikke skulle pynte det før 23. 
Og hun måtte handle alle julegaver i november, for i desember var det bare juleting i alle butikker, og hun skulle ikke kjøpe juleting. 

Skrevet

Det forstår min heldigvis😂 men hun synes også det var vanskelig å forstå at vi kjøpte juletre 18. desember når vi ikke skulle pynte det før 23. 
Og hun måtte handle alle julegaver i november, for i desember var det bare juleting i alle butikker, og hun skulle ikke kjøpe juleting. 

Det er sånn min er og "ja men kan jo bare kjøpe det seinere?" Altså, det er ikke alt man orker å detaljforklare heller...

Haha, det kunne min funnet på å si og. Hun er forøvrig 17 nå, men uttalte en gang for noen år siden, lurer på om hun var 15 "Mamma, ingen går med bunad på 17-mai!" Eh neivel...

Skrevet

Det er sånn min er og "ja men kan jo bare kjøpe det seinere?" Altså, det er ikke alt man orker å detaljforklare heller...

Haha, det kunne min funnet på å si og. Hun er forøvrig 17 nå, men uttalte en gang for noen år siden, lurer på om hun var 15 "Mamma, ingen går med bunad på 17-mai!" Eh neivel...

Mens min mener at alle går med bunad og derfor må jeg bare kjøpe en. At det koster skjorten tror hun ikke på. «Eeeeh. Det er bare en kjole». Hun googlet heldigvis da, og fant ut at det er dyrt.

Men at ingen går med bunad på 17. mai, så kan det være at hun snakker om egne venner da? Ingen i hennes gjeng bruker bunad på 17. mai?

Skrevet
Anonym bruker skrev (38 minutter siden):

Mens min mener at alle går med bunad og derfor må jeg bare kjøpe en. At det koster skjorten tror hun ikke på. «Eeeeh. Det er bare en kjole». Hun googlet heldigvis da, og fant ut at det er dyrt.

Men at ingen går med bunad på 17. mai, så kan det være at hun snakker om egne venner da? Ingen i hennes gjeng bruker bunad på 17. mai?

Godt hun googla da :)

Ja, kan godt hende det var det hun mente, men jeg svarte at samtlige som hadde fått bunad ville bruke de. Men nei, det trodde hun ikke på. Jeg trumfa likevel på henne bunaden og jaggu, alle som hadde bunad gikk med sin :)

Skrevet

Jeg har to vebbinber med tenåringsbarn.

Den ene kan godhjertet fortelle om rare ting tenåringen har gjort. Tror absolutt alle skjønner at hun er sjarmert av barnet sitt, til tross rar oppførsel.

Den andre kan fortelle om rare ting, uten at det fortelles med varme i stemmen. 

Du minner meg om en av dem.. 

Anonymkode: 827f5...d02

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Jeg har to vebbinber med tenåringsbarn.

Den ene kan godhjertet fortelle om rare ting tenåringen har gjort. Tror absolutt alle skjønner at hun er sjarmert av barnet sitt, til tross rar oppførsel.

Den andre kan fortelle om rare ting, uten at det fortelles med varme i stemmen. 

Du minner meg om en av dem.. 

Anonymkode: 827f5...d02

Det er godt mulig jeg minner om en av dine venninner. Og vet at du hinter til at jeg skal minne om den siste, selv om det ikke stemmer. Hvorfor er du venninne med en som omtaler barnet sitt negativt og uten varme i stemmen?

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Du er litt blond da, for du tok overhodet ikke poenget her. Det HI ville få fram var ikke tidspunktet for bestillingen, men at datteren ikke skjønte at pizzaen selvfølgelig ikke blir laget før helgen selv om man legger inn bestillingen da.

Anonymkode: 64090...c80

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Når man snakker om blond…

Anonymkode: 9ee5f...6dd

Skrevet

Akkurat det med pizzaen hadde jeg latt gå. Det er jo noe man faktisk ikke kan vite automatisk,at man faktisk kan bestille på forhånd :)

MIn eldste (gutt) 17 år,er ekstremt smart. Type 6 i alt av realfag. Men praktiske ting er han helt blond på. 

Anonymkode: 48230...6eb

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Du hadde ikke klart å resonnere deg fram til at hun hadde forhåndsbestilt, altså…? Da er du litt blond, jo! 

Anonymkode: 841cf...473

Skrevet

Jeg innbiller meg at vi alle har hatt våre blonde øyeblikk. Jeg vet med sikkerhet at jeg selv kom med merkelige utsagn da jeg var ungdom (og også senere). Jeg vet at jeg intellektuelt er nok så kapabel til mangt, men allikevel kan jeg av og til glemme sunn fornuft og allmennkunnskap, og ut kommer det dumskap som kan få meg til å rødme i ettertid. 

Anonymkode: 30ef4...2cf

Skrevet

Ser her at min 14 åring av og til kan virke enkel fordi hun er så totalt fjortis! 😊 Verden snurrer rundt henne og hennes behov. Det er verken dumhet eller egoisme, bare hormonkaos som går over om en stund. Håper jeg. 

Anonymkode: 5479e...392

Skrevet

Kjære vene…. En jente (noen gutter også) i tenårene er jo som oftest ikke tilstede i den normale verden. Min 13-åring er bare ikke kobla på lenger, hun gikk fra å være ei herlig og god jente som elsket å leke med småsøsknene sine, hjelpe til i huset, være på tilbudssida, til å plutselig bare IKKE være med i det hele tatt. Hjernen til ei jente er mer proppa med hormoner og kaos enn fornuft. Det går over, om en del år 🤣

Anonymkode: 2b27b...a09

Skrevet

Mange er jo sånn i en viss alder, så går det over etterhvert. Jeg gikk i klasse med ei som sa så mye rart på ungdomsskolen, alt fra å røyke filteret på sigaretten gjorde deg steril i noen minutter til å påstå hardnakket at hun gikk ut i spagaten da hun ramlet ned trappen. Hun er en helt oppegående og dyktig kvinne den dag i dag. 

Forklar hvorfor, det holder ikke med «fordi jeg sier det». Hvorfor kan du ikke dusje to ganger om dagen? Sett opp regnestykket, så forstår de hvorfor. Hvorfor kan du ikke bare kjøpe en bunad, vis de hva den koster og hvor mange timer du må jobbe for å få råd til en. 

Anonymkode: ca569...232

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Ser her at min 14 åring av og til kan virke enkel fordi hun er så totalt fjortis! 😊 Verden snurrer rundt henne og hennes behov. Det er verken dumhet eller egoisme, bare hormonkaos som går over om en stund. Håper jeg. 

Anonymkode: 5479e...392

Hjernen er jo «midlertidig stengt for ombygging».

Anonymkode: 841cf...473

Skrevet

Helt vanlig tenåring😄 De fleste vokser det av seg, mens noen ytterst få blir der resten av livet 😅

Anonymkode: 95e14...21e

Skrevet

Min sønn som straks er tenåring presterte å si at han ikke visste hva som var før eller etter jul. Prøvde å forklare men han skjønte ikke hva jeg mente. 😄 Og han er til vanlig en veldig smart gutt. Skal sies at han er litt "susete" inne i mellom,og ikke alt han får med seg. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Min sønn som straks er tenåring presterte å si at han ikke visste hva som var før eller etter jul. Prøvde å forklare men han skjønte ikke hva jeg mente. 😄 Og han er til vanlig en veldig smart gutt. Skal sies at han er litt "susete" inne i mellom,og ikke alt han får med seg. 

Før eller etter jul? Hva? 

Anonymkode: 9ee5f...6dd

Skrevet

Sånn er 14 åringen her også...Oj, er tante søstra di pappa, lurte hun på i jula 🙈 

Anonymkode: 5dfdb...041

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 1/3/2022 den 12.20):

Hun er helt gjennomsnittelig på skolen. Litt over i enkelte fag. Men i samtaler er hun litt «blond». 
Feks fortalte vi at vi har bestilt pizza til helgen for å feire rund dag for et familiemedlem. Hun så på oss og sa «har dere bestilt den nå?» vi svarte at ja, det er jo smart å bestille i god tid. Hun så fortsatt på oss som om vi var dumme og sa «den blir jo kald før helgen» 

Det finnes flere sånne eksempler, hun er 14 år. Jeg anser henne ikke som dum generelt, men enkelte ting forstår hun rett og slett ikke og kommer da med «blonde kommentarer».

Noen som har hatt sånne ungdommer? Har det prellet av?

Synes det var du som var litt fjern her jeg. Du har bestilt bord, ikke pizza. Jenta er 14 år, det er normalt at de kommenterer slikt. 

Anonymkode: 403d6...421

Skrevet

«Det fins ikke dumme spørsmål, bare dumme svar»…. De er jo frakobla i den alderen, og alt må læres. Vær glad for at de spør, og svar dem på en ordentlig måte sånn at de ikke føler seg latterliggjort. Da lærer de masse, også hvordan de skal kunne resonnere seg bedre fram til ting. 

Anonymkode: 49356...0b7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...