Anonym bruker Skrevet 2. januar 2022 #1 Skrevet 2. januar 2022 Kommer det til å bli bedre? Helt garantert? Eller er det noen ganger det ikke blir bra? Hvordan hjelpe seg selv best mulig på egenhånd? Anonymkode: 14d8b...8f9
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2022 #2 Skrevet 2. januar 2022 De fleste blir jo bedre eller bra. Hva som kan hjelpe deg, er ikke så lett å si. Det som hjelper meg, er rutiner, fortsatt stå opp tidlig, og ha ganske faste rutiner, sunt kosthold, gå turer, holde på med hobbyen min, yoga og treffe venner, og gjøre hyggelige ting. Er man veldig deprimert, så er psykolog lurt. Anonymkode: c523f...481
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2022 #3 Skrevet 2. januar 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): De fleste blir jo bedre eller bra. Hva som kan hjelpe deg, er ikke så lett å si. Det som hjelper meg, er rutiner, fortsatt stå opp tidlig, og ha ganske faste rutiner, sunt kosthold, gå turer, holde på med hobbyen min, yoga og treffe venner, og gjøre hyggelige ting. Er man veldig deprimert, så er psykolog lurt. Anonymkode: c523f...481 Er oppe tidlig til jobb. Kosthold og bevegelse kan jeg bli bedre på. Takk for tips. Anonymkode: 14d8b...8f9
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2022 #4 Skrevet 2. januar 2022 Her ble jeg bra etter antidepressiv begynte å virke. Da fikk jeg livet mitt tilbake igjen. Anonymkode: 48a88...c8c
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2022 #5 Skrevet 2. januar 2022 Trening, kosthold og å trekke nesa ut av navlen. Meld deg til noe frivillig arbeid og føl deg nyttig. Anonymkode: 9d903...db9
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2022 #6 Skrevet 2. januar 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Trening, kosthold og å trekke nesa ut av navlen. Meld deg til noe frivillig arbeid og føl deg nyttig. Anonymkode: 9d903...db9 Full jobb og familie så har ikke tid til frivillig arbeid. Kosthold og trening kan jeg ha mer fokus på. Anonymkode: 14d8b...8f9
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2022 #7 Skrevet 2. januar 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Her ble jeg bra etter antidepressiv begynte å virke. Da fikk jeg livet mitt tilbake igjen. Anonymkode: 48a88...c8c Så bra du fikk det bedre Anonymkode: 14d8b...8f9
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2022 #8 Skrevet 3. januar 2022 Slutt å lese vg, Dagbladet, tv2, Aftenposten og de andre store avisene/nettstedene. Det er kun fokus på negativitet, og særlig da rundt korona. Dropp det. Gå tur, få i deg nok d-vit, og ha noe å se frem til. Anonymkode: 86ce6...174
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2022 #9 Skrevet 3. januar 2022 Styrketrening (dokumentert effekt) og frivillig arbeid Anonymkode: 81a16...660
Luksusdyret Skrevet 3. januar 2022 #10 Skrevet 3. januar 2022 Anonym bruker skrev (9 timer siden): Kommer det til å bli bedre? Helt garantert? Eller er det noen ganger det ikke blir bra? Hvordan hjelpe seg selv best mulig på egenhånd? Anonymkode: 14d8b...8f9 Det kommer jo ikke til å bli bedre hvis man ikke gjør noe. Hvor fort det kommer til å bli bedre avhenger av hva som er årsaken til depresjonen, dine personlighetstrekk, hvor godt du har håndtert eventuelle tidligere depresjoner og andre forhold. Jeg hadde startet med en tur til fastlegen der du forteller om depresjonen din, så vil fastlegen henvise deg videre. Mange mener at samtaleterapi i kombinasjon med trening, sosial omgang og givende aktiviteter gir bedre resultat enn antidepressiva, men det må fastlegen din og eventuell psykolog/psykiatrisk sykepleier vurdere. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2022 #11 Skrevet 3. januar 2022 Jeg har fått diagnosen "moderat depresjon" og jeg må bare si at styrketrening virkelig gjør dagen min! Jeg HATET trening, jeg kunne strekke meg til å jogge i et par uker før jeg ga opp. Nå har jeg funnet gleden i å trene styrke og trener minst 6 ganger i uka. Jeg vet ikke hva det er, men jeg blir så lettere til sinns! Jeg har mye bagasje, som snart skal behandles av fagfolk, men den treninga kan jeg virkelig ikke se for meg kan erstattes av noe som helst! Det, og riktig kosthold, gjør hvertfall at jeg føler meg bedre selvom det ikke fjerner plagene mine Anonymkode: 33d1e...16f
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2022 #12 Skrevet 3. januar 2022 Jeg kan kun vise til min egen erfaring. Men jeg har stort utbytte av å gå tur, helst hver dag. Blir det opphold pga dårlig vær eller mye gjøremål merker jeg i de periodene at jeg blir mer negativ til sinns, mer irritabel og nedstemt. Anonymkode: de4e4...b9c
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2022 #13 Skrevet 3. januar 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Styrketrening (dokumentert effekt) og frivillig arbeid Anonymkode: 81a16...660 Hun har full jobb og familie. Anonymkode: 48a88...c8c
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2022 #14 Skrevet 3. januar 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Hun har full jobb og familie. Anonymkode: 48a88...c8c Anonym bruker skrev (1 time siden): Styrketrening (dokumentert effekt) Link?! Anonymkode: 1746e...06d
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2022 #15 Skrevet 3. januar 2022 Anonym bruker skrev (12 timer siden): Er oppe tidlig til jobb. Kosthold og bevegelse kan jeg bli bedre på. Takk for tips. Anonymkode: 14d8b...8f9 Jeg er alvorlig deprimert. Går i terapi hos psykiater og har startet opp på antidepressiva og sovemedisin. Hvor lenge har du kjent deg nedfor? Anonymkode: 568d1...ad8
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2022 #16 Skrevet 3. januar 2022 20 hours ago, Anonym bruker said: Kommer det til å bli bedre? Helt garantert? Eller er det noen ganger det ikke blir bra? Hvordan hjelpe seg selv best mulig på egenhånd? Anonymkode: 14d8b...8f9 vet ikke jeg... Anonymkode: 5f268...452
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå