Anonym bruker Skrevet 2. januar 2022 #1 Skrevet 2. januar 2022 Hvordan er hverdagen hos dere? Skjønner at dette er litt forskjellig... Har en datter som er under utredning nå. Hun er ekstremt vimsete. Lekser og skole er noe herk. Og hun er ekstremt skravlete. Er hun som styrer "showet" ved alle måltider, og bryter inn i alle samtaler. Er vanskelig å få gjennomført en samtale med søsknene som naturlig nok blir irriterte på henne. Usikker på hvordan vi best kan håndtere dette. Vi har snakket om at alle må få snakke, og at man ikke skal avbryte hverandre. Hun tar helt av, og overdøver alle. De gangene vi blir påpeker at hun må spise litt og la andre få snakke blir hun fornærmet. Vi er hele tiden rolige, men hun mener det er kun som får tilsnakk/kjeft. Vi forsikrer henne hver dag om at vi elsker henne, men virker som har et voldsomt tankekjør gående i hodet. Da vi var til legen for en stund siden for en henvisning til utredning, stilte han mange spørsmål. Blant annet om det var psykisk sykdom i familien. Sa som sant var at jeg ikke kjente til dette. Da jeg senere nevnte at en jeg er tante til hadde adhd vart legen oppgitt og fortalte at dette var en "psykisk sykdom" (noe jeg ikke hadde tenkt over). Datteren min ble etter denne samtalen veldig lei seg. Ser på adhd som noe forferdelig, men jeg prøver å forsikre henne at dette ikke stemmer. Anonymkode: f24e3...ae8
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2022 #2 Skrevet 2. januar 2022 Meld dere inn i ADHD Norge. Evt. Sjekk ut nettsidene deres. Det ligger det mye bra der. Også om jenter og adhd. Søk opp gruppen "for foreldre med barn med adhd". Super gruppe der du kan spørre om alt. Ville bedt om at jenta fikk norn samtaler med behandler etter utredning. Høres ut som hun har behov for psykoedukasjon om hva adhd er- og ikke er. Anonymkode: 6491c...154
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå