Gå til innhold

Stargate - hvordan tolker dere slutten?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har lest den og lurer på det samme, så jeg har ikke noe godt svar dessverre! Men for en bok!

Anonymkode: 7f3e1...a72

Altså, jeg klarer ikke å komme fram til en avslutning selv. 

Anonymkode: 7f3e1...a72

Jeg tror ikke de bokstavelig talt går til den hytten, i alle fall. Jeg tror de drar til deres felles fantasi-sted, denne hytten som er et slags happy-place særlig for lillesøster. Tidligere i boken er det tydelig at denne hytten i skogen er en fantasi, eller i beste fall et minne. På slutten glir fantasi og virkelighet sammen, når Melissa bryter sammen og alt faller på lillesøster. 

Man kan jo tenke seg at det er denne fantasien som får dem over denne kneiken også, og at historien får en slags lykkelig utgang, eller i alle fall at det humper videre. Man kan også tenke seg at når skillet mellom fantasi og virkelighet viskes ut, er det ikke mer å hente i dette livet, og alt går til helvete. De fryser i hjel, eller karusellen med barnevern og politi settes i gang. Jeg tror Melissa gir opp, og at de dør begge to. 

Anonymkode: b350c...7fd

• 2 år senere...

Annonse

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Stargate som i syfy-filmen?

Anonymkode: 33706...6cb

Eller serien 

Men hverken filmen eller serien hadde tvetydig slutt, så de snakker nok om boken de andre her refererer til

Anonymkode: a29b9...226

Anonymousnordmann skrev (10 timer siden):

Beklager på forhånd, men jeg tror piken med svovelstikkene var en referanse her. Jeg tror de aldri våkna..

Jeg tror også det. Piken med svovelstikkene, en moderne remix. Tynn, men heldigvis lettlest novelle. 

Anonymkode: b638d...63b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...