Gå til innhold

Har dere rydder bort julen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Forsvant i dag. Passer meg bra fordi jeg liker meg best hjemme uten julepynt. Nå får jeg puste igjen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Juletreet går 13. dag jul, resten går 20. dag jul.

Men de røde juledukene ble byttet til hvite duker med gull på på nyttårsaften.

Anonymkode: e3757...e5e

Skrevet

Ryddet vekk alt av juleting i dag, pleier aldri å rydde vekk så tidlig, men det passet så fint siden vi bare var hjemme. 🙂

Anonymkode: 1e37e...28b

Skrevet
prekæs skrev (46 minutter siden):

Forsvant i dag. Passer meg bra fordi jeg liker meg best hjemme uten julepynt. Nå får jeg puste igjen.

Ikke for å være sur, men har du/dere veldig mye julepynt? Jeg klarer ikke helt å forstå denne følelsen med mindre man har hele huset fullt av nisser. Mammaen til en venn av meg hadde "fullt julehus" på 1990-tallet og det var temmelig overveldende, men det er vel ikke så vanlig nå lenger. (Ikke at det var så vanlig da heller, men vanligere enn nå.)

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Magisk, faktisk 😂her holder det ikke med ‘greit’ 🙄🤣

Anonymkode: 5b5eb...ba7

Det er MAGISK å våkne til ryddig og rent hus.

Anonymkode: eff4e...0b6

Skrevet
Spurvugla skrev (40 minutter siden):

Ikke for å være sur, men har du/dere veldig mye julepynt? Jeg klarer ikke helt å forstå denne følelsen med mindre man har hele huset fullt av nisser. Mammaen til en venn av meg hadde "fullt julehus" på 1990-tallet og det var temmelig overveldende, men det er vel ikke så vanlig nå lenger. (Ikke at det var så vanlig da heller, men vanligere enn nå.)

Samboeren min er ekstrem på julepynt. Alle plasser det kan plasseres pynt, så skal det pynt. Så når jeg hadde ryddet 2/3 så var det passe mengde for meg. Nå har jeg tatt bort alt unntatt juletre og lysene ute(slått de av), selv om han gjerne ville ha det lenger. Vi pynta i begynnelsen av Desember og det er vanskelig å holde det ryddig med så mye greier. Selv om det er koselig også da. 

Anonymkode: 25c90...207

Skrevet
Spurvugla skrev (43 minutter siden):

Nei, tipper mindre enn de fleste. Men kan ikke akkurat si jeg er glad i nisser og juleduker. Med unntak av juletre, som er ganske så maksimalistisk og ekte, er det lite pynt. En nisse her og der og en grei samling krystallpynt fra Hadeland og andre glassverk. Og en Azalea. Resten er samlet ved inngangen. Utendørs😁Overlever likevel. Må jo pynte til jul.

Skrevet

Nei, den varer i 20 dager.

Anonymkode: be5a9...1cb

Skrevet
Anonym bruker skrev (49 minutter siden):

Det er MAGISK å våkne til ryddig og rent hus.

Anonymkode: eff4e...0b6

Mer magisk å våkne til julepyntet hus. 

Skrevet

Her er alt ryddet vekk og leiligheten er  vasket ned, super digg 🥰

Skrevet

Er ikke klar for at jula er ferdig helt enda, må nyte juletre og julepynt noen dager til 🤩 Fjerner jula rundt 13.dag jul. I år forsvinner det nok på fredag eller lørdag vil jeg tro. 

Anonymkode: ed9b9...aec

Skrevet

Ja, tok det ned i dag. Det blir lange dager på jobb i neste uke, og til helga er vi opptatt, så da passet det best i dag. Og det er egentlig ganske magisk ja. Rent og ryddig 🙂

Anonymkode: 14b8a...7c9

Skrevet

Julestjerne og julekrans i vinduet får henge litt til, men ellers ryddet jeg vekk idag. Føles ut som en ny start!

Skrevet

Ryddet bort alt i dag. Det siste barnet dro hjem til sitt i går, og jula føles definitivt over. Da føles det helt greit å rydde bort jula til første arbeidsdag i morgen. 

Skrevet

Mye forsvant i dag, men den fineste pynten får stå noen dager til. Kanskje til neste helg. Syns alltid det er skikkelig vemodig når høytiden er over

Anonymkode: 8fb79...326

Skrevet

Ryddet bort i kveld etter siste juleselskap. I morgen venter hverdagen på dørstokken. 

Anonymkode: bd6bd...bf1

Skrevet

Jeg elsker å våkne til julepyntet hus, så lenge som mulig. Så her varer julen til 20. dag jul. Vi pynter gradvis siste uken før jul, og å komme inn i stuen på januarmorgener, sette seg i stolen med kaffen og bare nyte synet av lysene fra juletreet, det er magisk for meg 🎄

Skrevet

Vi tar den bort på tirsdag tror jeg. Men lar nok stjernene henge litt lenger. 

Skrevet

Alt forsvant i dag, bortsett fra utelysene.

I morgen er det jobb. For oss er jula definitivt over!

Anonymkode: ccf46...0d0

Skrevet

Har fortsatt all julepynt framme. Orker ikkje ta vekk jula mens eg fortsatt har juleferie. Men fra og med i morga kan det hende eg begynner å plukke vekk noke. Treet blir nok det siste som ryker. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Til kristen å være kan du forbløffende lite om din egen religion. Å døpe barn ble ikke vanlig før flere hundre år senere, Jesus ble døpt som voksen. I tillegg feiret man ikke jul de første sånn ca. 300 årene av kristendommen, dette var det en romersk keiser som innførte for å gjøre overgangen mellom gammel tro (med Saturnaliafesten) og ny tro enklere. 

Anonymkode: 8b9b3...1b4

Har aldri påstått at Jesus ble døpt som barn 

Anonymkode: ce951...eff

Skrevet

Nei, har det fortsatt. Gjør det i løpet av uken tenker jeg. 

Anonymkode: 03e42...327

Skrevet
On 1/2/2022 at 8:57 AM, Anonym bruker said:

Det strømmet på med snapper fra folk som jublet over å ha ryddet og vasket ut julen i går. Jeg ble litt tatt på sengen der jeg satt og nøt lysene fra juletre og drakk kaffe fra julekoppen min. 

Vi pleier alltid å rydde den bort på trettendedag jul, men i år er jo det midt i uken og det er bare minstebarnet og meg som er hjemme, så kanskje den ryker i dag. Jeg hater å rydde bort alle de pene tingene mine, og stuen blir så tom og mørk. 

Anonymkode: 5b5eb...ba7

Tok vekk nissene og slik 30 desember og resten 1 januar, da er det nytt år

Anonymkode: 6ed3a...543

Skrevet

Her tar vi bort julepynten til helga. Vi koser oss fremdeles med julepynten. At det akkurat blir helga, er fordi det er deilig å gjøre det når vi har fri. Ute-juletreet blir nok stående til det blir litt lysere om kvelden. Koselig med litt ekstra lys. 

Anonymkode: 8d6c5...160

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (På 2.1.2022 den 14.32):

Ja. Det gjør vi. I vårt hus har vi ikke julepynt fremme i januar 

Det har vi; ettersom det meste av jula finner sted i januar. Tar du vekk påskepynten på palmesøndag? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...