Anonym bruker Skrevet 2. januar 2022 #26 Skrevet 2. januar 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Du får det til å høres ut som om det å lytte til en lydbok er en dårlig ting. Ingen sier det😊 Det som påpekes av flere er at å lytte og å lese er ikke samme aktivitet. Det er begrepene - ikke gradering av hva som er best/verst - som er tema. Å lytte vil aldri bli å lese, og omvendt. Men det betyr ikke at det ene er bedre enn det andre for opplevelsen sin del Anonymkode: fe7f1...eb8 Da beklager jeg for klossete formuleringer, for jeg forsøkte faktisk å få fram det stikk motsatte, nemlig at å lytte til lydbok er en veldig god ting! Jeg lytter til lydbøker hver eneste dag selv 😊 Jeg mener likevel at det er helt innenfor å strekke begrepet "ha lest en bok" til å inkludere lytting. Selv om "å lese" i seg selv er noe annet enn "å lytte", blir resultatet av det å ha tilegnet seg innholdet i en bok det samme uavhengig av om man leser eller lytter til den. Anonymkode: 42a6c...b20
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2022 #27 Skrevet 2. januar 2022 Anonym bruker skrev (21 timer siden): Selvfølgelig har man ikke lest uten at man har lest. Å lese er å "la øynene følge linja" som du kaller det. Anonymkode: 8c288...d54 Blinde folk lar fingrene følge linja, leser de da? Anonymkode: f9bf3...b95
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2022 #28 Skrevet 2. januar 2022 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Jeg mener likevel at det er helt innenfor å strekke begrepet "ha lest en bok" til å inkludere lytting. Selv om "å lese" i seg selv er noe annet enn "å lytte", blir resultatet av det å ha tilegnet seg innholdet i en bok det samme uavhengig av om man leser eller lytter til den. Anonymkode: 42a6c...b20 Dette. Man sitter til slutt med bokas innhold inne i hodet. Det er poenget. Anonymkode: f9bf3...b95
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2022 #29 Skrevet 2. januar 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Dette. Man sitter til slutt med bokas innhold inne i hodet. Det er poenget. Anonymkode: f9bf3...b95 Hehe, for en enkel sjel, kanskje. Anonymkode: 8c288...d54
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2022 #30 Skrevet 2. januar 2022 Anonym bruker skrev (49 minutter siden): Hehe, for en enkel sjel, kanskje. Anonymkode: 8c288...d54 Vi diskuterte faktisk dette da jeg tok masterstudiet, altså bruken av lydbøker, og selv professoren i litteratur mente at dette var en strålende måte å lese bøker på. Vi er vel rett og slett bare enkle sjeler vi da, selv med høyere utdanning innenfor litteratur 😊🤷♀️ Anonymkode: 42a6c...b20
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå