Gå til innhold

Panikkanfall?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk plutselig problemer med å trekke pusten og trodde jeg skulle dø. Det varte kun i et par minutt, men var svært skremmende. Jeg var alene og tenkte at min siste time var kommet og at det ble fælt for barna å finne meg når de kommer hjem. 

Dere som har hatt panikanfall, var det noe lignende dette? 

Anonymkode: 1a392...b0e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vanskelig å si om det var det du fikk. Mine anfall varer mye lengre. Hjertebank fra en annen verden, vondt i brystet og trangt å puste. Blir varm og svetter. Noen ganger kvalm og må på do. Svimmel og tynnellsyn. Alt ettersom hvor kraftige anfallene er. 

Anonymkode: b3007...9a1

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Vanskelig å si om det var det du fikk. Mine anfall varer mye lengre. Hjertebank fra en annen verden, vondt i brystet og trangt å puste. Blir varm og svetter. Noen ganger kvalm og må på do. Svimmel og tynnellsyn. Alt ettersom hvor kraftige anfallene er. 

Omtrent slik er mine anfall også. Men jeg kan slite med å trekke inn pusten ellers  og fordi jeg er så stram i brystkassa og mellom skulderbladene.Hvis jeg da blir litt redd eller anspent så blir det enda værre.

Anonymkode: a787d...c17

Skrevet

Mine varer også lenger. Men jeg blir iskaldt i hodet samtidig som jeg svetter, blir som paralysert og mister hukommelse 

Anonymkode: a55d5...558

Skrevet

Jeg blir svimmel, kaldsvetter, kan bli veldig varm, tungt å puste, får høy puls og kjenner hjertet dunker helt ned i tærne, føles ut som om noe strammer rundt brystkassen min. De første gangene jeg fikk det var helt jævlig og gikk på legevakten da jeg trodde det var noe med hjerte. Nå kjenner jeg det igjen og ligger meg rett og slett i stabilt sideleie på gulvet med øynene igjen( hvis det skjer når jeg er hjemme så klart) og bare konsentrerer meg om å puste dypt. Mine varer lengre, alt fra 1-12 timer. Og når selve panikkanfallet er over går det over til vanlig angstanfall som jeg da har i 1-2 dager. Etter dette er jeg totalt ødelagt i noen dager. Får slike panikkanfall ca hver 2.-3.mnd. 

Anonymkode: afec8...c99

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg blir svimmel, kaldsvetter, kan bli veldig varm, tungt å puste, får høy puls og kjenner hjertet dunker helt ned i tærne, føles ut som om noe strammer rundt brystkassen min. De første gangene jeg fikk det var helt jævlig og gikk på legevakten da jeg trodde det var noe med hjerte. Nå kjenner jeg det igjen og ligger meg rett og slett i stabilt sideleie på gulvet med øynene igjen( hvis det skjer når jeg er hjemme så klart) og bare konsentrerer meg om å puste dypt. Mine varer lengre, alt fra 1-12 timer. Og når selve panikkanfallet er over går det over til vanlig angstanfall som jeg da har i 1-2 dager. Etter dette er jeg totalt ødelagt i noen dager. Får slike panikkanfall ca hver 2.-3.mnd. 

Anonymkode: afec8...c99

Jobber du med deg selv slik at du ikke skal få det da? Panikkanfall er jo ikke en fysisk sykdom. Det kommer jo fra dine egne følelser. 

Anonymkode: e3249...963

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Jobber du med deg selv slik at du ikke skal få det da? Panikkanfall er jo ikke en fysisk sykdom. Det kommer jo fra dine egne følelser. 

Nei, hun syns sikkert det er helt topp, så hun gidder ikke jobbe med det. Er det mulig å være så idiot som deg?

Til alle andre som har svart meg, takk. Det dere beskriver ligner jo ikke på det jeg opplevde. Jeg skal til legen til uken, det virket som det var noe fysisk som satt fast i halsen, ev en muskel som hadde krampe. 

hi

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Nei, hun syns sikkert det er helt topp, så hun gidder ikke jobbe med det. Er det mulig å være så idiot som deg?

Til alle andre som har svart meg, takk. Det dere beskriver ligner jo ikke på det jeg opplevde. Jeg skal til legen til uken, det virket som det var noe fysisk som satt fast i halsen, ev en muskel som hadde krampe. 

hi

Du må oppdatere oss på hva legen sa da 😊 

Anonymkode: a787d...c17

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 timer siden):

hi

Jeg har svart lengre opp her også. Men det med muskler er en av mine triggere for anfall. Har en hel hug av muskelknuter Ingen klarer å løse opp i. Og halsmusklene mine har gitt meg mye problemer. De har vært så stramme at jeg har mistet evnen til å prate innimellom. Og de har gitt meg en følelse av at jeg har hatt noe i halsen som presser på og blokkerer. Disse musklene klarer jeg å myke opp og det blir bedre. Om de ikke skulle finne noe som feiler deg, få halsmusklene "sjekket". Jeg ante aldri at de kunne skape så mye problemer for  meg. Tilogmed svimmelhet som fikk meg til å se drita full ut 😳 Lykke til!

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 timer siden):

hi

Jeg er jo ikke idiot av den grunn. Jeg blir ofte forundret over at folk skriver at de er plaget av panikkanfall og at det kommer jevnlig, akkurat som om det var migrene. Man kan kan styring over panikkanfallene. Det krever jobb, men er absolutt mulig. Jeg har gjort det selv. Håper du finner ut hva som feiler deg HI. 😊

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 timer siden):

Angst er og blir høyst fysisk. Alt som skjer i kroppen under angst, er det samme som skjer når faren er reell! Det er en av grunnene til at det er så helsikes skremmende. Det er det desverre mange som ikke klarer å forstå.  

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Angst er og blir høyst fysisk. Alt som skjer i kroppen under angst, er det samme som skjer når faren er reell! Det er en av grunnene til at det er så helsikes skremmende. Det er det desverre mange som ikke klarer å forstå.  

Ja, selvfølgelig. Men den utløsende årsaken er psykisk. Man blir redd for noe det ikke er grunn til å være redd for. Ingen kaller det for angst hvis man må flykte fra en farlig løve. 

Skrevet

Datteren beskriver det slik. Noe som strammer i brystet og det er vondt å puste. Vi trodde en stund det var pga hun nylig startet med sensibilisering, legen mistenkte en sjelden bivirkning som gir en slags sammentrekning i luftveier. Det endte med utredning på sykehuset og en lege som forsiktig sa, jeg tror dere burde sjekke om dette kan være psykosomatisk. 

Noe som stemmer, hun er nå utredet hos BUP og får oppfølging for angst. Bare så det er helt klart, legen her har hele veien ment det var riktig å utrede og det faktisk kan være dempende på angst å vite at det ikke er noe fysisk galt. Snakk med legen om det uansett. 

Min mann sliter også med angst, mye av det samme, men mer hjertebank, kaldsvette. Han bruker pusteteknikker og de må gjennomføres på gode dager som vanskelige dager. Det hjelper sakte, men sikkert. Bare husk at du må fortsette med det selv når du har gode perioder. 

Anonymkode: 172f7...b0f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...