Anonym bruker Skrevet 1. januar 2022 #1 Skrevet 1. januar 2022 Hva er det mest fornøyd med, og hvorfor? Anonymkode: 94265...393
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2022 #2 Skrevet 1. januar 2022 Jeg har Mac privat og som student, men pc på jobb. Bruker kun jobb-pc til det jeg må, og velger alltid macen når det er mulig. Mest fordi det er så sømløst når alt «snakker sammen». Får du en melding eller telefon kan du svare fra det som er nærmest, iPhone eller Mac. Åpner du AirPods får du opp alternativ til tilkobling umiddelbart, akkurat som på iPhone, osv… Og holder du på med noe på telefonen, og åpner macen, fortsetter du «der du slapp»… I tillegg er macen generelt mer solid, og føles bedre å bruke. Både software og hardware. Men det er selvfølgelig avhengig v hvilken pc man sammenligner med. Og jeg er «farget», siden jeg også eier og bruker iPhone, AirPods, applewatch, Apple-tv. Hadde alt annet vært android hadde jeg sikkert ikke foretrukket Mac😉 Anonymkode: 9e0e7...9dc
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2022 #3 Skrevet 1. januar 2022 Pc. Mac har så mye egne greier. Var et mareritt å bruke den som hjemme-pc i ferien. Vil ikke lese Word uten å fikse en haug ting. Kan ikke bruke annet enn egne programmer osv. slitsomt Anonymkode: ebebb...a1a
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2022 #4 Skrevet 1. januar 2022 Anonym bruker skrev (24 minutter siden): Pc. Mac har så mye egne greier. Var et mareritt å bruke den som hjemme-pc i ferien. Vil ikke lese Word uten å fikse en haug ting. Kan ikke bruke annet enn egne programmer osv. slitsomt Anonymkode: ebebb...a1a Altså. Å installere office-pakka er veldig enkelt, og helt likt på pc og Mac. Jeg bruker ingen «egne programmet» på min Mac i hvert fall. Helt enig i at mac er litt annerledes i bruk når man er vant til pc. Det tar kanskje et par dager å få inn i fingrene, men det er alt. Anonymkode: 9e0e7...9dc
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2022 #5 Skrevet 1. januar 2022 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Altså. Å installere office-pakka er veldig enkelt, og helt likt på pc og Mac. Jeg bruker ingen «egne programmet» på min Mac i hvert fall. Helt enig i at mac er litt annerledes i bruk når man er vant til pc. Det tar kanskje et par dager å få inn i fingrene, men det er alt. Anonymkode: 9e0e7...9dc For deg er det nok det. For andre er det knotete Anonymkode: ebebb...a1a
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 1. januar 2022 #6 Skrevet 1. januar 2022 Anonym bruker skrev (56 minutter siden): For deg er det nok det. For andre er det knotete Anonymkode: ebebb...a1a Jeg opplever pc som langt mer knotete enn Mac. Det er klart at om du er vandt med en av delene må du bruke litt tid på å lære seg den andre, men min opplevelse er at Mac er langt mer intuitivt og logisk enn pc. Og du må ikke innstallere oppdateringer i tide og utide. Å lese Word-dokument på en pc uten office funker heller ikke, det må installeres uansett hva slags maskin du skal bruke.
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2022 #8 Skrevet 1. januar 2022 Den perfekte mor, påan igjen skrev (24 minutter siden): Jeg opplever pc som langt mer knotete enn Mac. Det er klart at om du er vandt med en av delene må du bruke litt tid på å lære seg den andre, men min opplevelse er at Mac er langt mer intuitivt og logisk enn pc. Og du må ikke innstallere oppdateringer i tide og utide. Å lese Word-dokument på en pc uten office funker heller ikke, det må installeres uansett hva slags maskin du skal bruke. Dette. Anonymkode: 9e0e7...9dc
Superdolly Skrevet 1. januar 2022 #9 Skrevet 1. januar 2022 Den perfekte mor, påan igjen skrev (30 minutter siden): Jeg opplever pc som langt mer knotete enn Mac. Det er klart at om du er vandt med en av delene må du bruke litt tid på å lære seg den andre, men min opplevelse er at Mac er langt mer intuitivt og logisk enn pc. Og du må ikke innstallere oppdateringer i tide og utide. Å lese Word-dokument på en pc uten office funker heller ikke, det må installeres uansett hva slags maskin du skal bruke. Jeg er enig i dette. Jeg har pc på jobb og Mac hjemme. Jeg har kjøpt og installert Office-pakka og det er praktisk talt helt likt. Hvis jeg skal jobbe hjemmefra gidder jeg ikke lenger ta med meg jobb-pc-en hjem, jeg bruker Mac-en.
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2022 #10 Skrevet 1. januar 2022 Den perfekte mor, påan igjen skrev (32 minutter siden): Jeg opplever pc som langt mer knotete enn Mac. Det er klart at om du er vandt med en av delene må du bruke litt tid på å lære seg den andre, men min opplevelse er at Mac er langt mer intuitivt og logisk enn pc. Og du må ikke innstallere oppdateringer i tide og utide. Å lese Word-dokument på en pc uten office funker heller ikke, det må installeres uansett hva slags maskin du skal bruke. Mens jeg ikke finner noe logisk med en Mac. Det er jo smak og behag. Office er ofte installert på forhånd på vanlig pc, så trenger man bare oppgradere det. Eller man kan motta et dokument i word eler excel og lagre det på maskinen og slik bruke det gratis. På en Mac kan man ikke åpne et Word-dokument uten å ha installert office. Så jeg synes det er mer knotete. Det er vel tillatt? Anonymkode: ebebb...a1a
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2022 #11 Skrevet 1. januar 2022 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Mens jeg ikke finner noe logisk med en Mac. Det er jo smak og behag. Office er ofte installert på forhånd på vanlig pc, så trenger man bare oppgradere det. Eller man kan motta et dokument i word eler excel og lagre det på maskinen og slik bruke det gratis. På en Mac kan man ikke åpne et Word-dokument uten å ha installert office. Så jeg synes det er mer knotete. Det er vel tillatt? Anonymkode: ebebb...a1a Absolutt tillatt. Men office installeres i løpet av et par minutter, ( Google «installere office», kjøp office for iOS, last ned, installer) og når det er gjort er problemet ikke-eksisterende. Men HI må nesten selv velge om hun tenker at office-installering gjør at hun velger pc i stedet for Mac😉 Anonymkode: 9e0e7...9dc
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2022 #12 Skrevet 3. januar 2022 Det ble Mac. Og installerte office selv, uten problemer ;). HI Anonymkode: 94265...393
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2022 #13 Skrevet 3. januar 2022 On 1/1/2022 at 8:04 PM, Anonym bruker said: Hva er det mest fornøyd med, og hvorfor? Anonymkode: 94265...393 bra du valgte mac Anonymkode: 278b7...03e
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2022 #14 Skrevet 3. januar 2022 Anonym bruker skrev (8 timer siden): Det ble Mac. Og installerte office selv, uten problemer ;). HI Anonymkode: 94265...393 Gratulerer, håper du blir fornøyd🤞💻 Anonymkode: 9e0e7...9dc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå