Gå til innhold

Barn som er redd for å sove

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnet på 10 år er blitt livredd for å sove i sin egen seng,han sier han har ofte samme mareritt å er redd for å drømme det samme igjen. Han vil sove i min seng for å føle seg trygg men vet av erfaring at da blir det veldig vanskelig å venne han til sin egen seng igjen. Hva ville dere gjort? Han får foresten melatonin som hjelper han å sovne fortere;men når han er så redd så hjelper den ikke så veldig.

Anonymkode: e5ec8...cfc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da hadde han sovet hos meg. Min jobb er å skape trygge barn. 

Anonymkode: 0991a...b66

Skrevet

Har også problemer med nakken som blir mye verre av at han sover i min seng. Da sover jeg 1-2 timer pga smerter. Å så lite kan jeg ikke sove over tid. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (29 minutter siden):

Har også problemer med nakken som blir mye verre av at han sover i min seng. Da sover jeg 1-2 timer pga smerter. Å så lite kan jeg ikke sove over tid. 

Selvsagt har du det. Da får du trygge han på andre måter da. 

Skrevet

Sov på hans rom på madrass. Du skal jo barnet nærhet og trygghet og det burde skje på hans rom. 

Anonymkode: 382f6...4c6

Skrevet
Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Selvsagt har du det. Da får du trygge han på andre måter da. 

Hva er det for ett svar?? "Selvsagt har du det" ??

Skrevet

Du får prøve å lage han sove på madrass på gulvet ved siden av din seng.

Anonymkode: d0fc8...d3f

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Du får prøve å lage han sove på madrass på gulvet ved siden av din seng.

Anonymkode: d0fc8...d3f

Akkurat på mitt rom er det ikke plass pga ett svært klesskap. Men en madrass på hans golv kan jeg prøve. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 2022-1-1 den 11.56):

Da legger du deg i sengen til barnet etter at det har sovnet inne hos deg. Eller at du sovner inne hos 10 åringen, og legger deg i senga du etterpå. Hva med madrass på gulvet ditt? 

Anonymkode: e0162...76e

Skrevet

Min 9 åring sover hos meg, slik at vi alle får en god natt søvn. Tør heller ikke sove alene.

Anonymkode: fbccf...2db

Skrevet

Ha ham i din seng, eller i ekstra seng på ditt rom. Frykt går ikke over ved at barn blir avvist.

Anonymkode: 5eaa9...d04

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Ha ham i din seng, eller i ekstra seng på ditt rom. Frykt går ikke over ved at barn blir avvist.

Han blir ikke avvist,men han vet at jeg har veldig vondt i nakken og at det blir mye verre om noen ligger i sengen med meg. Har så smerter i nakken at nå skal betale botox i nakken,men har ikke fått time før 14.januar.

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Han blir ikke avvist,men han vet at jeg har veldig vondt i nakken og at det blir mye verre om noen ligger i sengen med meg. Har så smerter i nakken at nå skal betale botox i nakken,men har ikke fått time før 14.januar.

Hvor smal er den sengen? Kjøp en større…. Det er mye dyrere å få en tenåring med angst enn å trygge en tiåring. 

Skrevet

Hva med å sitte med han til han sovner. Kjøpe en nattlampe som han kan bruke for å komme inn til deg på natten om ham trenger? 
det hjalp for min jenta, bare å vite at hun kunne komme. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Hvor smal er den sengen? Kjøp en større…. Det er mye dyrere å få en tenåring med angst enn å trygge en tiåring. 

1.50 seng har jeg nå. Når jeg ikke hadde nakkeproblemer så gikk det fint at begge to sov i den,men nå blir nakken mye verre om han ligger i sengen med meg å da sover jeg bare 1-2 timer.

Skrevet

Da hadde jeg funnet en plass der dere begge kan sove godt,  så får det ta den tiden det tar. Ang. drømmen som gjentar seg. Har du prøvd å lytte til drømmen? Mitt barn måtte gjøre en endring i livet sitt for å få slutt på sin drøm.

Anonymkode: 2eb25...cf2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...