Anonym bruker Skrevet 1. januar 2022 #1 Skrevet 1. januar 2022 Vi bør flytte.. og det langt unna. Men det er grusomt å tenke på katten... Han er 14 år og jeg ser ikke for hvordan vi skal klare å flytte han. Hva ville du gjort? Finnes det en mulighet for å flytte han så langt? Anonymkode: 8fb43...fc7
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2022 #2 Skrevet 1. januar 2022 Anonym bruker skrev (27 minutter siden): Vi bør flytte.. og det langt unna. Men det er grusomt å tenke på katten... Han er 14 år og jeg ser ikke for hvordan vi skal klare å flytte han. Hva ville du gjort? Finnes det en mulighet for å flytte han så langt? Anonymkode: 8fb43...fc7 Så lenge katten får sitte på så ser jeg ingen grunn til å ikke ta han med. Anonymkode: cef28...8b9
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2022 #3 Skrevet 1. januar 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Så lenge katten får sitte på så ser jeg ingen grunn til å ikke ta han med. Anonymkode: cef28...8b9 Han får selvsagt sitte på ❤ men han HATER å kjøre bil.. er redd det blir svært traumatisk å sitte i bur så lenge 😢😩 Anonymkode: 8fb43...fc7
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2022 #4 Skrevet 1. januar 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Han får selvsagt sitte på ❤ men han HATER å kjøre bil.. er redd det blir svært traumatisk å sitte i bur så lenge 😢😩 Anonymkode: 8fb43...fc7 Kanskje gi han beroligende? Snakk med veterinær 😊 Anonymkode: cef28...8b9
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2022 #5 Skrevet 1. januar 2022 Hvor langt er det? Vi har med kattene på sommerferie til hytta, kjører ca 9 timer. De klager litt først, og så legger de seg til å sove. Tilbys lufting i sele, vann og mat innimellom. Det vil de ikke ha noe av 😂 Det finnes noe lukte-greier man kan få hos dyrlegen som skal virke beroligende (feromoner) Anonymkode: ec45c...c39
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2022 #6 Skrevet 1. januar 2022 Beroligende. Funker her når de MÅ reise. Ene katten synes bil er greit, den andre hyler hele veien. Han dopes. Sover hele turen. Anonymkode: 054a1...c8f
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2022 #7 Skrevet 1. januar 2022 Du har hatt katt i 14 år og vet ikke hvordan du kan flytte den? Seriøst? Anonymkode: 84ed1...70f
Ella-2 Skrevet 1. januar 2022 #8 Skrevet 1. januar 2022 Anonym bruker skrev (53 minutter siden): Du har hatt katt i 14 år og vet ikke hvordan du kan flytte den? Seriøst? Anonymkode: 84ed1...70f T.s. tenker nok mye på det at katten også skal få et nytt hjem langt fra der den er vandt til å være også. Katter er veldig stedbundne, og katten har tross alt bodd hele 14 år på ett sted
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2022 #9 Skrevet 1. januar 2022 Er det snskk om veldig mange timer i bil ville jeg snakket med en vetrinær, fått råd og tips om hvordan vi skal gjøre det. Katta vi hadde når jeg bodde hjemme likte ikke å kjøre bil, men såfremt den kunne gå fritt i bilen gikk det greit. Vi måtte kjøre rundt i gata noen ganger for at den skulle slå seg til ro. Den løp rundt som en galing helt i starten, men etter noen runder fant den sitt sted og lå der og stressa hele turen. Svetten rant fra potene, og den pusta og pesa som besatt, men turen gikk helt greit. Kattene vi har nå oppfører seg anderledes. Den ene sitter og mjauer hele turen, den vil sitte nedi en veske med honkle over seg. Vi kan bare glemme å prøve å klappe eller gi den kos, da ender vi opp med masse blod. Men det er også katten som syns det er helt greit vi tar den inn i bilen, jeg tror den skjønner at nå skal vi på hytta eller nå skal vi hjem. Den andre katten blir helt gal når den skjønner at den skal inn i bilen, men når øra blir lukket og motoren starter så detter den seg på fanget til den som sitter i passasjersetet, setter potene opp mot vinduet og titter hele veien. Helt rolig og blir som en unge på julaften når vi begynner å nærme oss hytta eller hjemme, den kjenner seg igjen ett stykke før vi kommer frem. Da må vi holde den fast, om ikke så hopper og spretter den rundt i hele bilen og den maler. Anonymkode: 73779...4cd
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2022 #10 Skrevet 1. januar 2022 Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Er det snskk om veldig mange timer i bil ville jeg snakket med en vetrinær, fått råd og tips om hvordan vi skal gjøre det. Katta vi hadde når jeg bodde hjemme likte ikke å kjøre bil, men såfremt den kunne gå fritt i bilen gikk det greit. Vi måtte kjøre rundt i gata noen ganger for at den skulle slå seg til ro. Den løp rundt som en galing helt i starten, men etter noen runder fant den sitt sted og lå der og stressa hele turen. Svetten rant fra potene, og den pusta og pesa som besatt, men turen gikk helt greit. Kattene vi har nå oppfører seg anderledes. Den ene sitter og mjauer hele turen, den vil sitte nedi en veske med honkle over seg. Vi kan bare glemme å prøve å klappe eller gi den kos, da ender vi opp med masse blod. Men det er også katten som syns det er helt greit vi tar den inn i bilen, jeg tror den skjønner at nå skal vi på hytta eller nå skal vi hjem. Den andre katten blir helt gal når den skjønner at den skal inn i bilen, men når øra blir lukket og motoren starter så detter den seg på fanget til den som sitter i passasjersetet, setter potene opp mot vinduet og titter hele veien. Helt rolig og blir som en unge på julaften når vi begynner å nærme oss hytta eller hjemme, den kjenner seg igjen ett stykke før vi kommer frem. Da må vi holde den fast, om ikke så hopper og spretter den rundt i hele bilen og den maler. Anonymkode: 73779...4cd Man burde aldri kjøre med katten løs i bilen, det kan være livsfarlig. Anonymkode: 8bbfa...226
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2022 #11 Skrevet 1. januar 2022 Anonym bruker skrev (35 minutter siden): Er det snskk om veldig mange timer i bil ville jeg snakket med en vetrinær, fått råd og tips om hvordan vi skal gjøre det. Katta vi hadde når jeg bodde hjemme likte ikke å kjøre bil, men såfremt den kunne gå fritt i bilen gikk det greit. Vi måtte kjøre rundt i gata noen ganger for at den skulle slå seg til ro. Den løp rundt som en galing helt i starten, men etter noen runder fant den sitt sted og lå der og stressa hele turen. Svetten rant fra potene, og den pusta og pesa som besatt, men turen gikk helt greit. Kattene vi har nå oppfører seg anderledes. Den ene sitter og mjauer hele turen, den vil sitte nedi en veske med honkle over seg. Vi kan bare glemme å prøve å klappe eller gi den kos, da ender vi opp med masse blod. Men det er også katten som syns det er helt greit vi tar den inn i bilen, jeg tror den skjønner at nå skal vi på hytta eller nå skal vi hjem. Den andre katten blir helt gal når den skjønner at den skal inn i bilen, men når øra blir lukket og motoren starter så detter den seg på fanget til den som sitter i passasjersetet, setter potene opp mot vinduet og titter hele veien. Helt rolig og blir som en unge på julaften når vi begynner å nærme oss hytta eller hjemme, den kjenner seg igjen ett stykke før vi kommer frem. Da må vi holde den fast, om ikke så hopper og spretter den rundt i hele bilen og den maler. Anonymkode: 73779...4cd Dyr skal sikres i bil, både for dyrets del om det skulle skje noe, og fordi de kan reagere uforutsigbart. Raptus-katt under pedalene eller i skuldera på sjåføren er ikke veldig gunstig. Anonymkode: ec45c...c39
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2022 #12 Skrevet 1. januar 2022 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Du har hatt katt i 14 år og vet ikke hvordan du kan flytte den? Seriøst? Anonymkode: 84ed1...70f ? Jeg forstår ikke spørsmålet... Vi har bodd samme plass og han HATER å være i bur og bil. Han har klaustrofobi... Anonymkode: 8fb43...fc7
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2022 #14 Skrevet 1. januar 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Ta den med Anonymkode: bee82...871 Ja. Ville aldri reist fra han ❤ Har hatt lyst å flytte lenge nå. Flere år, men katten stopper meg. Ønsker det beste for han. Anonymkode: 8fb43...fc7
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2022 #15 Skrevet 1. januar 2022 Nei. Han kan ivertfal IKKE gå løs rundt i bilen. Det hadde betydd døden for alle tenker jeg Anonymkode: 8fb43...fc7
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2022 #16 Skrevet 1. januar 2022 Anonym bruker skrev (16 minutter siden): Ja. Ville aldri reist fra han ❤ Har hatt lyst å flytte lenge nå. Flere år, men katten stopper meg. Ønsker det beste for han. Anonymkode: 8fb43...fc7 Litt dop på reisen og hold den inne et par mnd etter flyttingen, så går det seg til. Har flyttet med katt mange ganger Anonymkode: bee82...871
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2022 #17 Skrevet 1. januar 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Anonym bruker skrev (1 time siden): Ja. Ville aldri reist fra han ❤ Har hatt lyst å flytte lenge nå. Flere år, men katten stopper meg. Ønsker det beste for han. Anonymkode: 8fb43...fc7 Ekspander Litt dop på reisen og hold den inne et par mnd etter flyttingen, så går det seg til. Har flyttet med katt mange ganger Ja. Det gjør sikkert det. Men er så redd for han 😢 Anonymkode: 8fb43...fc7
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2022 #18 Skrevet 1. januar 2022 Finn en ny familie på kattens gamle hjemplass. Katter er territorielle og knytter seg mye mer til steder enn til personer. (Menneskene deres hater å høre dette, da, de tror de er høyt elsket. Noe som er bare bull.) Anonymkode: 95751...205
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2022 #19 Skrevet 1. januar 2022 Anonym bruker skrev (15 minutter siden): Finn en ny familie på kattens gamle hjemplass. Katter er territorielle og knytter seg mye mer til steder enn til personer. (Menneskene deres hater å høre dette, da, de tror de er høyt elsket. Noe som er bare bull.) Anonymkode: 95751...205 Det vil jeg ikke. Han elsker meg Anonymkode: 8fb43...fc7
Pobie Skrevet 1. januar 2022 #20 Skrevet 1. januar 2022 Er han sunn og frisk, eller gammel og dårlig? Vi flyttet med en 16 år gammel katt ifjor fordi vi tenkte at det var ingen grunn til å avlive pga flytting. Katten hadde en del problemer, men fremdeles noenlunde god livskvalitet. Flyttingen forandret alt og det gikk bare nedover og nedover og vi brukte store summer hos dyrlegen, men endte opp med å avlive knapt 6 uker etter flytting. Jeg ville vurdert avliving eller evt la en nabo/venn ta den hvis katten har en del problemer. Hvis han er frisk ville jeg puttet han i bilen og kjørt. Det er ikke traumatisk å hate bilen. Jeg har flydd til andre siden av verden med to katter som tilbragte 24 timer på fly og måtte sitte i karantene i andre enden, og jeg merket det ikke på dem engang. Dette var godt voksne katter.
Væpnet dame Skrevet 1. januar 2022 #21 Skrevet 1. januar 2022 Anonym bruker skrev (22 minutter siden): Finn en ny familie på kattens gamle hjemplass. Katter er territorielle og knytter seg mye mer til steder enn til personer. (Menneskene deres hater å høre dette, da, de tror de er høyt elsket. Noe som er bare bull.) Anonymkode: 95751...205 Det varierer jo. Noen katter er bundet til sted, andre til mennesker. Jeg har to katter. Den ene forholder seg kun til datteren min. Følger etter henne over alt og «gråter» når hun går ut døren. Oss andre bryr han seg ikke om, og gjemmer seg for oss. Den andre kan vi ta med oss hvor som helst og slippe ut. Når jeg roper på henne, så kommer hun traskende tilbake. Begge er med på alle turer vi reiser på, og ingen av dem har forsøkt å finne veien hjem så lenge vi er med
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2022 #22 Skrevet 1. januar 2022 Anonym bruker skrev (36 minutter siden): Finn en ny familie på kattens gamle hjemplass. Katter er territorielle og knytter seg mye mer til steder enn til personer. (Menneskene deres hater å høre dette, da, de tror de er høyt elsket. Noe som er bare bull.) Anonymkode: 95751...205 Katten min går tur med meg, følger etter meg. Leiter etter meg. Kun meg han liker så du tar feil Anonymkode: 8fb43...fc7
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2022 #23 Skrevet 1. januar 2022 Pobie skrev (14 minutter siden): Er han sunn og frisk, eller gammel og dårlig? Vi flyttet med en 16 år gammel katt ifjor fordi vi tenkte at det var ingen grunn til å avlive pga flytting. Katten hadde en del problemer, men fremdeles noenlunde god livskvalitet. Flyttingen forandret alt og det gikk bare nedover og nedover og vi brukte store summer hos dyrlegen, men endte opp med å avlive knapt 6 uker etter flytting. Jeg ville vurdert avliving eller evt la en nabo/venn ta den hvis katten har en del problemer. Hvis han er frisk ville jeg puttet han i bilen og kjørt. Det er ikke traumatisk å hate bilen. Jeg har flydd til andre siden av verden med to katter som tilbragte 24 timer på fly og måtte sitte i karantene i andre enden, og jeg merket det ikke på dem engang. Dette var godt voksne katter. Han er sunn og frisk. Men jeg blir heller boende her, jeg vil ikke miste han ❣ Anonymkode: 8fb43...fc7
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2022 #24 Skrevet 2. januar 2022 Væpnet dame skrev (21 timer siden): Det varierer jo. Noen katter er bundet til sted, andre til mennesker. Jeg har to katter. Den ene forholder seg kun til datteren min. Følger etter henne over alt og «gråter» når hun går ut døren. Oss andre bryr han seg ikke om, og gjemmer seg for oss. Den andre kan vi ta med oss hvor som helst og slippe ut. Når jeg roper på henne, så kommer hun traskende tilbake. Begge er med på alle turer vi reiser på, og ingen av dem har forsøkt å finne veien hjem så lenge vi er med Nei. Katter som ART er stedbundet. Anonymkode: 95751...205
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2022 #25 Skrevet 2. januar 2022 Anonym bruker skrev (21 timer siden): Det vil jeg ikke. Han elsker meg Anonymkode: 8fb43...fc7 Du elsker ham. Det er noe annet. Anonymkode: 95751...205
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå