Gå til innhold

Nyttårsforsett: Forsikre kattene deres!

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Da hadde jeg heller latt være å få dyr.

5.000 i året på en forsikring som vil kunne gjøre at dyret mitt får den behandlingen det trenger når det blir sykt - det betaler jeg. 

Det er i mine øyne ikke vanvittig i det hele tatt. Det er et Netflix abonnement og en daglig kaffe på vei til jobb

HI

Anonymkode: a6cb4...300

Men ja, om katten lever i 10 år, er det 48000 betalt i forsikring. Som man mest sannsynlig ikke får bruk for. Bedre å sette av litt penger i bakhånd om det skulle dukke opp noe uforutsett dyrlegeutgift. 
Gamlekatten vår ble 16 år, vi hadde et halebrudd/skade som krevde sying, og noe tannproblemer på gamle dager, brukte maks 15000 på dyrlege på de årene. Men vi har råd til å betale dyrlege om det skulle skje noe akkutt da… har man ikke råd å ta seg av de, skal man ikke ha dyr. 

Anonymkode: e4a3b...67f

Skrevet
Anonym bruker skrev (29 minutter siden):

Da bør jeg kanskje konfrontere dem med det. Men vil kanskje tro at forsikringsselskapet stiller de spørsmålene når de ser hele saken under ett med konkluderende diagnose.. 

HI

De ser om katten er forsikret eller ikke. Mulig derfor? 
Jeg hadde i alle fall tapt penger om jeg hadde forsikret katten. Den er 3,5 år og har hatt utgifter på 8000 inkludert vaksiner, chipping og kastrering. Forsikringen hadde kostet mer

Anonymkode: a594f...a30

Skrevet

Ville aldri hatt hund uten forsikring. Katt er litt annerledes. 
Setter man derimot 400 kr i måneden på egen konto, tror jeg det skal holde hvis man får et uhell på sikt.

Jeg er så enorm dårlig erfaring med forsikringselskaper. Tør ikke tenke på den skuffende dialogen den dagen jeg måtte tatt forsikringen i bruk og få slengt i trynet alt de PLUTSELIG ikke vil dekke. (Kun sykdom ved fullmåne.. vi er nesten der🤮).

Anonymkode: 31e3d...f18

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Ville aldri hatt hund uten forsikring. Katt er litt annerledes. 
Setter man derimot 400 kr i måneden på egen konto, tror jeg det skal holde hvis man får et uhell på sikt.

Jeg er så enorm dårlig erfaring med forsikringselskaper. Tør ikke tenke på den skuffende dialogen den dagen jeg måtte tatt forsikringen i bruk og få slengt i trynet alt de PLUTSELIG ikke vil dekke. (Kun sykdom ved fullmåne.. vi er nesten der🤮).

Anonymkode: 31e3d...f18

Ser ikke forskjell på hund og katt, egentlig. Katter har man på en måte enda mindre kontroll på mht. skader.

Vi har aldri hatt problemer med forsikringsselskap. Sånn som nå denne gangen fakturerte veterinær forsikringsselskap, vi vil få en faktura på egenandel (1500)

HI

Skrevet
Anonym bruker skrev (19 timer siden):

Da bør jeg kanskje konfrontere dem med det. Men vil kanskje tro at forsikringsselskapet stiller de spørsmålene når de ser hele saken under ett med konkluderende diagnose.. 

HI

Jeg tenker at du heller burde sette inn 400 kr på din egen konto hver mnd, frem til du har en god buffer til dyrlege. 

Anonymkode: 9d39f...44f

Skrevet
Anonym bruker skrev (34 minutter siden):

Jeg tenker at du heller burde sette inn 400 kr på din egen konto hver mnd, frem til du har en god buffer til dyrlege. 

Hadde jeg gjort det så hadde det tatt meg 7 år å spare opp til dette ene veterinærbeløpet.

I og med at jeg ikke har negative opplevelser med forsikringsselskap velger jeg å holde på forsikring fremfor sparing. Ved forsikring får man dekket opptil 60.000 allerede etter 400 kroner. Man vet jo aldri når sykdom eller skade rammer. 

Og bare for å understreke - mitt innlegg og min oppfordring var ikke ment som et ovenfra og ned innspill, eller en kritikk av de som ikke har forsikring for dyrene sine. Det var ment som et råd etter at jeg hadde sett hva konsekvensene kunne blitt for oss om vi ikke hadde forsikret.. 

HI

Skrevet

Prinsippet bak alle forskriver er jo at noen vil tape på ha forsikring og noen vil vinne på det. Heldigvis trenger ikke alle å bruke brannforsikring på huset eller reiseforsikringen, men den gangen huset brenner eller man blir syk på ferie å må legges inn på sykehus, er det likevel fornuftig å ha den forsikringen. 

Jeg har ikke dyr selv, men jeg hadde ikke vært i tvil om jeg skulle ha forsikring eller ikke hvis jeg hadde en katt eller hund, akkurat som jeg aldri var i tvil om jeg skulle ha forsikring den dagen jeg kjøpte hus. 

Anonymkode: df7bd...2a5

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Så lenge dyret venter med å bli syk til man har spart opp 20000 eller mer, er jo det ok. Men det funker jo ikke sånn. En katt kan brekke beinet når den er to. Et benbrudd koster fort 20000. Det er ikke alle som har den summen. Å avlive en katt fordi man ikke har råd til å koste på det et benbrudd koster, er ikke et alternativ for meg i hvert fall. Derfor tegnet jeg forsikring på kattene etter benbruddet. Da var de i hvert fall forsikret og jeg slapp unna med egenandelen en rekke ganger. 

Skrevet

35000 for en urinveisinfeksjon er bare juks. Jeg har hatt dyr i over 20 år og aldri opplevd slike regninger, ikke en gang ved kompliserte operasjoner, innleggelse, nyresvikt osv. Så dette hadde jeg bedt om å få se spesifisert kostnadsoverslag over.

Skrevet
Milfy Way skrev (8 minutter siden):

35000 for en urinveisinfeksjon er bare juks. Jeg har hatt dyr i over 20 år og aldri opplevd slike regninger, ikke en gang ved kompliserte operasjoner, innleggelse, nyresvikt osv. Så dette hadde jeg bedt om å få se spesifisert kostnadsoverslag over.

Ja, jeg stusser veldig selv. Heldigvis har jeg ikke tatt kostnaden. Men det er helt utrolig..

Det var jo utredningen og pleie i akuttfasen - for det var virkelig akutt selv om det var UVI som var årsaken. Ingen vann gikk inn - gammel urin kom ikke ut.

Men dersom det kommer mange tvilsomme saker til forsikringsselskap regner jeg med at eventuell overbehandling vil stoppes. Forsikringsselskaper er jo uke kjent for å villig punge ut.. 

HI

Skrevet

Vi forsikrer ikke kattene våre nei. Det er penger ut av vinduet. Har alltid hatt katt, og har aldri opplevd å ha noen store utgifter på noen av dem. 

De vi har nå er fem og seks år gamle, og har aldri kostet noe mer enn chip, kastrering, årlig sjekk og ormekur. Ville vært helt idiotisk å bruke ti tusen kroner i året på forsikring. 

Skulle noe skje en gang med en av kattene har vi selvsagt penger til å betale veterinær. Det vil uansett være billigere enn 5000 i året pr katt i løpende forsikringskostnader.

Anonymkode: 6c7db...2ff

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...