Anonym bruker Skrevet 31. desember 2021 #1 Skrevet 31. desember 2021 Vi hadde en runde med sykdom på vår katt nå. Helt kurerbart, men det kostet 35.000 å fikse. Hadde vi ikke hatt forsikring hadde vi ikke kunnet betale det, og hadde måttet ta et veldig kjipt valg. Vi betaler 400 kroner mnd og får dekket inntil 60.000 i veterinærutgifter pluss medisiner for 6.000 og rehabilitering for 8.000 per år. Gull verd! Godt nyttår fra oss som måtte avlyse feiring i år for å pleie pus, men som er lykkelig for at vi fortsatt har en pus å pleie ❤️ Anonymkode: a6cb4...300
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2021 #2 Skrevet 31. desember 2021 Hvilket selskap og hvilken forsikring? Anonymkode: 95244...3e9
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2021 #3 Skrevet 31. desember 2021 Vi har forsikret kattene. Vil aldri havne i en slik situasjon. Anonymkode: 5cfad...84d
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2021 #4 Skrevet 31. desember 2021 Anonym bruker skrev (44 minutter siden): Hvilket selskap og hvilken forsikring? Anonymkode: 95244...3e9 Agria - husker ikke hvilken, tror det er bare en for katt, men det kan være at du kan velge ulike dekningsgrader HI Anonymkode: a6cb4...300
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2021 #5 Skrevet 31. desember 2021 Anonym bruker skrev (44 minutter siden): Vi har forsikret kattene. Vil aldri havne i en slik situasjon. Anonymkode: 5cfad...84d Så bra. Kjenner flere som syns vi er helt crazy som forsikrer kattene - det skjønner jeg ikke.. HI Anonymkode: a6cb4...300
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2021 #6 Skrevet 31. desember 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Agria - husker ikke hvilken, tror det er bare en for katt, men det kan være at du kan velge ulike dekningsgrader HI Anonymkode: a6cb4...300 Man må passe på hvilke ting som er med i orsikringen og, det kan være flere unntak/tilstander/sykdommer man ikke tenker på. Hadde uforsikret katt sist, det kostet meg dyrt. Gjør ikke samme tabben med neste katt. Anonymkode: 63437...9e1
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2021 #7 Skrevet 31. desember 2021 Selvsagt har vi forsikret katten vår😻 Anonymkode: d29b8...61d
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2022 #8 Skrevet 1. januar 2022 Vi har ikke forsikret våre 4 katter. Den eldste er snart 18. ingen har vært alvorlig syke. Og hadde de blitt det, så hadde vi hatt råd til å betale. Så for oss hadde det ikke lønt seg å ha forsikring foreløpig. Anonymkode: 4dc2c...6ed
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2022 #9 Skrevet 1. januar 2022 Mine er ikke forsikret. Hadde en av de hatt sykdom som bulle koster 35 000 å fikse, så hadde jeg ikke ansett det som «kurerbart», men «avlivingsgrunn». Det betyr ikke at jeg ikke er glad i kattene, men så glad i dem at jeg bruker så mye på sykdom er jeg ikke. Har en katt som støtt feiler noe, men det har vært en tusenlapp her og en tusenlapp der. Tror vi er oppe i 8000 på sykdom siste 3 år. Det klarer jeg Anonymkode: a594f...a30
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2022 #10 Skrevet 1. januar 2022 Jeg har hatt 5 katter. De ble alle rundt 15 år. Ingen trengte noen gang vetrinærbehandling. Det hadde vært 360.000 rett ut av vinduet ( +renter og renters rente). Anonymkode: 4ff9e...e7a
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2022 #11 Skrevet 1. januar 2022 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Mine er ikke forsikret. Hadde en av de hatt sykdom som bulle koster 35 000 å fikse, så hadde jeg ikke ansett det som «kurerbart», men «avlivingsgrunn». Det betyr ikke at jeg ikke er glad i kattene, men så glad i dem at jeg bruker så mye på sykdom er jeg ikke. Har en katt som støtt feiler noe, men det har vært en tusenlapp her og en tusenlapp der. Tror vi er oppe i 8000 på sykdom siste 3 år. Det klarer jeg Anonymkode: a594f...a30 Prisen var for utredning og behov for væskebehandling og smertelindring. Diagnosen var urinveisinfeksjon, men det var komplisert å finne ut av det. Så det hadde vært helt tragisk å avlive pga det. HI Anonymkode: a6cb4...300
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2022 #12 Skrevet 1. januar 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Prisen var for utredning og behov for væskebehandling og smertelindring. Diagnosen var urinveisinfeksjon, men det var komplisert å finne ut av det. Så det hadde vært helt tragisk å avlive pga det. HI Anonymkode: a6cb4...300 35 000 kr for urinveisinfeksjon 😱😱😱 Anonymkode: aaa91...f99
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2022 #13 Skrevet 1. januar 2022 Jeg har hatt katten min i 13 år. Har hatt i løpet av den tiden utgifter på 15 000 kr. Ca. Forsikring for 13 år er: 62 400 kr... det lønner seg å ikke ha forsikring....?.. Anonymkode: aaa91...f99
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2022 #14 Skrevet 1. januar 2022 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Prisen var for utredning og behov for væskebehandling og smertelindring. Diagnosen var urinveisinfeksjon, men det var komplisert å finne ut av det. Så det hadde vært helt tragisk å avlive pga det. HI Anonymkode: a6cb4...300 Da har dere jo valgt feil dyrlege Anonymkode: a594f...a30
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2022 #15 Skrevet 1. januar 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Da har dere jo valgt feil dyrlege Anonymkode: a594f...a30 Netrinærene tilbyr dyrere og dyrere behandlinger ettersom flere forsikrer dyrene sine. Folk vil jo føle at de får noe igjen. Anonymkode: 4ff9e...e7a
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2022 #16 Skrevet 1. januar 2022 Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Prisen var for utredning og behov for væskebehandling og smertelindring. Diagnosen var urinveisinfeksjon, men det var komplisert å finne ut av det. Så det hadde vært helt tragisk å avlive pga det. HI Anonymkode: a6cb4...300 35 000 kr for urinveisinfeksjon 😱og dere innser ikke at dere er en melkeku for veterinæren? Anonymkode: 3aa0d...a39
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2022 #17 Skrevet 1. januar 2022 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): 35 000 kr for urinveisinfeksjon 😱😱😱 Anonymkode: aaa91...f99 Ja, de tar seg godt betalt. Det kunne jo være noe annet - de fant ikke årsaken i starten. Og katten var dehydrert og i dårlig form. Så de måtte ta blodprøver, røntgen, ultralyd, væskebehandling osv osv. HI Anonymkode: a6cb4...300
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2022 #18 Skrevet 1. januar 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): 35 000 kr for urinveisinfeksjon 😱og dere innser ikke at dere er en melkeku for veterinæren? Anonymkode: 3aa0d...a39 Hva tenkte du vi skulle gjøre med det? Ha katten hjemme og se hvilken vei det gikk - overse at katten led seg gjennom dager og netter? Jeg setter min lit til at veterinærer ikke lurer folk, og det tror jeg ikke de gjør. Og det å betale 400 i mnd for å slippe å behandle katten dårlig, det betaler jeg med glede. Nå slapp jeg å forholde meg til pris - vi ga beskjed om at det var maks 10.000 over tak på forsikring hvis de ikke fant årsak. HI Anonymkode: a6cb4...300
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2022 #19 Skrevet 1. januar 2022 Jeg er helt for at man skal behandle dyrene bra og gi dem gode liv, men å bruke så mye penger på et kjæledyr er så luksus at jeg har vansker med å forstå at oppegående mennesker faktisk gjør det! 5000 kr i året i forsikring som man mest sannsynlig ikke får brukt for er jo vanvittig. Anonymkode: 3aa0d...a39
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2022 #20 Skrevet 1. januar 2022 Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Da har dere jo valgt feil dyrlege Anonymkode: a594f...a30 Det var den som var tilgjengelig i jula. Men det gjenspeiler prisene andre steder. HI Anonymkode: a6cb4...300
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2022 #21 Skrevet 1. januar 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Jeg er helt for at man skal behandle dyrene bra og gi dem gode liv, men å bruke så mye penger på et kjæledyr er så luksus at jeg har vansker med å forstå at oppegående mennesker faktisk gjør det! 5000 kr i året i forsikring som man mest sannsynlig ikke får brukt for er jo vanvittig. Anonymkode: 3aa0d...a39 Da hadde jeg heller latt være å få dyr. 5.000 i året på en forsikring som vil kunne gjøre at dyret mitt får den behandlingen det trenger når det blir sykt - det betaler jeg. Det er i mine øyne ikke vanvittig i det hele tatt. Det er et Netflix abonnement og en daglig kaffe på vei til jobb HI Anonymkode: a6cb4...300
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2022 #22 Skrevet 1. januar 2022 Dere har betalt latterlig overpris. Vi har brukt veterinær til komplisert operasjon på vakt, da katten ble påkjørt, pluss alt oppfølging etterpå. Det kostet under 10 000. Dette er den eneste store utgiften vi har hatt i løpet av 16 år med katter og 5 forskjellige dyr, så nei, forsikringen lønner seg ikke. Hadde jeg hatt en svinger rasekatt med stamtavle som jeg brukte til avl, hadde jeg kanskje vurdert det anderledes. Anonymkode: 9d39f...44f
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2022 #23 Skrevet 1. januar 2022 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Dere har betalt latterlig overpris. Vi har brukt veterinær til komplisert operasjon på vakt, da katten ble påkjørt, pluss alt oppfølging etterpå. Det kostet under 10 000. Dette er den eneste store utgiften vi har hatt i løpet av 16 år med katter og 5 forskjellige dyr, så nei, forsikringen lønner seg ikke. Hadde jeg hatt en svinger rasekatt med stamtavle som jeg brukte til avl, hadde jeg kanskje vurdert det anderledes. Anonymkode: 9d39f...44f Veldig synd om de har tatt mer penger enn de burde. Men jeg holder fast på at forsikring er en stor trygghet. Jeg er også glad for at vi ikke fikk en stor regning nå. Uansett om det hadde vært 10.000 så er det bedre å betale litt hver måned enn å skulle ta den regningen i ett. Og dette er jo det samme med alle forsikringer. Man kan betale et liv uten å få bruk for det, men man kan også plutselig komme i en situasjon hvor forsikringen er utrolig viktig å ha. I mitt liv kan jeg peke på veldig mange andre innsparingspunkter. Forsikring prioriteres hos oss. Ved siden av person- hus- og bilforsikring har vi bunadsforsikring, advokatforsikring og dyreforsikring. Men jeg har få abonnement, handler etter ukeplan, spiser lite ute osv. en prioriteringssak. HI Anonymkode: a6cb4...300
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2022 #24 Skrevet 1. januar 2022 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Det var den som var tilgjengelig i jula. Men det gjenspeiler prisene andre steder. HI Anonymkode: a6cb4...300 Det har jeg vanskelig for å tro. Her har dyrlegen vimset og latt dere/forsikringen betale for det. Jeg har vært hos vakt og vanlig dyrlege, chippet og kastrert katten og den har vært mye syk. Kostet 8000 tilsammen. Kastrering og chipping samt vaksine kom på 2000. Røntgen og lungesprøyte kostet 1600 hos vakt Anonymkode: a594f...a30
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2022 #25 Skrevet 1. januar 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Det har jeg vanskelig for å tro. Her har dyrlegen vimset og latt dere/forsikringen betale for det. Jeg har vært hos vakt og vanlig dyrlege, chippet og kastrert katten og den har vært mye syk. Kostet 8000 tilsammen. Kastrering og chipping samt vaksine kom på 2000. Røntgen og lungesprøyte kostet 1600 hos vakt Anonymkode: a594f...a30 Da bør jeg kanskje konfrontere dem med det. Men vil kanskje tro at forsikringsselskapet stiller de spørsmålene når de ser hele saken under ett med konkluderende diagnose.. HI Anonymkode: a6cb4...300
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå