Anonym bruker Skrevet 4. januar 2022 #76 Del Skrevet 4. januar 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Jeg har nære venner, men ville ALDRI forlangt at de delte helseopplysninger med meg. Så liten respekt kan man ikke vise sine venner. Hvis man graver i private ting er man en dårlig venn. Nærheten i forholdet avgjøres av hvor stor tillit personen har til deg, ikke av hvor mye du klarer å krafse til deg av helt private ting. Det er faktisk forskjell på å dele og å invadere… Anonymkode: 726ef...700 Dette. Venner graver ikke i hverandres private opplysninger, de lytter hvis vennen ønsker å dele noe. Da får personen selv velge hvor mye han eller hun vil dele, uten å oppleve press. Anonymkode: 899ee...23d Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144425008-hvorfor-leve-strengere-enn-n%C3%B8dvendig/page/4/#findComment-149669998 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2022 #77 Del Skrevet 4. januar 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Jeg har nære venner, men ville ALDRI forlangt at de delte helseopplysninger med meg. Så liten respekt kan man ikke vise sine venner. Hvis man graver i private ting er man en dårlig venn. Nærheten i forholdet avgjøres av hvor stor tillit personen har til deg, ikke av hvor mye du klarer å krafse til deg av helt private ting. Det er faktisk forskjell på å dele og å invadere… Anonymkode: 726ef...700 Men det er jo her du og andre glipper litt. Det er ikke snakk om å grave i andres helseopplysninger. Det handler om at nære venner deler det meste, også bekymringer mtp egen helse og ellers diskuterer ting, som vaksine, på generelt grunnlag. Anonymkode: a4320...0c5 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144425008-hvorfor-leve-strengere-enn-n%C3%B8dvendig/page/4/#findComment-149670004 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2022 #78 Del Skrevet 4. januar 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Men det er jo her du og andre glipper litt. Det er ikke snakk om å grave i andres helseopplysninger. Det handler om at nære venner deler det meste, også bekymringer mtp egen helse og ellers diskuterer ting, som vaksine, på generelt grunnlag. Anonymkode: a4320...0c5 Men det er jo ikke bekymring for egen helse å ta en vaksine som 90 prosent av den voksne befolkningen har tatt. Hva man diskuterer på generelt grunnlag varierer også. Noen liker å diskutere teater, bøker og musikk, noen liker å diskutere korona og telle hvor mange av naboene som er fullvaksinert, kverne på hvilke idioter de uvaksinerte er osv. Anonymkode: 899ee...23d Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144425008-hvorfor-leve-strengere-enn-n%C3%B8dvendig/page/4/#findComment-149670008 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2022 #79 Del Skrevet 4. januar 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Men det er jo ikke bekymring for egen helse å ta en vaksine som 90 prosent av den voksne befolkningen har tatt. Hva man diskuterer på generelt grunnlag varierer også. Noen liker å diskutere teater, bøker og musikk, noen liker å diskutere korona og telle hvor mange av naboene som er fullvaksinert, kverne på hvilke idioter de uvaksinerte er osv. Anonymkode: 899ee...23d Idioter finner man alle steder, og det er ikke det vi diskuterer her? Du skjønner sikkert at selv om man deler helseopplysninger så snakker man også om andre ting? Anonymkode: a4320...0c5 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144425008-hvorfor-leve-strengere-enn-n%C3%B8dvendig/page/4/#findComment-149670161 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2022 #80 Del Skrevet 4. januar 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Jeg har nære venner, men ville ALDRI forlangt at de delte helseopplysninger med meg. Så liten respekt kan man ikke vise sine venner. Hvis man graver i private ting er man en dårlig venn. Nærheten i forholdet avgjøres av hvor stor tillit personen har til deg, ikke av hvor mye du klarer å krafse til deg av helt private ting. Det er faktisk forskjell på å dele og å invadere… Anonymkode: 726ef...700 Jøss. Krafse, grave og kreve er det vel ingen som kaller vennskap. Har du misforstått helt? Ingen av mine venner graver. Men alle forteller, og alle vet at vi har alle fått vaksinen, noen av oss 3 ganger, og jeg vet hvem som har senvirkninger fra kreftbehandling, hvem som fjernet livmor i fjor og hvem som ble voldtatt som trettenåring. Samme som jeg kjenner deres familieforhold og de mine, og vet hvor de ferierer. Vi er venner og vi deler store og små ting i våre liv. Anonymkode: c61f7...b15 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144425008-hvorfor-leve-strengere-enn-n%C3%B8dvendig/page/4/#findComment-149670169 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2022 #81 Del Skrevet 4. januar 2022 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Dette. Venner graver ikke i hverandres private opplysninger, de lytter hvis vennen ønsker å dele noe. Da får personen selv velge hvor mye han eller hun vil dele, uten å oppleve press. Anonymkode: 899ee...23d Venner deler. Det er lite som er sub rosa i et virkelig vennskap. Anonymkode: c61f7...b15 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144425008-hvorfor-leve-strengere-enn-n%C3%B8dvendig/page/4/#findComment-149670260 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2022 #82 Del Skrevet 4. januar 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Venner deler. Det er lite som er sub rosa i et virkelig vennskap. Anonymkode: c61f7...b15 Blir alt sub rosa bare fordi man ikke deler alt av helseopplysninger med vennene sine? Hva er så "ikke sub rosa" med vaksineskryt og snap-bilder med plaster på skulderen? Anonymkode: 899ee...23d Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144425008-hvorfor-leve-strengere-enn-n%C3%B8dvendig/page/4/#findComment-149670264 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2022 #83 Del Skrevet 4. januar 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Venner deler. Det er lite som er sub rosa i et virkelig vennskap. Anonymkode: c61f7...b15 Dere beviser jo at man ikke kan dele. Jeg er vaksinefri og livredd for å miste flere venner pga valget mitt. To venner har snudd meg ryggen. De vil ikke ha noe med meg å gjøre. De mener jeg er egoistisk og konspirasjonsteoretiker, enda jeg har forklart dem at grunnen til at jeg ikke vil vaksineres er pga blødningsforstyrrelsene. Men neida, det driter de i, for jeg tenker mer på meg selv enn fellesskapet. Og der faller jeg av. Hvordan er det et argument, egentlig? Hvis jeg ikke passer på meg selv, hvem skal gjøre det da? Og vil det tjene samfunnet at jeg er hjemme med monsterblødninger i ukesvis? Samtidig er DE vaksinert og beskyttet, hvorfor krever de at jeg skal vaksineres for da å beskytte dem? Det henger ikke på greip. Anonymkode: 960d9...e85 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144425008-hvorfor-leve-strengere-enn-n%C3%B8dvendig/page/4/#findComment-149670265 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2022 #84 Del Skrevet 4. januar 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Dere beviser jo at man ikke kan dele. Jeg er vaksinefri og livredd for å miste flere venner pga valget mitt. To venner har snudd meg ryggen. De vil ikke ha noe med meg å gjøre. De mener jeg er egoistisk og konspirasjonsteoretiker, enda jeg har forklart dem at grunnen til at jeg ikke vil vaksineres er pga blødningsforstyrrelsene. Men neida, det driter de i, for jeg tenker mer på meg selv enn fellesskapet. Og der faller jeg av. Hvordan er det et argument, egentlig? Hvis jeg ikke passer på meg selv, hvem skal gjøre det da? Og vil det tjene samfunnet at jeg er hjemme med monsterblødninger i ukesvis? Samtidig er DE vaksinert og beskyttet, hvorfor krever de at jeg skal vaksineres for da å beskytte dem? Det henger ikke på greip. Anonymkode: 960d9...e85 Det er jo nettopp det - mange er så hjernevasket at de ikke godtar noen grunner til å ikke vaksineres. En bekjent av meg (heldigvis ikke en venn) har uttalt for en stund siden at de unge mennene som fikk hjerteposebetennelse burde ha tatt tredje dose også, for man blir jo bare innlagt på sykehus med litt smerter i noen dager, men man bidrar da til samfunnet! Da lurer jeg på - hva bidrar denne unge mannen med? Med det å oppta en sykehusseng på grunn av hjerteposebetennelse? Eller med å være borte fra jobb? For man har jo sett at vaksinen ikke hjelper så mye på for eksempel omikron, så man tar jo den for å unngå alvorlig sykdom. Så blir man alvorlig syk av vaksinen i stedet for? Anonymkode: 899ee...23d Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144425008-hvorfor-leve-strengere-enn-n%C3%B8dvendig/page/4/#findComment-149670267 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2022 #85 Del Skrevet 4. januar 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Dere beviser jo at man ikke kan dele. Jeg er vaksinefri og livredd for å miste flere venner pga valget mitt. To venner har snudd meg ryggen. De vil ikke ha noe med meg å gjøre. De mener jeg er egoistisk og konspirasjonsteoretiker, enda jeg har forklart dem at grunnen til at jeg ikke vil vaksineres er pga blødningsforstyrrelsene. Men neida, det driter de i, for jeg tenker mer på meg selv enn fellesskapet. Og der faller jeg av. Hvordan er det et argument, egentlig? Hvis jeg ikke passer på meg selv, hvem skal gjøre det da? Og vil det tjene samfunnet at jeg er hjemme med monsterblødninger i ukesvis? Samtidig er DE vaksinert og beskyttet, hvorfor krever de at jeg skal vaksineres for da å beskytte dem? Det henger ikke på greip. Anonymkode: 960d9...e85 Da var de ikke gode venner i utgangspunktet. Jeg kjenner vennene min så godt at om noen av dem hadde fortalt at de ikke vaksinerer seg så hadde jeg visst at de hadde vært gode grunner. Du må velge vennene dine bedre. Anonymkode: a4320...0c5 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144425008-hvorfor-leve-strengere-enn-n%C3%B8dvendig/page/4/#findComment-149670311 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2022 #86 Del Skrevet 4. januar 2022 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Dere beviser jo at man ikke kan dele. Jeg er vaksinefri og livredd for å miste flere venner pga valget mitt. To venner har snudd meg ryggen. De vil ikke ha noe med meg å gjøre. De mener jeg er egoistisk og konspirasjonsteoretiker, enda jeg har forklart dem at grunnen til at jeg ikke vil vaksineres er pga blødningsforstyrrelsene. Men neida, det driter de i, for jeg tenker mer på meg selv enn fellesskapet. Og der faller jeg av. Hvordan er det et argument, egentlig? Hvis jeg ikke passer på meg selv, hvem skal gjøre det da? Og vil det tjene samfunnet at jeg er hjemme med monsterblødninger i ukesvis? Samtidig er DE vaksinert og beskyttet, hvorfor krever de at jeg skal vaksineres for da å beskytte dem? Det henger ikke på greip. Anonymkode: 960d9...e85 Jeg har ikke mistet noen venner som Uvaksinert mot covid. Hadde noen gått så hadde de ikke vært en venn i utgangspunktet. Mye som ikke henger på greip. Anonymkode: 043dc...a47 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144425008-hvorfor-leve-strengere-enn-n%C3%B8dvendig/page/4/#findComment-149670464 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg