Anonym bruker Skrevet 31. desember 2021 #1 Skrevet 31. desember 2021 Sitter igjen 6500 kr til alt annet enn fasteutgifter. Så mat, bensin og alt annet som må dukke opp., Anonymkode: fda97...414
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2021 #2 Skrevet 31. desember 2021 Skal du lage tråd hver lønningsdag? Anonymkode: f4b2f...fd9
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2021 #4 Skrevet 31. desember 2021 Her har jeg tre barn, sitter igjen med 3000. Skal nok gå fint. Anonymkode: 403a2...0d8
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2021 #5 Skrevet 31. desember 2021 Jeg ser ut til å ende på -2000. Vær lykkelig for det du har Anonymkode: 199ff...0a1
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2021 #6 Skrevet 31. desember 2021 Jeg går på aap med 14k utbetalt. Estimert strømregning for desember 4k pluss nettleien og januar 8k pluss nettleien. Skal vi bytte? Anonymkode: e9f61...c4c
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2021 #7 Skrevet 31. desember 2021 Anonym bruker skrev (11 timer siden): Sitter igjen 6500 kr til alt annet enn fasteutgifter. Så mat, bensin og alt annet som må dukke opp., Anonymkode: fda97...414 Javel, lurte du på noe? Anonymkode: b32aa...7cf
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2021 #8 Skrevet 31. desember 2021 Anonym bruker skrev (12 timer siden): Sitter igjen 6500 kr til alt annet enn fasteutgifter. Så mat, bensin og alt annet som må dukke opp., Anonymkode: fda97...414 Så frekt folk svarer deg HI. 6500 kr er ikke all verden. Håper du klarer deg fint. Er det samme lønn du pleier å ha? Anonymkode: 02be7...bdd
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2022 #9 Skrevet 1. januar 2022 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Så frekt folk svarer deg HI. 6500 kr er ikke all verden. Håper du klarer deg fint. Er det samme lønn du pleier å ha? Anonymkode: 02be7...bdd Takk for en hyggelig kommentar. Ja, Hatt litt mer før. Mindre nå pga strøm og økt husleie. Håper jeg klarer å disponere de greit. Anonymkode: fda97...414
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2022 #10 Skrevet 1. januar 2022 Vi har 1000 kr frem til 11.januar. Heldigvis har jeg gavekort på 300 kr på matvarebutikk også. Anonymkode: ecdeb...180
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2022 #11 Skrevet 1. januar 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Takk for en hyggelig kommentar. Ja, Hatt litt mer før. Mindre nå pga strøm og økt husleie. Håper jeg klarer å disponere de greit. Anonymkode: fda97...414 Forhåpentligvis synker strømprisene litt nærmere sommeren. De er jo skyhøye nå. 😫 Hørt noen har sagt det det kan lønne seg å binde seg til fastpris på sensommeren. Så du kan jo se om du finner et godt tilbud, så du slipper skyhøye regninger neste vinter. Her er vi heldigvis 2, men hadde slitt veldig nå om jeg var alene. Kjedelig at du får økt husleie og høy strømregning samtidig. Anonymkode: 02be7...bdd
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2022 #12 Skrevet 1. januar 2022 Det var virkelig ikke stort. Har du brukt litt mye i julen eller er det alltid sånn? Har du mulighet for å jobbe ekstra en periode? Vurdere å bytte jobb til noe bedre betalt? Anonymkode: 101e4...e27
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2022 #13 Skrevet 2. januar 2022 Anonym bruker skrev (På 31.12.2021 den 13.24): Jeg går på aap med 14k utbetalt. Estimert strømregning for desember 4k pluss nettleien og januar 8k pluss nettleien. Skal vi bytte? Anonymkode: e9f61...c4c Det var da voldsomt til et strømforbruk. Vi har også hatt skyhøye priser her jeg bor, vi er 5 i familien, tre barn som må dusje, klær som må vaskes osv, hadde forbruk på 930 kWh i desember. Anonymkode: bd88a...c0b
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2022 #14 Skrevet 2. januar 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Det var da voldsomt til et strømforbruk. Vi har også hatt skyhøye priser her jeg bor, vi er 5 i familien, tre barn som må dusje, klær som må vaskes osv, hadde forbruk på 930 kWh i desember. Anonymkode: bd88a...c0b Hvordan i alle dager har dere klart det, fyrer dere mye med ved kanskje? Her er vi 1 voksen og et barn, har vært vekke flere dager i desember, vasker ikke så ofte tøy, dusjer ikke hver dag og er generelt forsiktig med strømbruk, har brukt nesten 900 kWh i desember. Anonymkode: b32aa...7cf
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2022 #15 Skrevet 2. januar 2022 Anonym bruker skrev (17 timer siden): Det var virkelig ikke stort. Har du brukt litt mye i julen eller er det alltid sånn? Har du mulighet for å jobbe ekstra en periode? Vurdere å bytte jobb til noe bedre betalt? Anonymkode: 101e4...e27 Har brukt litt mer i julen, jobbet litt mer og så neste mnd mindre igjen. Har ikke så store muligheter til å jobbe ekstra egentlig. Ikke så lett å få jobb i dag. Anonymkode: fda97...414
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2022 #16 Skrevet 2. januar 2022 Anonym bruker skrev (På 31.12.2021 den 13.24): Jeg går på aap med 14k utbetalt. Estimert strømregning for desember 4k pluss nettleien og januar 8k pluss nettleien. Skal vi bytte? Anonymkode: e9f61...c4c Er du alene med barn med den inntekten? Anonymkode: fda97...414
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2022 #17 Skrevet 2. januar 2022 Anonym bruker skrev (39 minutter siden): Hvordan i alle dager har dere klart det, fyrer dere mye med ved kanskje? Her er vi 1 voksen og et barn, har vært vekke flere dager i desember, vasker ikke så ofte tøy, dusjer ikke hver dag og er generelt forsiktig med strømbruk, har brukt nesten 900 kWh i desember. Anonymkode: b32aa...7cf Nei, vi har ikke peis så ikke fyrt med ved. Vi har varmepumpe så det trekker jo mindre strøm enn en ovn og vi har kun brukt varmepumpen til oppvarming. Vinduene på kjøkkenet trekker enormt så på kjøkkenet er det kaldt, rundt 15-16 grader. Varmepumpen har stått på 21 grader hele tiden. Har ikke brukt tørketrommelen siden oktober, jeg og mannen har tatt kortet ned tiden vi står i dusjen. Det har ikke blitt så mye bading i badekaret på ungen😅 de har måtte nøyd seg med en dusj. Har vært litt mer nøye på hvilke klær vi ligger i skittentøyskurven. Er det en flekk på en bukse eller genser som vi kan vaske vekk med en klut har vi gjort det istedenfor å vaske i vaskemaskinen. Varmekablene på badet står fast på 18 grader. I november brukte vi 870 kWh så vi har brukt litt mer i desember enn i november, men det har nok litt med at vi har vært mer hjemme i desember enn i november og at det har vært kaldere og dermed har vi skrudd varmepumpen opp fra 19 til 21 grader. Anonymkode: bd88a...c0b
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2022 #18 Skrevet 3. januar 2022 On 12/31/2021 at 9:50 AM, Anonym bruker said: Sitter igjen 6500 kr til alt annet enn fasteutgifter. Så mat, bensin og alt annet som må dukke opp., Anonymkode: fda97...414 ok Anonymkode: 0104c...108
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2022 #19 Skrevet 4. januar 2022 Anonym bruker skrev (På 2.1.2022 den 3.31): Nei, vi har ikke peis så ikke fyrt med ved. Vi har varmepumpe så det trekker jo mindre strøm enn en ovn og vi har kun brukt varmepumpen til oppvarming. Vinduene på kjøkkenet trekker enormt så på kjøkkenet er det kaldt, rundt 15-16 grader. Varmepumpen har stått på 21 grader hele tiden. Har ikke brukt tørketrommelen siden oktober, jeg og mannen har tatt kortet ned tiden vi står i dusjen. Det har ikke blitt så mye bading i badekaret på ungen😅 de har måtte nøyd seg med en dusj. Har vært litt mer nøye på hvilke klær vi ligger i skittentøyskurven. Er det en flekk på en bukse eller genser som vi kan vaske vekk med en klut har vi gjort det istedenfor å vaske i vaskemaskinen. Varmekablene på badet står fast på 18 grader. I november brukte vi 870 kWh så vi har brukt litt mer i desember enn i november, men det har nok litt med at vi har vært mer hjemme i desember enn i november og at det har vært kaldere og dermed har vi skrudd varmepumpen opp fra 19 til 21 grader. Anonymkode: bd88a...c0b Altså 15-16 grader på kjøkkenet og 18(!!!) på badet høres forferdelig kaldt, og uforsvarlig, ut! Vi er også fem personer som har vært veldig bevisste på forbruket vårt i desember, selv om vi har det behagelig varmt på badene og i huset. I følge Tibber er forbruket vårt betydelig lavere enn gjennomsnittet (skyldes også at vi har tilbrakt juleferien på hytta). Det forbruket du oppgir mener jeg må gå ut over basale behov. Anonymkode: 30d37...3f5
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2022 #20 Skrevet 4. januar 2022 Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Altså 15-16 grader på kjøkkenet og 18(!!!) på badet høres forferdelig kaldt, og uforsvarlig, ut! Vi er også fem personer som har vært veldig bevisste på forbruket vårt i desember, selv om vi har det behagelig varmt på badene og i huset. I følge Tibber er forbruket vårt betydelig lavere enn gjennomsnittet (skyldes også at vi har tilbrakt juleferien på hytta). Det forbruket du oppgir mener jeg må gå ut over basale behov. Anonymkode: 30d37...3f5 Er virkelig nesten 3000 kWh gjennomsnitt? Jeg tror ikke jeg kjenner noen som bruker så mye i gjennomsnitt, det er jo langt over hva statistisk sentralbyrå, Elivia eller Norges energi regner som gjennomsnitt. Anonymkode: b32aa...7cf
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2022 #21 Skrevet 4. januar 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Er virkelig nesten 3000 kWh gjennomsnitt? Jeg tror ikke jeg kjenner noen som bruker så mye i gjennomsnitt, det er jo langt over hva statistisk sentralbyrå, Elivia eller Norges energi regner som gjennomsnitt. Anonymkode: b32aa...7cf Vi brukte 4000kwh i desember. Er 5 i familien pluss én svigersønn innimellom. Vi vasker knapt klær, har skrudd ned kabler til det minimale og passer på hva vi bruker ellers. Ingen dusj når det er kjempedyrt feks. Vi har ikke ved, kun varmepumpe. Stue og kjøkken ble isolert på nytt i 2018 så skal være greit Anonymkode: 9c714...539
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2022 #22 Skrevet 4. januar 2022 Anonym bruker skrev (16 minutter siden): Vi brukte 4000kwh i desember. Er 5 i familien pluss én svigersønn innimellom. Vi vasker knapt klær, har skrudd ned kabler til det minimale og passer på hva vi bruker ellers. Ingen dusj når det er kjempedyrt feks. Vi har ikke ved, kun varmepumpe. Stue og kjøkken ble isolert på nytt i 2018 så skal være greit Anonymkode: 9c714...539 Hvordan er det mulig? Vi er tre til vanlig, var fem stk to uker i julen. Fyrer, men tenker ikke på når strømmen er dyrest pg dusjer, vasker klær og lager mat når det passer. Vi hadde store middager alle dagene i julen og totalforbruket var på knappe 1300. Varmekabler på to bad og i gangen står på 20-23 grader hele tiden. Bor i nyrenovert hus, men har verken varmepumpe eller vannbåren varme. Anonymkode: f4b2f...fd9
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2022 #23 Skrevet 4. januar 2022 Anonym bruker skrev (22 minutter siden): Er virkelig nesten 3000 kWh gjennomsnitt? Jeg tror ikke jeg kjenner noen som bruker så mye i gjennomsnitt, det er jo langt over hva statistisk sentralbyrå, Elivia eller Norges energi regner som gjennomsnitt. Anonymkode: b32aa...7cf Det er gjennomsnitt for den størrelsen bolig vi har, ja. Vi har ikke pipe, så boligen varmes opp av en varmepumpe, i tillegg til varmekabler i inngangspartiet og badene. Vi har dusjet på tider av døgnet mens prisen er lav, slått av vannet mens man vasker hår og kropp, og hatt et bevisst forhold til matlaging, oppvaskmaskin, vaskemaskin mm, laget mindre energikrevende mat, brukt eco- og korte programmer, brukt timer for å vaske klær og oppvask på ugunstige tider av døgnet osv. Jeg forstår at forbruket varierer etter hvor mange kvm man bor på, men vedkommende jeg svarte har etter min mening dratt deg for langt, med så lave temperaturer og regimer som beskrives. Anonymkode: 30d37...3f5
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2022 #24 Skrevet 5. januar 2022 Anonym bruker skrev (18 timer siden): Er virkelig nesten 3000 kWh gjennomsnitt? Jeg tror ikke jeg kjenner noen som bruker så mye i gjennomsnitt, det er jo langt over hva statistisk sentralbyrå, Elivia eller Norges energi regner som gjennomsnitt. Anonymkode: b32aa...7cf Og jeg skjønner ikke hvordan du kan tenke at det er et voldsomt høyt forbruk. Jeg bor alene i en ca 70 kvm stor leilighet. De første ca 2 ukene i desember hadde jeg en gjennomsnitts temperatur på ca 15 grader i stuen og kjøkkenet. Soverommet gjorde jeg til en "normal"temperatur ved å sette på litt varme 2 timer før jeg la meg. Slo av når jeg krøp under dynen. Knert lite bad har hatt en temperatur på ca 20 grader, orker ikke fryse der. Siste halvdel av desember måtte jeg skru opp litt så jeg kom opp i 18-19 grader. Orket ikke sitte å fryse mer. Vaskemaskin går på felles vaskerom utenom. Kjører oppvaskmaskin en gang annenhver uke. Dusjer 2 til 3 g i uken da jeg er sykemeldt og ikke treffer folk. Lager sjelden varm mat. Fyrer kun med strøm. Forbruket mitt var på nøyaktig 1850 kWh. Anonymkode: e9f61...c4c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå