Gå til innhold

Har du mer omsorg for noen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Si det skulle vært helt identisk situasjon. Og det var en du likte godt og en ikke så godt. Hadde det betydd noe for din måte å være på ovenfor disse to? 

Anonymkode: 2dca0...cc1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva tror du? Og ville du selv oppført deg helt likt mot en venn og en uvenn? I så fall er det vel bare å ta mellomnavnet «Jesus» først som sist.

Anonymkode: 52aeb...935

Gjest KenCreek
Skrevet

Selvfølgelig. Hvis min snille gamle nabo sto foran meg i kassa og hadde glemt kortet hjemme, hadde jeg tilbydd meg å betale. 
hadde det vært han sure djevelen som alltid klager på alt, så nei. Han måtte pent gått hjem å hente lommeboken sin selv.

Skrevet

På privaten hadde det betydd mye, hvertfall i ikke livstruende situasjoner. På jobb betyr det ikke noe. 

Anonymkode: b056b...af5

Skrevet

Om en person plutselig får hjertestans rett foran meg vil jeg om noe tro det er en fordel at det ikke er en nær og kjær person, men ville uansett gitt livreddende førstehjelp og sånt. Om noen gråter og er lei seg, vil jeg ta en nær person (mann, barn, søster) inntil meg, vugge dem, stryke over dem og trøste, mens en vil fremmed kunne jeg strøket litt over armen ryggen mens jeg spurte om jeg skulle hente noen/ringe til noen. 

Anonymkode: 5ef40...8e4

Skrevet

Det er jo mange vil redde etter bikkja mi, om det kniper.

Anonymkode: 43981...178

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 31.12.2021 den 2.42):

Si det skulle vært helt identisk situasjon. Og det var en du likte godt og en ikke så godt. Hadde det betydd noe for din måte å være på ovenfor disse to? 

Hva de hadde behov for hadde spilt en større rolle. Tross lik situasjon, kan en person ha behov for mye omsorg og støtte for å klare seg bra gjennom den, og en annen mindre.

Anonymkode: 7ebd0...17b

Skrevet
KenCreek skrev (21 timer siden):

Selvfølgelig. Hvis min snille gamle nabo sto foran meg i kassa og hadde glemt kortet hjemme, hadde jeg tilbydd meg å betale. 
hadde det vært han sure djevelen som alltid klager på alt, så nei. Han måtte pent gått hjem å hente lommeboken sin selv.

Kanskje denne djevelen som du kaller hadde trengt det. En hyggelig ting. Som hadde gjort hverdagen hans bedre, men nei. 

Skrevet

Ja, det hadde det. Jeg strekker meg mye lenger for dem jeg kjenner og liker enn for dem jeg misliker eller ukjente. Det gjelder for så godt som alle. 

Anonymkode: 4d519...999

Skrevet

Alle har det jo sånn. Mennesker man liker gjør man mer for enn mennesker man ikke liker eller som ikke har en betydning eller rolle i livet ditt. 

Anonymkode: c047c...65d

Skrevet

I jobbsammenheng så behandler jeg alle likt, uansett bakgrunn, meninger, sykdommer, skade eller lyte. Aldri behandlet noen bedre enn andre.

I privat sammenheng så er det kanskje mer trynetillegg, væremåte og liknende som spiller inn.

Skrevet
Anonym bruker skrev (18 timer siden):

Kanskje denne djevelen som du kaller hadde trengt det. En hyggelig ting. Som hadde gjort hverdagen hans bedre, men nei. 

Du, det er forskjell på "trenger" og "fortjener"...

Men nå lurer jeg veldig på hvem det er av venninnene dine som har fått noe du selv syntes du trengte mest? Er det en invitasjon til noe hyggelig? Hva er du misunnelig for denne gangen?

Skrevet

Selvfølgelig har jeg mer omsorg for folk jeg bryr meg om på privaten. På jobb er jeg selvfølgelig profesjonell, men på privaten er det klart at jeg strekker meg lenger for familie og venner enn en perifer bekjent, nabo eller fremmed. Avhengig av situasjon ville jeg naturlig nok gitt mer omsorg til en jeg likte godt. 

Anonym bruker skrev (18 timer siden):

Nå er det engang sånn her i verden at man ikke kan gå rundt og oppføre seg som en dritt og få roser i retur. Det funker kun i hagen. 

Skrevet
KellyTaylor skrev (11 timer siden):

I jobbsammenheng så behandler jeg alle likt, uansett bakgrunn, meninger, sykdommer, skade eller lyte. Aldri behandlet noen bedre enn andre.

I privat sammenheng så er det kanskje mer trynetillegg, væremåte og liknende som spiller inn.

Jeg er glad at jeg er samme person, privat og i jobbsammenheng. Har sett flere som avviker totalt slik "score" og du er vel kanskje en av disse? Jeg liker de som er "hel ved" samme hvor man møtes 😊

Skrevet
KellyTaylor skrev (12 timer siden):

Så du er annerledes med folk og gir de ikke en sjanse? Tenker da med personer som ikke har gjort deg noe. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Du, det er forskjell på "trenger" og "fortjener"...

Men nå lurer jeg veldig på hvem det er av venninnene dine som har fått noe du selv syntes du trengte mest? Er det en invitasjon til noe hyggelig? Hva er du misunnelig for denne gangen?

Hva mente du her? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (26 minutter siden):

Så du er annerledes med folk og gir de ikke en sjanse? Tenker da med personer som ikke har gjort deg noe. 

Nei ikke helt der, men kanskje litt mer tilbakeholden på en måte. Inntil det motsatte er bevist.  

Du vet, det er de 10 første sek som er avgjørende for et godt førsteinntrykk.  Men jeg har tatt feil før og innrømmer det glatt, samt gir de en sjanse.  

Skrevet
KellyTaylor skrev (26 minutter siden):

Nei ikke helt der, men kanskje litt mer tilbakeholden på en måte. Inntil det motsatte er bevist.  

Du vet, det er de 10 første sek som er avgjørende for et godt førsteinntrykk.  Men jeg har tatt feil før og innrømmer det glatt, samt gir de en sjanse.  

Ok. Skjønner. 

Skrevet

Hva mente du her? 

Du, jeg kjenner deg.

Skrevet

Har du "omsorg" for vilt fremmede du da? Like mye som for din datter eller beste venn.

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Du, jeg kjenner deg.

Gjør? Hvordan? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Gjør? Hvordan? 

Skriv i din suksessdagbok at du klarte å nøye deg med to tråder i dag.

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Skriv i din suksessdagbok at du klarte å nøye deg med to tråder i dag.

Har ikke to tråder i dag. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Har ikke to tråder i dag. 

Og hva vil du frem til her? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (27 minutter siden):

Og hva vil du frem til her? 

Hvilke tråder er det? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...