Anonym bruker Skrevet 30. desember 2021 #1 Skrevet 30. desember 2021 Hvordan merket du effekt? Brukte du sovemedisin i tillegg? Hvor lenge gikk du på/tenker du å gå på disse medisinene? Gikk du opp i vekt av dem? Hvilken grad av depresjon hadde du? Mild-moderat-alvorlig og hvor mange mg bruker du? Takk Anonymkode: b41a1...890
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2021 #2 Skrevet 30. desember 2021 Før hadde jeg angstanfall flere ganger for dagen,hyperventilerte og gråt ukontrollert. Klarte heller ikke være alene. Med antidepressiv har angsten forsvunnet og er ikke deprimert lenger. Å jeg nyter å ha litt alenetid. Ikke akkurat sovemedisin men har brukt Stilnoct som er innsovingstabletter,jeg syns de er fantastiske! Har brukt antidepressiv i 6 mnder å har ingen planer om å slutte. Har jeg glemt å ta tabletter i noen dager,så har jeg blitt deprimert og fått selvmordstanker. Har ikke merket at jeg har gått opp i vekt av de,men er slank i utgangspunktet da. Anonymkode: 98463...d6c
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2021 #3 Skrevet 30. desember 2021 Jeg gikk fra å være sengeliggende med alvorlig angst til å bli sprudlende og glad uten angst med efexor. Kommer nok til å gå på det livet ut. Jeg la på meg litt, men ikke mye og det er uansett bedre å ha noen ekstra kilo enn å leve med angst. Jeg sover med hjelp av stilnoct og har gjort det i flere år. Anonymkode: fe582...746
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2021 #4 Skrevet 30. desember 2021 Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Jeg gikk fra å være sengeliggende med alvorlig angst til å bli sprudlende og glad uten angst med efexor. Kommer nok til å gå på det livet ut. Jeg la på meg litt, men ikke mye og det er uansett bedre å ha noen ekstra kilo enn å leve med angst. Jeg sover med hjelp av stilnoct og har gjort det i flere år. Anonymkode: fe582...746 Trodde de kun ga Stilnoct til kortvarig bruk? Anonymkode: 98463...d6c
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2021 #5 Skrevet 30. desember 2021 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Trodde de kun ga Stilnoct til kortvarig bruk? Anonymkode: 98463...d6c Ikke hvis det er det som får deg til å sove og som derfor gir deg et normalt liv. Uten stilnoct sover jeg ikke, enkelt og greit. Da hadde jeg blitt uføre. Nå jobber jeg i en høy stilling i staten. Anonymkode: fe582...746
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2021 #6 Skrevet 30. desember 2021 Gikk på Zoloft for mange år siden. Merket ingen effekt, dessverre. Ikke som jeg husker, hvert fall. Fikk jo heller ingen bivirkninger da, enda jeg prøvde å øke dosen maks (husker ikke dosering). Gikk på dem i ca. fire måneder, men byttet de ut med stemningsstabiliserende. For meg er det mye bedre. Hadde (og har fortsatt innimellom) alvorlig depresjon, med div. tillegg. Sovemedisin fikk jeg kun når jeg var innlagt, på den tiden, men bruker det nå innimellom. Anonymkode: 67b68...bf5
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2021 #7 Skrevet 30. desember 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Hvordan merket du effekt? Brukte du sovemedisin i tillegg? Hvor lenge gikk du på/tenker du å gå på disse medisinene? Gikk du opp i vekt av dem? Hvilken grad av depresjon hadde du? Mild-moderat-alvorlig og hvor mange mg bruker du? Takk Anonymkode: b41a1...890 Jeg merket effekt ved at den generelle stemningen min bedret seg. Jeg fikk også angsten under kontroll. Har gått på det siden september, og merker stor fremgang, men må lære å kjenne meg selv. Det tar derfor lang tid, men medisinene hjelper veldig. Skal gå på de hvertdall ett år til. Går i samtaleterapi i tillegg, noe som også hjelper veldig. Jeg bruker melantonin i tillegg. 3mg melantonin og 10mg anti-dep. Jeg har ikke merket noe til vektøkning. Hvilken grad av depresjon er ikke helt klart. Er litt all-over. Psykolog mener jeg har vært deprimert store deler av livet, men det har vært min «normal», så jeg har derfor ikke tenkt over at jeg er deprimert. Hadde en hendelse som trigget en voldsom reaksjon, og er den jeg jobber meg utav nå. Anonymkode: 25a99...7e9
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2021 #8 Skrevet 30. desember 2021 Husker ikke hvilken jeg tok, men jeg sluttet på dagen (ikke lurt). Jeg hadde moderat til alvorlig depresjon uten å være suicidal. De dype gropene i depresjonene forsvant, men det gjorde også den lille gleden jeg hadde. Sluttet etter 3 mnd Anonymkode: 63d81...b99
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2021 #9 Skrevet 30. desember 2021 Jobber dere? Anonymkode: 3a5d9...ccc
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2021 #10 Skrevet 31. desember 2021 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Husker ikke hvilken jeg tok, men jeg sluttet på dagen (ikke lurt). Jeg hadde moderat til alvorlig depresjon uten å være suicidal. De dype gropene i depresjonene forsvant, men det gjorde også den lille gleden jeg hadde. Sluttet etter 3 mnd Anonymkode: 63d81...b99 Kan jeg spørre hvorfor du sluttet på dagen og hvordan det gikk? Anonymkode: b41a1...890
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2021 #11 Skrevet 31. desember 2021 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Jobber dere? Anonymkode: 3a5d9...ccc Jeg jobber ikke. Skal over på AAP. Men jeg jobber med meg selv, slik at jeg kan komme tilbake i jobb. For min del er jobben min årsaken til helsen min nå, så jeg må finne eg ny jobb. Anonymkode: 25a99...7e9
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2021 #12 Skrevet 31. desember 2021 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Jobber dere? Anonymkode: 3a5d9...ccc Nei jeg går på AAP frem til juli. Anonymkode: 98463...d6c
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2021 #13 Skrevet 31. desember 2021 Anonym bruker skrev (11 timer siden): Før hadde jeg angstanfall flere ganger for dagen,hyperventilerte og gråt ukontrollert. Klarte heller ikke være alene. Med antidepressiv har angsten forsvunnet og er ikke deprimert lenger. Å jeg nyter å ha litt alenetid. Ikke akkurat sovemedisin men har brukt Stilnoct som er innsovingstabletter,jeg syns de er fantastiske! Har brukt antidepressiv i 6 mnder å har ingen planer om å slutte. Har jeg glemt å ta tabletter i noen dager,så har jeg blitt deprimert og fått selvmordstanker. Har ikke merket at jeg har gått opp i vekt av de,men er slank i utgangspunktet da. Anonymkode: 98463...d6c Skulle tro det var meg som skrev dette. Jeg har litt lenger fartstid på escitalopram, 6 år. Kommer aldri til å slutte. Er ikke avslaget, men derimot mer harmonisk. Lagt på meg 5 kg, det skyldes nok at jeg har det bedre og er mer løssluppen mht kosthold. Anonymkode: 6a1ee...738
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå