Gå til innhold

Småbarnsforeldre og øl

Anbefalte innlegg

Skrevet

Diskusjon med ei venninne etter at vi var på butikken sammen før i dag.

Hvordan hadde dere reagert dersom dere så en person dere vet har 3 små barn kjøpe 2 6-pk. med øl (2 forskjellige typer) i butikken?
Personen er samboer med den andre forelden til barna, og de har aldri barnevakt (kjenner dem).

Min venninne syns det var helt forferdelig og er helt sikker på at de foreldrene kommer til å drikke litt for mye i morgen, jeg reagerte ikke på det og mener det at man kjøpe øl på butikken i dag ikke betyr at man har tenkt å drikke alt sammen på nyttårsaften i morgen.

Hva tenker dere?

Anonymkode: a2181...237

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjære vene. Venninnen din bør virkelig ta seg sammen.

Skrevet

Jeg tenker at venninnen din bør passe på seg selv. 

Skrevet

Gud hjelpes meg! Er vel ikke det sterkeste ølet på butikken akkurat? Be venninnen din å roe ned!

Skrevet

Hadde ikke løftet et øyelokk 

Anonymkode: 1fc52...b18

Skrevet

Hva jeg tenker? Ja, altså....hvor skal jeg begynne? Jeg tar det for gitt at "venninna" di er psykisk utviklingshemmet, eller har andre avvik. Hun har forhåpentligvis ikke barn? Tenker at det hun sier er så hinsides normalt at hun kan ikke være frisk? Tenker at om hun hadde sett meg og mannen på julehandling, hadde hun dødd! Ikke bare kjøpte vi flere typer øl, men også vin, akevitt, konjakk, likører osv osv. Og enda mer forbauset hadde hun nok blitt om hun visste at vi har fire barn, og ikke har vært i nærheten av beruset en eneste gang hele jula!

Anonymkode: fe595...d4f

Skrevet

Venninna di må skjerpe seg. Jeg kunne finne på å kjøpe øl i slike mengder. Da er det en av to grunner: 1) jeg skal ha en stor fest, for voksne, mens barna er hos bestemor (sist var i sommer, så det er ikke så ofte) eller 2) jeg skal fylle opp kjelleren og ha til helger, besøk, etc. etc. i lang tid fremover. Øl er lagerstabilt, så man trenger ikke akkurat å sette i seg alt på én helg.

Anonymkode: 12bdb...8a1

Skrevet

Ingen reaksjon fra meg her. At folk kjøper øl før nyttårsaften er det mest normale i verden, og jeg er helt sikker på at normalt tenkende folk ikke beljer i seg mens unger ser på. Selvsagt fins det uansvarlige foreldre her og der, men jeg trenger ikke skape meg mine egne spekulasjoner bare av å se folk handle i butikken. 

Anonymkode: 8b572...c73

Skrevet

Var det 2 (!) sixpacks med øl? Da bomma jeg, jeg oppfattet det som 6, da jeg skrev om "slike mengder". 2 sixpacks er da helt normalt. 

Anonymkode: 12bdb...8a1

Skrevet

Hadde fått fullstendig panikk hun da, hvis hun så meg på polet før jul 🙈 Eller butikken. Kjøpte noen sixpack jeg å når jeg tenker meg om. Det meste har vi fortsatt ståendes altså, men ryker nok en øl til nachosen i dag 😉

Anonymkode: 10708...e48

Skrevet

Vi kommer til å være 5 voksne i morgen, og gisp! Vi kommer til å drikke mer enn to sixpack. (jaja, egentlig vin.. Men enhet er enhet) 

Hun skulle sett meg på polet før jul. Handlet inn for 3 selskap og nyttårsaften. Hadde vel blitt meldt til barnevernet tvert 😆

Anonymkode: f7250...261

Skrevet

Hun skulle fått litt å tenke på om hun fulgte meg på polet før jul.

Skrevet

Hadde overhodet ikke tenkt over det. Skal man skape stigma mot å i det hele tatt kjøpe alkohol hvis man har barn hjemme?

Det er ikke sikkert alt er til imorgen og det er ikke sikkert de er alene.

Skrevet

Jeg driter i hva folk kjøper i butikken. 

Anonymkode: 01d45...1a3

Skrevet

Jeg tenker dere begge bør finne dere en hobby. Dere er jo den klassiske torgkjerringa. 

Anonymkode: 06373...dbe

Skrevet

Og problemet var? 

Herlighet, jeg hadde kanskje fått med meg om noen lastet  opp en kurv med øl, men to 6pk hadde jeg ikke sett en gang. 

Anonymkode: f2a2b...4b2

Skrevet

Da hadde hun fått sjokk om hun så vårt kjøleskap og bod. Vi har nok alkohol for hele 2022. Det drikkes kanskje fire øl til sammen ila en uke. Og det er det. Da tar jeg og mannen en øl fredag ettermiddag og en øk hver når vi ser fotballkamp.

Anonymkode: d4310...040

Skrevet

Din venninne høres slitsom ut. 

Anonymkode: 0586a...01b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...